Yazar "Karaaslan, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Diyarbakır Suriçi bölgesinin yeniden inşası ve hukuksal boyutu(Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesi, 2018) Karaaslan, MehmetKadim bir kentimiz olan Diyarbakır, kuruluşundan günümüze dek birçok medeniyete ev sahipliği yapmış ve bu medeniyetlerden birçok kültürel miras ve eseri günümüze dek taşımıştır. Söz konusu kültürel miras ve eserlerin ağırlıklı bir kısmı Suriçi bölgesinde yer almaktadır. Bu tarihi dokunun korunabilmesi için 1988 yılında bu bölge, “kentsel sit alanı” olarak ilan edilmiş ve 1990’lı yıllarda ilk koruma amaçlı imar planı yapılmıştır. Ancak bu plana rağmen Suriçi bölgesinin tarihi dokusu bozulmaya devam etmiştir. Bu nedenle 2008 yılından itibaren yeniden koruma amaçlı nazım imar planı ve koruma amaçlı uygulama imar planları hazırlanmış ve 2012 yılında yürürlüğe konulmuştur. Yine bu süreçte mezkûr bölgede bulunan riskli yapılar ve imar planlarına aykırı olan ruhsatsız ve ruhsata aykırı yapılar ve son olarak da bölgede yaşanan çatışmalar sırasında tahrip olan yapılar konusunda Merkezi İdare tarafından riskli alan ve acele kamulaştırma kararları ile bu bölge kentsel dönüşüm kapsamına alınmıştır. Ancak iyiniyetli olarak yapılan bütün bu çalışmalar sırasında bilerek ya da bilmeyerek hukuksal boyut ihmal edilmektedir. Bu nedenle iş bu çalışmada Suriçi bölgesinin imar, yapı durumu, kentsel dönüşüm ve bu bağlamda alınan acele kamulaştırma ve riskli alan kararlarının hukuksal boyutu incelenmeye çalışılmaktadırÖğe Nasıl bir yerel yönetim? 6360 sayılı kanun üzerine bir değerlendirme(Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesi, 2013) Karaaslan, MehmetTürk İdari yapısında öteden beri katı merkeziyetçi bir idari yapı olmasına karşın idari teşkilatında yerel yönetimlere de yer verilmektedir. II. Dünya Savası sonrası Dünyada, yerel yönetimler alanında meydana gelen değişiklikler ülkemizide etkilemiş ve 1960’lı yıllardan itibaren Türkiye’de de bu alanda model ve ölçek arayışları başlamıştır. Bu bağlamda 1984’te büyükşehir belediyeleri kurulmuş, sonraki yıllarda belde belediye sayıları arttırılmış ve 2005’li yıllarda yerel yönetim mevzuatı değiştirilmiştir. Yerel yönetimlerle ilgili bu gelişim süreci 6360 sayılı Kanunla, büyükşehir belediyesi olan illerde; il özel idareleri ve köyler kaldırılmak, belde belediye sayıları azaltılmak suretiyle yeni bir boyut kazanmıştır. Ancak bütün bu süreçte, model ve ölçek sorunu konusunda değişik arayışlara girilse de ne tür bir modelin hangi ölçeklerde uygulanacağı hususunda kesin bir model ve ölçeğe ulaşılamamıştır. Bu çalışmada söz konusu süreç, model ve ölçek arayışları ele alınmıştırÖğe Production of recombinant expansin and detection by SDS page analysis in Escherichia coli(Gültekin Özdemir, 2023) Güneş, Serap; Ektiren, Demet; Karaaslan, Mehmet; Vardin, HasanThe study aims to produce Expansin protein isolated from a young tomato plant by using Escherichia coli which is used in recombinant protein production. Continuous culture is the most common method used to grow cells for recombinant protein production. In the study, the K12 strain of E. coli was used as a culture for the production of Expansin protein. The used LeExp1 gene was isolated from a young tomato plant. Since the related gene is found in very small amounts in plants, it has been reproduced using the PCR method and has been made workable with this method. T17 vector (T7 RNA polymerase system), which is frequently used in the production of recombinant protein, was used as the bacterial expression vector. The T7 RNA polymerase system is a commonly used vector in E. coli. With the transfer, the E. coli bacterium was given the ability to produce recombinant protein. Whether the obtained recombinant protein expressed the appropriate protein was determined by SDS Page analysis.Öğe Suç ve cezaların memuriyete etkisi(2009) Karaaslan, MehmetTürk kamu personel rejiminde memur olabilmek için Devlet Memurları Kanunu’nda belirtilmiş olan genel ve özel şartları taşımak gerekmektedir. Memuriyete alınmada; Kurumların kendi kanun ya da özel mevzuatında belirtilmiş olan özel şartlar yanında vatandaşlık, eğitim, yaş, askerlik, sağlık koşulları gibi kamu haklarından yasaklı olmamak, belli sürenin üstünde hapis cezası almamış olmak ve yine bazı suçlardan dolayı ise hükümlü olmamak şeklindeki genel şartları taşımak gerekmektedir. Bu şartları taşımayanların memur olması mümkün olmadığı gibi memuriyet sırasında bu koşullardan herhangi birinin kaybedilmesi durumunda da memuriyete son verilmektedir. Türk hukuk sisteminde ceza mahkûmiyeti sonucu memur olma ehliyeti kaybedilebilmektedir. Özellikle Devlet Memurları Kanununun 48/A-5. alt bendinde sayılan suçlardan dolayı verilen her türlü mahkumiyet memur olma ehliyetini ortadan kaldırmaktadır. Bu ehliyetsizlik durumlarını af ve tecil gibi müesseseler bile ortadan kaldırmamaktadır. Bu durum hükümlünün infaz sonrası topluma dönüşünü zorlaştırmakta ve sınırlandırmaktadır. Ceza mevzuatımızda son yıllarda meydana gelen değişiklikler ve bununla bağlantılı olarak yapılan uyumlaştırmalara rağmen idari yasaklılık hallerinde muğlâklık ve çelişkiler giderilememiş hatta daha karmaşık bir hal almıştır. Bu sorunların çözümü bir kısım yasal değişiklikleri gerektirmesine karşın bazı aksaklıkların uygulamacılar tarafından aşılması imkân dâhilindedir.