Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Güler, Neşe" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Çoktan Seçmeli Maddelerde Uzmanlarca Öngörülen ve Ampirik Olarak Hesaplanan Güçlük İndekslerinin Karşılaştırılması
    (2021) Teker, Gülşen Taşdelen; Güler, Neşe; İlhan, Mustafa
    Bu araştırmada, çoktan seçmeli maddeler için uzmanlarca öngörülen ve ampirik olarak hesaplanan güçlük indekslerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları; ölçme ve değerlendirme alanından 10 uzman ile Türkiye’de bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören 222 öğretmen adayından oluşmuştur. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen ve çoktan seçmeli 25 madde içeren ölçme değerlendirme başarı testi ile toplanmıştır. Araştırma sonuçları, uzman kanılarına dayalı madde güçlükleri ile ampirik olarak hesaplanan güçlük indeksleri arasında .25 ile .71 arasında değişen pozitif yönlü korelasyonlar bulunduğunu ortaya koymuştur. Fakat elde edilen korelasyon katsayıları arasında uzmanların unvanlarına ya da daha önce ilgili dersi yürütüp yürütmemelerine bağlanabilecek net bir örüntü gözlenmemiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    EĞİTİMSEL DEĞERLENDİRMELERDE ETİK İLKELERE BAĞLILIK ÖLÇEĞİ’NİN TÜRKÇE UYARLAMASI
    (2017) İlhan, Mustafa; Güler, Neşe; Kinay, İsmail
    Bu araştırmada, Alkharusi (2016) tarafından geliştirilen Eğitimsel Değerlendirmelerde Etik İlkelere Bağlılık Ölçeği'nin (EDEİBÖ) Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Araştırma, 420 öğretmenden oluşan bir çalışma grubu üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada ölçeğin yapı geçerliğini incelemek amacıyla doğrulayıcı faktör analizi (DFA) uygulanmıştır. DFA sonucunda ölçeğin orijinal formundaki üç faktörlü yapının Türk kültüründe doğrulandığı belirlenmiştir. Ortaya çıkan faktörler ölçeğin orijinal formunda olduğu gibi Testin Güvenli Uygulanması, Gizlilik ve Saydamlık olarak isimlendirilmiştir. EDEBİÖ'deki alt ölçekler ve ölçeğin geneli için hesaplanan Cronbach alfa güvenirlik katsayılarının .61 ile .75 arasında değiştiği tespit edilmiştir. Madde analizi sonunda, madde toplam korelasyonlarının ölçekteki tüm maddeler için .30 alt sınırının üzerinde olduğu saptanmıştır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitimsel değerlendirmelerde etik ilkelere bağlılık ölçeği'nin Türkçe uyarlaması
    (Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2017) İlhan, Mustafa; Güler, Neşe; Kinay, İsmail
    ÖZET: Bu araştırmada, Alkharusi (2016) tarafından geliştirilen Eğitimsel Değerlendirmelerde Etik İlkelere Bağlılık Ölçeği’nin (EDEİBÖ) Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Araştırma, 420 öğretmenden oluşan bir çalışma grubu üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada ölçeğin yapı geçerliğini incelemek amacıyla doğrulayıcı faktör analizi (DFA) uygulanmıştır. DFA sonucunda ölçeğin orijinal formundaki üç faktörlü yapının Türk kültüründe doğrulandığı belirlenmiştir. Ortaya çıkan faktörler ölçeğin orijinal formunda olduğu gibi Testin Güvenli Uygulanması, Gizlilik ve Saydamlık olarak isimlendirilmiştir. EDEBİÖ’deki alt ölçekler ve ölçeğin geneli için hesaplanan Cronbach alfa güvenirlik katsayılarının .61 ile .75 arasında değiştiği tespit edilmiştir. Madde analizi sonunda, madde toplam korelasyonlarının ölçekteki tüm maddeler için .30 alt sınırının üzerinde olduğu saptanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İkili karşılaştırmalarla ölçekleme yöntemi ile rasch analizinden elde edilen ölçek değerlerinin karşılaştırılması
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2018) Güler, Neşe; İlhan, Mustafa; Teker, Gülşen Taşdelen
    Bu araştırmada, ikili karşılaştırmalarla ölçekleme yöntemi ile Rasch analizinden eldeedilen ölçek değerlerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma 2015-2016öğretim yılı bahar döneminde 185 üniversite öğrencisi üzerinde yürütülmüştür.Çalışmanın verileri iki adımda toplanmıştır. Birinci adımda katılımcılardan ölçme vedeğerlendirme dersi kapsamında işlenen altı konuyu ikişerli karşılaştırmaları vekarşılaştırdıkları iki konudan hangisinin kendileri için daha zor olduğunu bildirmeleriistenmiştir. Bu şekilde toplanan veriler üzerinden ikili karşılaştırmalarla ölçeklemeçalışması yürütülmüştür. İkinci adımda, katılımcıların aynı altı konuyu güçlükdüzeyleri bakımından kolay, orta ve zor şeklinde derecelemeleri istenmiştir. Buuygulamadan elde edilen veriler ise Rasch modeline göre analiz edilmiştir.Araştırmada, konuların güçlük düzeyleri için ikili karşılaştırmalarla ölçekleme yöntemive Rasch analizi sonucunda ulaşılan sıralamaların aynı olduğu görülmüştür.Sıralamanın yanı sıra konuların güçlük düzeylerine ilişkin eşit aralıklı ölçek düzeyindehesaplanan değerlerin birbirlerine yakınlığı/uzaklığı da her iki yöntemde aynıçıkmıştır. Bu sonuçlar, ikili karşılaştırmalarla ölçekleme yönteminde ve Raschanalizinde hesaplanan ölçek değerlerinin tutarlı olduğunu ortaya koymaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Likert Tipi Ölçeklerde Klasik Test Kuramı ile Rasch Analizinden Elde Edilen Yetenek Kestirimleri Arasındaki Uyumun Test Edilmesi
