Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Zengin, Leyla" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The effects of sleep hygiene education and reflexology on sleep quality and fatigue in patients receiving chemotherapy
    (Blackwell Publishing Ltd., 2019) Zengin, Leyla; Aylaz, Rukuye
    Introduction: This study was conducted to determine the effects of sleep hygiene education and reflexology on sleep quality and fatigue in the patients receiving chemotherapy. Methods: The sample of the study consisted of 167 patients (84 in the experimental and 83 in the control group). The data were collected between October 2016 and November 2017 using an Introductory Information Form, the Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI) and the Fatigue Severity Scale (FSS). Results: The mean -test score from the PSQI was 5.5 ± 2.1 for the experimental group and 13 ± 2.4 for the control group. The mean post- test score from the FSS was 22.6 ± 1.9 for the experimental group and 41.0 ± 4.2 for the control group. The difference between the mean scores of the groups was statistically significant (p = 0.000). Conclusion: The patients receiving chemotherapy had lower mean scores from the PSQI and the FSS while they had increased sleep quality and decreased fatigue after sleep hygiene education and reflexology.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hemşirelerde anksiyete, depresif belirti ve ilişkili faktörler
    (Logos Yayıncılık, 2019) Zengin, Leyla; Gümüş, Funda
    Amaç: İnsanlarla iletişimi temel alan meslek olarak tanımlanan hemşirelik, psikolojik ve fizyolojik açıdan sağlıklımeslek üyelerine diğer mesleklerden daha çok gereksinimduyar. Hemşirelerin psikolojik ve fizyolojik sağlığı hemmesleki sorumluluklarını yerine getirmede hem de sosyalyaşamlarını sürdürmelerini etkiler. Bu çalışma, hemşirelerde anksiyete, depresif belirti ve ilişkili faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapıldı.Yöntem: Çalışma Diyarbakır Kadın Doğum ve ÇocukHastalıkları Hastanesinde çalışmakta olan hemşirelerdeMart-Nisan 2018 tarihleri arasında kesitsel, tanımlayıcı veilişki arayıcı olarak yapıldı. Araştırmada örneklem seçimine gidilmeden araştırmaya katılmayı kabul eden 294 hemşire ile tamamlandı. Veriler, kişisel bilgi formu, BeckDepresyon Envanteri (BDE) ve Beck Anksiyete Ölçeği(BAÖ) kullanılarak toplandı. Verilerin analizinde yüzdelik,minimum, maksimum, Shapiro Wilk Testi, SpearmanKorelasyon testi, Mann Whitney U Testi ve Kruskal WallisTesti kullanıldı.Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelerin yaş ortalamasının 32,85±8,41, %67,7’si kadın, %63,9’unun evli,%56,1’nin çocuk sahibi olduğu, %66,3’ünün üniversitemezunu olduğu belirlendi. Hemşirelerin %68,4’nün ortadüzeyde depresif ve %51,9’nun orta düzeyde anksiyetebelirtisi yaşadığı saptandı. Korelasyon analizi sonucunda,0,01 düzeyinde BDÖ ve BAE arasında ise pozitif orta dereceli ilişki hesaplandı (p<0,05).Sonuç: Hemşirelerin orta düzeyde anksiyete ve depresifbelirti yaşadıkları, anksiyete ve depresif belirtilerin birbirini etkilediği belirlendi. Hemşirelerin, anksiyete ve depresifbelirti düzeylerinin belirlenmesi ve koruyucu önlemlerinyerine getirilmesi önemlidir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hemşirelik öğrencilerinde anksiyete, depresif belirti sıklığı ve ilişkili faktörler
    (Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tıp Fakültesi, 2018) Gümüş, Funda; Zengin, Leyla
    Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinde anksiyete, depresif belirti sıklığı ve ilişkili faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapıldı.Gereç ve Yöntem: Bu çalışma bir sağlık yüksekokulunda hemşirelik bölümü öğrencilerinde Mart-Nisan 2018 tarihleri arasında tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak yapıldı. Örneklem seçimine gidilmeksizin gönüllü olan 295 öğrenci ile çalışma tamamlandı. Veriler, kişisel bilgi formu, Beck Depresyon Envanteri (BDE) ve Beck Anksiyete Ölçeği (BAÖ) kullanılarak toplandı. Verilerin analizinde yüzdelik, ortalama minimum, maksimum, standart sapma, Shapiro Wilk Testi, Spearman Korelasyon testi, Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır.Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 22,01±2,01 olduğu, %58’nin kadın, %30,8’nin üçüncü sınıf, %55,9’nun gelirinin orta düzeyde olduğu, %67,5’nin ailesi ile birlikte yaşadığı ve %75,6’sının çekirdek aile tipine sahip olduğu belirlendi. Öğrencilerin %16,9’nun şiddetli düzeyde depresif belirti, %30,2’sinin yüksek düzeyde anksiyete belirtisi yaşadığı, BDE puan ortalamasının 17,17±15,59, BAÖ puan ortalamasının 19,77±15,78 olduğu ve BDE toplam puanı ile BAÖ toplam puanı arasında pozitif yönlü önemli bir ilişki olduğu saptandı (p<0,001).Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin çoğunluğunun anksiyete ve depresif belirti yaşadığı, bu belirti düzeyinin önemli olduğu, anksiyete ve depresif belirtiler arasında pozitif yönlü önemli bir ilişki olduğu saptandı. Hemşirelik öğrencilerinin anksiyete ve depresif belirti düzeylerinin tanılanması, gerekli durumlarda tedavi edilmesi ve öğrencilerin koruyucu ruh sağlığı programlarından yararlanmaları önerilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Mesleki beceri laboratuvarında uygulanan simülasyon yönteminin öğrencilerin sorun çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi
    (Logos Yayıncılık, 2017) Mete, Mahmut; Gümüş, Funda; Zengin, Leyla; Erkan, Medine; Sürücü, Hamdiye Arda; Yiğitalp, Gülhan; Evinç, Evin; Duman, Mesude; Ozan, Yeter Durgun
    Amaç: Mesleki beceri laboratuvarında uygulanan smilasyon yönteminin öğrencilerin sorun çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Çalışma yarı deneysel olarak planlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Dicle Üniversitesi Diyarbakır Atatürk Sağlık Yüksekokulu 2015-2016 Eğitim-Öğretim yıllında 1. sınıf hemşirelik öğrencileri oluşturmuştur. Veriler, öğrencilerin sosyodemografik özeliklerini içeren soru formu ve Sorun Çözme Envanteri yüz yüze görüşme metodu ile toplanmıştır. Bireylere ait tanımlayıcı özellikleri incelemek amacıyla yüzdelik dağılım ve ortalama, bağımlı gruplarda student t testi kullanılmıştır. Araştırmanın yapılabilmesi için çalışmanın yapılacağı kurumdan, Etik Kuruldan ve araştırmaya katılmayı kabul eden bireylerden yazılı bilgilendirilmiş onam formu alınmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 19.67±1.59, %59.2’sinin erkek, %67.3’ünün Anadolu lisesi mezunu, %42.9’unun akademik başarı tanımlarının iyi olduğu, %59.2’sinin hemşirelik bölümüne istemeden geldiği, istemeden gelen öğrencilerin en çok hemşirelik mesleğinin iş imkanlarının iyi olmasından dolayı ve\veya ailelerinin zorlamaları nedeniyle geldikleri belirlendi. Öğrencilere mesleki beceri laboratuvarında uygulanan simülasyon yöntemi öncesi ve sonrası sorun çözme becerilerine ilişkin özelliklerine göre dağılımları t testi ile incelendiğinde, öğrencilerin kişisel kontrol (t=-2.56; p=0.014) ve toplam sorun çözme (t=-2.13; p=0.038) ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı (t=2.194; p<0.035) fark saptandı. Sonuç: Mesleki beceri laboratuvarında simülasyon yönteminin uygulanmasından sonra öğrencilerin kişisel kontrollerinin ve sorun çözme becerilerinin arttığı saptandı.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim