Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Şengün, Halil İbrahim" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 19 / 19
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Aile şirketlerinde duygusal ve rasyonel dinamikler : Aile ve iş ilişkilerinin ayrı tutulmasına yönelik bir araştırma
    (Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2015) Şengün, Halil İbrahim; Özdemir, Lütfiye
    Aile, yapı itibari ile informel ilişkileri ve dolayısıyla duygusal yönü ağır basan bir yapıyı ifade ederken şirket ise mantıksal yönü ile kendinden söz ettiren ve duygusallığın çoğu kez yerinin olmadığı birimdir. Birbiriyle uyuşmayan bu iki olgunun şirketin sürekliliğine olumsuz etkide bulunmaması, aile şirketinin kurumsallaşmak için ciddi çaba sarf etmesine bağlıdır. Kurumsallaşma sayesinde aile ve iş ilişkileri birbirinden soyutlanacak ve şirket profesyonel bir hüviyet kazanacaktır. Bu çalışmada da aile şirketlerinin kurumsallaşma çabalarından biri olan aile ve iş ilişkilerinin ayrı tutulmasına yönelik olarak katılımcılara bazı sorular yöneltilmiştir. Gaziantep, Malatya ve Diyarbakır illerinde toplam 135 katılımcı aile şirketinden toplanan verilerle yapılan analizler ve öneriler yer almaktadır. Çalışmanın amacı, aile ve iş ilişkilerinin ayrı tutulması ile aile şirketinin bulunduğu il, faaliyet gösterdiği sektör, hukuki yapısı, çalıştırdığı personel sayısı ve kaçıncı kuşakta olduğu ile ilgili özellikler arasında herhangi bir ilişkinin var olup olmadığı sonucuna ulaşmaktır. Bu çerçevede verilen yanıtlar önce SPSS istatistik paket programına veri olarak girilmiştir. Daha sonra frekans analizi, One Way- ANOVA(Tek yönlü varyans), T Testi gibi analizler uygulanmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    AİLE ŞİRKETLERİNDE DUYGUSAL VE RASYONEL DİNAMİKLER: AİLE VE İŞ İLİŞKİLERİNİN AYRI TUTULMASINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
    (Dicle Üniversitesi, 2015) Şengün, Halil İbrahim; Özdemir, Lutfiye
    Aile, yapı itibari ile informel ilişkileri ve dolayısıyla duygusal yönü ağır basan bir yapıyı ifade ederken şirket ise mantıksal yönü ile kendinden söz ettiren ve duygusallığın çoğu kez yerinin olmadığı birimdir. Birbiriyle uyuşmayan bu iki olgunun şirketin sürekliliğine olumsuz etkide bulunmaması, aile şirketinin kurumsallaşmak için ciddi çaba sarf etmesine bağlıdır. Kurumsallaşma sayesinde aile ve iş ilişkileri birbirinden soyutlanacak ve şirket profesyonel bir hüviyet kazanacaktır
  • [ X ]
    Öğe
    BİLİNÇLİ TÜKETİM ALIŞKANLIKLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
    (İnönü Üniversitesi, 2020) Şengün, Halil İbrahim; Cömert, Yavuz
    Bu çalışmada Diyarbakır ilindeki tüketicilerin bilinçli tüketim alışkanlıklarını değerlendirmeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Diyarbakır merkez ilçelerinde yaşayan bireylerin bu konudaki alışkanlık düzeyleri yüzyüze anket yöntemiyle ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma için toplamda 700 anket dağıtılmış ve bunlardan işgücüne katılmayanlar ile eksik ve hatalı olarak anketi dolduran 133 anket ayıklanıp 567 tanesi değerlendirmeye alınmıştır. Ölçeğe uygulanan istatistiki analizler neticesinde kadınların erkeklere göre alışverişlerini yaparken daha planlı davrandıkları ve aldıkları ürün veya hizmetin sağlıklı olup olmadığını kontrol noktasında daha titiz davrandıkları saptanmıştır. Ayrıca eğitim düzeyindeki artışın, bilinçli tüketim anlayışına katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Customer satisfaction from the services of retailing markets: A Model proposal with multiple logistic regression
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021) Şengün, Halil İbrahim; Menteş, Nurettin
    Tüketicilerin satın alma alışkanlıklarında değişen zamana bağlı olarak sürekli farklılık gözlenmektedir. Tüketicilerin ihtiyaç ve istek kavramını birbirine karıştırmaları, rekabete bağlı olarak agresif satış arttırıcı çabaların ivme kazanması gibi konulardan dolayı tüketim çılgınlık haline dönüşmüş bir olgu haline gelmiştir. Kolayda ürünlerle ve yaygın dağıtım kanalıyla tüketicilerin karşısına çıkan marketler, insanlar için hayati öneme sahip işletmelerdir. Bu araştırmada Diyarbakır ilinde kolayda örnekleme yöntemine göre seçilen 407 tüketiciye market alışkanlıkları yüzyüze anket yöntemi ile ölçülmeye çalışılmıştır. Market müşterilerinin genel satın alma davranışları ile birlikte marketçilik anlayışından duyulan memnuniyet düzeyi belirlenmeye çalışılmıştır. Maketçilik anlayışından duyulan memnuniyeti etkileyen değişkenler belirlenmeye çalışılmış ve çoklu lojistik regresyon yöntemi ile bir model önerisinde bulunulmuştur. Elde edilen veriler istatistik paket programında Frekans analizi ve Ki-kare testine tabi tutulmuştur. Model için Çoklu lojistik regresyon yönteminden faydalanılmıştır. Çalışma sonucunda cinsiyet ve medeni durum ile alışveriş yapılan marketler arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Tahmin edilen model için müşterinin cinsiyeti, kasiyerin cinsiyeti, market giriş çıkış kolaylığı ve market temizliğinden duyulan memnuniyet marketçilik anlayışından duyulan memnuniyeti arttıran değişkenler olarak öne çıkmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Examination of the relationship between job satisfaction levels and organizational commitments of tourism sector employees: A research in the Southeastern Anatolia region of Turkey
    (Cahit Aydemir, 2018) Aksoy, Cenk; Şengün, Halil İbrahim; Yılmaz, Yunus
    Öz:Bu çalışmada örgütlerde çalışanların iş tatmini ve örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Modeli test etmek amacıyla demografik değişkenler dışında 54 soruluk bir anket kullanılmıştır. Bu anketler Türkiye'nin Güneydoğu bölgesi illerinde dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan personele dağıtılmış ve analiz için 492 anket kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, araştırmanın amacı doğrultusunda çeşitli istatistik metot ve test teknikleri (frekans dağılımı, t-testi, Anova ve korelasyon) kullanılarak SPSS 18.0 istatistik paket programı yardımıyla değerlendirilmiştir. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda iş tatmininin, örgütsel bağlılık boyutları ile arasındaki ilişkiler incelenmiş, duygusal ve normatif bağlılığın çalışan tatminiyle pozitif doğrusal, devam bağlılığı ile negatif doğrusal bir ilişkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çalışanların iş tatmin düzeylerinin demografik değişkenler açısından farklılaştığı tespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN JOB SATISFACTION LEVELS AND ORGANIZATIONAL COMMITMENTS OF TOURISM SECTOR EMPLOYEES: A RESEARCH IN THE SOUTHEASTERN ANATOLIA REGION OF TURKEY
    (Cahit AYDEMİR, 2018) Aksoy, Cenk; Şengün, Halil İbrahim; Yılmaz, Yunus
    Bu çalışmada örgütlerde çalışanların iş tatmini ve örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Modeli test etmek amacıyla demografik değişkenler dışında 54 soruluk bir anket kullanılmıştır. Bu anketler Türkiye’nin Güneydoğu bölgesi illerinde dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan personele dağıtılmış ve analiz için 492 anket kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, araştırmanın amacı doğrultusunda çeşitli istatistik metot ve test teknikleri (frekans dağılımı, t-testi, Anova ve korelasyon) kullanılarak SPSS 18.0 istatistik paket programı yardımıyla değerlendirilmiştir. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda iş tatmininin, örgütsel bağlılık boyutları ile arasındaki ilişkiler incelenmiş, duygusal ve normatif bağlılığın çalışan tatminiyle pozitif doğrusal, devam bağlılığı ile negatif doğrusal bir ilişkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çalışanların iş tatmin düzeylerinin demografik değişkenler açısından farklılaştığı tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    GSM operatör markalarının tüketici açısından değerlendirilmesi
    (Mardin Artuklu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018) Şengün, Halil İbrahim; Menteş, Nurettin
    Öz:Bu araştırmada Diyarbakır ilindeki cep telefonu kullanıcılarının GSM operatör tercihleri, GSM operatör tercihine etki eden unsurlar ve operatör tercih nedenleri ile kullanılan operatör türü arasındaki ilişkiler tespit edilmeye çalışılmıştır. Diyarbakır ilinde yüz yüze anket yöntemi ile 500 kişiye anket uygulanmış, ancak uygun olan 464 anket verisi analize dahil edilmiştir. Elde edilen veriler istatistik paket programı aracı ile Frekans ve Ki-kare testlerine tabi tutulmuştur. Buna göre; kullanılan operatör markası ile cinsiyet, operatör tercih kriterleri, hattın bağlanılırlığı ve kapsama alanı arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca yaş grupları ile operatör tercih kriterleri arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Anlamlı ilişki bulunan verilere ait çapraz tablolar ayrıntılı olarak incelenmiştir. Buna göre; katılımcıların daha çok faturalı hat kullandıkları ve aylık görüşme bedeli olarak 26TL-42TL arası bir harcama yaptıkları görülmüştür. Katılımcılar için “Her Yöne Tarifeler” in daha fazla ilgi çektiği görülmüştür. Operatör tercihlerinde en etkili unsur olarak tarife ücreti uygunluğunu gören katılımcılar, daha sonra sırasıyla GSM kalitesi ve kampanyaları önemsemektedirler. Genç yaştakilerin operatör tercihinde öncelik kampanyayken, orta yaştakilerde önceliğin GSM kalitesi olduğu görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hedonik (hazcı) tüketim alışkanlıkları ve tüketicileri bu tür alışkanlıklara motive eden nedenler
    (Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2013) Şengün, Halil İbrahim; Karahan, Mehmet
    Bu çalışmada, tüketicilerin özellikle duygusal eğilimle gerçekleştirmiş oldukları ve hedonik tüketim olarak ifade edilen tüketim alışkanlıkları konusu araştırılmıştır. Bu kapsamda, ilkin tüketicileri mal veya hizmet satın almaya yönelten tüketim anlayışlarından asketik ve faydacı tüketim alışkanlıkları incelenmiş olup daha sonra da hedonik tüketim anlayışı ve tüketicileri hedonik tüketime motive eden bir takım nedenlerin üzerinde durulmuştur. Çalışmada ayrıca hedonik tüketim alışkanlıkları ile ilgili olarak ilgili yazın taranmış olup özgün birçok çalışmanın sonucuna da yer verilmiştir. Çalışmanın sonuç kısmında, kişilerin duygusal dinamiklerle haz almaya yönelik olarak alışveriş yapmalarının kişilere ve çevresindekilere olan etkileri üzerinde durulmuştur. Bu çerçevede bireylerin sadece haz almaya yönelik olarak ve aşırı fazla alışveriş yapmalarının sanıldığı gibi mutluluk getirmeyeceği aksine bireysel ve toplumsal açıdan bir çok felaketi beraberinde getirebileceği gerçeğine değinilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İkinci mertebe doğrulayıcı faktör analizi ile retro ürün tercihinde etkili olan unsurların belirlenmesi
    (Yusen yayıncılık, 2022) Menteş, Nurettin; Şengün, Halil İbrahim
    Retro pazarlama son yıllarda ilgi gören bir pazarlama yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır. Geçmişe duyulan özlem son yıllarda sık dillendirildiği için geçmişe ait ürünler de haliyle gündeme gelmeye başladı. Buna bağlı olarak retro pazarlama konusu da literatürde yerini bulmuştur. Fakat yeni sayılabilecek bir konu olduğundan farklı boyutlarıyla, daha farklı değişkenlerle birlikte ele alınmaya muhtaç bir konudur. Mal ve hizmetlerin günümüze uyarlanarak yeniden pazara sunulması literatürde Retro pazarlama olarak yer almaktadır. Bu çalışmada retro pazarlamanın bir boyutu olan retro ürün konusunda tüketicilerin tercih nedenleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda 500 katılımcıyla yüz yüze anket yapılmıştır. Verilerin analizi için SPSS ve AMOS paket programları kullanılmıştır. Çalışma için gizil değişkenler arasındaki ilişkileri ortaya koymak adına ikinci mertebe doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Ölçüm modelleri için sıklıkla kullanılan bir yöntem olan doğrulayıcı faktör analizi, gizil değişkenler arasındaki ilişkileri incelemek için elverişli bir çeşit yapısal eşitlik modellemesidir. Çalışmada öncelikle açıklayıcı faktör analizi yapılmıştır. Açıklayıcı faktör analizi sonucunda retro ürün tercihinde etkili olan altı alt boyut tespit edilmiştir. Bu alt boyutlar; Retro Ürün Kalitesi ve Performansına olan İnanç, Geçmişe Duyulan Özlem, Retro Ürün Bağlılığı, Retro Ürün’ün Kişide Yarattığı (Bıraktığı) Olumlu Etki, Retro Ürün Fiyatı, Retro Ürün’ün Toplumsal İmajı olarak isimlendirilmiştir. Bu çalışma eski bir marka ya da ürünü yeniden piyasaya sunmak isteyen firmalara öngörü sağlamada yardımcı olacaktır. Okuyucular, eski ürünlerin hangi yönlerinin ön plana çıkarılması durumunda tüketiciler tarafından tercih edileceği noktasında önsel bir bilgi sahibi olacaklardır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Küreselleşme sürecinde tüketicilerin hazcı ve bilinçli tüketim alışkanlıklarının değerlendirilmesi
    (Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2017) Şengün, Halil İbrahim; Menteş, Nurettin
    Bu çalışmada, Diyarbakır ili Bismil ilçesindeki tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu kapsamda yüz yüze anket yöntemi ile 450 katılımcıya 2017 yılının Mart ayında birtakım sorular yöneltilmiştir. Örneklemin demografik yapısını ortaya koymak ve sosyoekonomik özelliklerini tespit etmek için ilk olarak yüzde ve frekans oranları belirtilmiştir. Ayrıca bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki nedensel ilişkileri belirlemek için çapraz tablolar yapılmış, ki kare testi ile sonuçlar test edilmiştir. Ayrıca hazcı tüketim alışkanlığı ve bilinçli tüketim alışkanlığı olarak belirlenen bağımlı değişkenlerin cinsiyet, medeni durum, meslek, öğrenim durumu gibi değişken grupları arsında nasıl değiştiğinin tespiti için bağımsız örneklem t-Testi ve Tek Yönlü Varyans analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular, kredi kartı ile alışveriş yapanların, nakit alışverişi tercih edenlere oranla alışveriş yaparken hazlarına yenik düştüklerini göstermiştir. Gelir artıkça markanın insan kişiliğini yansıttığına olan inanç oranı da artmaktadır. Bekârlar evlilere göre; yüksekokul mezunları ilköğretim mezunlarına göre daha fazla hazcı davranmaktadır. Ayrıca genel olarak gelir seviyesi arttıkça alışveriş konusunda katılımcıların daha hazcı oldukları tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kurumsal sosyal sorumluluk algısının algılanan fiyat ve algılanan hizmet kalitesi üzerindeki etkileri
    (Yaşar Üniversitesi, 2022) Şengün, Halil İbrahim; Uslu, Abdullah
    Bu çalışmada Mardin’de yaşayan insanların bankacılık hizmetlerinde gerçekleştirilen kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarına ilişkin algılarının, algılanan fiyat ve algılanan hizmet kalitesi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Ayrıca algılanan fiyatın algılanan hizmet kalitesi üzerindeki etkisi de incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Mardin’de yaşayıp düzenli olarak bankalarla işbirliği yapan kişiler oluşturmaktadır. Bu bağlamda 254 anket toplanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda oluşturulan modelin ve hipotezlerin test edilmesinde kısmi en küçük kareler (PLS-partial least squares) yol analizi kullanılmıştır. Buna göre; tüketicilerin kurumsal sosyal sorumluk uygulamaları algısının algılanan fiyat ve hizmet kalitesi üzerinde etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Yine algılanan fiyatın algılanan hizmet kalitesine etkisi olduğu tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Mardin restoranlarının Covid-19 öncesi ve sonrası süreçte algılanan hizmet kalitesinin içerik analiziyle incelenmesi
    (Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Çetin, Sakine; Şengün, Halil İbrahim; Uslu, Abdullah
    Teknolojinin muazzam hızla gelişmesine paralel insanların deneyimlerini paylaşmasına olanak sağlayan pek çok internet sitesi, uygulama ve sosyal medya kanallarının kullanımını her gün artmaktadır. Özellikle Covid-19 salgını döneminde işletmelerin yaşadığı olumsuzluklara kullanıcıların yeme-içme konusundaki hijyen beklentisi de eklenince tüketicilerin büyük kısmı online bilgi kanallarına bakarak tercihlerini belirlemeye başlamıştır. Çalışmanın amacı Covid-19 öncesi ve sonrası süreçte algılanan hizmet kalitesinin TripAdvisor çevrimiçi yorumlar üzerinden değerlendirilmesidir. Bu sayede TripAdvisor sitesi referans alınarak pandemi öncesi ve sonrasında algılanan hizmet kalitesinin farklılaştığı konular ortaya konulacaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kapsamında, nitel analiz paket programı MAXQDA 20 kullanılmıştır. Çalışma, turist yoğunluğu yüksek Mardin ilindeki restoranlar üzerinde gerçekleştirilmiştir. Mardin de ilk on sıralamada bulunan yemeiçme işletmelerinin TripAdvisor kullanıcılarının Covid-19 salgın başlangıcı olan Mart 2020 öncesi ve sonrasında geliştirdikleri içerikler iki ayrı grup olarak incelenmiştir. Covid-19 öncesi ve sonrası algılanan hizmet karşılaştırmasında yapılan değerlendirme ve yorumlar salgın öncesi ziyaretçilerin genellikle ambiyans/mimari, personel yaklaşımı, yöresel yemek, tavsiye konularındaki yaklaşımının sıklıkla iyi olduğu söylenebilir. Salgın sonrası ise işletmelerin katlandıkları maliyete paralel uyguladıkları fiyat tarifesi, porsiyon azaltma stratejisi, ortam hijyeni, mekanın ferah olması, çalışanların hijyen kurallarına uyması vb. konular genellikle her yorumda değinilen konular arasında olmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The multiple mediation roles of trust and satisfaction in the effect of perceived corporate social responsibility on loyalty
    (Vilnius Gediminas Technical University, 2021) Uslu, Abdullah; Şengün, Halil İbrahim
    Purpose – This study aims at investigating the effect of corporate social responsibility perceptions of local people living in Diyarbakır on bank loyalty in terms of banking services and the mediator roles of trust and satisfaction in this effect. Research methodology – Cronbach’s Alpha coefficients, reliability, convergent and discriminant validity and multicollinearity were examined before testing the hypotheses of the research. The validity of the measurement model for the variables that are included in the model was examined by the confirmatory factor analysis. Partial least squares path modelling was used to analyze the research model and hypotheses, and multiple mediation analysis was used to test the mediation effects. The collected data were analyzed by the software SPSS 22.0 and SmartPLS 3.3.0. Findings – The research results exposed that the corporate social responsibility perceptions of bank customers have significant and positive effects on bank loyalty. Furthermore, satisfaction has had partial mediation effects on the relationship between CSR perception and loyalty. Research limitations – The population covers individuals with regular wage or salary who live in Diyarbakır. The survey was conducted between October 1 and December 1, 2019, with convenience sampling technique and 400 questionnaires were collected. Practical implications – When conducting CSR activities, businesses should emphasize that trust and satisfaction have an essential effect as well as loyalty. Originality/Value – This study investigated the simultaneous multiple mediator effects of trust and satisfaction in the relationship between CSR and loyalty.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Postmodernizm akımı ve işletme yönetimine etkileri
    (Batı Karadeniz Akademisyenler Derneği (BAKAD), 2018) Eraslan, Hasan; Şengün, Halil İbrahim
    Postmodernism, which has been used for the first time in the field of architecture and which has influenced many areas such as philosophy and sociology until the mid-20th century; As a result of how the new production techniques started with the industrial revolution and the new production techniques gave rise to the understanding of scientific management, the emergence of new debates after modernism led to the emergence of postmodern management approaches. İn this context, when the organizations were managed and organized, they concluded that the scientific data of the modern period were not sufficient. The fact that new studies are necessary in this area has emerged. İn this study, the concepts of modernism and postmodernism are mentioned, and the effects of postmodernism on the management of the enterprise and some of the marginalized postmodern management techniques have been tried to be addressed.
  • [ X ]
    Öğe
    Practice of green marketing activities in the organic agricultural sector in Turkey
    (IGI Global, 2017) Asoğlu, Veysel; Şengün, Halil İbrahim
    Requests and needs are not static in a growing and changing world. On the contrary, they can develop and change with the effect of both environmental and internal factors. Green marketing is the request of social civilization. One of the effects of this growing interest in environmental markets in Turkey and the rest of the world can be seen in the move towards organic agriculture. The main purposes of this study are to define organic agriculture as described by environmental marketers and as practised in the agricultural sector, and to explore the current condition of organic agriculture in Turkey and the rest of the world. Subsequently, organic agriculture and the main problems in its related sectors will be discussed and suggestions for solutions will be given. Suggestions will be given that include political, as well as research and development and training programs that are related to improving organic agriculture and increasing organic exports.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sürdürülebilir tüketim kavramı üzerine bibliyometrik bir çalışma
    (Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 2022) Eren, Yağmur; Şengün, Halil İbrahim
    Sürdürülebilirlik, insanların kendi gereksinimlerini giderirken çevrenin korunmasını sağlayabilmeleri ve sonraki kuşaklara ihtiyaçlarını giderebilmeleri adına doğal kaynakları aktarabilmelerini ifade etmektedir (Collin, 2004: 265). Amerikalılar’a atfen söylenen cümlede ki gibi: “Dünyayı atalarımızdan miras almadık, çocuklarımızdan emanet aldık” sözü sorumluluğun ciddiyetini anlatmak için oldukça önemlidir (Worldwatch Enstitüsü, 2014: 6). ). Sürdürülebilirlik konusunun günümüze bakan önemli bir boyutu sürdürülebilir tüketimdir. Sürdürülebilir tüketim kişilerin gereksinimlerini, adaleti, hayat kalitesini, tüketicilerin sağlığını kapsayan bir düşünceyi ifade etmektedir (Mont ve Plepys, 2008: 532). Bu çalışmada sürdürülebilir tüketim konusunda son beş yıl içerisinde ele alınan çalışmaların bibliyometrik analiz çerçevesinde incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öncelikle literatür çalışması yapılarak konu hakkında literatüre geçen önemli bilgiler sunulmuştur. Literatür taramasının ardından analiz kısmına geçildiğinde öncelikle, Scopus veri tabanından 2017-2022 (2022 yılı ocak ve şubat) yılları arasında ilgili konuya yönelik yapılan çalışmalar taratılarak veriler elde edilmiştir. Elde edilen verilerin, R programı (Biblioshiny) ile analizi sağlanmıştır. Scopus veri tabanından toplamda 1341 veri elde edilmiştir. Bu verilerin analizi sonucu elde edilen bilgilere göre; sürdürülebilir tüketim konusunda yapılan çalışmaların kararketiristiklerine yönelik genel bir bilgilendirme yapılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    THE EFFECT OF BRAND LOYALTY ON PURCHASING BEHAVIORS: A RESEARCH ON MOBILE PHONE USERS IN DIYARBAKIR PROVINCE
