Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Söylemez, Nesrin Hark" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 16 / 16
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Akıl ve zekâ oyunları ile ilgili olarak yapılan lisansüstü çalışmaların değerlendirilmesi
    (Iğdır Üniversitesi, 2021) Özdevecioğlu, Beyza; Söylemez, Nesrin Hark
    Bu araştırmanın amacı Türkiye’de zeka oyunları ile ilgili yapılan lisansüstü tezleri çeşitli açılardan incelemektir. Akıl ve zeka oyunları alanında yapılan lisansüstü tezlerin betimsel içerik analizinin yapıldığı bu çalışma, nitel araştırma yöntemi benimsenerek desenlenmiştir. Araştırma kapsamına giren çalışmalar ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bazı önemli bulgulara göre lisansüstü tezlerde en çok yüksek lisans düzeyinde çalışmaların yapıldığı, en fazla nicel ve karma yöntemin tercih edildiği, araştırma desenlerinden en fazla deneysel desenin kullanıldığı, araştırmaların çoğunda tercih edilen veri toplama aracının test olduğu, en çok ilkokul ve ortaokul öğrencileri ile çalışıldığı tespit edilmiştir. Çalışmaların amaçlarına göre dağılımına bakıldığında daha çok zeka oyunları dersini öğretmen ve öğrenci görüşü açısından inceleyen çalışmaların yapıldığı görülmüştür. Araştırmaların zeka oyunlarının öğrencilerin bilişsel durumlarına etkisiyle ilgili ulaşılan sonuçları incelendiğinde zeka oyunlarının problem çözme becerisini geliştirdiği, duyuşsal durumlarına etkisiyle ilgili sonuçlarında ise öğrencilerin zeka oyunlarından keyif aldığı en yaygın ulaşılan sonuçlardır. Yapılan çalışma sonrasında elde edilen bulgular doğrultusunda geliştirilen önerilere yer verilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Akıl ve Zeka Oyunları ile İlgili Olarak Yapılan Lisansüstü Çalışmaların Değerlendirilmesi
    (Iğdır Üniversitesi, 2021) Özdevecioğlu, Beyza; Söylemez, Nesrin Hark
    Bu araştırmanın amacı Türkiye’de zeka oyunları ile ilgili yapılan lisansüstü tezleri çeşitli açılardan incelemektir. Akıl ve zeka oyunları alanında yapılan lisansüstü tezlerin betimsel içerik analizinin yapıldığı bu çalışma, nitel araştırma yöntemi benimsenerek desenlenmiştir. Araştırma kapsamına giren çalışmalar ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bazı önemli bulgulara göre lisansüstü tezlerde en çok yüksek lisans düzeyinde çalışmaların yapıldığı, en fazla nicel ve karma yöntemin tercih edildiği, araştırma desenlerinden en fazla deneysel desenin kullanıldığı, araştırmaların çoğunda tercih edilen veri toplama aracının test olduğu, en çok ilkokul ve ortaokul öğrencileri ile çalışıldığı tespit edilmiştir. Çalışmaların amaçlarına göre dağılımına bakıldığında daha çok zeka oyunları dersini öğretmen ve öğrenci görüşü açısından inceleyen çalışmaların yapıldığı görülmüştür. Araştırmaların zeka oyunlarının öğrencilerin bilişsel durumlarına etkisiyle ilgili ulaşılan sonuçları incelendiğinde zeka oyunlarının problem çözme becerisini geliştirdiği, duyuşsal durumlarına etkisiyle ilgili sonuçlarında ise öğrencilerin zeka oyunlarından keyif aldığı en yaygın ulaşılan sonuçlardır. Yapılan çalışma sonrasında elde edilen bulgular doğrultusunda geliştirilen önerilere yer verilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    An Investigation of Candidate Teachers' Social Expressivity Skill Levels according to Their Use of Social Network Sites
    (Hayrullah KAHYA, 2019) Söylemez, Nesrin Hark; Oral, Behçet
    This study is intended to researche candidate teachers’ social expressivity skill levels according to their use of social network sites. Survey method is used based on this purpose. Sample of the study is composed of 701 candidate teachers studying at a state university, Faculty of Education in Spring semester of 2012 – 2013 academic year. The data on the usage of social networking sites is collected through the “Social Network Sites Usage Survey” developed by the researcher and the social skills levels were assesed through “Social Skills Inventory”, developed by Riggio in 1989 and translated into Turkish by Galip Yüksel in 2004. As the data of the research doesn’t meet the hypothesis of the parametric tests, Mann – Whitney U test and Kruskal Wallis Variance Analysis have been used for data analysis. In case of detection of a significant difference as a result of Kruskal Wallis variance analysis, Mann Whitney U test, adjusted by Bonferroni, was used in order to determine the groups between which difference is significant. According to the results of the study, Social expressivity skill levels of teacher candidates showed significant difference with respect to their membership of social network sites, the duration of their membership to social network sites, the average of daily time spent on social network sites, their making comments on contents in social network sites, their main purpose of using social network sites and their use of smileys in social network sites.. However, no significant difference detected among total social skill levels with respect to their main purpose of using social network sites. Suggestions were made based upon the obtained results.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dijital okuryazarlık açısından bir çizgi film incelemesi: Dijital Tayfa
    (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2023) Söylemez, Nesrin Hark
    Çocukları dijital çağa uygun yetiştirme ve dijital okuryazarlık farkındalığı kazandırma konusunda kitle iletişim araçları önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışma, Dijital Tayfa adlı çizgi filmin içinde bulunduğumuz dijital çağda ihtiyaç duyulan bir beceri olan dijital okuryazarlık açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla dijital okuryazarlık kapsamında işlenen mesajlar, çocuklara kazandırılması hedeflenen dijital okuryazarlık becerileri ve kullanılan dijital terminolojiler incelenmiştir. Çalışmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evreni Dijital Tayfa çizgi filminin bölümleridir. Verilerin analizinde içerik analizi ve kelime bulutu analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çizgi filmde dijital okuryazarlık kavramının nasıl işlendiği ortaya konulmuştur. Çizgi filmde dijital okuryazarlıkla ilgili mesajların ve becerilerin oldukça geniş bir yelpazede ele alındığı görülmüştür. Çizgi filmde en fazla kullanılan dijital terminolojilerin telefon, teknoloji, bilgisayar, drone, video, yorum, internet, paylaşım, robot, sanal, yazılım, bağlantı, uygulama, sunucu, bilgi, makine, yapay zekâ etiği, şifre, seviye, bilgisayar virüsü ve yapay zekâ olduğu bulunmuştur. Ayrıca çizgi filmde dijital teknolojilere ve arayüzlere ilişkin farklı görsellere yer verilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda çizgi filmin dijital okuryazarlık farkındalığı kazandırmada önemli bir rol üstlendiği söylenebilir. Çalışma bulguları dikkate alınarak ailelere, öğretmenlere, medya yapımcılarına ve yetkililere yönelik öneriler sunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Distance Education from Teacher and Learner Perspective
    (Muhammed ZİNCİRLİ, 2023) Söylemez, Nesrin Hark
    This study aims to determine the views of individuals who have experienced the distance education process as both students and teachers. The study group consists of individuals whom both enrolled in graduate education programs of a state university and taught actively at K-12 institutions. Study is conducted with phenomenological design. Miles Huberman model was used in the analysis of the data. The problems faced by the participants in the distance education process, in which they took part both as teachers and students, were grouped under “instructor dimension, student dimension, family dimension, infrastructure, hardware and physical environment dimension, social interaction dimension and process dimension”. The views of the participants on the assessment and evaluation processes in distance education as students were grouped under “measured learning outcomes, assessment and evaluation tools, assessment and evaluation system, other factors that affect evaluation, negative situations and positive situations”. When the views on assessment and evaluation processes in distance education are examined from the perspective of the teacher, same sub-themes with the exception of positive situations occurred. Views on e-teacher qualifications were grouped under “technical knowledge, knowledge of instructional design, social skills, knowledge of pedagogical content, management skills and knowledge of assessment and evaluation”.
  • [ X ]
    Öğe
    Dropout and Graduation in Higher Education: CHAID Analysis
    (Çanakkale Onsekiz Mart University, 2024) Söylemez, Nesrin Hark
    This study aims to investigate the socioeconomic variables and their order of importance that have a significant effect on the dropout and graduation of higher education students. Relational survey model was used in the study. In the study, the "Students Dropout and Academic Success Dataset," was utilized. The dataset, created by the Polytechnic Institute of Portalegre, consists of 4424 records. CHAID decision tree algorithm was used to analyze the data. With this method, the independent variables that demonstrate the maximum variation in the dependent variable have been identified hierarchically. It is found that, 49.93% of the students are “graduate”, 32.12% are “dropout”, and 17.948% are “enrolled”. Obtained findings show that the graduation rates of the students are not at the desired level. “Tuition fees up to date” was found as the best variable that explains the students’ school completion. 86.55% of students with not up to date tuition fees were found as dropout and 55.95% of students with up-to-date tuition fees were found as graduate. “Scholarship holder” was found as the variable that best explains the clusters formed by variable “tuition fees up to date”. 89.00% of the students that don’t have their tuition fees up to date and don’t hold a scholarship dropout the school, while 78.44% of students that have their tuition fees up to date and holding a scholarship are graduate. Building on the results obtained from the study, several suggestions were proposed for coping with dropout problem and further guiding research on dropout.
  • [ X ]
    Öğe
    DÜZELTME: ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL MEDYA ORTAMLARINI KULLANMA DURUMLARINA GÖRE ÇOK KÜLTÜRLÜ EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ
    (Cahit AYDEMİR, 2021) Söylemez, Nesrin Hark; Oral, Behçet
    Dergimizin 2018 yılı 17.Cilt 68. Sayısında yayımlanan “Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Ortamlarını Kullanma Durumlarına Göre Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Görüşleri: Türkiye Örneği” başlıklı makalede “Bu araştırma ikinci yazarın danışmanlığında, birinci yazarın “Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanma durumlarına göre çokkültürlü eğitime ilişkin görüşleri" başlıklı doktora tezinin bir bölümüne dayalı olarak hazırlanmıştır." ifadesi yazarlar tarafından makalede dipnot olarak belirtilmiş olmasına rağmen makale yayınlanırken dergimiz tarafından bu dipnot sehven eksik verilmiştir. Makale, ikinci yazarın danışmanlığında, birinci yazarın “Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanma durumlarına göre çokkültürlü eğitime ilişkin görüşleri" başlıklı doktora tezinin bir bölümüne dayalı olarak hazırlanmıştır.Bu makalenin ilk hali 24-10-2018 tarihinde yayınlandı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/39008/426803 
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Effects of digital stories on children: What do parents think?
    (Yunus KAPLAN, 2023) Söylemez, Nesrin Hark
    The research aims to investigate the effects of digital stories on children. Additionaly, the problems experienced by parents when using digital story platforms and solutions for these problems were also examined. Phenomenology, one of the qualitative research designs, was used in the study. The study group of the research consisted of 14 parents selected by criterion sampling method. A semi-structured interview form was used as a data collection tool. Content analysis was used in the analysis of the data. In the study, parents expressed the positive effects of digital stories on children as gaining reading habits, increasing motivation, improving reading skills, improving vocabulary, facilitating listening comprehension, and improving imagination. Parents stated that the negative effects of using digital story platforms on children are postural disorders, problems with eye health, and score collection anxiety. Parental views on the problems children experience while using digital story platforms are grouped under the categories of system and hardware-related problems and user-related problems. In addition, parents offered solutions for the system and the child regarding the problems encountered in digital story platforms
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    An investigation of processes of children's digital technologies usage from the perspective of digital age parents
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Söylemez, Nesrin Hark
    The developments in digital technologies and their widespread use among children day by day bring the need to investigate the processes of children's use of digital technologies. The purpose of this study is to investigate the processes of children's digital technologies usage from the perspective of digital age parents. The phenomenology pattern is used to conduct the study. The study group consists of 15 parents, selected according to the criterion sampling. A semi-structured interview form is used as a data collection tool. Content analysis is used in the analysis of the data. It is found that the majority of parents do not find digital environments safe. Parents stated the negative effects of digital technologies on children as developing various addictions, health problems, decline in academic success, decline in face to face communication skills, moving away from real life experiences, and moving away from cultural values. The majority of parents indicated that they did not witness a negative event that their children experienced in digital environments. Another important result is that the majority of children do not seek help from their parents regarding the problems they encounter in digital environments. It is recommended that parents should create an environment of trust where their children can share their negative situations and establish a strong communication with their children.
  • [ X ]
    Öğe
    ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL AĞ SİTELERİNİ KULLANIM DURUMLARINA GÖRE SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
    (Behçet ORAL, 2018) Söylemez, Nesrin Hark; Oral, Behçet
    Bu çalışma öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerini kullanım durumlarına göre sosyal beceri düzeylerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca uygun olarak araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 701 öğretmen adayı oluşturmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının sosyal beceri düzeylerinin; sosyal ağ sitelerine üye olma durumlarına, sosyal ağ sitelerine üye oldukları süreye, aktif olarak kullandıkları sosyal ağ sayısına, sosyal ağ sitelerinde bir günde ortalama geçirdikleri süreye, sosyal ağ sitelerinde yer alan içeriklere yorum yazma durumlarına ve sosyal ağ sitelerindeki yazışmalarında yüz simgelerini kullanma durumlarına göre anlamlı farklılık gösterdiği gözlenmiştir. Ancak öğretmen adaylarının sosyal beceri düzeyleri, sosyal ağları en fazla kullanma amaçlarına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmen adaylarının bilgisayara ilişkin öz-yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
    (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2013) Söylemez, Nesrin Hark; Oral, Behçet
    Özet: Bu araştırmada ortaöğretim fen ve matematik alanları öğretmen adaylarının bilgisayara ilişkin öz-yeterlik algılarını cinsiyet, okudukları sınıf, bölüm ve Web 2.0 (blog, anlık mesajlaşma, viki, podcast, video siteleri, facebook-twitter gibi) teknolojilerini kullanma sıklıklarına göre incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde öğrenim gören toplam 146 (76 Erkek, 70 kız) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının cinsiyet, sınıf, bölüm değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Ayrıca çalışmada Web 2.0 teknolojileri içerisinde yer alan viki, podcast, video paylaşım siteleri ve msn kullanım sıklığı ile bilgisayar öz-yeterlik algı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık ortaya çıktığı ancak blog ve facebook- twitter kullanım sıklığı ile bilgisayar öz-yeterlik algı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı görülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmen adaylarının sosyal medya ortamlarını kullanma durumlarına göre çok kültürlü eğitime ilişkin görüşleri: Türkiye örneği
    (ESOSDER, 2018) Söylemez, Nesrin Hark; Oral, Behçet
    Bu araştırmanın temel amacı eğitim fakültesi lisans programlarının son sınıflarında öğrenim gören öğretmen adaylarının sosyal medya ortamlarını kullanma durumlarına göre çok kültürlülüğe ve çok kültürlü eğitime ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Bu amaca uygun olarak araştırmada genel tarama deseninden yararlanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Türkiye’deki devlet üniversitelerinin eğitim fakültelerinin son sınıflarında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın evreni büyük olduğu için çalışma evrenine ulaşmada zaman ve maliyet tasarrufu sağlayabilmek amacıyla örneklem alma yoluna gidilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin her coğrafi bölgesinden 10 devlet üniversitesinin eğitim fakültelerinin son sınıflarında öğrenim görmeye devam eden 443 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanma durumlarına göre çok kültürlü eğitime ilişkin görüşlerini değerlendirmek amacıyla yapılan bu araştırmada açık uçlu sorular kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik yaklaşımı kullanılmıştır. Betimsel istatistik teknikleri kapsamında çok kültürlülük ve çok kültürlü eğitime ilişkin açık uçlu sorulara verilen yanıtlara ilişkin veriler frekans ve yüzde olarak verilmiştir. Açık uçlu sorulara verilen yanıtların frekans ve yüzde değerleri, öğretmen adayları tarafından verilen yanıtlardan yapılan alıntılar ile desteklenmiştir. Araştırmada sonucunda öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun sosyal medya kullanımının çok kültürlü bir bakış açısı kazandırabileceğini düşündükleri, çok kültürlü eğitim sisteminin benimsenmesinin sonuçlarını eğitim sistemi açısından olumlu olarak değerlendirdikleri, üniversite eğitimlerinin çok kültürlü eğitime ilişkin bakış açıları üzerinde olumlu bir etki yaptığını belirttikleri görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Social media usage tendency of student teachers: The case of Turkey
    (Uşak Üniversitesi, 2021) Söylemez, Nesrin Hark; Oral, Behçet
    The main purpose of this study is to evaluate the student teachers’ tendency to use social network sites which are currently studying in the final year of BA programs at education faculties. General survey method was used to evaluate the overall status of student teachers' tendency to use social media sites. The senior student teachers of education faculties at the state universities in Turkey constitutes the population of the study. To this end, 2152 student teachers across 10 state universities, that includes samples from each geographical region of Turkey, participated in the study. Descriptive statistical approaches were used to analyze the data. Some results from the research are as follows: 85% of student teachers’ do have membership to social media sites more than 3 years and 65.9% are actively using more than 2 social media sites. The purpose of using social media sites is “to follow the news and agenda” by 49.1%.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türk Eğitim Sistemi ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
    (T. C. Milli Eğitim Bakanlığı, 2023) Söylemez, Nesrin Hark; Adıyaman, Berfin
    Türk eğitim sistemi, yapılan yenilikler ve vizyonundaki değişimleriyle topluma etki etmektedir. Alanyazın incelendiğinde Türk eğitim sisteminin farklı çalışmalara konu olduğu ancak yapılmış çalışmaların genel olarak değerlendirildiği bir çalışmanın yapılmadığı görülmüştür. Bu durum söz konusu çalışmaların genel eğilimlerinin belirlenmesi ihtiyacını doğurmuştur. Bu çalışmanın amacı Türk eğitim sistemi ile ilgili çalışmaların mevcut durumunu analiz etmek, araştırmacılara ve Türk eğitim sistemi paydaşlarına rehberlik etmektir. Çalışmanın örneklemini YÖK Tez Merkezi, ULAKBİM, Google Scholar veri tabanlarında yayımlanmış 188 akademik çalışma oluşturmaktadır. “Türk Eğitim Sistemi” ve “Turkish Education System” anahtar kelimeleri kullanılarak taramalar yapılmıştır. Çalışma kapsamında yer alan yayınları değerlendirmek için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Türk eğitim sistemi ile ilgili çalışmaların büyük çoğunluğunun makale formatında olduğu ve en fazla eğitimin sorunlarını, 4+4+4 yeni eğitim sistemini ve Türkiye ile farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılmasını ele alan çalışmaların yapıldığı tespit edilmiştir. Araştırmalarda en fazla nitel araştırma yönteminin tercih edildiği, kolay ulaşılabilir örnekleme ve maksimum çeşitlilik örneklemenin kullanıldığı, en fazla tercih edilen örneklem türünün öğretmen olduğu, en fazla kullanılan veri toplama aracının doküman incelemesi olduğu ve verilerin analizinde en fazla betimsel istatistik yöntemlerinin kullanıldığı ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca incelenen çalışmaların birçoğunda araştırma yöntemlerinin ve desenlerinin, örnekleme yöntemlerinin, örneklem türlerinin, örneklem büyüklüklerinin, veri toplama araçlarının ve veri analiz yöntemlerinin belirtilmediği görülmüştür. Araştırmacıların Türk eğitim sistemi ile ilgili lisansüstü çalışmalara ağırlık vermesi, yapılacak çalışmalarda araştırma amaçlarının yanı sıra yöntem bölümüne de odaklanmaları önerilmektedir. Araştırmacıların ve eğitim paydaşlarının yapılan çalışmadan faydalanması temenni edilmektedir
  • [ X ]
    Öğe
    ZİHİN HARİTALAMA TEKNİĞİ İLE İLGİLİ OLARAK YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ
    (2023) Söylemez, Nesrin Hark; Özak, Neşe
    Bu araştırmanın amacı Türkiye’de zihin haritalama ile ilgili yapılan tez ve makaleleri çeşitli açılardan incelemektir. Betimsel içerik analizinin yapıldığı bu çalışma, nitel araştırma yöntemi benimsenerek desenlenmiştir. Araştırma kapsamına giren çalışmalar ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Analizler sonucunda alan dağılımında en çok çalışmanın fen ve teknoloji alanında yapıldığı görülmektedir. Araştırmalarda en çok kullanılan araştırma yöntemi, nicel; en çok kullanılan araştırma deseni, deneysel desen; en çok kullanılan örnekleme yöntemi, olasılık dışı örnekleme yöntemidir. Analizler sonucunda araştırmalarda en çok tercih edilen eğitim düzeyi/kademesi ortaokul kademesidir. Veri toplama aracı olarak en çok test tekniğinin kullanıldığı görülmüştür. İncelenen çalışmalarda en fazla elde edilen sonuç, “akademik başarıda artış”; en sık sunulan öneri ise “öğretmen ve öğretmen adaylarına zihin haritalama ile ilgili hizmet içi eğitim verilmesidir.” Yapılan çalışma sonucunda ulaşılan bulgular doğrultusunda geliştirilen önerilere yer verilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Zihin haritalama tekniği ile ilgili olarak yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
    (Erzurum Kültür Eğitim Vakfı, 2023) Özak, Neşe; Söylemez, Nesrin Hark
    Bu araştırmanın amacı Türkiye’de zihin haritalama ile ilgili yapılan tez ve makaleleri çeşitli açılardan incelemektir. Betimsel içerik analizinin yapıldığı bu çalışma, nitel araştırma yöntemi benimsenerek desenlenmiştir. Araştırma kapsamına giren çalışmalar ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Analizler sonucunda alan dağılımında en çok çalışmanın fen ve teknoloji alanında yapıldığı görülmektedir. Araştırmalarda en çok kullanılan araştırma yöntemi, nicel; en çok kullanılan araştırma deseni, deneysel desen; en çok kullanılan örnekleme yöntemi, olasılık dışı örnekleme yöntemidir. Analizler sonucunda araştırmalarda en çok tercih edilen eğitim düzeyi/kademesi ortaokul kademesidir. Veri toplama aracı olarak en çok test tekniğinin kullanıldığı görülmüştür. İncelenen çalışmalarda en fazla elde edilen sonuç, “akademik başarıda artış”; en sık sunulan öneri ise “öğretmen ve öğretmen adaylarına zihin haritalama ile ilgili hizmet içi eğitim verilmesidir.” Yapılan çalışma sonucunda ulaşılan bulgular doğrultusunda geliştirilen önerilere yer verilmiştir.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim