Yazar "Sağlam, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dijital ortamda çocuk: Bir çocuk youtuber kanalının içeriksel analizi(Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021) Boğa, Ebru; Sağlam, MehmetÇocuklar birçok farklı dijital platformda yer almakta, video izlemekten hoşlanmakta, hatta kendi videolarını oluşturmak için güdülenmektedir. Bu noktada dünyada ve Türkiye’de en yaygın kullanıma sahip olan dijital medya platformlarından biri olan Youtube, çocuklar için eğlenceli videolar izleme konusunda eğlenceli bir ortam haline gelebilmektedir. Bu çalışmada bir çocuk youtuber sayfasında yer alan ve belli kriterlere göre seçilen videoların içeriksel olarak analiz edilerek mevcut durumun ortaya konması hedeflenmiştir. Çalışma içerik analizine dayandırılarak gerçekleştirilmiş nitel bir araştırmadır. Örneklem seçiminde amaçlı örneklem seçimi uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel istatistikler kullanılarak tablolar halinde yorumlanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; kısa süreli videoların daha fazla izlendiği, videoların daha çok evde çekildiği, video içeriklerinde çoğunlukla oyun oynama temasının yer aldığı, en eski videolarda eğitsel içeriklere de yer verilirken en yeni ve en popüler videolarda tamamen eğlence temalı içeriklerin yer aldığı, en eski videolarda markalı ürün kullanımı daha az iken; en yeni videolarda markalı ürün kullanımının arttığı ve en popüler videolarda çok fazla markalı ürün kullanımın bulunduğu, videolarda yaş ve gelişim düzeyi açısından riskli durumların bulunduğu, en popüler videoların tamamında iletişim diyalogları yerine çoğunlukla hareketli müzik ve ses efekti kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Dış mekan oyunları ile dijital oyun bağımlılığı arasındaki ilişki(Galenos Yayıncılık, 2023) Baran, Ebru Boğa; Sağlam, MehmetAmaç: Bu çalışmada dijital oyun bağımlılığı ile dış mekân oyunları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma nicel yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formu, çocuklar ve ailelere yönelik hazırlanan ve uzman görüşü alınarak oluşturulan Anket Formu ve “Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Bulgular: Çalışma sonucunda dijital oyun bağımlılığı ile; çocukların dışarıda oyun oynama düşünceleri, oyun oynama süresi, dışarıda oyun oynama durumu ve evde dijital oyun oynama durumu arasında anlamlı bir fark olmadığı; dışarıda oyun oynanan yerler ile arkadaş ilişkileri arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Sonuç: Evde sınırsız internet bulunsa da çocukların dışarıda oyun oynamaktan hoşlandığı, evinde kendisine ait bilgisayarı ve akıllı telefonu bulunmayan çocukların ise dışarıda oyun oynamaktan daha çok hoşlandığı saptanmıştır.Öğe Examination of mother's opinions on developmental differences of children with autism in early period(Taylor & Francis Ltd, 2022) Boğa, Ebru; Arslan, Rukiye; Tarkoçin, Suna; Temiz, Ahmet; Sağlam, Mehmet; 0000-0001-9487-6123Early diagnosis is extremely important for children with autism spectrum disorder (ASD), as other children having developmental disabilities. In early diagnosis, which is one of the most important elements of the treatment process, parents have a special place with different factors. Considering the importance of parents in early diagnosis, the aim of the study is to examine the opinions of the mother on early developmental differences in children with autism. The research is a case study designed in a qualitative research model. Accordingly, an interview form was developed by the researchers and data were collected in the scanning model in the first step of the study. In the second step of the study, data were obtained by using the semi-structured interview method, which is one of the qualitative research methods. In the study group of the research, 110 mothers were interviewed, whom were selected via purposeful sampling, and 87 mothers, who gave full answers to the questions, were included in the study. The data obtained were subjected to descriptive and thematic analysis. As a result of the study, it was found that children diagnosed with autism and children with development showed similar developmental characteristics during pregnancy and after birth. It was observed that mothers with a child diagnosed with autism have the awareness on the suspicion of autism in their children when they are between 18 and 24 months and 31 and 36 months, and they experienced problems in breast-feeding and falling asleep.Öğe Sensory Development and Sensory Integration(Alper Remzi AYDIN, 2021) Özyazıcı, Kadriye; Boğa, Ebru; Alagöz, Nurcan; Varlıklıöz, Kübranur; Arslan, Zekeriya; Akto, Semra; Sağlam, MehmetThe senses that begin to develop in the womb are considered as the first mediators in interacting with the environment. The healthy development of these mediators and their use in harmony with each other are extremely important in the development process. While it is expected to respond to sensory stimuli with the right stimuli and to make sensory organization, it is known that sometimes this situation is not achieved. The healthy functioning of the sensory integration process is affected by the development of the senses starting from the mother's womb and their support in the postnatal period. However, problems arise in the sensory integration process in atypical developmental processes. It is important for parents to be aware of this issue as much as providing professional support in eliminating the problems that arise in the sensory integration process. Whether it is a typical or atypical developmental process, the sensitivity of parents in this regard both supports the development process and lays the groundwork for early diagnosis and early intervention. Considering the importance of sensory development and sensory integration in the development process, in this study; formation and development of sensory systems, sensory integration studies and support of sensory development are discussed.Öğe Serebral ve serebellar infarktlar'da manyetik rezonans görüntüleme(2016) Sağlam, Mehmet; Uyar, AşurMR görüntüleme, intrakranial patolojilerin değerlendirilmesinde, son derece yararlı ve noninvazif bir tanı yöntemidir. Öte yandan MR görüntüleme ile intraserebral kanama ve tumoral hadiselerle karışabilecek infarkt olgularının başarılı bir şekilde ayırıcı tanısı yapılabilmektedir. Bu amaçla, Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi Radyodiagnostik Ana Bilim Dalında 58 hastaya MR görüntüleme tetkiki uygulandı. Serebral-serebellar infarktlar, belirli bir yöntem çerçevesinde; lokalizasyon, ödem ve kitle etkisi, tutulan arteriyel sistem infarktın evresi, beraberinde bulunan periventriküler hiperintensiteler, hemorajik değişiklikler ve ilave bulgularla birlikte MR görüntülemedeki sinyal özellikleri açısından incelendi. Serebral-serebellar infarktlarda, zamana bağlı olarak oluşan değişikliklerin MRG sinyal intensitelerini doğrudan etkilediği ve böylece infarktların evrelendirilmesinin mümkün olduğu görüldü. Bu şekilde serebral-serebellar infarktların akut, subakut ve kronik olarak evrelendirilmesinin yapılabileceği gösterildi. Literatür bilgileri ile karşılaştırıldığında bu bulguların ve tutulan arteriyel sistemlerin dağılımının önemli ölçüde uyumluluk sağladığı belirlendi. Sonuç olarak, serebral-serebellar infarktların tanı ve takibinde BT'nin yanısıra noninvazif bir yöntem olan MR görüntülemenin, vazgeçilmez bir diagnostik yöntem olduğu kanaatine varıldı.Öğe Türkiye’de Çocuk Gelişimci Olmak: Çalışma Alanları, Görev ve Yetkileri(Hatice BEKİR, 2021) Kaçmaz, Cihangir; Kay, Mehmet Akif; Boğa, Ebru; Temiz, Ahmet; Ayanoğlu, Mine; Sağlam, MehmetÇocuk gelişimciler Türkiye’de farklı kurum ve kuruluşlarda normal gelişim gösteren çocuklardan özel gereksinimli çocuklara, suça sürüklenen çocuklardan dezavantajlı çocuklara kadar her özellikteki çocuklar ve aileleri birlikte çalışabilmektedirler. Çalışma sürecinde bazı kurumlarda görev tanımları açık ve net bir şekilde tanımlanmışken bazı kurumlarda bu konudaki süreç devam etmektedir. Bununla birlikte çocuk gelişimcilerin mesleki olarak katkı vereceği görev tanımlarının olmadığı yerlerde de bu durumun düzeltilmesi ve geliştirilmesine yönelik süreçler de sürmektedir. Çocuk gelişimcilerin farklı kurumlarda hizmet vermeleri dikkate alınarak bu çalışmada çocuk gelişimcilerin Türkiye’de farklı kurumlardaki çalışma durumları ele alınmıştır. Kurumlardaki çalışma durumları, yetki ve sorumlulukları birlikte ele alınmıştır.Öğe Üniversite Öğrencilerinin Engelli Bireyler Hakkındaki Farkındalıkları(Körler Federasyonu, 2017) Sağlam, Mehmet; Altındağ, ÖzgürBu çalışma üniversite öğrencilerinin engelli bireyler hakkındaki farkındalıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nicel yöntem ilkelerine uygun olarak tarama modelinde tasarlanan bu araştırmada araştırmacılar tarafından hazırlanan 15 soruluk bir görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verileri bu görüşme formu kullanılarak Malatya İnönü Üniversitesi’nde eğitim gören ve çalışmaya katılmayı kabul eden rastgele seçilen 525 öğrenci ile Ocak 2016 – Haziran 2017 tarihleri arasında toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21,0 paket programı ile çözümlenmiş, araştırma sonuçları frekans tablolarından yararlanılarak ortaya konulmuştur. Araştırma sonucu elde edilen verilerde öğrencilerin % 8,6’sının ailesinde engelli bir birey olduğu, %26,09’un eğitimleri sürecinde engelli bir birey ile eğitim aldığı, %85,14’ünün yaşanılan çevrenin engelliler açısından uygun olmadığını düşündüğü, büyük bölümünün bulunduğu ortamda engelli bir birey olmasından rahatsızlık duyduğu, çoğunluğunun engelli bir arkadaşının olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Yapılan çalışmada öğrencilerin engellilik konusundaki bilgi ve ilgi düzeylerinin genel olarak düşük olduğu saptanmıştır.