    (Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2017) Menteş, Nurettin; Şengün, Halil İbrahim
    In this study, it was intended to examine the effects of brand loyalty on purchasing behaviors. A study was carried out on mobile phone users living in Diyarbakır province. Within the scope of this research, face-to-face survey method was applied to 500 mobile phone users in 2017, but 464 questionnaires were found useable. The obtained data were loaded to SPSS survey program and analyzed. In this study, t-Test and one-way ANOVA test, as well as reliability analysis, were applied. As a result of this research, significant differences were found between the mobile phone brands preferred by individuals and their age, and between the brand preferences of the participants and the mobile phone brand. Those who prefer Apple are more loyal to their brands compared to those who prefer Samsung and LG. Brand loyalty is higher in those between the ages of 36-45 compared to those between the ages of 16-25. A significant difference was not found between the incomes of the people and their brand loyalty.
  • [ X ]
    Öğe
    TURİZM SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARININ İŞ TATMİNİ DÜZEYLERİ İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: TÜRKİYE’NİN GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE BİR ARAŞTIRMA
    (2018) Şengün, Halil İbrahim; Aksoy, Cenk; Yılmaz, Yunus
    Bu çalışmada örgütlerde çalışanların iş tatmini ve örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Modeli test etmek amacıyla demografik değişkenler dışında 54 soruluk bir anket kullanılmıştır. Bu anketler Türkiye'nin Güneydoğu bölgesi illerinde dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan personele dağıtılmış ve analiz için 492 anket kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, araştırmanın amacı doğrultusunda çeşitli istatistik metot ve test teknikleri (frekans dağılımı, t-testi, Anova ve korelasyon) kullanılarak SPSS 18.0 istatistik paket programı yardımıyla değerlendirilmiştir. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda iş tatmininin, örgütsel bağlılık boyutları ile arasındaki ilişkiler incelenmiş, duygusal ve normatif bağlılığın çalışan tatminiyle pozitif doğrusal, devam bağlılığı ile negatif doğrusal bir ilişkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çalışanların iş tatmin düzeylerinin demografik değişkenler açısından farklılaştığı tespit edilmiştir
  • [ X ]
    Öğe
    Üniversite Öğrencilerinin Fast-Food Tercih Etme Sebeplerinin Belirlenmesi: Dicle Üniversitesi Örneği
    (2015) Karakaş, Ayhan; Kıngır, Said; Çenberlitaş, İbrahim; Şengün, Halil İbrahim
    Araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin fast food ürünleri tercih etmelerinde etkili olabilecek değişkenleri önem derecelerine göre saptamak ve demografik değişkenlere göre farklılık olup olmadığın ortaya koymaktır. Çalışmanın amacına yönelik değerlendirmelerin doğru bir şekilde yapılabilmesi için veri toplama aracı olarak anket tekniğine başvurulmuştur. Araştırmanın evrenini Dicle Üniversitesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen 406 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde demografik özellikler ile ilgili yüzdefrekanslar değerleri alınmış olup, yapılan analizler neticesinde hızlı yiyecek tüketimine etki eden faktörlerin ortalamaları ve standart sapmaları belirlenmiştir. Katılımcı öğrencilerin fast food tüketimlerine etki eden en önemli nedenlerin başında ürün özellikleri, daha sonra hız ve fiyat politikası gelmektedir. Fiziki unsurlar ve işletmenin tanıtım faaliyetleri ile imajı faktörlerinin, kullanılan 6 faktör içerisinde en az öneme sahip 2 faktör olarak nitelendirilmesi mümkündür

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim