Yazar "Mercin, Levent" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri programlarının "Müze Eğitimi ve Uygulamaları" dersi açısından değerlendirilmesi(Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2005) Mercin, Levent; Alakuş, Ali OsmanAbstract:The purpose of this research is to assesst the instruction programs in terms of "the museum education and application course" of Anatolian Fine Arts High School. The research has been done by survey method. Art education, contributes to the development of a very important area of literacy by cultivating abilities to utilize a non-verbal language of expression and communication. Anatolian Fine Arts High Schools are one of, extensively, the institutions which fulfilment the art instruction in Turkey. At this concept, Department of Fine Art Education is the instutions which fulfil higher education at art education. These institutions are to support one another from this point of view conscecutive. However, these programs of institutions aren't expressed that they support one another in terms of "Museum Education and Application Course" generally, even if, their curricculum are similar. This case is an important deficiency in terms of the quality of art education in secondary education. Therefore, "the museum education and applications course" in the Anatolian Fine Arts High School Educational Programs should be rearranged both time of the course and the content of the course.Öğe Birey ve toplum için sanat eğitiminin gerekliliği(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2007) Mercin, Levent; Alakuş, Ali OsmanBu araştırmada birey ve toplum için genel eğitim bütünlüğü içerisinde sanat eğitiminin neden gerekli olduğunu vurgulanmak amaçlanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, genel tarama modeli çerçevesinde literatür taraması ve araştırmayı gerçekleştiren yazarların deneyimlerinden yararlanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda sanat eğitiminin hem birey hem de toplum açısından vazgeçilmez ve yaşam boyu elde edinilmesi gereken bir eğitim alanı olduğu saptanmıştır. Bu gerekçe ile sanat eğitiminin okul öncesinden başlayarak okul sürecinde, mesleği uygularken ve hatta meslek sonrası da verilmesi gerektiği önerilmiştir.Öğe İlköğretim Okullarında Sanat (Resim) Eğitimi Derslerinde Müzelerden Yararlanılmasına İlişkin Uygulamalar(2004) Mercin, LeventBu araştırmanın amacı, müzede sanat (resim) eğitimi uygulamaları konusunda örnekler verebilmektir. Araştırma genel tarama modeli ile yapılmıştır. Veriler, “Müze Eğitimi ve Uygulamaları Dersi”ndeki uygulama gözlemlerinin sonuçlarından elde edilmiştir. Ayrıca bu çalışmada, makalenin yazarı tarafından daha önce yapılmış araştırma sonuçlarından da yararlanılmıştır. Verilerin sonuçları kısaca aşağıdaki gibi belirlenmiştir: 1. Müzede sanat (resim) eğitiminin, sanat eğitimi açısından ihmal edilmemesi gereken unsurlardan biri olduğu görülmüştür. 2. Bazı araştırmalara göre Türkiye’de müzelerin sanat eğitimi amacıyla tam anlamıyla kullanılmadığı söylenebilir. Sebeplerinden biri, sanat (resim) öğretmenlerinin çok önemli olan bu konu hakkında bilgilerinin olmamasıdır. Bu araştırmada elde edilen öneriler: 1. İlköğretim okullarındaki sanat öğretmenlerinin, müzede sanat eğitimi hakkında bilgi edinmeleri gerekir. 2. İlköğretim okullarındaki programın tanımlamaları, sanat (resim) eğitimi dersinin avantajlarını açık bir şekilde izah etmesi gerekir. Bu ders ve derslerdeki örnek uygulamalar gerekli olduğu için ders öğretim programının içerisine konması zorunludur.Öğe Okul deneyimi II. dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri (Sorunlar ve çözüm önerileri)(Anı Yayıncılık, 2006) Gömleksiz, Mehmet Nuri; Mercin, Levent; Bulut, İlhami; Atan, UğurÖz:Problem Durumu: Öğretmen yetiştiren kurumlarda hizmet öncesi eğitim döneminde öğretmen adaylarının iyi bir teorik bilgiye sahip olmaları ve onu gerçek okul ortamında uygulamaları önemlidir. Okul Deneyimi I ve Okul Deneyimi II dersleri öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinde deneyim edinmeleri amacıyla Eğitim fakültelerinin programlarına alınmıştır. Bu çerçevede öğretmen adayları gerçek okul ortamında daha çok uygulama yapma şansını elde etmektedirler. Okul deneyimi dersini etkili biçimde sürdürmede, öğretim elemanları, öğrenciler ve uygulama okullarındaki öğretmenler kadar önemli role sahiptirler. Bu nedenle öğretim elemanlarının Okul Deneyimi II dersine ne ölçüde önem verdiklerinin belirlenmesi gerekli görülmektedir. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmanın amacı Diyarbakır’da uygulama okullarında yürütülen Okul Deneyimi II dersinin uygulanmasına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın Yöntemi: Bu araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2003-2004 eğitim-öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde öğrenim gören 336 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bütün öğrenciler örneklem olarak alınmıştır. Araştırmada 36 maddelik beşli Likert ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,96 olarak hesaplanmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Bulgular ve Sonuçlar: Öğretmen adayları, üniversitedeki öğretim elemanlarını dersi yürütme ve değerlendirme açılarından yeterli görmediklerini bildirmişlerdir. Öğretmen adayları, ayrıca, öğretim elemanlarının Okul Deneyimi II dersine yeterli ilgi göstermediklerini de belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenliği, Sosyal Bilgiler, Matematik ve Fen Bilgisi öğretmenliği programlarına kayıtlı öğretmen adayları, öğretim elemanlarının Okul deneyimi II dersinin işlenişine ve değerlendirilmesi hususunda olumsuz bir bakış açısına sahip olduklarını vurgulamaktadırlar. Öneriler: Öğretim elemanları okul deneyimi dersi için uygulama okullarına gitmeli, oradaki öğretmenleri bilgilendirmeli, uygulamaya katılmalı ve gelişmeleri izlemelidir. Görüşlerini uygulama okulundaki öğretmenle paylaşmalı ve gerekli adımları atmalıdır. Öğretmen adaylarına günlük, ünite ve yıllık plan hazırlama konusunda gerekli bilgileri vermelidir. Ayrıca, ders kitaplarından nasıl yararlanacaklarına, çalışma yapraklarının nasıl hazırlanacağına ve kullanılacağına, mikro öğretim uygulamalarına nasıl ve ne zaman hazırlanacaklarına ilişki bilgiler verilmelidir.Öğe Resim dersinin oluşturmacı öğrenme yaklaşımı ile uygulamasına yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi(Dumlupınar Üniversitesi, 2009) Mercin, Levent; Oral, BehçetBu araştırmanın amacı, Resim Dersi’nin oluşturmacı öğrenme yaklaşımı ile uygulanmasına yönelik öğrencilerin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırma Diyarbakır Ziya Gökalp Anadolu Lisesi ve dokuzuncu sınıf öğrencisi otuz dokuz kişi ile sınırlıdır. Araştırma nitel bir çalışmadır. Veriler, araştırmacıların geliştirdikleri açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formuna öğrencilerin verdikleri yanıtlardan elde edilmiştir. Elde edilen veriler “içerik analizi” yöntemi ile çözümlenmiştir. Oluşturmacılık; bireyin, konu hakkındaki kendi anlayışını oluşturmasına izin verecek şekilde eğitilmesini öngören bir kuramdır. Bu kuramda öğretmenin amacı bilgiyi doğrudan öğretmek değil, bireyin konuyla ilgili gerçekleri ortaya çıkarmasına yardımcı olmaktır. Araştırmada, “oluşturmacı öğrenme yaklaşımı etkinliklerinin” öğrencilerin dersteki başarılarında etkili olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte öğrenciler derste en çok hoşlandıkları an olarak, özellikle grup dinamiği ve belgesel izleme etkinliği ile müze gezilerinin olduğunu ifade ettikleri anlaşılmıştır. Ayrıca derse yönelik düşüncelerinin oluşmasında müzelere gözlem gezisi gerçekleştirmenin ve görerek öğrenmenin etkili olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, Orta Öğretim Resim Dersi Öğretim Programları’nda oluşturmacı öğrenme yaklaşımı etkinliklerine yer verilmesi önerilmiştir.Öğe Sanat (Resim) Eğitiminde Müzelerin Kullanılmasında İlgili Kurum ve Kuruluşların Karşılıklı Görev ve Yükümlülükleri(2003) Mercin, Levent; Özsoy, VedatBu çalışmanın amacı, sanat (resim) eğitiminde müzelerin kullanılabilmesi için ilgili kurum ve kuruluşların karşılıklı görev ve yükümlülüklerini belirlemektir. Eğitimin amacına ulaşmasına, okulların yapı ve işleyişine ilişkin ortaya çıkan yeni olgular, sanat eğitiminde yeni yöntemler, programlar ve alternatif mekânların kullanımını gerektirmektedir. Bütün bunların gerçekleştirilmesinde müzelerin önemli bir rol oynadığı belirtilebilir. Ancak, Türkiye'deki mevcut uygulamalar incelendiğinde müzelerin sanat eğitimi amaçlı kullanıldığını söylemek oldukça güçtür. Genel eğitimle birlikte sanat eğitimi konusunda öğretmen yetiştiren kurumların, okulların, Kültür Bakanlığının, Millî Eğitim Bakanlığının, Maliye Bakanlığının, müzelerin, basın-yayın ve diğer kamu ve özel sektör kuruluşlarının sorumluluklarının olduğu söylenebilir. Özellikle resmî kurum ve kuruluşlarla, tüm eğitim ve öğretim kurumlarının yasalarla belirlenmiş görevlerinin olması genelde müze eğitimini, özelde sanat (resim) eğitimini yaygınlaştıracaktır.Öğe Sanat eleştirisi ve pedagojik eleştiri yönteminin incelenmesi(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2005) Mercin, Levent; Alakuş, Ali OsmanBu araştırmanın amacı, eleştiri kuramlarını irdelemek ve pedagojik eleştiri yöntemini sanat eleştirisi açısından incelemektir. Eğitimin en önemli hedeflerinden biri, öğrencilerin iyi karar verebilmeleri için eleştirel düşünebilmelerini sağlamaktır. Öğrencinin eleştirel becerileri arttırıldığında, sanat eğitiminin çocuğun sanatsal bir çalışmaya değer verme yetisini geliştirmiş olacağına inanılmaktadır. Sanat eserinin doğrudan kendisiyle ve sanat eğitimcilerinin bakış açısı ile ilgili olarak bir eserin içsel eleştirisinin dört aşaması vardır. Eleştiriye aşamalı yaklaşım da denen bu aşamalar betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargıdır. Eğitim yoluyla insanın özgürleşmesi ve özgün bir kimlik kazanması sürecinde farklı eğitim yaklaşımlarından yararlanılabilir. Bu bağlamda sanat eleştirisi, bireyin demokratik değerler kazanmasına katkı yapabilecek bir yaklaşım olarak benimsenebilir.