Yazar "Uğurluoğlu, Özgür" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Alturistik (Özgeci) Liderlik Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2019) Çakmak, Cuma; Biçer, İsmail; Uğurluoğlu, Özgür“Homo economicus” veya “ekonomik insan olarak” tanımlanan insanın gerçekten de kendi faydasını maksimize etmeye çalışan, egoist, bencil ve ekonomik bir varlık olup olmadığı noktasında sosyolojik, iktisadi ve siyasi tartışmalar bulunmaktadır. Sosyolojik olarak bakıldığında, egoist ve bencil olarak tanımlanan insanın karşına alturistik özellikler sergileyen insan konmaktadır. Bu çalışmada Zheltoukhova (2016) tarafından geliştirilen Alturistik Liderlik Ölçeği’nin Türkçe uyarlamasını yapmak, geçerlik ve güvenirlik analizlerini gerçekleştirmek amaçlanmıştır. Araştırma sağlık sektöründe ve İstanbul ilinde faaliyet gösteren özel bir hastanede gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında 68 hekim 151 hemşire olmak üzere toplamda 219 sağlık çalışanına ulaşılmıştır. Ölçeğin geçerlilik çalışmaları için açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, güvenilirlik çalışmaları için ise iç tutarlılık analizleri yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılan Alturistik Liderlik Ölçeği iki faktör ve dokuz sorudan oluşan orijinal ölçekten farklı olarak tek faktörlü ve sekiz sorudan oluşan bir yapı sergilemektedir. Gerçekleştirilen bu çalışma ile liderlik literatürüne geçerli ve güvenilir bir Alturistik Liderlik Ölçeği kazandırılmıştır. Ayrıca bu çalışmanın gelecekte Alturistik Liderlik ile ilgili yapılacak çalışmalara referans olabileceği düşünülmektedir.Öğe Hasta merkezli iletişim ve hizmet kalitesi ilişkisi: Hizmet sunucuya güvenin aracı etkisi(Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2022) Çakmak, Cuma; Uğurluoğlu, ÖzgürHasta merkezli iletişim, hasta merkezli bakımın temelinde yer alan önemli bir kavramdır. Hasta merkezli iletişim, hekimin hastaların ihtiyaçlarını anlamasını, hastalara yeterli bilgi vermeyi ve hastalar ile hekim arasında güven oluşturmayı amaçlayan önemli bir iletişim tarzıdır. Hasta merkezli iletişimin; hasta memnuniyeti, hastanın kalite algısı, hastanın tedaviye katılımı, hasta ve hekim arasında güvenin tesis edilmesi ve klinik sonuçlar üzerinde olumlu etkilerinin olduğu ortaya koyulmuştur. Bu çalışmada, hasta merkezli iletişim ve hizmet kalitesi algısı arasındaki ilişkide sağlık hizmet sunucusuna olan güvenin aracı rolü incelenmiştir. Bu doğrultuda 261 hastadan elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde hiyerarşik regresyon analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre hasta merkezli iletişim hekime güven ve hizmet kalitesini olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca hasta merkezli iletişim ve hizmet kalitesi ilişkisinde hizmet sunucuya olan güvenin kısmi aracı rolünün olduğu tespit edilmiştir.Öğe The relationship between self-leadership, job satisfaction, and job stress among healthcare professionals(AVES Yayıncılık, 2022) Çakmak, Cuma; Uğurluoğlu, ÖzgürObjective: The aim of this study is to determine the relationship among self-leadership, job satisfaction, and job stress among healthcare professionals. This study considers the leadership models of the last century as products of hierarchical and bureaucratic paradigms that are effective for economies, whether physical production based or knowledge-oriented economies. Nowadays, the increasing workloads of leaders, introduction of alternative theories about leadership, and the increasing need for leadership revision have made the effects of leadership clear. This study adoptes a descriptive correlational design using a cross-sectional survey. Methods: As a method, the data were analyzed using descriptive, simple, and multiple linear regression to reveal the relationship between self-leadership, job satisfaction, and job stress. Using quantitative methods, data were collected between May 1 and 31 in 2017. The data were obtained by face-to-face interview method with 357 employees working in a public hospital. Results: This study finds out the relationships among self-leadership, job satisfaction, and job stress. The correlation between self-leadership and job satisfaction (r=0.237; P < .05), and self-leadership and job stress (r=−0.062; P < .005) is generally ranging between moderate and low. Within the scope of regression analysis, the sub-dimensions of self-leadership (behavioral-focused strategies, natural reward strategies, and constructive thinking model strategies) explain the variance of job satisfaction (R2 = 0.046; R2 = 0.035; R2 = 0.082) and job stress (R2=0.049; R2 = 0.013; R2 = 0.020). It is determined that there is a relationship between self-leadership, job satisfaction, and job stress. Conclusion: The study concludes that the encouragement of self-leadership in healthcare organizations will considerably increase the job satisfaction of employees and reduce job stress.