Yazar "Uslu, Abdullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Bibliometric analysis of research onneophobia and gastronomy tourism(Universidade de Aveiro, 2023) Hatisaru, Meral; Uslu, Abdullah; Gündüz, Halil IbrahimAbstract This study aims to investigate the current status of studies on "neophobia and gastronomic tourism"published in the international literature over the last 41 years (1980-2021). The data was ex- tracted from Web of Science (WOS), and so a bibliometric analysis of the publications indexed in WOS was made in this study. The VOSviewer program was employed in order to analyse and visualize the data for a total of 3269 studies on the subject of "neophobia and gastronomy tourism"from the relevant database. Besides, the analysis of the data was supported by the R package program. It has been observed that there are 2113 articles out of 3269 documents on neophobia and gastronomy tourism and that the highest number of articles were published in 2021. The ndings indicate that the most cited author was Siegrist, M. and that the most cited document was. Also, it has been found that the most co-cited article was written by Pliner, P. The United States, with the most cited and strongest ties, also appears to be the most proli c country. This study provides an overview of neophobia and gastronomy tourism research which has been conducted over the last 41 years through bibliometric analysis.Öğe Kurumsal sosyal sorumluluk algısının algılanan fiyat ve algılanan hizmet kalitesi üzerindeki etkileri(Yaşar Üniversitesi, 2022) Şengün, Halil İbrahim; Uslu, AbdullahBu çalışmada Mardin’de yaşayan insanların bankacılık hizmetlerinde gerçekleştirilen kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarına ilişkin algılarının, algılanan fiyat ve algılanan hizmet kalitesi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Ayrıca algılanan fiyatın algılanan hizmet kalitesi üzerindeki etkisi de incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Mardin’de yaşayıp düzenli olarak bankalarla işbirliği yapan kişiler oluşturmaktadır. Bu bağlamda 254 anket toplanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda oluşturulan modelin ve hipotezlerin test edilmesinde kısmi en küçük kareler (PLS-partial least squares) yol analizi kullanılmıştır. Buna göre; tüketicilerin kurumsal sosyal sorumluk uygulamaları algısının algılanan fiyat ve hizmet kalitesi üzerinde etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Yine algılanan fiyatın algılanan hizmet kalitesine etkisi olduğu tespit edilmiştir.Öğe Mardin restoranlarının Covid-19 öncesi ve sonrası süreçte algılanan hizmet kalitesinin içerik analiziyle incelenmesi(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Çetin, Sakine; Şengün, Halil İbrahim; Uslu, AbdullahTeknolojinin muazzam hızla gelişmesine paralel insanların deneyimlerini paylaşmasına olanak sağlayan pek çok internet sitesi, uygulama ve sosyal medya kanallarının kullanımını her gün artmaktadır. Özellikle Covid-19 salgını döneminde işletmelerin yaşadığı olumsuzluklara kullanıcıların yeme-içme konusundaki hijyen beklentisi de eklenince tüketicilerin büyük kısmı online bilgi kanallarına bakarak tercihlerini belirlemeye başlamıştır. Çalışmanın amacı Covid-19 öncesi ve sonrası süreçte algılanan hizmet kalitesinin TripAdvisor çevrimiçi yorumlar üzerinden değerlendirilmesidir. Bu sayede TripAdvisor sitesi referans alınarak pandemi öncesi ve sonrasında algılanan hizmet kalitesinin farklılaştığı konular ortaya konulacaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kapsamında, nitel analiz paket programı MAXQDA 20 kullanılmıştır. Çalışma, turist yoğunluğu yüksek Mardin ilindeki restoranlar üzerinde gerçekleştirilmiştir. Mardin de ilk on sıralamada bulunan yemeiçme işletmelerinin TripAdvisor kullanıcılarının Covid-19 salgın başlangıcı olan Mart 2020 öncesi ve sonrasında geliştirdikleri içerikler iki ayrı grup olarak incelenmiştir. Covid-19 öncesi ve sonrası algılanan hizmet karşılaştırmasında yapılan değerlendirme ve yorumlar salgın öncesi ziyaretçilerin genellikle ambiyans/mimari, personel yaklaşımı, yöresel yemek, tavsiye konularındaki yaklaşımının sıklıkla iyi olduğu söylenebilir. Salgın sonrası ise işletmelerin katlandıkları maliyete paralel uyguladıkları fiyat tarifesi, porsiyon azaltma stratejisi, ortam hijyeni, mekanın ferah olması, çalışanların hijyen kurallarına uyması vb. konular genellikle her yorumda değinilen konular arasında olmuştur.Öğe Menüden ürün tercihlerinde tüketici etnosentrizminin gıda neofobisinin satın alma niyeti ve restoran imajının etkileri(Rahman Temizkan, 2023) Eren, Yağmur; Erul, Emrullah; Uslu, AbdullahBu çalışma tüketicilerin menüden ürün tercihlerinde tüketici etnosentrizminin, gıda neofobisinin, satın alma niyeti ve restoran imajının etkilerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Tüketici etnosentrizmi ve gıda neofobisi kavramları kişilerin gıda seçimlerinde oldukça etkili olan psikolojik etmenlerdir. Literatüre bakıldığında tüketici etnosentrizmi ve gıda neofobisi kavramları üzerine ayrı ayrı çalışmalar bulunmasına rağmen bu kavramların birlikte ve satın alma niyeti, restoran imajı, yiyecek seçimi gibi değişkenlerle ele alındığı çalışmaların yetersiz kaldığı göze çarpmıştır. Bu amaçla çalışmada 420 kişilik bir örneklem üzerinde çevrimiçi (online) anket uygulanarak değişkenlerin birbirleri arasındaki ilişkileri ortaya konmuştur. Araştırma hipotezlerini test etmek için SPSS paket programı yardımı ile korelasyon ve regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre tüketici etnosentrizminin, gıda neofobisinin, satın alma niyeti, restoran imajı ve yiyecek seçimi üzerinde anlamlı etkilerinin olduğu ortaya konulmuştur.Öğe The multiple mediation roles of trust and satisfaction in the effect of perceived corporate social responsibility on loyalty(Vilnius Gediminas Technical University, 2021) Uslu, Abdullah; Şengün, Halil İbrahimPurpose – This study aims at investigating the effect of corporate social responsibility perceptions of local people living in Diyarbakır on bank loyalty in terms of banking services and the mediator roles of trust and satisfaction in this effect. Research methodology – Cronbach’s Alpha coefficients, reliability, convergent and discriminant validity and multicollinearity were examined before testing the hypotheses of the research. The validity of the measurement model for the variables that are included in the model was examined by the confirmatory factor analysis. Partial least squares path modelling was used to analyze the research model and hypotheses, and multiple mediation analysis was used to test the mediation effects. The collected data were analyzed by the software SPSS 22.0 and SmartPLS 3.3.0. Findings – The research results exposed that the corporate social responsibility perceptions of bank customers have significant and positive effects on bank loyalty. Furthermore, satisfaction has had partial mediation effects on the relationship between CSR perception and loyalty. Research limitations – The population covers individuals with regular wage or salary who live in Diyarbakır. The survey was conducted between October 1 and December 1, 2019, with convenience sampling technique and 400 questionnaires were collected. Practical implications – When conducting CSR activities, businesses should emphasize that trust and satisfaction have an essential effect as well as loyalty. Originality/Value – This study investigated the simultaneous multiple mediator effects of trust and satisfaction in the relationship between CSR and loyalty.Öğe Otel ve restoran müşterilerinin davranışlarının imaj, memnuniyet ve davranışsal niyetler üzerindeki etkilerinin kıyaslanarak araştırılması(Rahman Temizkan, 2022) Ceviz, Hatice; Erul, Emrullah; Uslu, AbdullahBu çalışma, otel ve restoran müşterilerinin hazcı (hedonik) tüketim, faydacı tüketim ve gönüllü sade yaşam davranışlarının onların imaj, memnuniyet ve davranışsal niyetler üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Anket tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemiyle dağıtılmıştır. Çalışmanın verileri Diyarbakır’a gelen 208 otel ve 208 restoran müşterisine yönelik anket kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, hem otel hem de restoran müşterilerinin hedonik ve faydacı tüketim davranışlarının imaj, memnuniyet ve davranışsal niyetler faktörleri üzerine anlamlı etkilerinin bulunduğu tespit edilmiştir. Ancak restoran müşterileri için gönüllü sade yaşam davranışlarının sadece imaj ve davranışsal niyetler üzerinde anlamlı etkisi varken, otel müşterileri için gönüllü sade yaşam davranışı her üç bağımlı değişkeninin (imaj, memnuniyet ve niyet) anlamlı bir belirleyicisi olarak bulunmuştur.Öğe QbD application for a fixed-dose combination with biowaiver potential: Evaluations of In vitro and In vivo applications(Springer, 2022) Yaşın, Diren Sarısaltık; Uslu, Abdullah; Uyar, Emre; Erdinç, Meral; Teksin, Zeynep ŞafakPurpose The purpose of this study was to use the quality by design (QbD) approach to design a directly compressed fixed-dose combination (FDC) tablet comprising amlodipine besylate and enalapril maleate with biowaiver potential in alignment with the Biopharmaceutical Classification System (BCS). Methods As a result of the risk assessment, the amounts of the formulation components such as disintegrant, binder, and lubricant were selected as critical material attributes, and the processes of blending and lubrication were accepted as critical process parameters in a screening design of Plackett-Burman. These factors were evaluated based on the statistical significance of their impact on the drug product's content uniformity, assay, friability, disintegration, and dissolution. The most significant factors determined with the use of Pareto charts and half-normal graphs were the amount of lubricant and disintegrant and blending time, all of which were subsequently optimized using Box-Behnken Design. The optimum formulation was evaluated with in vitro quality tests and in vivo blood pressure-lowering efficacy tests, the results of which were compared to the individual references in rats. Results As a result of the optimization process, a design space was established for the critical factors. FDC product showed quality and dissolution profiles similar to those of the references. Combination therapy was superior to individual drugs in rats (p < 0.05). Conclusion It was concluded that an FDC product eligible for BCS-based biowaiver can be developed systematically by using the QbD concept. It was demonstrated that using scanning designs prior to optimization can reduce the number of unnecessary experiments and yield more reliable results in less time.