Yazar "Teker, Gülşen Taşdelen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çoktan Seçmeli Maddelerde Uzmanlarca Öngörülen ve Ampirik Olarak Hesaplanan Güçlük İndekslerinin Karşılaştırılması(2021) Teker, Gülşen Taşdelen; Güler, Neşe; İlhan, MustafaBu araştırmada, çoktan seçmeli maddeler için uzmanlarca öngörülen ve ampirik olarak hesaplanan güçlük indekslerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları; ölçme ve değerlendirme alanından 10 uzman ile Türkiye’de bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören 222 öğretmen adayından oluşmuştur. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen ve çoktan seçmeli 25 madde içeren ölçme değerlendirme başarı testi ile toplanmıştır. Araştırma sonuçları, uzman kanılarına dayalı madde güçlükleri ile ampirik olarak hesaplanan güçlük indeksleri arasında .25 ile .71 arasında değişen pozitif yönlü korelasyonlar bulunduğunu ortaya koymuştur. Fakat elde edilen korelasyon katsayıları arasında uzmanların unvanlarına ya da daha önce ilgili dersi yürütüp yürütmemelerine bağlanabilecek net bir örüntü gözlenmemiştir.Öğe İkili karşılaştırmalarla ölçekleme yöntemi ile rasch analizinden elde edilen ölçek değerlerinin karşılaştırılması(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2018) Güler, Neşe; İlhan, Mustafa; Teker, Gülşen TaşdelenBu araştırmada, ikili karşılaştırmalarla ölçekleme yöntemi ile Rasch analizinden eldeedilen ölçek değerlerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma 2015-2016öğretim yılı bahar döneminde 185 üniversite öğrencisi üzerinde yürütülmüştür.Çalışmanın verileri iki adımda toplanmıştır. Birinci adımda katılımcılardan ölçme vedeğerlendirme dersi kapsamında işlenen altı konuyu ikişerli karşılaştırmaları vekarşılaştırdıkları iki konudan hangisinin kendileri için daha zor olduğunu bildirmeleriistenmiştir. Bu şekilde toplanan veriler üzerinden ikili karşılaştırmalarla ölçeklemeçalışması yürütülmüştür. İkinci adımda, katılımcıların aynı altı konuyu güçlükdüzeyleri bakımından kolay, orta ve zor şeklinde derecelemeleri istenmiştir. Buuygulamadan elde edilen veriler ise Rasch modeline göre analiz edilmiştir.Araştırmada, konuların güçlük düzeyleri için ikili karşılaştırmalarla ölçekleme yöntemive Rasch analizi sonucunda ulaşılan sıralamaların aynı olduğu görülmüştür.Sıralamanın yanı sıra konuların güçlük düzeylerine ilişkin eşit aralıklı ölçek düzeyindehesaplanan değerlerin birbirlerine yakınlığı/uzaklığı da her iki yöntemde aynıçıkmıştır. Bu sonuçlar, ikili karşılaştırmalarla ölçekleme yönteminde ve Raschanalizinde hesaplanan ölçek değerlerinin tutarlı olduğunu ortaya koymaktadır.Öğe The effects of reverse items on psychometric properties and respondents’ scale scores according to different item reversal strategies(İzzet KARA, 2024) İlhan, Mustafa; Güler, Neşe; Teker, Gülşen Taşdelen; Ergenekon, ÖmerThis study aimed to examine the effects of reverse items created with different strategies on psychometric properties and respondents’ scale scores. To this end, three versions of a 10-item scale in the research were developed: 10 positive items were integrated in the first form (Form-P) and five positive and five reverse items in the other two forms. The reverse items in the second and third forms were crafted using antonyms (Form-RA) and negations (Form-RN), respectively. Based on the research results, Form-P was unidimensional, while other forms were two-dimensional. Moreover, although reliability coefficients of all forms were obtained as above .80, the lowest one was acquired for Form-RN. There were strong-positive relationships between students’ scores in the three scale forms. However, the lowest one was estimated between Form-P and Form-RN. Finally, there was a significant difference between the students’ mean scores obtained from Form–RN and other two versions, but the effect size of the said difference was small. In conclusion, all these results indicate that different types of reverse items influence psychometric properties and respondents’ scale scores differently.Öğe Views of teachers on the potential negative effects of high stake tests(İzzet Kara, 2021) İlhan, Mustafa; Güler, Neşe; Teker, Gülşen TaşdelenThis study analyses teachers’ viewpoints on the potential undesirable influences of high stake exams. Seven stimulants related to undesirable influences of high stake exams on education were given to 191 teachers in a pairwise comparisons format. The participating teachers in this study were asked to choose one undesirable influence by comparing the stimulants given to them in pairwise and to determine the more prominent problem stemming from high stake exams. Data were analyzed via many-facet Rasch model. As a result, it was found that teachers considered the stimulant “school assessments turn into secondary importance in the eyes of students and parents” as the foremost problem stemming from high stake exams. On the other hand, the stimulant “administors focus on policies for increasing exam scores instead of policies for improving the learning–teaching process” ranked the last in the undesirable influences of high stake exams.