Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kinay, İsmail" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 32
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    18- Ortaokul öğrencilerinin okuma alışkanlığına ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüşleri
    (2022) Kırs, Fatime; Kinay, İsmail
    Okuma sevgisi ve alışkanlığının ö ğrencilere kazand ırılmasında okuma al ışkanlığı için kritik bir dönem olan ilköğretim y ılları ve bu kademelerdeki ders veren Türkçe öğretmenlerinin rolleri gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Bu ara ştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin okuma alışkanlığını Türkçe öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda incelemektir. Bu kapsamda ortaokul öğrencilerin okuma alışkanlığını derinlemesine incelemek amacıyla, bu çalışmada nitel araştırma yöntemi ve bu yönteme uygun Olgubilim (fenomenoloji) araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çal ışma grubunu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme göre belirlenen 19 Türkçe öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma verilerini toplamak için nitel araştırma veri toplama tekniklerinden olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme sonucu elde edilen verilerin analizinde nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bu ara ştırmadan ulaşılan sonuçlara göre; ortaokul öğrencilerinin okuma al ışkanlığı zayıf düzeydedir. Ebeveynlerin eğitim düzeylerinin yüksek olması öğrencilerin okuma al ışkanlığını arttıran bir faktördür. Ekonomik yönden iyi düzeyde olan ebeveynlerin çocukları, di ğerlerine kıyasla daha çok okuma al ışkanlığına sahiptir. Öğrencilerin okuma alışkanlığına sahip olmalarının önünde engel unsurlar olarak en fazla televizyon izleme ve teknolojik iletişim araçları görülmüştür. Ö ğrencilerinin okuma al ışkanlığı kazanmasında etkili unsurlar olarak, büyük ço ğunlukla aile, öğretmen ve arkadaşlar ön plana çıkmıştır. Araştırmaya kat ılan Türkçe öğretmenlerinin tümü, ortaokul öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ile akademik başarıları arasında doğru orantılı bir ilişki olduğu yönünde görüş bildirmişlerdir. Öğrencilere okuma alışkanlığını kazandırmaya yönelik Türkçe öğretmenleri, en fazla okullara ardından öğretmenlere ve ailelere önerilerde bulunmuşlardır.
  • [ X ]
    Öğe
    5E Tabanlı Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımında Öğrencilerin Katılım Durumlarının Değerlendirilmesi
    (Mustafa Süleyman ÖZCAN, 2024) Parlak, Neslihan Cengiz; Kinay, İsmail
    Bu çalışma 5E tabanlı ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımında öğrencilerin katılım durumlarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın katılımcılarını bir devlet okulunda 7. sınıfa giden 12 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması benimsenmiştir. Bu çalışmada 5E tabanlı ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımının her bir aşamasında öğrenci katılımlarının nasıl gerçekleştiği öğrencilerin sübjektif deneyimlerine dayanarak değerlendirilmiştir. Değerlendirmeye tabi tutulan veriler için sınıf içinde dersler işlenirken çekilen video kayıtları, öğrenci çalışma kağıtları, Google Classroom’da yüklü olan öğrenci dokümanları, yarı yapılandırılmış görüşme soruları, ses kayıtları, araştırmacı öğretmenin alan notları ve gözlem formları kullanılmıştır. Sınıf içi ve sınıf dışı süreçlerin analizi için araştırmacı tarafından gözlem formları oluşturulmuştur. Gözlem formları çalışmanın dayanağı olan 5E tabanlı sınıf yaklaşımının aşamalarında belirtilen ilkeler doğrultusunda hazırlanmıştır. Verilerin analizinde tümdengelim-tümevarım nitel içerik analizi kullanılmıştır. Kodlama sürecinde tümdengelim ve tümevarım yaklaşım unsurlarını kullanarak bir ön kodlama listesi oluşturulmuş, çalışmanın teorik arka planı olan 5E tabanlı ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımına dayalı olarak tümdengelim kategorileri kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre 5E tabanlı ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımının kullanımında öğrencilerin sınıf dışı süreçlere katılımının, öğrencileri sınıf içi süreçlere hazırladığı ve öğrencilerin böylelikle sınıf içi süreçlerde aktif katılım sağladığı görülmüştür. Sınıf dışı süreçlere katılmayan öğrencilerin sınıf içi süreçlerde etkinlikleri yaparken zorlandıkları ve tartışmalara katılamadıkları belirlenmiştir. Bu çalışma, 5E tabanlı ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımının kullanımında sınıf içi ve sınıf dışı süreçlerde öğrenci katılımlarını arttırmak açısından öğretmenlere etkili öğretim stratejileri geliştirmeleri konusunda bir çerçeve sunmaktadır. Ayrıca matematik dersinde öğrenci katılımını sağlamak için 5E tabanlı ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımıyla ilgili öneriler sunmakta ve öğrenci katılımının öğrenme sürecindeki önemini vurgulamaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    8. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik ve Cebirsel Düşünme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (2013) Kinay, İsmail; İlhan, Mustafa; Oral, Behçet
    Bu araştırmada, 8. sınıf öğrencilerinin geometrik ve cebirsel düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca uygun olarak araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2010-2011 Öğretim Yılı Bahar Dönemi'nde Diyarbakır ili merkez ilçelerinde bulunan 8 farklı ilköğretim okulundan toplam 515 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, öğrencilerin geometrik düşünme düzeylerini belirlemek için Usiskin (1982) tarafından geliştirilen ve Duatepe (2000) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Geometrik Düşünme Testi kullanılmıştır. Öğrencilerin cebirsel düşünme düzeylerini belirlemek için ise Hart vd. (1998) tarafından geliştirilen ve Altun (2005) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Cebirsel Düşünme Testi'nden yararlanılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre, 8.sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme açısından düzey-1 (görsel düzey) seviyesinde, cebirsel düşünme açısından ise düzey-0 seviyesinde yığıldıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin geometrik ve cebirsel düşünme düzeylerinin cinsiyetlerine göre farklılaşmadığı saptanmıştır. Araştırmada ayrıca, öğrencilerin geometrik ve cebirsel düşünme düzeyleri arasında pozitif yönde, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Education 5.0 Digital Learning Technologies Self-Efficacy Scale for Pre-Service Teachers: A Validity and Reliability Study
    (2024) Karagül, Arzu; Kinay, İsmail
    This study aimed to develop a valid and reliable measurement tool that examined pre-service teachers’ digital learning technologies self-efficacy based on Education 5.0. Scale development stages were applied in the study. The participants consisted of 1083 pre-service teachers studying in education faculties at three different state universities during the 2022-2023 academic year. To assess the scale’s validity and reliability content, face and construct validities were examined. Besides, the dataset was divided into two equal parts (n=541) for Exploratory Factor Analysis (EFA) and (n=542) for Confirmatory Factor Analysis (CFA) to confirm its validity and reliability. The analysis results revealed a 5-point Likert-type measurement tool consisting of 25 items and 5 different factors was obtained and confirmed by CFA. The Cronbach's Alpha internal consistency coefficient was found as (≥.91), indicating strong internal consistency. The model fit indices (x^2/df = 2.145; p
  • [ X ]
    Öğe
    EĞİTİMSEL DEĞERLENDİRMELERDE ETİK İLKELERE BAĞLILIK ÖLÇEĞİ’NİN TÜRKÇE UYARLAMASI
    (2017) İlhan, Mustafa; Güler, Neşe; Kinay, İsmail
    Bu araştırmada, Alkharusi (2016) tarafından geliştirilen Eğitimsel Değerlendirmelerde Etik İlkelere Bağlılık Ölçeği'nin (EDEİBÖ) Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Araştırma, 420 öğretmenden oluşan bir çalışma grubu üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada ölçeğin yapı geçerliğini incelemek amacıyla doğrulayıcı faktör analizi (DFA) uygulanmıştır. DFA sonucunda ölçeğin orijinal formundaki üç faktörlü yapının Türk kültüründe doğrulandığı belirlenmiştir. Ortaya çıkan faktörler ölçeğin orijinal formunda olduğu gibi Testin Güvenli Uygulanması, Gizlilik ve Saydamlık olarak isimlendirilmiştir. EDEBİÖ'deki alt ölçekler ve ölçeğin geneli için hesaplanan Cronbach alfa güvenirlik katsayılarının .61 ile .75 arasında değiştiği tespit edilmiştir. Madde analizi sonunda, madde toplam korelasyonlarının ölçekteki tüm maddeler için .30 alt sınırının üzerinde olduğu saptanmıştır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitimsel değerlendirmelerde etik ilkelere bağlılık ölçeği'nin Türkçe uyarlaması
    (Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2017) İlhan, Mustafa; Güler, Neşe; Kinay, İsmail
    ÖZET: Bu araştırmada, Alkharusi (2016) tarafından geliştirilen Eğitimsel Değerlendirmelerde Etik İlkelere Bağlılık Ölçeği’nin (EDEİBÖ) Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Araştırma, 420 öğretmenden oluşan bir çalışma grubu üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada ölçeğin yapı geçerliğini incelemek amacıyla doğrulayıcı faktör analizi (DFA) uygulanmıştır. DFA sonucunda ölçeğin orijinal formundaki üç faktörlü yapının Türk kültüründe doğrulandığı belirlenmiştir. Ortaya çıkan faktörler ölçeğin orijinal formunda olduğu gibi Testin Güvenli Uygulanması, Gizlilik ve Saydamlık olarak isimlendirilmiştir. EDEBİÖ’deki alt ölçekler ve ölçeğin geneli için hesaplanan Cronbach alfa güvenirlik katsayılarının .61 ile .75 arasında değiştiği tespit edilmiştir. Madde analizi sonunda, madde toplam korelasyonlarının ölçekteki tüm maddeler için .30 alt sınırının üzerinde olduğu saptanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The evaluation of high school curricula considering teachers’ views
    (Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2023) Karagül, Arzu; Kinay, İsmail; Oral, Behçet
    Abstract: The aim of this study is to evaluate and determine the functionality of each element of the high school curricula used in Turkey according to teachers’views. The study took a convergent parallel design, which is one of the mixed research methods. The participants included 366 high school teachers working in 21 public schools determined by random sampling technique. The quantitative data obtained through the "The Curriculum Evaluation Scale" developed by Baş (2016), while the qualitative data obtained through the semi-structured interview form. Descriptive statistics, frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation analysis techniques were used to analyse quantitative data, while content analysis method was used to analyse qualitative data. The results of the analysis of quantitative data showed that teachers' views on the curricula functionality is at the undecided level, but the Information Technology teachers’ views are at the agree level. Teachers’ views classified under different themes as positive and negative. The findings showed that the curricula’ functionality is at the midlevel and addressed within different themes. As positive themes, tachers mostly referred to the functionality, teacher competence, and consistency, while as negative themes, they mostly referred to the inappropriate for students, not functional, and inefficacy. The themes were stated and discussed in unity and suggestions were made in scope of the findings. To conclude, it is thought that the study provides a guiding contribution for all educational stakeholders in the curricula evaluating and developing processes.
  • [ X ]
    Öğe
    Evaluation of Students’ Participation in the 5E-Based Flipped Classroom Approach
    (2024) Parlak, Neslihan Cengiz; Kinay, İsmail
    This study aims to evaluate the participation of students levels in the 5E-based flipped classroom approach. The participants of the study consist of 12 students in the 7th grade at a public school. Case study, one of the qualitative research methods, was adopted in the study. In this study, how student participation occurred at each stage of the 5E-based flipped classroom approach was evaluated based on the students' subjective experiences. The data evaluated in the study were obtained through video recordings taken during classroom lessons, student worksheets, student documents uploaded in Google Classroom, semi-structured interview questions, audio recordings, field notes of the researcher teacher, and observation forms. Observation forms were created by the researcher to analyze in-class and out-of-class processes. Observation forms were prepared in line with the principles specified in the stages of the 5E-based classroom approach, which is the basis of the study. In the analysis of the data, deductive-inductive qualitative content analysis was used. In the coding process, a preliminary coding list was created using elements of both deductive and inductive approaches, and deductive categories were employed based on the 5E-based flipped classroom approach, which serves as the theoretical background of the study. According to the results of this study, it has been observed that in the use of the 5E-based flipped classroom approach, students' participation in out-of-class processes prepares students for in-class processes, and thus students actively participate in in-class processes. This study provides a framework for teachers to develop effective teaching strategies in terms of increasing student participation in in-class and out-of-class processes using the 5E-based flipped classroom approach. It also offers suggestions regarding the 5E-based flipped classroom approach to ensure student participation in mathematics lessons and emphasizes the importance of student participation in the learning process.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    An examination of the relation between 8th grade students’ level of academic risk taking and their positive and negative perfectionism traits
    (Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2013) Sunkur, Meral Öner; İlhan, Mustafa; Kinay, İsmail; Kılınç, Murat
    This research aims to analyze the relationship between positive and negative perfectionism traits and academic risk taking levels of 8th grade students. For this purpose relational model was used in the study. The sample was consisted of 216 Primary School students (114 girls and 102 boys) attending 8th grade during 2011-2012 academic year first semester in Battalgazi-Malatya. “Positive and Negative Perfectionism Scale” developed by Kırdök (2004) to determine traits of students’ positive and negative perfectionism and “Academic Risk Taking Scale” developed by Clifford (1991) and was adapted to Turkish by Korkmaz (2002) to determine students’ academic risk taking levels were used. The obtained data were analyzed by means of SPSS 17.0 package program. To analyze the obtained data Pearson Product-Moment Correlation was used. According to the results obtained from the study it was found that there is a significant and positive relationship between positive and negative perfectionism and academic risk taking levels of students. It is determined that there is a significant and negative relationship between students’ negative perfectionism traits and their academic risk taking levels.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik dersine yönelik korkuları: Diyarbakır ili örneği
    (2015) Kinay, İsmail
    Bu araştırmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik dersine yönelik korkularının nedenlerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Bu araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi için Diyarbakır ili merkez ilçelerinde (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) random yöntemi ile birer okul belirlenmiştir. Bu okullardan seçilen 490 (258 kız, 232 erkek) ilköğretim 2. kademe öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Davarcıoğlu (2008) tarafından geliştirilen 30 maddelik "Ortaöğretim Öğrencilerin Matematik Korkusu" ölçeği ve 7 maddelik "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Davarcıoğlu tarafından ölçeğin "cronbach alpha" güvenirlik katsayısı 0.920 bulunmuştur. Bu araştırma için Bağlar ve Kayapınar ilçelerinden seçilen 111 öğrenci üzerinde yapılan ön uygulamada "cronbach alpha" güvenirlik katsayısı 0.887, asıl uygulamada ise 0.927 bulunmuştur. Anket yoluyla toplanan verilerin çözümlenmesinde yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Tek yönlü varyans analizinde anlamlı farkların olduğu durumlarda "Scheffe" testi sonuçlarına bakılmıştır. Bulunan farklar 0.05 anlamlılık seviyesine göre ifade edilmiştir. Bu hesaplamalar "SPSS 16.0" paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik dersine yönelik kokularının düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma grubundaki öğrencilerin matematik dersine yönelik korkuları arasında sınıf düzeylerine, matematik ders notlarına, matematik öğretmenlerinin cinsiyetine, anne ve babalarının eğitim durumuna, ailenin toplam aylık gelirine göre istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu; cinsiyetlerine göre ise anlamlı bir farkın bulunmadığı saptanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara ilişkin önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Matematik, Korku, Matematik korkusu, İlköğretim ikinci kademe
  • [ X ]
    Öğe
    INVESTIGATING THE LEVEL OF SECONDARY SCHOOL TEACHERS’ ADHERENCE TO ETHICAL PRINCIPLES IN EDUCATIONAL ASSESSMENT
    (2020) Kinay, İsmail; Yıldız, Vural
    The aim of this study is to investigate the level of secondary school teachers’ adherence to ethicalprinciples in educational assessment with respect to various variables. Descriptive survey designwas adopted as the research design. The study was conducted on 601 teachers who wereselected by simple random sampling from the secondary schools in the central districts ofDiyarbakır in the 2017-2018 educational year. “Adherence to Ethical Principles in EducationalAssessment Scale” which was constructed by Alkharusi (2016) and adapted into Turkish by İlhan,Güler and Kinay (2017) was used to gather data from the participants. The accuracy of the dataset was checked with descriptive statistics and three participants were found to be extremevalues, resulting in an overall sample of 598. Descriptive statistics was carried out by obtainingminimum, maximum, mean and standard deviation values for the total scores of the individualsin the data set. After descriptive analyses, one-way analysis of variance and independent samplest-test were run for comparison of the mean scores. According to the results of the study, it wasconcluded that there was highly adherence to the ethical principles in educational assessmentsamong teachers. Additionally, it was found that teaching specialty areas significantly influencedthe level of teachers’ adherence to ethical principles, but it did not vary as a function of genderand teaching experience.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Investigation of primary teachers' curriculum fidelity
    (Eğitim Programları ve Öğretim Derneği, 2022) Süer, Sedef; Kinay, İsmail
    Curriculum fidelity refers to the closeness between the formal and implemented program and is the determination of how well a curriculum is implemented in line with its original design. The teacher is emphasized as an important variable for curriculum fidelity, and his/her attitudes and behaviors during the implementation of designed curriculum are important for the innovation and development studies in curriculum and instruction field. In this context, the aim of this study is to reveal the curriculum fidelity behaviors of primary teachers who are to use curriculum of different disciplines. This study was based on a survey design in which quantitative data were used. In this context, the Curriculum Fidelity Scale and an open-ended questionnaire form were applied to a total of 516 primary teachers who voluntarily participated in the study. The data obtained were analyzed with descriptive statistics, t-test, one-way ANOVA tests. The findings showed that primary teachers have a high curriculum fidelity highlighting the programs’ functions of directing the learning activities and informing about the targets of the school subjects. In addition, it was concluded that while the primary teachers felt the need to apply to curriculum of the core subjects, they mostly benefited from the curriculum components which are learning and teaching activities.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Investigation of relationship between prospective teachers' learning beliefs and state of individual innovativeness
    (Birlesik Dunya Yenilik Arastirma ve Yayıncilik Merkezi, 2020) Kinay, İsmail; Suer, Sedef
    Individual innovativeness is one of the most appreciated attributes of 21st-century skills which is needed in every field of daily life. Because of this appreciation, a lot of effort has been spent towards prompting individual innovativeness levels of both students and teachers in teaching and learning environments via innovative practices. Therefore, this study aimed to examine the relationship between prospective teachers' learning beliefs and their individual innovativeness state. In this study, the correlational survey method was used, and the sample of the study was comprised of 515 prospective teachers. The data of the study were collected via the 'Belief Scale towards Learning' and 'Individual Innovativeness Scale'. The data of this study were analysed using the SPSS program. Test of normality, descriptive statistics, correlational analysis and partial linear regression analysis were used to analyse the data. The results of the analysis showed that prospective teachers have a high level of constructivist and a moderate level of traditional learning beliefs while their individual innovativeness state was determined within the category of interrogators. In addition, prospective teachers' beliefs in constructivist learning were determined to be a significant predictor of their individual innovativeness state.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Investigation of the relationship between prospective teachers’ participative assessment beliefs and individual innovativeness state
    (Kalem Vakfı Yayınları, 2021) Süer, Sedef; Kinay, İsmail
    Abstract: This study aimed to examine the relationship between prospective teachers’ participative assessment beliefs and individual innovativeness state. The correlational survey method was used in this study and the study group was comprised of 313 senior students studying in faculty of education. The data of the study were collected via “Beliefs About Participative Assessment Instrument” and “Individual Innovativeness Scale”. The data obtained were analyzed through Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). The results of the analysis showed that prospective teachers have a high level of participative assessment beliefs while their individual innovativeness state was determined to be in the category of interrogators. In addition, a positive relationship was found between prospective teachers’ participative assessment beliefs and their individual innovativeness state. Finally, prospective teachers’ participative assessment beliefs were found to be a significant predictor of their individual innovativeness state.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Investigation relationship between teachers' psychological resilience and student related social stress
    (ESOSDER, 2021) Kinay, İsmail; Süer, Sedef; Kumaş, Özlem Altındağ
    Stress is known as one of the most important factors affecting teachers’ performance thus knowing the source of the stress is important in terms of coping with stress and increasing teacher resilience.The purpose of this study was to determine the relationship between the resilience and student-related social stress levels of teachers working at nursery, primary, secondary and high school levels in terms of different variables. Conducted on the basis of correlational survey method this study consisted of 454 teachers randomly selected among the teachers of various subjects working in Diyarbakır, southeast of Turkey. In this study “Resilience Scale for Adults” and “Teacher Social Stress Scale-Student Related” were used as data collection instruments. The findings showed that teachers’ student-related social stress level is lower than the moderate level while teachers’ resilience level is higher than the moderate level. A negative significant relationship was observed between teachers’ student-related social stress and psychological resilience. A significant difference was not observed between teachers’psychological resilience and student-related social stress in terms of gender variable. A significant difference was not observed between teachers’ psychological resilience in terms of school location while there is a significant difference between teachers’ student-related social stress in terms of school location. This study provides important data about the relationships between resilience and student-related social stress, thus the results are considered to contribute not only to teachers but also to the preservice teachers.
  • [ X ]
    Öğe
    ÖĞRETMEN ADAYLARININ KONUŞMA KAYGILARININ İNCELENMESİ (ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)?
    (2015) Kinay, İsmail; Özkan, Erdost
    Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının konuşma kaygılarını çeşitlideğişkenler açısından irdelemektir. Araştırma 2013-2014 akademik yılında,Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde eğitim gören 308 kadın(% 61.8) ve 190 erkek (%38.2) olmak üzere toplam 498 öğretmen adayı ilegerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafındangeliştirilen, 3 boyuttan oluşan 40 maddelik Öğretmen Adayları İçinKonuşma Kaygısı Ölçeği (ÖAKKÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın sonundaöğretmen adaylarının konuşma kaygıları arasında, daha önce resmî birtörende konuşma yapma, sorusuna göre -hayır diyen kişiler lehine anlamlıfarkın olduğu, öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının sınıf düzeylerineve alanlarına göre, fizyolojik belirtiler alt boyutu dışındaki tüm alt boyutlardave toplam kaygı puanlarında, anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonucunaerişilmiştir. Ancak öğretmen adaylarının konuşma kaygıları arasındacinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYO-KÜLTÜREL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ
    (Behçet ORAL, 2018) Yazar, Taha; Keskin, İsmail; Kinay, İsmail; Aydın, Mehmet; Oral, Behçet; Bütün, Mesut
    Bu araştırmanın genel amacı, öğretmen adaylarının sosyo-kültürel özelliklerinin incelenmesidir.  Bu doğrultuda öğretmen adaylarının; yaş, cinsiyet, medeni durum, aileleriyle kalma-kalmama durumu, ailelerinin aylık geliri, ailelerinin bakmakla yükümlü olduğu birey sayısı, anne ve baba eğitim durumu, akademik, sosyal ve sportif aktivitelere katılma düzeyi, toplumsal hizmetlere katılma düzeyi,  ders çalışma biçimleri, kullandıkları müzik aleti sayısı, üye oldukları kulüp sayısı, mezun oldukları lise türü, okudukları bölümü tercih sırası, bildikleri yabancı dil sayısı ve kendi başarılarını algılama bakımından  sosyal ve kültürel özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu çalışmanın evrenini 2017-2018 yılında Dicle üniversitesi ziya Gökalp eğitim fakültesinde kayıtlı tüm öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve öğretmen adaylarının sosyo-kültürel özelliklerini içeren anket formu kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının her bir ankete verdiği cevapların yüzde ve frekansları hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmen adaylarının kampüs içindeki akademik aktivitelere (panel, konferans vb.) katılım düzeyinin çok düşük olduğu, büyük çoğunluğunun bireysel olarak ders çalıştığı, yaklaşık %16’sının hiç sosyal aktiviteye katılmadığı, yaklaşık % 80’inin sportif faaliyetlere hiç katılmadığı, yaklaşık % 85’inin hiçbir kulübe üye olmadığı, yaklaşık % 31 inin hiçbir yabancı dil bilmediği görülmüştür.
  • [ X ]
    Öğe
    Öğretmen Adayları için Eğitim 5.0 Dijital Öğrenme Teknolojileri Öz-Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2024) Karagül, Arzu; Kinay, İsmail
    Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının dijital öğrenme teknolojileri öz-yeterliklerini Eğitim 5.0 bağlamında inceleyen geçerli ve güvenirli bir ölçme aracı geliştirmektir. Çalışmada ölçek geliştirme aşamaları uygulanmıştır. Katılımcılar, 2022-2023 akademik yılında üç farklı devlet üniversitesinin eğitim fakültelerinde öğrenim gören 1083 öğretmen adayından oluşmaktadır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirliği; kapsam, görünüş ve yapı geçerliği analizleriyle gerçekleştirilmiştir. Bununla birlikte, veri seti Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) (n=541) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) için (n=542) iki eşit parçaya ayrılmıştır. Analiz sonuçları, 25 madde ve 5 farklı faktörden oluşan 5’li Likert-tipi bir ölçme aracı modelinin elde edildiğini ve DFA ile doğrulandığını göstermektedir. Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısı (?.91) olarak bulunmuş ve pozitif bir iç tutarlılık göstermektedir. Model uyum indeksleri (x^2/df = 2.145; p
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmen adayları için konuşma kaygısı ölçeği (ÖAKKÖ) geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
    (International Balkan University, 2014) Kinay, İsmail; Özkan, Erdost
    Öz:Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının konuşma kaygılarını ölçebilen geçerlik ve güvenirliği sağlanmış bir ölçme aracı geliştirmektir. ÖAKKÖ'nün geliştirme, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları üç farklı grup üzerinde yürütülmüştür. Birinci grubu 2013-2014 Yılı Güz Döneminde Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi'nde ve İlahiyat Fakültesi'nde öğrenim gören 336 (115 erkek ve 211 kadın) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ölçeğin yapı geçerliği, iç tutarlık güvenirliği ve madde analizleri bu gruptan gerçekleştirilmiştir. Uyum geçerliği çalışmasını yapmak amacıyla oluşturulan ikinci grubu Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi'nde kayıtlı 74 (29 erkek. 45 kadın) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Test tekrar güvenirlik çalışması için belirlenen üçüncü grup ise aynı fakültenin Türkçe Eğitimi Bölümü'nde kayıtlı 36 (%40.9) erkek ve 52 (%59.1) kadın olmak üzere toplam 88 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ölçeğin yapı geçerliğini incelemek amacıyla Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) yapılmıştır. AFA sonucunda ölçeğin 3 boyutlu ve 40 maddeden oluştuğu tespit edilmiştir. açıklamaktadır. maddelerin faktör yükleri .444 ile .716 arasında değişmektedir. Yapılan DFA'da elde modelin uyum indeksleri incelenmiş ve Ki-kare değerinin (x2= 1925.70, N=336, sd= 737, p= 0.00) anlamlı olduğu görülmüştür. Uyum indeksi değerleri ise RMSEA; 0.069, SRMR; 0.059, CFI; 0.96, IFI; 0.96, NFI; 0.93, NNFI;0.96, ?2/df = 2.61 olarak bulunmuştur. Buna göre modelin uyum verdiğini görülmektedir. İç tutarlık (Cronbach Alpha) güvenirlik katsayısı ölçeğin tamamı için .942 ve ölçeğin alt boyutları için .785 ile.927 arasında hesaplanmıştır. Testtekrar test güvenirliği ölçeğin tümü için .835 ve ölçeğin alt alt boyutları için .627 ile .788 bulunmuştur. ÖAKKÖ'nün madde ayırt ediciliği için madde-toplam korelasyonuna ilişkin değerler ölçeğin "psikolojik durum" alt boyutu için .369-.675 arasında değişmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi (Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi örneği)
    (2015) Özkan, Erdost; Kinay, İsmail
    Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının konuşma kaygılarını çeşitli değişkenler açısından irdelemektir. Araştırma 2013-2014 akademik yılında, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde eğitim gören 308 kadın (% 61.8) ve 190 erkek (%38.2) olmak üzere toplam 498 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen, 3 boyuttan oluşan 40 maddelik “Öğretmen Adayları İçin Konuşma Kaygısı Ölçeği” (ÖAKKÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğretmen adaylarının konuşma kaygıları arasında, daha önce resmî bir törende konuşma yapma, sorusuna göre -hayır diyen kişiler lehine anlamlı farkın olduğu, öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının sınıf düzeylerine ve alanlarına göre, fizyolojik belirtiler alt boyutu dışındaki tüm alt boyutlarda ve toplam kaygı puanlarında, anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonucuna erişilmiştir. Ancak öğretmen adaylarının konuşma kaygıları arasında cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim