Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Altincik, Hasan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde kayyum atanan belediyelerle ilgili yerel gazete gündemleri üzerine bir çözümleme
    (Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Altincik, Hasan; Güllüpunar, Hasan
    Yerel gündemin oluşmasındaki önemli aktörlerden biri de yerel basındır. Yerel basının yapılanması ve ekonomi politik ilişkileri yerel gündemin oluşmasında belirleyici bir faktördür. Belediyeler yerel düzeydeki bu ilişki yapısı içerisinde önde gelen kurumlar arasındadır. Belediyeler yönetiminin seçimle belirlenmesi nedeniyle siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik bütün yerel dinamiklerin etkinlik gösterdiği bir alana sahiptir. Dolayısıyla belediyeler yerel basının oluşturduğu gündem açısından temel bir aktör olarak değerlendirilebilir. Bu çalışma 15 Temmuz 2016 darbe girişimi sonrasında Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde kayyum atanan belediyelerle ilgili haberlerin yerel basındaki temsilini kayyum atama öncesi ve sonrası bağlamında ele almaktadır. Çalışmada Diyarbakır, Mardin ve Batman il belediyeleri örnek olarak incelenmiştir. Bu illerde yayınlanan “Diyarbakır Olay”, “Diyarbakır Söz”, “Tigris Haber”, “Mardin Life” ve Batman Yön gazetelerinin ilk sayfaları içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve haber dağılımlarıyla ilgili istatistiki sonuçlar ortaya konmuştur. Bu sonuçlara göre kayyum öncesi ve kayyum sonrası süreci kapsayan 6 aylık dönemde toplam 1010 gazete sayısının analizi yapılmıştır. Yapılan analizler kayyum atama öncesi ile kayyum atama sonrası dönemde yayınlanan haberler arasında konusu bakımından bir farklılığın oluştuğunu göstermiştir. Ayrıca Kayyum sonrası dönemde yayımlanan haberlerin çoğunlukla manşet ve sürmanşetten verildiği sonucuna varılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kamu diplomasisi ve halkla ilişkilerde kullanılan araçlar kamu diplomasisi alanında çalışan akademisyenlerin değerlendirmeleri
    (Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 2022) Altincik, Hasan; Koçak, Pınar Güner
    Ülkelerin diğer ülke insanlarıyla gerçekleştirmeye çalıştığı iletişim çalışmalarına kamu diplomasisi denilmektedir. Bu faaliyetler yüz yüze iletişimin yanı sıra günümüzde artık geniş ve profesyonel iletişim çabalarıyla da desteklenmektedir. İletişim çabalarının olduğu ortamlarda halkla ilişkiler çalışmaları da hedef kitleyle doğru, etkili ve devamlı bir iletişim kurulması açısından ihtiyaç duyulan bir alan olmaktadır. Çalışma çerçevesinde kamu diplomasisi ve halkla ilişkiler arasındaki benzer noktalara literatür ışığında değinilmiş, kamu diplomasisi ve halkla ilişkiler çalışmalarında kullanılan araçlar açıklanmıştır. Yöntem kısmında ise açık uçlu 6 adet soru formuyla görüşme yönteminden faydalanılarak veriler toplanmıştır. Araştırmaya kamu diplomasisi konusunda çalışmaları olan akademisyenler dâhil edilmiştir. Katılımcılar rastlantısal örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Çalışma için etik kurul izni alınmıştır. Kamu diplomasisi konusunda çalışmaları olan katılımcıların genel olarak kamu diplomasisi çalışmalarında halkla ilişkiler çalışmalarından faydalanılması gerektiği, kamu diplomasisinin de hedef kitlelerle kurulan bir iletişim çabası olması nedeniyle halkla ilişkilerden ayrı tutulmaması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda kamu diplomasisi amacıyla kurulan kurumların daha etkin rol almaları gerektiği, yüz yüze iletişim olgusunun kültürel özelliklere göre önemini koruduğu ve iletişim araçlarıyla iletilecek iletilerden daha profesyonel faydalanılması gerektiğine vurgu yapılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    POPÜLER KÜLTÜR ARAÇLARINDAN REKLAMLARIN GÜNDELİK İHTİYAÇLARI YÖNLENDİRMESİ CAM SEKTÖRÜ REKLAMLARI ÖRNEĞİNDE BİR ANALİZ
    (Dicle Üniversitesi, 2017) Altincik, Hasan
    Popüler kültür doğası gereği sürekli olarak yeni tüketimleri zihinlere kazımaya çalışmaktadır. Bunun uygulandığı en önemli alanlardan biri de şüphe yok ki reklamlardır. Özellikle televizyon reklamlarında bu olgu müzik, ilgi çeken unsurlar, ilgi çeken kişiler veya ünlüler, efektler aracılığıyla izleyicileri etkileyerek ve kendisini izlettirerek akılda kalacak şekilde sunulmaktadır. Reklamlar popüler kültürün yeniden üretilmesinde ve aktarılmasında önemli rol oynamaktadır. Aynı zamanda reklamlar aracılığıyla yeniden tüketim olgusu sürekli olarak hedef kitleye aşılanmaktadır. Bu çalışma ile reklamlarda hedef kitleye kullandığı ürünleri değersiz ve değiştirmesi gereken bir unsur haline getirmek için bilinçli bir şekilde “kır, at ve yenisini al” ideolojisi işlenmeye çalışılması incelenmektedir. Bu noktada cam sektöründen bir markanın üç reklam filmi göstergebilimsel analizle incelenmiş, popüler kültürün tüketim algılarını değiştirmeye yönelik nasıl bir yönlendirmeye girdiği tespit edilmeye çalışmıştır. Çalışma sonucunda popüler kültürün reklam endüstrisini kendi çıkarları doğrultusunda yönlendirdiği ve kitle iletişim araçlarını daha fazla tüketim olgusuyla kullandığı tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Popüler kültür araçlarından reklamların gündelik ihtiyaçları yönlendirmesi : Cam sektörü reklamları örneğinde bir analiz
    (Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Altincik, Hasan
    Popüler kültür doğası gereği sürekli olarak yeni tüketimleri zihinlere kazımaya çalışmaktadır. Bunun uygulandığı en önemli alanlardan biri de şüphe yok ki reklamlardır. Özellikle televizyon reklamlarında bu olgu müzik, ilgi çeken unsurlar, ilgi çeken kişiler veya ünlüler, efektler aracılığıyla izleyicileri etkileyerek ve kendisini izlettirerek akılda kalacak şekilde sunulmaktadır. Reklamlar popüler kültürün yeniden üretilmesinde ve aktarılmasında önemli rol oynamaktadır. Aynı zamanda reklamlar aracılığıyla yeniden tüketim olgusu sürekli olarak hedef kitleye aşılanmaktadır. Bu çalışma ile reklamlarda hedef kitleye kullandığı ürünleri değersiz ve değiştirmesi gereken bir unsur haline getirmek için bilinçli bir şekilde “kır, at ve yenisini al” ideolojisi işlenmeye çalışılması incelenmektedir. Bu noktada cam sektöründen bir markanın üç reklam filmi göstergebilimsel analizle incelenmiş, popüler kültürün tüketim algılarını değiştirmeye yönelik nasıl bir yönlendirmeye girdiği tespit edilmeye çalışmıştır. Çalışma sonucunda popüler kültürün reklam endüstrisini kendi çıkarları doğrultusunda yönlendirdiği ve kitle iletişim araçlarını daha fazla tüketim olgusuyla kullandığı tespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    REKLAMLARDA ÇOCUKLARA YÖNELİK KULLANILAN SÖYLEMLER: KOTON ÖRNEĞİ
    (2019) Altincik, Hasan; Koçak, Pınar Güner
    İnsanlar doğdukları an itibariyle birer tüketici olmaktadır. Tüketim tercihlerinde yetişkinler kendi başlarına kararverebilirken, çocuk tüketicilerde ihtiyaçların karşılanması konusunda ebeveynler çocukları için kararvermektedirler. Çocuklar kendi başlarına ihtiyaçlarını karşılamak konusunda yeterli olamasalar da ihtiyaçlarınıkarşılamak için ailelerini yönlendirebilmektedirler. Geçmişte çocukların ihtiyaçlarının ne olduğuna aileleri kararvermekteyken ve ailelerinin onlar için aldıklarıyla yetinebilirlerken, günümüzde çocuklar ailelerini ihtiyaçları veistekleri konusunda yönlendirmekte ve bu noktada zaman zaman baskı yapabilmektedir. Bu istek ve ihtiyaçlardakiçeşitlenmenin önemli sebeplerinden biri işletmelerin, kurumların ve markaların popüler kültür içerisinde yetişençocuk hedef kitlenin aileler üzerindeki duygusal yaptırım gücünün farkına varmalarıdır. Çocukları birer tüketiciolarak dikkate alan ve çocuklara yönelik ürün ve hizmet üreten birçok firma ve marka çocukların dikkatleriniçekebilmek için birden çok yöntem kullanmaktadır. Bunların başında da dikkat çekici görselleri olan, eğlencelimüzikleri olan ve çocukların kullanıldığı reklamlar gelmektedir. Popüler kültürün önemli araçlarından olanreklamlar aracılığıyla çocuklara ihtiyaçları ve beklentileri öğretilmektedir. Bu çalışma ile Koton Kids ürünlerininreklamlarında çocuk hedef kitleler için kullanılan söylemlerin benzer yaş gruplarının zihinsel ve fiziksel gelişimidikkate alınarak analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda reklamda çocuk oyuncuların söylemleri Van Dijk’ineleştirel söylem analizi kullanarak incelenmiş ve bu reklamlarda kullanılan söylemlerin geleneksel aile yapısıiçerisinde yetişen çocuklarda zamanla oluşabilecek toplumsal çelişkiler bağlamında değerlendirilmiştir. Araştırmasonucunda çocukların öğrenme sürecinde sosyal öğrenmenin ve taklit süreçleri değerlendirildiğinde Kotonreklamlarının çocuklar için olumsuz örnekler de teşkil edebileceği sonucuna ulaşılabilmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye Cumhuriyeti bakanlıklarının web sitelerinin halkla ilişkiler bağlamında değerlendirilmesi
    (Dumlupınar Üniversitesi, 2018) Yaşar, İbrahim Halil; Altincik, Hasan
    Öz:Bu çalışmada Türkiye Cumhuriyeti Bakanlıklarının web sayfaları, halkla ilişkiler amaçlı kullanımları bağlamındadeğerlendirilmektedir. Bu bağlamda başbakanlık dahil olmak üzere mevcut 22 bakanlığın web sayfaları, ilgilibakanlıkların; iletişim çalışmaları, bakanlık ile ilgili genel bilgiler, medya ile ilişkiler, kurum kimliği ve etkileşim gibiözellikler açısından analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında ayrıca mevcut bakanlıkların web sayfaları incelenereksosyal medya hesaplarına erişimlerinin bulunup bulunmadığına bakılmıştır. Çalışmada içerik analizi yöntemikullanılarak, 22 bakanlığın web sayfaları ve sosyal medya erişimleri incelenerek değerlendirilmiştir. Çalışmasonucunda elde edilen verilerden hareketle bakanlık web sayfalarının halkla ilişkiler araçlarını ne orandabarındırdığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu noktada bakanlıkların hemen hemen hepsinde basın arşivi ve basınbültenleri unsurlarını barındırdıkları, iletişim yönlendirmelerine sahip oldukları gözlemlenmiştir. Bakanlıklarınbirçoğunun duyurular kısmına önem verdiği saptanmıştır. Ayrıca yeni medyada 21 bakanlığın resmi hesaplarınınolduğu ve aktif yönlendirmelere sahip oldukları görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yardım kuruluşları Kızılay ve Kızılhaç'ın sosyal medya uygulamalarında iletişimin yönüne ve konu dağılımlarına yönelik bir analiz
    (Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2017) Altincik, Hasan; Yaşar, İbrahim Halil
    Teknolojinin kuruluşlara sunduğu en önemli unsurlardan biri istedikleri zaman, istedikleri anda milyonlarca kişiye o ‘an’ı aktarabilmeleridir. Bir diğer önemli katkısı da kuruluşların yapmış oldukları veya yapacakları faaliyetleri zaman ve mekan ayırt etmeksizin iletebilmeleridir. Bu durum çok düşük bütçelerle kuruluşların faydalanabilecekleri, hedef kitleleriyle simetrik iletişim kurabilecekleri ortamların oluşmasını sağlamıştır. Yardım kuruluşları da topladıkları yardımlarla ihtiyacı olan kişilere ve ihtiyaç duyulan bölgelere ulaşmaya çalışmaktadırlar. Topladıkları bağışlarla faaliyetlerini sürdüren kuruluşların maliyetsiz bir şekilde hedef kitleleriyle iletişim kurması önem arz etmektedir. Sosyal medyanın bu özelliği kuruluşlar için çok önemli bir durumdur. Çalışmamızda Kızılay ve Kızılhaç’ın sosyal medya hesaplarında kullanım özelliklerine yönelik bir inceleme yaparak kurmuş oldukları iletişimin konuları ve özellikleri irdelenmiştir. Her iki yardım kuruluşunda sosyal medyada birtakım eksiklikleri oldukları gözlemlenmiştir. Kendilerine yapılan yorumlara kayıtsız kaldıkları görülmüştür. Simetrik halkla ilişkilerden bahsedebilmemiz için bu noktalarda iletişime önem vermeleri gerekmektedir.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim