Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Maral, Merve" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Coğrafya eğitiminde harita okuryazarlığı ve sorunları
    (İstanbul İl Millî Eğitim Müd., 2024) Karadoğan, Sabri; Maral, Merve
    Harita okuryazarlığı, haritaları okuyabilme, yorumlayabilme ve anlayabilme yeteneğini ifade eder. Bu beceri, bireylerin mekânsal bilgileri etkili bir şekilde anlamalarını sağlayan temel bir yetenektir. Harita okuryazarlığı, bireylerin coğrafi özellikleri, lokasyonları ve mekânsal ilişkiler gibi haritalarda sunulan bilgileri anlamalarını sağlar. Harita okuryazarlığı becerilerine sahip olan bireyler, küresel konuları daha iyi anlayabilir, çevresel koşullardaki değişiklikleri takip edebilir, eğilimleri analiz edebilir ve bilinçli kararlar alabilir. Harita okuryazarlığının kazandırılmasında en önemli rol coğrafya eğitimindedir. Hemen her coğrafya konusu harita ile ilişkilendirilebilir ve öğretmenlerin uygulayacağı yöntem-teknik ve etkinlikler öğrencilerin mekânsal düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir ve gerçek hayattaki durumlarla bağlantı kurmalarını sağlayabilir. Ancak Teknolojinin gelişmesi ile birlikte haritalar da dijital ortamda yaygınlaşmaya ve kullanılmaya başlanmıştır. Bu durumun avantajları olduğu kadar dezavantajları da söz konusudur. Bu çalışmada coğrafya eğitimi bağlamında kullanımı azalan manuel harita ve uygulamaları ile birlikte ortaya çıkan harita okuryazarlığı problemine dikkat çekilmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim