Yazar "Maskan, Abdulkadir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 17 / 17
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 11. Sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının bazı değişkenler ve fizik dersi başarıları açısından incelenmesi(Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi, 2011) Türkan, Medine Baran; Maskan, AbdulkadirAbstract- The aim of this study was to investigate the relationship between students’ multiple intelligence fields and some variables (type of school, gender, financial state of the family, educational background of the parents, a computer available for use at home and the number of siblings), and the relationship between intelligence fields and students’ physics achievement. The study was carried out with students (n=327) attended to high school. In the study data was collected through Multiple Intelligences Scale, physics achievement scores and personal information questionnaire. Descriptive statistics, Independent samples t-test, Correlation analysis, Anova and Scheffe tests were used to analyze data. Analysis of the data revealed meaningful differences among the schools in multiple intelligence fields, positive correlations between physics achievement and intrapersonal and mathematic intelligence whereas negative correlations between physics achievement and bodily-kinesthetic intelligence. Moreever, significant differences were found in students’ multiple intelligence fields with respect to gender, parental education, financial state of family, availability of a computer at home.Öğe 1997-2000 yılları arası Diyarbakır Anadolu Lisesi ve Melik Ahmet Lisesi öğrencilerinin fizik öğrenme konusundaki motivasyonları üzerine bir araştırma(Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003) Özek, Nail; Gönen, Selahattin; Maskan, Abdulkadir; Kavak, M. TahirÖz:III. Ulusal Fen Bilimleri Sempozyumunda (KTU - 23-25 Eylül 1998, Trabzon), "Fizik Öğrenme İle İlgili Molivasyonel Faktör-ler" konulu bir bildiri sunmuştuk. Bunun devamı niteliğindeki bir araştırmamızı D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi "Öğretmen Eğili-minde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu 18-20 Mart 1999" da sunduk. Normal lise öğreniminin üç yıllık süreyi kapsaması ve öğrencilerin 3. sınıfta girdikleri ÖSS sınav sonuçlarına göre yüksek öğrenim alanlarını seçtiklerini de dikkate alarak, 1997-1998 öğretim yılında 1. sınıfa kaydolan M.Ahmet lisesi ve Anadolu Lisesi 3. sınıf öğrencilerine son defa motivasyon testi uyguladık. Çalışma materyalini teşkil eden öğrencilerin büyük bir kısmı düşük ve orta gelir grubu ailelerden gelmekte, bu ailelerdeki annelerin de büyük ekseriyeti okuma-yazma bilmemektedir. Sınıfların, lise I, lise 2 ve lise 3'te fizik öğrenme ile ilgili motivasyon eğilimleri, motivasyonlar arasındaki korelasyon ve motivasyonları arasındaki farklılıkların önem düzeyleri istatistik analiz yöntemleri ile araştırıldı ve değerlendirildi.Öğe Developing a scale for attitudes toward the environment(Türk Eğitim Derneği, 2005) Maskan, Abdulkadir; Akkuş, Zeki; Demir, RamazanAbstract:The purpose of this study is to develop a valid and reliable Likert- type scale to measure the attitudes of pre-service teachers toward the environment. A 30-item draft attitude scale was applied to 366 pre-service teachers who had attended fundamental physics, chemistry and biology courses (some of them had attended ecology courses) at the Education and Science- Art Faculties at Dicle University during 2002-2003 spring term. To test the validity of the scale and find out its sub-dimensions, a factor analysis was used and five sub-dimensions were found. The first dimension measured anxiety, the second dimension measured enjoyment, the third dimension measured participation, the fourth dimensions measured the importance of the environment and fifth measured the students' interest for environmental education. The Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) value was 0.84 and the Barlett Test value was 1124.6. The reliability Cofficient (Cronbach alpha) for the whole scale was found to be 0.88. The Cronchbach alpha values for the sub- dimensions were 0.74, 0.77, 0.64, 0.66, and 0.53 respectively.Öğe Examining high school students’ attitudes towards context based learning approach with respect to some variables(IJESE, 2016) Baran, Medine; Maskan, Abdulkadir; Baran, Mukadder; Türkan, Azmi; Yetişir, Mehmet İkbalThe present study aimed at determining and examining high school first, second, third and fourth class grade students’ attitudes towards context based learning approach with respect to the variables of gender, class grade and school. The study was carried out with a total of 5325 high school students in Turkey (n1(first class grade)=1509, n2(second class grade)1265, n3(third class grade)=1140, n4(fourth class grade)=544; none: 867 Female: 2450, Male: 2866; none:9). In the study, Student Context based Approach Attitude Scale made up of 18 items, whose reliability and validity were calculated, was used as data collection tool. The data collected were analyzed using descriptive analysis, independent samples t-test and ANOVA found in the package software of SPSS 16. The results revealed that the students’ general attitude mean score was 3.01 out of 5. The results obtained in the study are thought to be important as they not only help determine high school students’ attitudes towards context based learning approach and identify the influence of certain variables on their attitudes but also cover but also cover all the class grades of high school. Moreover, it should be determined to how context based learning approach is applied in educational institutions by the governments.Öğe Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının çevre sorunlarının nedenleri, eğitimi ve çözümlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma(Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2006) Efe, Rıfat; Gönen, Selahattin; Baran, Medine; Maskan, AbdulkadirÖz:Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının çevre sorunlarının nedenleri, eğitimi ve çözümlerine ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırma, Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde okuyan 146 (87 erkek ve 54 kız) öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak üç bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama ve faktör analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, katılımcıların çevre eğitiminin her öğretim basamağındaki okullarda okutulması gerektiğine inanmakla birlikte çevre etkinliklerine yeterli derecede katılmadıkları anlaşılmıştır. Öğretmen adayları, çevre kirliliğine insanların neden olduğunu ve çevre kirliliğini önlemenin ancak eğitilmiş insanlarla mümkün olabileceğini belirtmektedirler. Öğrenmen adayları çevre sorunlarının ancak örgün eğitim, yazılı ve görsel medya ile çözülebileceğini önermektedirler.Öğe Fizik lisans öğrencilerinin fizik öğrenmeye ilişkin görüşleri üzerine bir çalışma(Türk Eğitim Derneği, 2003) Özek, Nail; Gönen, Selahattin; Maskan, Abdulkadir; Kavak, Tahir; Aşkın, MuzafferÖz:Bu çalışma fizik lisans öğrencilerinin fizik öğrenmeye ilişkin görüşleri ile motivasyonel faktörlerinin ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının araştırılmasını amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fizik Eğitimi Anabilim Dalı IH, ve IV. sınıf öğrencileri ile Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü III. Ve IV.sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Öğrencilere birincisi "fizik öğrenme ile ilgili motivasyonel faktörler", ikincisi "öğrencilerin fizik öğrenme ile ilgili görüşleri" ve üçüncüsü de "öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği" olmak üzere üç anket (test) uygulanmıştır. Elde edilen bulgular, istatistik analiz yöntemleriyle değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.Öğe Fizik öğretiminin sorunları üzerine öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi(Türk Eğitim Derneği, 2002) Maskan, Abdulkadir; Gönen, Selahattin; Kavak, M. Tahir; Özek, NailÖz:Bu çalışmanın amacı lise fizik öğretmenlerinin fizik öğretiminin sorunlarına ilişkin görüş ve önerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemi Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Siirt ve Batman il merkezlerinde görev yapan 152 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, öğretmenlere yöneltilen anket sorularına verilen yanıtlar ile elde edilmiştir. Değerlendirme sonuçları, frekans dağılımları ve yüzdelikleri alınarak, tablolar ve metin içinde bulgular bölümünde sunulmuştur. Son bölümde fizik öğretimi için araştırma sonuçlarına dayalı olarak bazı öneriler verilmiştir.Öğe Fizik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2015) Baran, Medine; Yaşar, Şeyma; Maskan, AbdulkadirBu çalışmanın amacı, fizik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırma Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalında öğretmenlik uygulaması dersini almış olan 10 fizik öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler içerik ve betimsel analiz teknikleri ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonunda, öğretmen adayları öğretmenlik uygulaması dersini, kendilerine deneyim ve tecrübe kazandırdığı için yararlı ve gerekli gördüklerini ifade etmişlerdir. Fakat öğretmen adaylarının önemli bir kesimi uygulamalar sırasında iletişim sıkıntıları yaşadıklarını, uygulama öğretmeninin kendilerini önemsemediğini ve arka planda kaldıklarını belirtmişlerdir. Bununla beraber bu dersin saat sayısının arttırılması gerektiğinin yanı sıra KPSS ve mezuniyet kaygısının yaşandığı son sınıfta verilmemesi, bu dersin lisans süresi boyunca eğitim ve öğretim programı içinde dengeli bir şekilde verilmesi gerektiğini dile getirmişlerdir. Ayrıca araştırmaya katılan öğretmen adayları gittikleri uygulama okullarında daha çok merkezde olmak istediklerini dolayısıyla uygulamaların zenginleştirilmesi, bu ders ile ilgili birim ve kişilerin daha aktif olması, eğitim fakültelerinde verilen fizik derslerinin lisedeki fizik dersi müfredatı ile paralel olması gerektiğini ifade etmişlerdir.Öğe Fizik ve matematik öğretmen adaylarının fiziğe karşı öz-yeterlik inançlarının değerlendirilmesi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2010) Maskan, AbdulkadirBu çalışmanın amacı, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Fizik ve Matematik Öğretmenliği programına devam eden öğretmen adaylarının fiziğe ilişkin öz-yeterlik inanç düzeylerini belirlemektir. Araştırma, Fizik Öğretmenliği Programı birinci sınıfta 35, beşinci sınıftan 32 olmak üzere toplam 67 öğretmen adayı ile Matematik Öğretmenliği Programını birinci sınıftan 36, beşinci sınıftan 33 olmak üzere toplam 69 matematik öğretmen adayı ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak Öz-Yeterlik İnanç Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde; faktör analizi, aritmetik ortalama, standart sapma, standart hata ve bağımsız t-testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, Fizik Öğretmenliği Programı birinci sınıf öğrencilerine göre beşinci sınıftaki öğrencilerin öz-yeterlik inanç puan ortalamalarının yüksek çıkması, fizik programına devam ettikleri süre içerisinde fiziğe karşı öz-yeterlik inançlarının arttığını göstermektedir. Ancak, Fizik öğrencileri için istatistiksel olarak anlamlı bulunan fark, Matematik öğrencileri için bulunamamıştır. Fizik öğretmenliği programına devam eden öğrencilerin, öz- yeterlik inanç düzeylerinin çok daha yüksek olması için ilgili öğretim elemanlarınca bilişsel ve duyuşsal önlemlerin alınması gerekli görülmektedir.Öğe The Influence of Project-Based STEM (PjbL-STEM) Applications on the Development of 21st-Century Skills(2021) Karakoyun, Ferit; Maskan, Abdulkadir; Baran, Medine; Baran, MukadderThis study aimed to investigate the influence of Project-Based Learning STEM (PjbLSTEM) Applications involving the use of waste materials on the 21st-century skills of 10th-grade students. In line with the purpose of the study, the pre-experimental design was used. The sample consisted of 24 students in total. The 21st-Century Skills Usage Scale, structured and semi-structured interview forms, were used as the data collection tools. During the applications, PjbL-STEM activities were carried out. The data collected were analyzed using the Wilcoxon Signed Ranks Test and the thematic analysis technique. The data analysis revealed a significant increase in the students’ 21st-century skills, such as their levels of use of autonomy and cooperation skills and their levels of environmental sensitiveness. The students also reported that the activities had positive effects on many of their 21st-century skills such as communication, and collaboration, problem-solving, creativity, critical thinking, responsibility, environmental awareness, and information-technology literacy. Based on the findings, the following suggestions were put forward: PjbL-STEM activities could be carried out more in educational institutions belonging to the Ministry of National Education. Teacher-training activities could be carried out, and in-service training could be organized to support the application of innovative methods.Öğe Kavram Haritaları Yönteminin Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrostatik Kavram Başarısına ve Elektrostatiğe Karşı Tutumuna Etkisi(2004) Güler, Gülsen; Maskan, AbdulkadirEğitim ve öğretimin her aşamasında, başarılı bir şekilde uygulanabilen ve değerlendirilebilen kavram haritaları, çağdaş bir öğrenme ıv öğretme yöntemidir. Ezbere öğrenme yerine önceki bilgilerle yeni bilgiler arasında anlamlı öğrenmeyi gerçekleştiren kavram haritaları, düşünmeyi örgütlemeyi sağlar. Bu çalışmanın amacı, kavram haritaları destekli öğrenme ve öğretme yöntemini kullanarak fizik öğretmen adaylarının elektrostatik konusundaki kavramlarla ilgili başarılarını ve elektrostatiğe yönelik tutumlarını geleneksel fizik öğretim yöntemi ile karşılaştırmaktır. Değerlendirme uracı olarak Elektrostatik Kavram Başarı Testi ve Elektrostatik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada "Öntcst-sontest Kontrol Grup Modeli„ uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarına uygulanan ontest ve son test sonuçlan arasında fark olup almadığını saptamak için t-testi analizi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar, kavram haritaları yönteminin geleneksel fizik öğretim yönteminden daha etkili olduğunu göstermiştir. Ancak Elektrostatik Tutum Ölçeği sonuçlarına bakıldığında iki grup arasında bir fark olmadığı görülmüştür.Öğe Learning physics through project-based learning game techniques(Eskisehir Osmangazi University, 2018) Baran, Medine; Maskan, Abdulkadir; Yaşar, ŞeymaThe aim of the present study, in which Project and game techniques are used together, is to examine the impact of project-based learning games on students' physics achievement. Participants of the study consist of 34 9th grade students (N=34). The data were collected using achievement tests and a questionnaire. Throughout the applications, the physics teacher taught the course to the experimental group using activities involving games with the project-based learning method while processing the control group students according to traditional method. Data obtained at the end of the study were analyzed using independent, dependent groups t-test and Mann-Whitney U test, content analysis and descriptive analysis methods. At the end of the study, it was found that the mean of the concept achievement post-test scores of the students in the experimental group differ significantly. Moreover, students in the experimental group indicated that they had enjoyed the implementation of the activities. And they thought that this method should be applied in all physics classes because it had positively affected their attitudes toward the subject and were motivating. The self-assessment forms completed by the participants in the experimental group also revealed a range of opinions regarding the applications, both positive and negative.Öğe Öğretmen adaylarının fizik öğretmenliğine ilişkin belirsizlik düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma(Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2004) Maskan, Abdulkadir; Aşılıoğlu, Bayram; Akkuş, ZekiÖz:Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirme Türkiye'de güncelliğini koruyan iki önemli konudur. Bu çalışma, 2001 - 2002 öğretim yılı bahar döneminde Diyarbakır Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Fizik Öğretmenliği programında okuyan 147 fizik öğretmen adayı (38 kız, 109 erkek) üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin lise diploma notu, ÖSYS giriş puanı, ÖSYS tercih derecesi, fizik öğretmenliğine yönelik tutumları ve fizik başarı puanları değişkenlerinin korelasyonuna bakılmış ve kısmen anlamlı bulunmuştur. Fizik öğretmen adaylarının fizik öğretmenliğine yönelik tutumlarının olumlu olduğu, ÖSYS puanlarının ise yıllara göre düşüş gösterdiği sonucuna varılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları SPSS paket programı kullanılarak regrasyon analizi ile elde edilmiştir.Öğe Öz alan kuantum elektrodinamiğinde göresis lamb kaymasının hesabı(2018) Maskan, Abdulkadir; Ünal, Nuri; Açıkgöz, İrfanBu çalışmada öz-alan kuantum elektrodinamiği formalizmi kullanarak göresiz Lamb kayması hesaplandı. ikinci bölümde ilk olarak göresiz enerji ifadesi türetildi. Sonra pertürbatif olmayan analitik yöntem kullanılarak kesikli s durumundan n durumuna göresiz Lamb kaymasına katkı açık olarak a(za) basamağında bulundu. Üçüncü bölümde ise ıraksak enerji integrallerinden hareketle Lamb kayması için sonlu ve yakınsak bir ifade türetildi. Bildiğimize göre lamb kayması için analitik hesap şimdiye kadar yapılmamıştır.Öğe Prospective teachers’ perceptions of teaching practice experience in school placements(Ekip Büro Makineleri A. Ş., 2011) Maskan, Abdulkadir; Efe, RıfatThe purpose of this study is to examine the experiences of prospective teachers‟ first contact with the teaching profession during their practising school attachments. The participants of the study were 101 prospective secondary school teachers at Dicle University in Turkey. The data were collected by using both questionnaire and interview research tools. The frequency, percentage, average and factor analysis techniques have been used for the analysis of quantitative data. The findings revealed that the main problems faced by prospective teachers are students‟ unwanted behaviours, difficulties in class management, and being treated indifferently by the school administrators and mentors. This situation affects the approaches and motivations of the prospective teachers, and increases the tendency to prefer another occupation than teaching after such practicing period. The prospective teachers believed that university teacher education courses are too theoretical and disconnected from the real world of the classrooms. The findings also show that the tutors, mentors, coordinators and school administrators need training for a healthy cooperation and better teacher education.Öğe Sınıf Öğretmen Adaylarının Karışım ve Fiziksel Değişim Konusundaki Kavramsal Gelişim Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma(2006) Gönen, Selahattin; Akgün, Abuzer; Maskan, AbdulkadirBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmen adaylarının karışım ve fiziksel değişim konusundaki kavramsal gelişim düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla, karışımlar ve fiziksel değişim konusunda geliştirilen bir çalışma yaprağı Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında okuyan 67 ikinci sınıf öğrencisine uygulandı. Çalışma yaprağındaki sorulara verilen yanıtların değerlendirilmesi sonucunda, sınıf öğretmen adaylarının karışım türleri, çözünme, emülsiyon, süspansiyon, saf madde ile karışımların farkı konusunda önemli sayılabilecek bilgi eksiklikleri ve kavram yanılgıları saptandı. Bu kavram yanılgıları benzerliklerine göre gruplanarak tablolarda gösterildi. Ayrıca verilerin analizinden elde edilen bulgular değerlendirilerek bazı öneriler geliştirildi.Öğe Türkiye’deki öğrencilerin Fen Bilimleri PISA testleri sonuçlarının fizik öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesi(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2018) Baran, Medine; Baran, Mukadder; Maskan, AbdulkadirBu araştırmada fizik öğretmenliği anabilim dalında eğitim görmekte olan öğretmen adaylarınınPISA’dan haberdar olup olmadıkları ve Türkiye’deki öğrencilerin PISA fen bilimleri testi sonuçlarınayönelik görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma toplamda 49 fizik öğretmen adayıile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak 8 soruluk yapılandırılmış görüşme formukullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri ile analizedilmiştir. Katılımcı gruptaki 49 öğrenciden sadece sekiz öğrencinin program hakkında doğru bilgisahibi olduğu görülürken bir öğrencinin ise yanlış bilgi sahibi olduğu saptanmıştır. Araştırmayakatılan grubun Türkiye fen PISA testleri sonuçlarına yönelik görüşleri incelendiğinde, fizik öğretmenadaylarının olumsuz PISA test sonuçlarını eğitim sistemi, okul, ders programı, öğretmen ve mevcutsınav sistemindeki sorunlara bağlı bir şekilde açıkladıkları görülmüştür. Bununla beraber katılımcıgruptaki fizik öğretmen adayları fen okuryazarlığının artırılmasına yönelik olarak, fen alanlarıöğretmenlerinin yöntem-tekniklerini değiştirerek öğrenci merkezli yaklaşımları benimsemesi veeğitim sisteminin değiştirilmesi gerektiği gibi çeşitli önerilerde bulunmuşlardır.