    (2017) Güler, Neşe; İlhan, Mustafa
    Bu araştırmada, Likert tipi ölçeklerde klasik test kuramı (KTK) ile Rasch analizinden elde edilen yetenek kestirimleri göreli uyum, mutlak uyum ve dağılım özellikleri açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmanın verileri; 200 öğretmenden oluşan bir çalışma grubuna, 10 madde içeren ve tek faktörlü bir yapıya sahip olan "sınıftaki farklılıklar için öğretmen yeterlikleri" ölçeğinin uygulanması ile toplanmıştır. Çalışmada, KTK ile Rasch modelinde hesaplanan yetenek ölçüleri arasındaki korelasyon katsayısı .95 olarak bulunmuş ve iki kuramla kestirilen yetenek ölçüleri arasında yüksek bir göreli uyum olduğu sonucuna varılmıştır. İlişkili örneklem t-testinden elde edilen bulgular, KTK'da hesaplanan yetenek kestirimlerinin Rasch analizinde ulaşılan yetenek kestirimlerine kıyasla anlamlı derece daha yüksek olduğunu ortaya koymuş ve bu sonuç iki kurama göre kestirilen yetenek puanları arasında mutlak bir uyum bulunmadığına yönelik bir kanıt olarak değerlendirilmiştir. Son olarak, Rasch analizinde kestirilen yetenek puanlarının KTK'dan elde edilen yetenek puanlarına kıyasla daha simetrik ve daha sivri bir dağılıma sahip olduğu saptanmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Likert Tipi Ölçeklerde Rasch Modelinin Kullanımı: Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği-Öğrenci Formu (ODKÖ-ÖF) Üzerinde Bir Uygulama
    (2018) Güler, Neşe; İlhan, Mustafa
    Bu araştırmada, Likert tipi ölçeklerin psikometrik özelliklerinin incelenmesinde ve buölçeklerden alınan puanlar üzerinden gerçekleştirilen farka dayalı istatistiklerde Raschmodelinin kullanımına örnek olabilecek bir çalışmanın alanyazına kazandırılmasıamaçlanmıştır. Araştırma, 367 ortaöğretim öğrencisinden oluşan bir çalışma grubu üzerindeyürütülmüştür. Araştırmanın verileri Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği-ÖğrenciFormu (ODKÖ-ÖF) ile Akademik Beklentilere İlişkin Stres Envanteri (ABSE) kullanılaraktoplanmıştır. Çalışma kapsamında toplanan veriler FACETS paket programından yararlanılarakRasch modeline göre analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular; ODKÖ-ÖF’yeilişkin 16 maddeden oluşan tek boyutlu modelde öğrenciler ve maddelerin yüksek güvenirliktebirbirinden ayırt edildiğini, ölçekte kullanılan beşli derecelendirmenin etkin bir biçimdeçalıştığını, uyum istatistiklerinin kabul edilebilir sınırlar içerisinde kaldığını ve gözlenen ilebeklenen test karakteristik eğrilerinin büyük ölçüde örtüştüğünü göstermiştir. Çok yüzeyliRasch analizi sonucunda, öğrencilerin sınıf ortamında öğretmenleri ya da arkadaşları tarafındanolumsuz değerlendirileceklerine dair yaşadıkları korkunun ABSE puanlarına göre farklılaştığısaptanmış ve bu bulgu ODKÖ-ÖF’nin ölçüt geçerliğine yönelik bir kanıt olarakyorumlanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lisansüstü eğitim öğrencilerine yönelik İstatistik kaygısı ölçeği'nin türkçeye uyarlanması
    (Association of Measurement and Evaluation in Education and Psychology (EPODDER), 2019) Güler, Neşe; Teker, Gülşen Taşdelden; İlhan, Mustafa
    Bu araştırmada; Faber, Drexler, Stappert ve Eichhorn tarafından lisansüstü eğitim öğrencilerine yönelik olarak geliştirilen İstatistik Kaygısı Ölçeği’nin (İKÖ) Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Araştırma, Türkiye’de herhangi bir alanda lisansüstü eğitime devam eden 375 katılımcı ile yürütülmüştür. Çalışmada; İKÖ’nün yapı geçerliği açımlayıcı faktör analizi (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) uygulanarak incelenmiş, ölçeğin faktör sayısı hakkında karar verirken paralel analiz yönteminden de yararlanılmıştır. AFA ve paralel analiz sonucunda, İKÖ’nün orijinal formundaki faktör analizinde ulaşılan sonuçlara benzer şekilde tek boyutlu bir yapı elde edilmiştir. Bununla birlikte; İKÖ’nün orijinal formu endişe, kaçınma ve duygusallık şeklinde üç boyutlu bir yapı öngörülerek hazırlandığından DFA’da hem tek boyutlu hem de üç boyutlu yapı test edilmiştir. DFA’da rapor edilen uyum indekslerinin test edilen her iki model için de kabul edilebilir sınırlar içerisinde kaldığı saptanmıştır. Güvenirlik analizinde, Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısı ölçeğin geneli için .96; endişe, kaçınma ve duygusallık boyutları için ise sırasıyla .91, .83 ve .91 şeklinde bulunmuştur. Madde korelasyonlarının ölçekteki maddelerin tümünde .30 alt sınırını aştığı belirlenmiştir. Ölçeğin genelinin ayırt ediciliğine kanıt oluşturan Ferguson Delta istatistiği .98 olarak kestirilmiştir. Bu sonuçlar, İKÖ’nün Türkçe formunun geçerli ve güvenilir ölçümler üreten bir ölçme aracı olduğunu ortaya koymaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    A Study on the Use of the Rasch Model in the Analysis of Data Collected by Ranking Judgments
    (2024) İlhan, Mustafa; Şahin, Melek Gülşah; Güler, Neşe
    This research aimed to exemplify the use of the Rasch model in the analysis of data on ranking judgments. To this end, in the study, we delineated in detail all the processes related to the Rasch analysis, from the preparation of the data file to the interpretation of the analysis outputs. Besides, we compered the Rasch analysis results with the outputs obtained from traditional method. We conducted our study on 261 secondary school students. We collected the research data by employing an instrument containing five stimuli regarding the positive aspects and limitations of the mathematics homework. We asked students to rank the positive aspects of the homework by coding the most prominent advantage with 1 and the last advantage with 5. Similarly, we requested them to put in order the limitations of the homework by coding the foremost limitation with 1 and the last limitation with 5. We analyzed the research data ac-cording to both the Rasch model and traditional method. Research results revealed that the agreement between the stimuli’s scale values obtained from the Rasch analysis and from the traditional method was high. Considering this result and that the Rasch model is a more practical option in terms of the analysis process, we can suggested researchers to prefer Rasch model instead of the traditional method in the analysis of data based on ranking judgments.
  • [ X ]
    Öğe
    The effects of reverse items on psychometric properties and respondents’ scale scores according to different item reversal strategies
    (İzzet KARA, 2024) İlhan, Mustafa; Güler, Neşe; Teker, Gülşen Taşdelen; Ergenekon, Ömer
    This study aimed to examine the effects of reverse items created with different strategies on psychometric properties and respondents’ scale scores. To this end, three versions of a 10-item scale in the research were developed: 10 positive items were integrated in the first form (Form-P) and five positive and five reverse items in the other two forms. The reverse items in the second and third forms were crafted using antonyms (Form-RA) and negations (Form-RN), respectively. Based on the research results, Form-P was unidimensional, while other forms were two-dimensional. Moreover, although reliability coefficients of all forms were obtained as above .80, the lowest one was acquired for Form-RN. There were strong-positive relationships between students’ scores in the three scale forms. However, the lowest one was estimated between Form-P and Form-RN. Finally, there was a significant difference between the students’ mean scores obtained from Form–RN and other two versions, but the effect size of the said difference was small. In conclusion, all these results indicate that different types of reverse items influence psychometric properties and respondents’ scale scores differently.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Views of teachers on the potential negative effects of high stake tests
    (İzzet Kara, 2021) İlhan, Mustafa; Güler, Neşe; Teker, Gülşen Taşdelen
    This study analyses teachers’ viewpoints on the potential undesirable influences of high stake exams. Seven stimulants related to undesirable influences of high stake exams on education were given to 191 teachers in a pairwise comparisons format. The participating teachers in this study were asked to choose one undesirable influence by comparing the stimulants given to them in pairwise and to determine the more prominent problem stemming from high stake exams. Data were analyzed via many-facet Rasch model. As a result, it was found that teachers considered the stimulant “school assessments turn into secondary importance in the eyes of students and parents” as the foremost problem stemming from high stake exams. On the other hand, the stimulant “administors focus on policies for increasing exam scores instead of policies for improving the learning–teaching process” ranked the last in the undesirable influences of high stake exams.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim