Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tatar, Enver" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ DERSİNDE DİNAMİK MATEMATİK YAZILIMININ KULLANIMI
    (2013) Tatar, Enver; Zengin, Yılmaz; Kağızmanlı, Türkan Berrin; İşleyen, Tevfik
    Bu araştırma matematik öğretmeni adaylarının bilgisayar destekli matematik öğretimi dersinde dinamik matematik yazılımının kullanımı ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Durum çalışması olarak desenlenen araştırma, Türkiye'de bulunan iki devlet üniversitesinin ortaöğretim matematik öğretmenliği dördüncü sınıfında öğrenim gören toplam 56 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarına 48 ders saati süresince dinamik matematik yazılımı GeoGebra öğretilerek; bu yazılımla bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılabilecek materyallerin nasıl hazırlanacağı gösterilmiştir. Her bir öğretmen adayının, inşası gösterilen matematiksel kavramları kendi bilgisayarlarında oluşturmaları sağlanmıştır. Veriler açık uçlu sorulardan oluşan bir görüş formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğretmen adayları; bilgisayar destekli matematik öğretimi dersinde dinamik matematik yazılımı kullanımının daha çok görselleştirme, anlamayı kolaylaştırma, akılda kalıcılık sağlama ve somutlaştırma gibi özellikleri sağladığını belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli m atematik öğretimi dersinde dinamik matematik yazılımı kullanımının zorlukları olarak; bilgisayar kullanma yetersizliği ve materyal hazırlamanın zaman alıcı olduğunu belirledikleri görülmüştür
  • [ X ]
    Öğe
    Conceptual Understanding of Definite Integral with GeoGebra
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2016) Tatar, Enver; Zengin, Yilmaz
    This study aimed to determine the effect of a computer-assisted instruction method using GeoGebra on achievement of prospective secondary mathematics teachers in the definite integral topic and to determine their opinions about this method. The study group consisted of 35 prospective secondary mathematics teachers studying in the mathematics education program at a state university in Turkey. The study was carried out using an embedded design, and the Definite Integral Knowledge Test and an opinion form were used for data collection. Upon analyzing the data, the computer-assisted instruction method using GeoGebra was found to positively contribute to the success of teaching the definite integral topic. Prospective teachers stated that this method should be used in math courses as it creates a fun and interesting environment with dynamic learning elements, provides visualization and opportunities to learn mathematics through practice and exercises, enables thorough understanding and explication of skills, and makes way for conceptual learning instead of memorizing. Furthermore, this study was found to facilitate conceptual learning of the relationship between the lower sum, upper sum and Riemann sum.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dinamik bir matematik yazılımının öğretmen adaylarının etkileşimli tahta ile ilgili görüşlerine etkisi
    (Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2015) Tatar, Enver; Kağızmanlı, Türkan Berrin; Zengin, Yılmaz
    Bu araştırmada, dinamik matematik yazılımı ve etkileşimli tahtanın sınıf ortamında entegrasyonu sağlanarak, bu entegrasyonun öğretmen adaylarının etkileşimli tahta teknolojisi ile ilgili görüşlerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması kullanılarak gerçekleştirilen araştırmada, araştırmaya katılan 14 matematik öğretmeni adayının her birinin dinamik matematik yazılımı kullanarak etkileşimli tahta üzerinde uygulamalar yapması sağlanmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmaya katılan bu öğretmen adaylarına çalışmanın başında ve sonunda farklı görüş formlarının uygulanması sonucunda elde edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda; öğretmen adaylarının ön görüşlerinin, etkileşimli tahtaların matematikte soru çözümü ve geometrik şekillerin gösteriminde kullanılabileceği şeklinde, son görüşlerinin ise dinamik matematik yazılımı ve etkileşimli tahtanın entegrasyonu ile kavramların anlaşılmasının ve grafiklerin gösteriminin kolaylaşacağı, somutlaştırma ve akılda kalıcılığı sağlayacağı şeklinde olduğu belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Dinamik Matematik Yazılımı Geogebra Destekli İşbirlikli Öğrenme Modeli
    (Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2015) Zengin, Yılmaz; Tatar, Enver
    Bu çalışmanın amacı sayılar ve cebir öğrenme alanının öğrenimi ve öğretiminde kullanılabilecek olan dinamik matematik yazılımı destekli işbirlikli öğrenme modelini açıklamaktır. Bu amaçla araştırmada birleştirilen dinamik matematik yazılımı ve işbirlikli öğrenme modelinin temelleri ile ilgili literatür çerçevesinde incelenmiştir. Ortaöğretim matematik öğretim programı çerçevesinde dinamik matematik yazılımı destekli işbirlikli öğrenme modeli ele alınmış ve değerlendirilmiştir. Modelde bilgi ve iletişim teknolojisi olarak dinamik matematik yazılımlarından biri olan GeoGebra, işbirlikli öğrenme modellerinden ise öğrenci takımları başarı bölümleri kullanılmıştır. Yapılan değerlendirmeler ışığında sayılar ve cebir öğrenme alanının öğrenimi ve öğretiminde dinamik matematik yazılımı destekli işbirlikli öğrenme modelinin öğrencilere kavramsal öğrenmenin ön planda olduğu aktif bir öğrenme ortamı, cebir kavramlarının çoklu temsilleri üzerinde çalışma imkanı ve öğrencilerin duyuşsal gelişimlerine olumlu katkı sağlayabileceği düşünülmektedir
  • [ X ]
    Öğe
    Integrating Dynamic Mathematics Software into Cooperative Learning Environments in Mathematics
    (Int Forum Educational Technology & Soc, Natl Taiwan Normal Univ, 2017) Zengin, Yilmaz; Tatar, Enver
    The aim of this study was to evaluate the implementation of the cooperative learning model supported with dynamic mathematics software (DMS), that is a reflection of constructivist learning theory in the classroom environment, in the teaching of mathematics. For this purpose, a workshop was conducted with the volunteer teachers on the implementation of the cooperative learning model supported with DMS. Dynamic materials and worksheets suitable for quadratic functions and sequences topics were developed. The effect of implementing the cooperative learning model supported with DMS in the teaching of the quadratic functions and sequences topics on student performance as well as students' views about the model were examined. The study was carried out using an embedded design. The study group consisted of 61 high school students. A quadratic functions knowledge test, a sequences knowledge test, and an open-ended questionnaire were used as data collection tools. The Mann Whitney test and dependent t-test were used for the analysis of quantitative data, while content and descriptive analyses were used for the analysis of qualitative data. As a result of analysis of the data, it was found that the model had a positive effect on student achievement. Moreover, the following students' views were identified: the model enabled better understanding, it visualized and concretized the course, and it created a pleasant and enjoyable learning environment.
  • [ X ]
    Öğe
    Öğretmen adaylarının matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algılarının incelenmesi
    (2013) Kağızmanlı, Türkan Berrin; Tatar, Enver; Zengin, Yılmaz
    Bu araştırma, ilköğretim ve ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiköğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmada nicel araştırma yaklaşımında deneysel olmayan tarama yöntemikullanılmıştır. Araştırma, 313 ü ilköğretim ve 158 i ortaöğretim olmak üzere toplam 471matematik öğretmeni adayı ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak; gereklilik,avantaj ve dezavantaj alt boyutlarından oluşan matematik öğretiminde teknoloji kullanımalgı ölçeği (TKAÖ) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarınınteknolojinin matematik öğretiminde kullanımına ilişkin genel algılarının, gereklilik veavantaj alt boyutundaki algılarının olumlu, dezavantaj alt boyutundaki algılarının iseolumsuz olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının teknolojinin matematik öğretimindekullanımına ilişkin algılarında öğrenim görülen ilköğretim veya ortaöğretim lisansprogramına göre avantaj alt boyutu ve genel algıları açısından fark olduğu görülmüştür.Ayrıca sınıf düzeyine göre ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının gereklilik vedezavantaj alt boy utu açısından, ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının ise avantajalt boyutu ve genel algıları açısından farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Son olarakmatematik öğretmeni adaylarının matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkingenel algılarının cinsiyete göre farklılık göstermediği belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    The teaching of polar coordinates with dynamic mathematics software
    (Taylor & Francis Ltd, 2015) Zengin, Yilmaz; Tatar, Enver
    The purpose of this study was to determine the effects of dynamic mathematics software on the achievement of pre-service mathematics teachers in the topic of polar coordinates and to solicit their opinions about computer-assisted instruction. The study was conducted for 11 weeks with 33 pre-service teachers in the Department of Mathematics Education Program of a state university in Turkey. Data collection tools comprised a knowledge test of polar coordinates and administration of a semi-structured interview form developed by the researchers who conducted the study using an embedded design as part of a mixed-method research. The results of data analysis showed that the computer-assisted instruction method in which dynamic mathematics software was used positively contributed to the success of pre-service teachers in understanding the subject of polar coordinates. Furthermore, it was found that pre-service teachers supported the use of this method in lessons as it provides visualization, increases retention, concretization of abstract mathematical structures, better understanding and learning, and creates an interesting and interactive learning environment.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türev uygulamaları konusunun öğretiminde geogebra yazılımının kullanımı
    (2014) Zengin, Yılmaz; Tatar, Enver
    Bu araştırmanın amacı, dinamik bir yazılımın matematik öğretmeni adaylarının türev uygulamaları konusundaki başarılarına etkisini tespit etmek ve bilgisayar destekli öğretim yöntemi hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubunu Türkiyede bir devlet üniversitesinin Matematik Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan 35 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Karma araştırma yaklaşımı içerisinde yer alan gömülü desen (embedded design) ile yürütülen bu çalışmada veri toplama aracı olarak türev uygulamaları bilgi testi ve görüş formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, dinamik bir matematik yazılımının kullanıldığı bilgisayar destekli öğretim yönteminin, türev uygulamaları konusunda öğretmen adaylarının başarılarına olumlu yönde katkı sağladığı görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının, görselleştirme, somutlaştırma, uygulama yaparak anlama ve yorumlama, kalıcılığı arttırma gibi özelliklerden dolayı bu yöntemin matematik derslerinde kullanılması gerektiğini düşündükleri belirlenmiştir. Özellikle bu yöntemin maksimum-minimum problemleri, ortalama değer, Fermat ve Rolle Teoremlerinin görselleştirilmesine ve somutlaştırılmasına da katkı sağladığı tespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    What is the Relationship between Technology and Mathematics Teaching Anxiety?
    (Ieee Computer Soc, Learning Technology Task Force, 2015) Tatar, Enver; Zengin, Yilmaz; Kagizmanli, Turkan Berrin
    The aim of this study is to determine the relationship between pre-service teachers' perceptions regarding technology use in mathematics teaching and their computer literacy levels as well as their mathematics teaching anxiety. The nonexperimental correlational research, which is included in the quantitative research approach, was used in the study. A total of 481 pre-service mathematics teachers constitute the sample of the study. The mathematics teaching anxiety scale, a perception scale for technology use in mathematics teaching, and the computer literacy scale were used as data collection tools. Based on the analysis of the obtained data, a low-level, negative and significant relationship was found between pre-service teachers' mathematics teaching anxiety and their perceptions regarding technology use in mathematics teaching. Also a low-level, negative and significant relationship was found between pre-service teachers' mathematics teaching anxiety and their computer literacy levels. It may be concluded that pre-service teachers' mathematics teaching anxiety decreases as their perception levels regarding technology use in mathematics teaching positively increases and their computer literacy levels increase.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim