Yazar "Demir, Cihat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 16 / 16
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı ile ilgili yapılan araştırmalar üzerine bir metasentez çalışması(Cahit AYDEMİR, 2023) Öztürk, Diyar; Demir, CihatBu araştırma, Türkiye’de yürütülmüş Araştırma-sorgulamayadayalı öğrenme ile ilgili tez ve makalelerin meta-sentez yöntemi kullanılarak incelenmesi ve araştırma.ve sorgulamaya dayalı öğrenme konusunda nasıl bir eğilimin olduğunun ortaya konulması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma deseni olan meta-sentez araştırma yöntemi kullanılmıştır. Meta-sentez çalışmanın amacına hizmet edebilecek 2010-2022 yıllarında hazırlanmış toplam 76 çalışma araştırma kapsamına alınmıştır. Örneklemin belirlenmesinde araştırmacılar tarafından dâhil edilme kriterlerine uygun olarak hazırlanmış kodlama formu kullanılmıştır. Araştırmaya dâhil edilen çalışmalar YÖK-Tez, Google Akademik ve DergiPark Akademik veri tabanları taranarak elde edilmiştir.Bulgulara bakıldığında 2010-2022 yılları arasında Türkiye’de ASDÖ yaklaşımı üzerine yapılan çalışmaların genellikle bilimsel süreç becerilerini, fen bilimlerine yönelik tutumlarını, kavramsal anlamalarını, akademik başarıları ve öğrenmelerini, ASDÖ yöntemi ve uygulamalarını, öz yeterlilik inancını, farkındalığı, eleştirel ve yaratıcı düşünmesini amaçlayan çalışmalar üzerine yoğunlaştığı belirlenmiştir. Bu durum yeni eğitim programlarının eğitim öğretim sürecinde MEB tarafından uygulanan ASDÖ yaklaşımı tarafından desteklenmesi ve uygulama sonuçlarının etkisini gösterme ihtiyacından kaynaklanabilir. Ayrıca ASDÖ yaklaşımı üzerine yürütülen çalışmalarda ders materyalleri geliştirme, bilişsel ve duyuşsal beceri ile ilgili daha az sayıda çalışma yapıldığı görülmektedir.Ülkemizin eğitim niteliğinin yükselmesi için okulöncesinden başlayarak öğrencilere araştırmasorgulamaya dayalı öğrenme yetenekleri kazandırılmaya çalışılabilir.Öğe DETERMINING THE DIFFICULTIES THAT VISSUALY DISABLED STUDENTS FACE IN SCIENCE LEARNING(2024) Demir, Cihat; Öztürk, DiyarInsufficient or no use of the sense of sight undoubtedly affects learning activities negatively. Although visually impaired students are subject to special education, it is thought that there are still some difficulties in front of their learning. The aim of this study is to reveal the difficulties faced by visually impaired 8th grade students in learning Science. In the study, the special case method was applied by adhering to the qualitative research traditions. The study group consists of 10 8th grade students of Ali İhsan Arslan Visually Impaired Secondary School in Diyarbakır province in the 2022-2023 academic year. The data of the study were collected with a structured interview form prepared by the researcher. According to the findings of the study, visually impaired students stated that they had difficulty in subjects involving visual shapes in Science classes, and they also complained about the lack of laboratories. More space should be given to teaching materials and activities designed taking into account the individual needs of visually impaired individuals.Öğe DETERMINING THE DIFFICULTIES THAT VISSUALY DISABLED STUDENTS FACE IN SCIENCE LEARNING(Erzurum Kültür Eğitim Vakfı, 2024) Demir, Cihat; Öztürk, DiyarInsufficient or no use of the sense of sight undoubtedly affects learning activities negatively. Although visually impaired students are subject to special education, it is thought that there are still some difficulties in front of their learning. The aim of this study is to reveal the difficulties faced by visually impaired 8th grade students in learning Science. In the study, the special case method was applied by adhering to the qualitative research traditions. The study group consists of 10 8th grade students of Ali İhsan Arslan Visually Impaired Secondary School in Diyarbakır province in the 2022-2023 academic year. The data of the study were collected with a structured interview form prepared by the researcher. According to the findings of the study, visually impaired students stated that they had difficulty in subjects involving visual shapes in Science classes, and they also complained about the lack of laboratories. More space should be given to teaching materials and activities designed taking into account the individual needs of visually impaired individuals.Öğe Exploring the self-confidence of preservice science and physics teachers towards technological pedagogical content knowledge(Elsevier Science Bv, 2014) Ucar, Murat Berat; Demir, Cihat; Higde, EmrahThe aim of this study is to investigate the self-confidence of science and physics teacher candidates towards technological pedagogical content knowledge. Moreover, it was also examined the relationship among computer use habits of those teacher candidates and their confidence level towards technological pedagogical content knowledge. A total of 150 participants who were 75 preservice science teachers and 75 preservice physics teachers studying at Dicle University were involved to the study as convenient sample. The data collection tool was the Technological Pedagogical Content Knowledge Confidence Scale, a thirty-one items scale, developed by (Graham, et al., 2009), and translated and adapted into Turkish by (Timur & Tasar, 2011). The participants' confidence was investigated by the four dimensions of the scale which are Technological Pedagogical Content Knowledge, Technological Pedagogical Knowledge, Technological Content Knowledge, and Technological Knowledge. The results of the study revealed that technological pedagogical content knowledge self-confidence of preservice science and physics teachers did not significantly differ from each other on the gender and department basis but their computer use frequencies affected the confidence levels of preservice science teachers. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility of Academic World Education and Research Center.Öğe Fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik kavramına ilişkin metaforik algılarının incelenmesi(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2019) Demir, Cihat; Demir, SevilBu araştırmada Fen bilgisi öğretmen adaylarının Fizik’e ilişkin metaforik algılarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada çalışma grubu 2017-2018 akademik yılı bahar döneminde Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 60 öğretmen adayından oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğretmen adaylarından “Fizik …… ya/ye benzer, çünkü ……” cümlesinin tamamlamaları istenmiştir. Verilerin analizi için içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada 60 öğretmen adayının 44 farklı metafor geliştirdiği belirlenmiş ve geliştirilen bu metaforlar 11 farklı kategoride değerlendirilmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik için çoğunlukla görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik’e ilişkin kullandıkları metaforların başında özellikle hayat, zor, formül, matematik ve uzay metaforları gelmektedir.Öğe Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fizik’e İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi(Dicle Üniversitesi, 2019) Demir, Cihat; Demir, SevilBu araştırmada Fen bilgisi öğretmen adaylarının Fizik’e ilişkin metaforik algılarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada çalışma grubu 2017-2018 eğitim-öğretim yılının II. döneminde Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Anabilim dalında öğrenim gören 60 öğretmen adayından oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğretmen adaylarından “Fizik …… ya/ye benzer, çünkü ……” cümlesinin tamamlamaları istenmiştir. Verilerin analizi için içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada 60 öğretmen adayının 44 farklı metafor geliştirdiği belirlenmiş ve geliştirilen bu metaforlar 11 farklı kategoride değerlendirilmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik için çoğunlukla görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik’e ilişkin kullandıkları metaforların başında özellikle hayat, zor, formül, matematik ve uzay metaforları gelmektedir.Öğe Fizik öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin algıları ve tutumları üzerine bir araştırma(2017) Demir, Cihat; Maskan, AbdulkadirBu çalışmanın amacı orta öğretim kurumlarında çalışan fizik öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin tutum ve algılarını değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini, 2004-2005 Eğitim-Öğretim yılı II. yarıyılında Diyarbakır il merkezindeki özel ve devlet okullarında görev yapan Fizik öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise, Diyarbakır il merkezindeki orta öğretim kurumlarında görev yapan 63 fizik öğretmeni oluşturmuştur. Bu çalışmada iki ayrı veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlar; 1. Çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşan anket (Ek-1 A, Ek-1 B ve Ek-1 C). 2. Anket çalışmasından belli bir zaman sonra gerçekleştirilen mülakat (Ek-2). Araştırmanın istatistiksel analizleri SPSS paket programı kullanılarak yapılmış ve şu önemli sonuçlar elde edilmiştir: 1. Fizik öğretmenlerinin gerek çalışma süreleri, gerekse de çalıştığı kurumunun sınıf yönetimi üzerindeki etkisi istatistiksel açıdan incelendiğinde anlamlı bir farklılık göstermemektedir. 2. Fizik öğretmenlerinin sınıf yönetiminde disiplinci bir yaklaşım sergiledikleri görülmektedir. 3. Davranış yönetimi bölümünde çalışma süreleri 1-10 yıl arasında değişen öğretmenler, çalışma süreleri 10 yıl ve üstünde olan öğretmenlere göre, daha çok disiplinci bir tutum sergilemektedirler. 4. Davranış yönetiminde özel okulda çalışan öğretmenler, devlet okulundaki meslektaşlarına göre daha disiplinci bir tutum sergilemektedirler. 5. Özel okullarda devlet okullarına göre, daha çok genç (1-10 yıl hizmeti olan) öğretmenler çalışmaktadır. 6. Özel okullarda devlet okullarına göre, daha çok bekâr öğretmen bulunmaktadır. 7. Fizik öğretmenleri daha çok aşırı ders yükü konusunda güçlük yaşamaktadırlar. 8. Fizik öğretmenleri okullarda süreklilik arz eden olumsuz davranışlarla karşılaşmaktadırlar. 9. Öğrencilerin gösterdikleri olumsuz davranışlar arasında, fizik dersine karşı olumsuz önyargı oluşturma ve devamsızlık yapma, okulda sigara içme, hırsızlık yapma, kendi aralarında argo konuşma, birbirlerine karşı fiziksel şiddet uygulama, öğretmenlerine karşı argo konuşmalar ve fiziksel şiddet, ekonomik koşulların yetersizliğinden dolayı derste başarısızlık ve kopya çekme olayları bulunmaktadır. 10. Fizik öğretmenlerinin %50’sine yakınının üniversite’de yeterli öğretmenlik eğitimi aldıklarını, diğer %50’si ise üniversite’de yeterli öğretmenlik eğitimi almadığını belirtmektedirler. Üniversite’de yeterli öğretmenlik eğitimini almadıklarını düşünenler ise, kendilerini daha çok uygulama alanında yetersiz hissetmektedirler. 11. Fizik öğretmenlerine göre, okul, sınıf ve laboratuar ortamında, erkek öğrenciler kız öğrencilere göre olumsuz davranış göstermeye daha yatkındırlar. Bu araştırmada elde edilen veriler ve yukarıda özetle belirtilen sonuçlara dayalı olarak, şu öneriler getirilmiştir: 1. Fizik öğretmenlerinin sınıf yönetiminde, özellikle de Davranış Yönetimi boyutunda disiplinci yaklaşım göstermeleri dikkat çekicidir. Bunun nedeni araştırılmalıdır ve gerekli eğitici önlemler alınmalıdır. 2. Çalışma süresi az olan genç fizik öğretmenlerinin daha disiplinci davranmaları onların sınıf yönetiminde yeterli uygulamalı eğitim almamış olmalarından kaynaklanıyor olabilir. Bunun için ise fizik öğretmenlerine yenileyici ve destekleyici sürekli eğitim verilmelidir. 3. Fizik öğretmenlerinin ders yükü normal sınırlara çekilmelidir. Böylece aşırı ders ve iş yükünden kurtulan fizik öğretmenleri öğrenci için daha faydalı olabilir. 4. Devlet okullarında çalışan fizik öğretmenleri için ekonomik ve sosyal koşullar iyileştirilmelidir. Eğer bu koşullar gerçekleştirilmez ise genç ve dinamik fizik öğretmenleri özel öğretim kurumlarını daha çok tercih edebilirler. 5. Fizik öğretmenlerine göre, öğrenciler okulda, sınıfta ve laboratuarda süreklilik gösteren olumsuz davranışlar sergilemektedirler. En çok yapılan olumsuz davranış ise gürültü yapma, argo konuşma ve derse ilgi göstermemedir. Bu olumsuz davranışları azaltmanın en önemli yollarından biri öğretmenin sınıf yönetiminde etkin olması ve dersi anlatırken çağdaş öğretme yöntemlerini kullanabilmesidir. Bu şekilde, fizik öğretmenleri sınıfı iyi bir öğretme ve öğrenme ortamı haline getirebilmelidir. 6. Okulda, sınıfta ve laboratuarda öğrencinin gösterdiği olumsuz davranışları azaltmanın diğer bir yolu ise okul idaresi, aile, fizik öğretmenleri ve diğer okul çalışanlarının işbirliği yapmasıdır. Bu işbirliği süreklilik göstermelidir. Gerekli durumlarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisinden de destek istenmelidir. 7. Okul idaresi, aile ve fizik öğretmenleri, sigara ve benzeri zararlı maddeleri kullanmanın, sınıfta cep telefonu v.b. elektrik-elektronik cihazları kullanmanın ve özellikle basılı ve görsel medyada yayınlanan şiddet içerikli programları izlemenin zararları konusunda öğrencileri sürekli eğitmelidirler. Böyle bir okul, sınıf ve laboratuar ortamında fizik öğretmenleri daha çok başarılı olabilirler.Öğe INVESTIGATION OF THE EFFECT OF STUDENT ACHIEVEMENT ON THE CASE STUDY METHOD IN SCIENCE AND TECHNOLOGY COURSE STATES OF MATTER AND HEAT SUBJECT(2017) Demir, CihatFen dersi konularının soyut olması, günlük hayatla ilişkilendirilmemesi ve geleneksel yöntemlere bağlı kalınması gibi nedenlerden dolayı öğrencilere zor bir ders gibi görünmektedir. Geleneksel yöntemlere alternatif olarak kullanılan çağdaş yöntemlerden biri de örnek olay yöntemidir. Bu çalışmanın amacı örnek olay yönteminin 8. Sınıf Fen ve teknoloji dersi maddenin halleri ve ısı konusunda öğrencilerin akademik başarılarına etki düzeyini araştırmaktır. Çalışma grubunu 20162017 eğitim ve öğretim yılında Diyarbakır ilinde bir kamu okulu 8. sınıfında öğrenim gören 40 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak "Maddenin Halleri ve Isı Başarı Testi" kullanılmıştır. Çalışmada ön-test ve son-test deney gruplu model kullanılmıştır. Maddenin halleri ve ısı konusu deney grubu öğrencilerine örnek olay yöntemi ile işlenmiştir. Maddenin Halleri ve Isı Başarı Testi ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre; yapılan t testi sonuçları son test ile ön test arasında anlamlı bir farklılığın (p <.05) olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre fizik eğitimi araştırmacılarına ve ilgili kurumlara gerekli öneriler yapılmıştırÖğe İstasyon tekniğinin 6. sınıf Fen Bilimleri dersi madde ve ısı ünitesindeki öğrenci akademik başarısına etkisi(International Balkan University, 2018) Çakmak, Metin; Demir, CihatBu çalışmada İstasyon Tekniği ile öğrenmenin 6. sınıf fen bilimleridersi madde ve ısı ünitesindeki öğrenci akademik başarısına etkisinibelirlemek ve geleneksel öğretimin ve İstasyon Tekniğinin 6. sınıf fenbilimleri dersi madde ve ısı ünitesindeki öğrenci başarısı üzerindeki etkidüzeyini karşılaştırmak amaçlanmıştır. Çalışma ön test son test kontrolgruplu model ile yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılının II. döneminde öğrenim gören 6. sınıf öğrencilerioluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Diyarbakır’ın Çınarilçesindeki Atatürk ortaokulunda eğitim-öğretim gören 6. sınıftaki 54öğrencidir. Uygulama toplamda 16 ders saati olmak üzere madde ve ısıünitesini kapsayacak şekilde uygulanmıştır. Çalışmanın deney grubunuoluşturan 27 öğrenci istasyon tekniği ile ders işlerken geriye kalan 27kişilik kontrol grubu MEB’in öngördüğü kazanımlara bağlı kalarakgeleneksel yöntem ile ders işlemiştir. Uygulamaya geçilmeden önce deneyve kontrol gruplarına geçerliği ve güvenirliği sağlanmış MIÜBT (madde veısı ünitesi başarı testi) ön test şeklinde uygulanmıştır, uygulamadansonra aynı test son-test olarak her iki gruba da uygulanmıştır. Deney vekontrolgrubuöğrencilerininMIÜBTpuanortalamalarınınkarşılaştırmaları bağımsız gruplar için nonparametrik Mann Whitney-Uile bağımlı gruplar için ise; nonparametrik Wilcoxon İşaretli Sıralar testiile yapılmıştır. Veri analizi sonuçlarına göre başta birbirine yakınbaşarıya sahip olan deney ve kontrol grubunun başarıları çalışmasonrasında artmıştır. Fakat deney grubunun başarı artışı kontrolgrubuna göre anlamlı bir düzeyde artmıştır.Öğe LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ (LGS) FEN BİLİMLERİ TESTİ “MADDE VE DOĞASI” İLE “FİZİKSEL OLAYLAR” KONU ALANI SINAV SORULARININ YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİ AÇISINDAN İNCELENMESİ(Cahit AYDEMİR, 2024) Menekşe, Recep; Demir, CihatBu araştırma, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Fen Bilimleri Testi “Madde ve Doğası” ile “Fiziksel Olaylar” konu alanı sınav sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine (YBT) göre analizini ortaya koyacak betimsel bir çalışmadır. Araştırmada doküman analizi kullanılmış, 2018 - 2022 yılları arasında gerçekleştirilen LGS sınavları incelenmiş ve YBT matrisi kullanılarak betimsel analiz yoluyla bulgulara ulaşılmıştır. Analizler sonucunda, 2018–2022 yılları merkezi sınavlarda YBT Bilişsel süreçlerle ilgili olarak, soruların %60’ının alt düzey alan basamağında %40’ının da üst düzey bilişsel alan basamaklarında toplandığı gözlenmiştir. LGS sorularının YBT Matrisine uygulanmasına ilişkin bulgular incelendiğinde, en fazla Anlama – Olgusal Bilgi [10 soru, %20] ve Uygulama – Kavramsal Bilgi [10 soru, %20] hücrelerinde öne çıkmaktadır. Yine, matris bulgularında, üst bilişsel bilgi basamağının diğer biliş düzeyleriyle ilişkisi üzerine soru sorulmadığı bulunmuştur. Sınav ölçme kriterleri ve eğitimcilerin YBT kullanımına ilişkin ve olağanüstü hal pedagolojisi üzerine çeşitli öneriler sunulmuştur.Öğe OPINIONS OF SCIENTIFIC AND TECHNOLOGY TEACHER CANDIDATES ABOUT CONTRIBUTORS TO SELF TEACHING METHODS IN PHYSICS TEACHING(2018) Demir, CihatPhysics is a profound thought that requires more abstract thinking skills than other classes, and isbound up with philosophy, and whose borders are boundaries of the universe. For this reason,there is a perception that it is difficult for students to learn physics. In physics teaching,researchers have done a lot of work to help teachers and prospective teachers in teaching theirsubjects to better understand the physics. It is estimated that one of the best lessons to assistprospective teachers to facilitate physics teaching is a course of special teaching methods. Thepurpose of this study is to reveal the contribution of special teaching methods to physics teachingaccording to the science and technology teacher candidates. The study group consists of 40students studying in science and technology department at Dicle University Ziya Gökalp Facultyof Education in 2016-2017 education year. Qualitative research traditions have been adhered toin the survey on the screening model. As a data gathering tool, a semi-structured interview formwith 5 questions prepared by the researcher was used. In the analysis of the data, the answersgiven by the teacher candidates are divided into categories and the percentage and frequencyvalues are given. According to the results of the study; science and technology teachercandidates consider that the special teaching methods course will make a positive contribution tothem in physics teaching. According to the results of the study, necessary suggestions were madeto physics education researchers and related institutions.Öğe Örnek olay yönteminin Fen ve Teknoloji dersi maddenin halleri ve ısı konusunda öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi(Ulusoy Education Consulting Publishing and Organization, 2017) Demir, CihatFen dersi konularının soyut olması, günlük hayatla ilişkilendirilmemesi ve geleneksel yöntemlere bağlı kalınması gibi nedenlerden dolayı öğrencilere zor bir ders gibi görünmektedir. Geleneksel yöntemlere alternatif olarak kullanılan çağdaş yöntemlerden biri de örnek olay yöntemidir. Bu çalışmanın amacı örnek olay yönteminin 8. Sınıf Fen ve teknoloji dersi maddenin halleri ve ısı konusunda öğrencilerin akademik başarılarına etki düzeyini araştırmaktır. Çalışma grubunu 20162017 eğitim ve öğretim yılında Diyarbakır ilinde bir kamu okulu 8. sınıfında öğrenim gören 40 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak "Maddenin Halleri ve Isı Başarı Testi" kullanılmıştır. Çalışmada ön-test ve son-test deney gruplu model kullanılmıştır. Maddenin halleri ve ısı konusu deney grubu öğrencilerine örnek olay yöntemi ile işlenmiştir. Maddenin Halleri ve Isı Başarı Testi ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre; yapılan t testi sonuçları son test ile ön test arasında anlamlı bir farklılığın (p <.05) olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre fizik eğitimi araştırmacılarına ve ilgili kurumlara gerekli öneriler yapılmıştır.Öğe Ortaöğretim 9. sınıf fizik ders kitabının ders kitabı değerlendirme ölçütlerine göre incelenmesi(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2009) Demir, Cihat; Maskan, A. Kadir; Çevik, Şahika; Baran, MedineThis study is based on the investigation of the criteria used for content, educational design, visual presantation, language and expression in Physics textbook prepared by Ministry of National Education and used for the 9th grade of the secondary education. For this purpose, 40 Physics student teachers, on their last year of Teacher Education Programme at Ziya Gökalp Education Faculty at Dicle university, studied year 9 physics text book through an assessment scale developed from Science and Mathematics Text Books Assessment Scale. Preservice physics teachers did not think that 9th grade of the secondary education physics textbook had appropriate visual presantation, content and they found that there were problems in the cognitive and affective levels of textbook.Öğe Views of not assigned teachers about professional future(Elsevier Science Bv, 2014) Demir, Cihat; Higde, Emrah; Ucar, Murat BeratThis study is a qualitative study to determine how not assigned teachers think about their professional future and reveal how their lives are affected by this situation and detect possible solutions in accordance with the opinions of not assigned teachers. The news about suicide of not assigned teachers recently published in the press demonstrate the importance and necessity of this research. This study was carried out with 100 wage teachers serving in private training intuitions and public schools at the center of Diyarbakir province. The data were obtained via unstructured measurement tool which consists of seven questions and developed for this study. To analyze data, Data Reduction, Data Presentation, Result Verification of Miles and Huberman were used. According to some important findings obtained from the research, the majority of the participants find the implementation of KPSS as wrong, their lives are adversely affected by KPSS because they cannot be assigned. The participants expressed that they have negative thoughts about their professional future and also suggested some possible solutions to haw all teachers could be assigned. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility of Academic World Education and Research Center.Öğe Web destekli öğrenme halkası yaklaşımının lise 11. sınıf öğrencilerinin fizik dersi öz-yeterlik inançlarına etkisi(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2012) Demir, Cihat; Maskan, A. KadirBu çalışmanın amacı, web destekli öğrenme halkası yaklaşımının lise 11. sınıf öğrencilerinin fizik dersi öz-yeterlik inançlarına etkisini incelemektir. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılı Diyarbakır il merkezinde bulunan iki Anadolu lisesinde okuyan toplam 52 öğrencinin katılımıyla yürütülmüştür. Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Dersler kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri ile ve deney grubunda web destekli öğrenme halkası yaklaşımı ile uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak fizik dersine yönelik öz-yeterlik inanç ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde bağımlı ve bağımsız t-testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, deney grubu öğrencilerinin fizik dersine yönelik öz-yeterlik inançlarının değişmediği, kontrol grubu öğrencilerinin fizik dersine yönelik öz-yeterlik inançlarının ise olumsuz yönde değiştiği görülmüştür. Elde edilen sonuçlar ışığında bazı öneriler geliştirilmiştir.Öğe Web destekli öğrenme halkası yaklaşımının lise 3. sınıf öğrencilerinin fizik (yeryüzünde hareket konusu) başarıları ve öz-yeterlik algılarına etkisi(2016) Demir, Cihat; Maskan, A. KadirBu çalışmanın amacı, Web Destekli Öğrenme Halkası Yaklaşımı'nın Lise 3. Sınıf Öğrencilerinin Fizik Başarısına ve Öz-yeterlik Algılarına Etkisini İncelemektir. Bu amaç için Diyarbakır il merkezinde bulunan iki Anadolu Lisesi (Diyarbakır 85. Yıl Anadolu Lisesi ve Diyarbakır Nevzat AYAZ Anadolu Lisesi) seçilmiştir. Fizik müfredatında yer alan ?Yeryüzünde Hareket? konusu Diyarbakır Nevzat AYAZ Anadolu Lisesi'nde geleneksel yaklaşımla, Diyarbakır 85. Yıl Milli Egemenlik Anadolu Lisesi'nde ise Web Destekli Öğrenme Halkası Yaklaşımı'yla işlenmiş ve iki uygulamanın öğrencilerin fizik dersindeki başarılarına ve öz-yeterlik algılarına olan etkisi incelenmiştir. Bu araştırmada ön-test son-test kontrol ve deney gruplu araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma süresi boyunca kontrol grubu öğrencilerine ?Yeryüzünde Hareket? konusu geleneksel yaklaşıma göre uygulanmış, deney grubu öğrencilerine ise Web Destekli Öğrenme Halkası Yaklaşımıyla öğretim yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen 26 çoktan seçmeli sorudan oluşan Yeryüzünde Hareket Ünitesi Başarı Testi (Ek-1) ve Maskan (2006) tarafından geliştirilen ve 11 önermeden oluşan Likert Tipi 4 dereceli Fizik Dersine Yönelik Öz-Yeterlilik ve Algı Ölçeği (Ek-2) ile 9 maddeden oluşan Kişisel (Demografik) Bilgiler Anketi (Ek-3) kullanılmıştır. Ayrıca, deney grubuna öğrencilerine yarı yapılandırılmış mülakat (Ek-4) uygulanmıştır. Yeryüzünde Hareket Konusu Başarı Testinin güvenilirlik katsayısı, Spearman-Brown'un testi iki eşdeğer yarıya bölme yöntemi ile 0.740 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin Fizik Dersine Yönelik Öz-Yeterlik ve Algı Ölçeği için Cronbach-Alpha iç tutarlılık katsayısı ise 0,800 olarak saptanmıştır. Bu çalışma araştırmacı ve fizik öğretmenleri tarafından uygulanarak yürütülmüştür. Uygulama kontrol grubunda 27, deney grubunda 25 öğrenci olmak üzere toplam 52 öğrenci ile yürütülmüştür. Ön-test son-test uygulanarak elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programları ile analiz edildi. Elde edilen verilerin anlamlı olup olmadıkları 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde; frekans, ortalama, yüzde, korelasyon, bağımlı ve bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucu, Web Destekli Öğrenme Halkası Yaklaşımı ile öğrenim gören deney grubu öğrencilerinin ve geleneksel yaklaşımla ders gören kontrol grubu öğrencilerinin Yeryüzünde Hareket Konusu Başarı Testi'nde aldıkları puanlarda, son-test lehinde anlamlı bir artışın olduğu saptanmıştır (P<0,05). Her iki öğretim yöntemini kendi aralarında karşılaştırmak amacıyla deney ve kontrol grubu öğrencilerinin Yeryüzünde Hareket Konusu başarı testi son-test puanları arasında yapılan bağımsız gruplar t-testi sonuçlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (P>0,05). Deney ve kontrol gruplarının fizik dersine yönelik öz yeterlik ve algıları son testi puanları arasında yapılan bağımsız gruplar t-testi sonuçlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmemiştir (P>0,05). Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin Yeryüzünde Hareket Konusu Başarı Testi son-test puanlarının Bloom Taksonomisinin hangi alt boyutlarında nasıl bir dağılım gösterdiğini bulmak için bağımsız gruplar t-testi yapıldı. Bloom taksonomisinin bilgi alt boyutunda hazırlanmış sorulara verilen cevaplar arasında, deney grubu öğrencilerinin son-test puan ortalamasının kontrol grubu öğrencilerinin son-test puan ortalamasından anlamlı derecede yüksek çıktığı görülmüştür (p<0,05). Bloom taksonomisinin uygulama ve üst bilişsel düzeylerinde hazırlanmış sorulara verilen cevaplar arasında kontrol grubu öğrencilerinin son-test puan ortalaması deney grubu öğrencilerinin son test puan ortalamasından anlamlı derecede yüksek bulunmuştur (p<0,05). Yapılan mülakatta ise deney grubu öğrencilerinin kavramsal öğrenmeden çok derste çok sayıda test sorusu çözme isteği ve dersi öğretmen merkezli olarak öğrenme isteklerinin varlığı ortaya çıkmıştır. Deney grubu öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Öz Yeterlik ve Algıları son test puan ortalamalarında olumlu yönde bir artış olmayışının sebepleri arasında, öğrencilerin merkezi sınavlara yönelik olarak işlemsel öğrenmeye önem vererek Web Destekli Öğrenme Halkası Yaklaşımını kendi yararlarına bir yaklaşım olmadığı algısına sahip olması sayılabilir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, öğrencilerin üniversiteye giriş sınavlarına yönelik kaygılarını ortadan kaldıracak bir sistem getirildiği ve okullarda gerekli internet alt yapısı sağlanarak uygulamalar için gerekli sınıf ortamı sağlanması durumunda Web Destekli Öğrenme Halkası Yaklaşımının Fizik Öğretimi'nde yararlı olacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler :Web Destekli Öğrenme, Öğrenme Halkası Yaklaşımı, Yeryüzünde Hareket, Kavram Haritası, Öz-Yeterlik Algısı, Bloom Taksonomisi.