Yazar "Kutluca, Tamer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 45
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2011-2016 Yılları Arasında ‘Eğitim ve Bilim’ Dergisinde Yayımlanan Makalelerin SPSS ve AMOS Kullanımı Kapsamında İncelenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019) Mut, Ali İhsan; Kutluca, Tamer; Geçici, Mehmet ErtürkBu çalışmanın amacı veri analizinde SPSS ve AMOS programlarını kullanıp 2011-2016 yılları arasında SSCI indexli Eğitim ve Bilim dergisinde yayımlanan makaleleri incelemektir. Bu amaçla, araştırmanın evrenini oluşturan 688 makaleden bu araştırmanın örneklemini oluşturan 343 makale; kullanılan istatistiksel teknikler, yazar sayısı, örneklem büyüklüğü, araştırma deseni, örneklem grubu ve veri analizi yöntemleri perspektiflerinden incelenmiştir. Çalışmada elde edilen veriler içerik analizine göre incelenmiş ve betimsel istatistiksel metoduyla sunulmuştur. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, veri analizinde en fazla parametrik testler kullanılmış olup, çalışmalar çoğunlukla nicel araştırma desenine göre dizayn edilmiştir. Makalelerin çoğunlukla bir ya da iki araştırmacı tarafından yapıldığı görülmüştür. Ayrıca ilköğretim, ortaöğretim ve üniversite öğrencilerinin en fazla çalışılan örneklem grupları olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmanın sonuçlarının ilerideki çalışmalar için bir rehber ve yol gösterici olacağı düşünülmektedir.Öğe 8. sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerine etki eden faktörlerin incelenmesi(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2015) Kutluca, Tamer; Alpay, Fatma Nur; Kutluca, SevtapBu çalışmada, sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin cinsiyet, kardeş sayısı, anne-baba eğitim düzeyi ve matematik başarı düzeylerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Bu amaçla Bindak (2005) tarafından geliştirilen ölçekten yararlanılmıştır. Ölçek, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Bartın il merkezindeki 8. sınıflarda öğrenim gören 158 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modellerinden karşılaştırma türü tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin matematik kaygı düzeyleri ile cinsiyet, kardeş sayısı, anne ve baba eğitim düzeyleri arasında anlamlı düzeyde farklılık bulunmazken, öğrencilerin matematik kaygı düzeyleri ile matematik başarı arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Matematik kaygısı yüksek olan öğrencilerin matematik başarılarının düşük, matematik başarıları yüksek olan öğrencilerin ise matematik kaygılarının düşük olduğu görülmüştür.Öğe An assessment of the effectiveness of 6th grade mathematics curriculum in practice(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2015) Bulut, İlhami; Kutluca, TamerBu araştırmanın amacı, 6. sınıf matematik dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğini belirlemektir. Araştırmada Bulut (2006) tarafından geliştirilen ve 32 maddeden oluşan beşli Likert tipi Matematik Dersi Öğretim Programı Ölçeği ile 10 maddeden oluşan üçlü Likert tipi Öğrenme Sürecini Etkileyen Bazı Değişkenler Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, ilköğretim 6. sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının uygulandığı Diyarbakır merkeze bağlı 49 ilköğretim okulunda görev yapan 135 matematik dersi öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerden elde edilen verilerin analizinde, t-testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis H ve Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırmada, matematik öğretmenlerinin öğrenme sürecinde bilgi iletişim teknolojilerini kısmen kullandıkları bulunmuştur. Ayrıca araştırmada, programın genelinin uygulamada kısmen başarılı olduğu ortaya çıkmıştır.Öğe Bilinç ve Dil(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Kutluca, TamerBu çalışmada California Üniversitesi’nde felsefe profesörü olan John R. Searle tarafından yazılan ve orijinal adı “Consciousness and Language” olan ve Muhittin Macit ile Cüneyt Özpilavcı tarafından Türkçe’ye çevirilen “Bilinç ve Dil” adlı kitabın tanımı yapılmıştır. Bu kitap 400 sayfa olup derlenmiş makaleler içermektedir. Kitap 2005 yılında Litera Yayıncılık tarafından yayımlanmıştır.Öğe Çoklu zeka kuramına göre geliştirilen etkinliklere dayalı öğretime ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2009) Kutluca, Tamer; Çatlıoğlu, Hakan; Birgin, Osman; Aydın, Mehmet; Butakın, VeyselBu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf çokgenler konusunda çoklu zekâ kuramına göre geliştirilen etkinliklere dayalı öğretime ilişkin öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini incelemek ve bu etkinlikleri tanıtmaktır. Bu amaçla çoklu zekâ kuramına dayalı olarak beş adet etkinlik geliştirilmiştir. Çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu bir ilköğretim okulunun yedinci sınıfındaki 24 öğrenci ve dersin öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplamak amacıyla öğrencilere açık uçlu sorulardan oluşan bir anket ve öğretmene yapılandırılmış mülakat uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin ve öğretmenin geliştirilen etkinliklere ve etkinliklerle gerçekleştirilen öğretime ilişkin olarak olumlu görüş içinde oldukları ortaya çıkmıştır. Sonuçlara bağlı olarak çoklu zekâ kuraÖğe Çoklu Zekâ Kuramına Göre Geliştirilen Etkinliklere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri(Dicle Üniversitesi, 2009) Butakın, Veysel; Kutluca, Tamer; Çatlıoğlu, Hakan; Birgin, Osman; Aydın, MehmetBu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf çokgenler konusunda çoklu zekâ kuramına göre geliştirilen etkinliklere dayalı öğretime ilişkin öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini incelemek ve bu etkinlikleri tanıtmaktır. Bu amaçla çoklu zekâ kuramına dayalı olarak beş adet etkinlik geliştirilmiştir. Çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu bir ilköğretim okulunun yedinci sınıfındaki 24 öğrenci ve dersin öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplamak amacıyla öğrencilere açık uçlu sorulardan oluşan bir anket ve öğretmene yapılandırılmış mülakat uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin ve öğretmenin geliştirilen etkinliklere ve etkinliklerle gerçekleştirilen öğretime ilişkin olarak olumlu görüş içinde oldukları ortaya çıkmıştır. Sonuçlara bağlı olarak çoklu zekâ kuramına dayalı öğretimin daha etkili olması için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe The design, application and evaluation of a web-based E-learning system (MOODLE)(Ekip Buro Makineleri A., 2014) Yalman, Murat; Kutluca, Tamer[No abstract available]Öğe Developing a Scale to Measure Information and Communication Technology Utilization Levels(2010) Kutluca, Tamer; Arslan, Selahattin; Özpınar, İlknurThe aim of this study is to develop a scale to measure candidate teachers’ utilization level of Information and Communication Technologies (ICT). This study was designed as a quantitative survey research. The validity and reliability of the scale were calculated with the data coming from 300 candidate teachers. The structural validity of the scale was sought with factor analysis and reliability was checked with Cronbach Alpha analysis. The factor analysis revealed that load of the factors ranged between 0,40 and 0,80, Kaiser-Meyer Olkin value is 0,90, and Cronbach Alpha value, internal consistency coefficient calculated for the sake of reliability, was determined as 0,91. The reliability coefficient values for each factor were; Anxiety 0,75; Confidence 0,76; Attitude 0,81; Esteem 0,84. At the end of the research, it was determined that the 30-item scale towards measuring candidate teachers’ state of using ICT was a scale with proper reliability and validityÖğe Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi dergisinin bibliyometrik analizi(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2016) Kutluca, Tamer; Demirkol, MehmetBu araştırmanın amacı Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi’nde 2005-2015 yılları arasında yayımlanan makaleleri değerlendirmektir. Bu araştırma doğrultusunda dergide yayımlanan 20 sayıda yer alan toplam 298 makaleden yararlanılmıştır. Araştırmada makalelerin yer alan yazar sayısı, makalede kullanılan yöntem, veri toplama araçları ve nitelikleri, veri analiz yöntemleri, kaynakça sayıları ve bu sayıların yıllara göre dağılımı, örneklem/çalışma grupları, makale yazarlarının unvan, sayı ve bağlı bulundukları kurumlar araştırmacılar tarafından hazırlanan makale inceleme formu ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda, dergide yayımlanan makale yöntemlerinin ağırlıklı betimsel yaklaşımla şekillendiği, öğrencilerin örneklem/çalışma grubu alınarak alındığı, verilerin hazır ölçekler ile toplandığı ve elde edilen verilerin frekans, aritmetik ortalama ya da parametrik testler ile analiz edildiği anlaşılmaktadır. Bunun yanında makalelerin konu alanlarının yıllara göre dağılımına bakıldığında 2009 öncesine kadar eğitim dışı çalışmaların yoğunlukta olduğu, 2009 yılından sonra ise eğitim bilimleri ve alan eğitimi artış olduğu ve eğitim dışı çalışmaların ciddi oranda azaldığı görülmektedir. Dergide yayımlanan makalelerin kaynakça kullanımında yıllara göre bir artış olduğu ve bu artışta daha fazla yabancı kaynakçalardan yararlanıldığı ortaya çıkan başka bir sonuçtur. Makale yazarları ile ilgili elde edilen araştırma sonuçlarına bakıldığında ise Dicle Üniversitesi’nde görev yapan yazarların 2008 yılına kadar makale sayısında üstünlüğü olduğu ancak yıllar geçtikte bu üstünlüğün kaybolduğu anlaşılmaktadır. Bununla birlikte makale yollayan yazarların ağırlıklı olarak Yrd Doç. Dr. unvanına sahip oluştuğu tespit edilmiştir.Öğe E-learning in mathematics education: A bibliometric analysis(2012-2022)(Anadolu Universitesi, 2024) Kaya, Deniz; Kutluca, TamerThis study aims to create a comprehensive bibliometric map of published scientific articles on e-learning in mathematics education (ME). We used Web of Science (WoS) database to analyzed 341 articles published by 1018 authors representing 79 countries between 2012 and 2022. In this context, we examined scientific articles in terms of scientific production, network analysis, trend topics, thematic change, and conceptual structure. Bibliometric analysis was performed in the study. According to findings, the number of published articles differ according to the years, but the number of citations is constantly increasing. Albano, and Dello Iacono are the most prolific authors. The most productive institutions are Salerno and Black Sea Technical Universities. China, USA, and Russia lead the countries of the corresponding authors. According to the network analysis, the journals of Computers & Education and Computers in Human Behavior form strong links. The most used keywords are students, technology, and mathematics. The pandemic, covid, reality, and process are trend topic titles. It determined that the best size reduction obtained in the conceptual analysis constituted approximately 31% of the total variability. We presented some suggestions based on the findings obtained at the end of the research.Öğe E-LEARNING IN MATHEMATICS EDUCATION: A BIBLIOMETRIC ANALYSIS (2012-2022)(Anadolu University, 2024) Kaya, Deniz; Kutluca, TamerThis study aims to create a comprehensive bibliometric map of published scientific articles on e-learning in mathematics education (ME). We used Web of Science (WoS) database to analyzed 341 articles published by 1018 authors representing 79 countries between 2012 and 2022. In this context, we examined scientific articles in terms of scientific production, network analysis, trend topics, thematic change, and conceptual structure. Bibliometric analysis was performed in the study. According to findings, the number of published articles differ according to the years, but the number of citations is constantly increasing. Albano, and Dello Iacono are the most prolific authors. The most productive institutions are Salerno and Black Sea Technical Universities. China, USA, and Russia lead the countries of the corresponding authors. According to the network analysis, the journals of Computers & Education and Computers in Human Behavior form strong links. The most used keywords are students, technology, and mathematics. The pandemic, covid, reality, and process are trend topic titles. It determined that the best size reduction obtained in the conceptual analysis constituted approximately 31% of the total variability. We presented some suggestions based on the findings obtained at the end of the research.Öğe The effect of dynamic mathematics software geogebra on student achievement in teaching of trigonometry(Elsevier Science Bv, 2012) Zengin, Yilmaz; Furkan, Hasan; Kutluca, TamerThe purpose of this study is to determine the effects of dynamic mathematics software GeoGebra on student achievement in teaching of trigonometry. The sample of the study consists of 51 students. The experimental group was subjected to the lessons arranged with the GeoGebra software in computer assisted teaching method, while the control group was subjected to the lessons shaped with constructivist instruction. The data collected after 5 weeks of application show that there is a meaningful difference between experimental and control groups' achievement in trigonometry. This difference is in favor of the experimental group which had lessons with GeoGebra. (C) 2011 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility of Prof. Huseyin Uzunboylu.Öğe Eğitim Fakültesi öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları üzerine betimsel bir araştırma: Dicle Üniversitesi örneği(Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği, 2013) Yalman, Murat; Özkan, Erdost; Kutluca, TamerÖz:Türkiye'de okuma alışkanlığı konusunda günümüze kadar yapılan çalışmaların neredeyse tamamında toplumun okuma ve kütüphane kullanımı alışkanlıkları oldukça zayıf görünmektedir. Yaşanan bu genel durumun üniversite öğrencileri üzerinde de benzer görünüme sahip olduğu görüşünden hareketle, bu araştırma ülkemizde üniversite öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının belirlenmesi açısından büyük önem taşımaktadır. Çalışma grubunda yer alan eğitim fakültesi öğrencilerinin kitap okumaya yönelik görüşlerinin irdelendiği bu çalışmada amaç, öğrencilerin okuma alışkanlığını ve bu alışkanlığın içeriğini betimlemeye çalışmaktır. Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 220 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının yarısından fazlasının kitap okumayı sevdiği, kitapları temin ederken satın aldıkları veya arkadaşlarından ödünç aldıkları ve kitap okuma tercihlerinin macera türünde olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrencilerin önemli bir kısmı okumamalarını ders yoğunluğuna dayalı nedenlerle açıkladıkları görülmüştür. Kitap okuma sevgisini aşılamadaki en büyük etken olarak kişinin kendisi olduğu ve anne-babanın etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Öğe Evaluation of Student Views about Worksheets Developed in Quadratic Functions(Hacettepe Univ, 2013) Kutluca, Tamer; Baki, AdnanThis study aims to evaluate Views of strident about worksheets developed Or teaching the subject of quadratic functions which is included in 10th grade mathematics curriculum. The study Was employed with Students : A case study Method Was used in this Study. In the study, the following data collection instruments were Used: the questionnaire of evaluation of worksheets about quadratic functions and a semi-structured interview. Students Were concluded to perceive instruction with worksheets as enjoyable, instructive and swift, and appreciated worksheets since they facilitate drawing graphs and finding the equation Of parabola On their Own. In this sense, computer assisted worksheets Were concluded to be practical in instruction.Öğe Evaluation of the articles in a scientific journal using quantitative data analysis program(Bayburt Eğitim Fakültesi, 2017) Kutluca, Tamer; Mut, Ali İhsan; Gündüz, SametAbstract The purpose of this study is to reveal tendencies of articles within which quantitative data analysis program was used, and that were published in a scientific journal in Turkey by examining them thoroughly. For this research, out of 525 articles published in the Hacettepe University Journal of Education between the years 2011 and 2015, 184 articles, for the analysis of which SPSS, LISREL and AMOS softwareprograms were utilized, were probed by means of content analysis method. The data obtained from the study were presented as the form of tables including frequency, standard deviation, mean and percentage ratios, and then this data were interpreted accordingly. The articles were analyzed according to publication year, number of authors, language, sample size and group of sample, data analysis tool, research design, and the number and the method of data analysis. As a result of the study, it was determined that the vast majority of the articles were published in 2012 and 2013. Moreover, more than half of the articles were written in Turkish and conducted by two authors. It has been determined that the majority of sample groups were composed of university students and the researchers studied with sample groups with 101-300 participants at most. In addition, two different data analysis methods were used in most of the articles. It was determined that t-test, descriptive statistics and ANOVA were mostly used as data analysis methods. In these studies, quantitative research methods were utilized mainly as the research design, and SPSS was the most utilized software as the data analysis program.Öğe Evaluation of the published articles in Turkish journal of computer and mathematics education according to content analysis(Karadeniz Technical University, 2018) Kutluca, Tamer; Birgin, Osman; Gündüz, SametAs an international refereed journal related to computer and mathematics education researches, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) has been released since 2009 and publishes articles in Turkish and English. This study aimed to reveal the tendencies by examining the articles published in TURCOMAT journal. In the study, a total of 151 articles in the TURCOMAT published between 2009-2017 years were analyzed by content analysis method. Articles in the journal were examined according to publication year, number of authors, languages, fields, authors' titles, sample groups, sample sizes, research methods, research designs and source numbers. Findings were presented descriptively using frequency and percentage value. As a result of the study, it was determined that the nearest halves of the articles were written by two authors and the most among the authors were assistant professors. The vast majority of the articles were in Turkish and more than half of the articles were prepared in the field of mathematics education. It was found that participants in the reviewed studies as sample groups were mostly undergraduate students and majority of the studies employed samples sizes between 31-100 participants. The qualitative research method and case study design were used more frequently in the researches. Moreover, it was determined that the foreign sources used in the articles more than the domestic sources.Öğe EXAMINING TEACHER CANDIDATES' ATTITUDES AND SELF-EFFICACY PERCEPTIONS TOWARDS THE COMPUTER ASSISTED EDUCATION(Hacettepe Univ, 2010) Kutluca, Tamer; Ekici, GuelayThe purpose of this study was to explore differences in self-efficacy and attitude of teacher candidates toward computer-assisted education (CAE) with differential variables. Moreover, the relationships between their attitudes and self-efficacy toward the CAE were also investigated. The study was conducted by survey method. 135 teacher candidates participated in the study. The attitude toward CAE and self efficacy perception scales are used as data collecting tool. Arithmetic mean, standard deviation, independent t-test, one way variance analysis and Pearson Correlation analysis were used for analyzing data. At the end of the study, it was determined that attitudes of teacher candidates toward CAE are positive and self efficacy perceptions of teacher candidates toward CAE arc on a good level. There is a significant difference between the attitudes of teacher candidates toward CAE and their sex and the frequency of computer usage. On the other hand. there is no significant difference between the attitudes of teacher candidates toward CAE and the program they enrolled, owning a computer and computer usage age. One of the most important results of this study is that self efficacy perceptions of teachers toward CAE doesn't depend on their gender, the program they enrolled and owning a computer. On the other hand, there is a significant difference between the self efficacy perceptions level of teachers toward CAP and die frequency or computer usage and computer usage age. One of the most important results of the research is that relevance level is determined as .67 between attitudes and self efficacy perceptions of teacher candidates toward computer-assisted education.Öğe Farklı öğrenme yollarının kullanıldığı zengin öğrenme ortamlarının matematiksel muhakeme becerisine ve problem çözmeye yönelik tutuma etkisi(Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2021) Kutluca, Tamer; Tum, AliBu araştırmanın amacı, farklı öğrenme yolları kullanılarak zenginleştirilen öğrenme ortamında öğrenme tercihlerine göre oluşturulan işbirlikli heterojen öğrenci gruplarıyla gerçekleştirilecek öğretimin matematiksel muhakeme becerisine ve problem çözmeye yönelik tutuma etkisini incelemektir. Çalışma Güneydoğu Anadolu bölgesinde bulunan bir il merkezinden rastgele seçilen bir devlet ortaokulunda okuyan yedinci sınıflar arasında matematik başarısı açısından orta düzeyde ve öğrenme stilleri açısından heterojen dağılım gösteren 23 öğrencinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Zenginleştirilen öğrenme ortamlarında kesirler ve tamsayılar konularının öğretimi; teknoloji destekli uygulamalar, eğitsel oyunlar, somut materyaller ve karikatürler kullanılarak, günlük yaşamla ilişkilendirilerek ve işbirlikli heterojen gruplarla yapıcı tartışmalar yapılarak 6 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nicel araştırma yaklaşımlarından öntest - sontest kontrol grupsuz deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, Matematiksel Muhakeme Testi (MMT)’ne ve Matematik Problemi Çözme Tutum Ölçeği (MPÇTÖ)’ne öntest ve sonteste verdikleri cevaplardan elde edilmiştir. MMT’ye verilen cevaplar Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Kruskal Wallis testi ile analiz edilmiştir. Ayrıca MMT’ye ilişkin bazı öğrenci cevapları öntest ve sonteste göre kıyaslanarak yorumlanmıştır. MPÇTÖ’ye verilen cevaplar ise ilişkili örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Bu öğrenme ortamında gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerini anlamlı düzeyde geliştirdiği ve matematik problemi çözme tutumlarını anlamlı düzeyde iyileştirdiğini göstermiştir. Bu öğrenme ortamının her öğrenme stilline yönelik matematiksel muhakeme becerisini anlamlı düzeyde geliştirdiği ancak öğrenme stilleri açısından bir muhakeme becerisinin gelişiminde bir farklılaşmanın olmadığı tespit edilmiştir.Öğe The feasibility of computer assisted instructional materials developed on the subject of quadratic functions(Sila Science, 2012) Kutluca, TamerThis study aims to investigate views of students about computer assisted instructional materials (CAIM) developed for teaching on the subject of quadratic functions which is included in 10th grade mathematics curriculum. The study was employed with 37 students. Case study method was used in this study. In the present study, the following data collection instruments were used: the form of evaluation of computer assisted instructional materials. The data were collected with Computer Assisted Material Evaluation fore developed by researcher which included 22 items. The data obtained were analyzed using frequencies, percentages and means were calculated for each group. As a result of the study, students were found to have positive views about the introduction and appearance dimensions of CAIM. It was also determined that the introduction of the CAIM was sufficient, the use of the material was understandable and the developed materials were visually well-designed. Another result obtained from the study indicates that CAIM saved the instruction from being monotonous, drew students' interests and helped them better engage in the lesson-and made the lesson more fluent. It was concluded that, the students have no problem regarding the programming dimension, they easily entered and exited the programs, used the time efficiently and the typed values appeared in the screen without error.Öğe Future of e-libraries in universities(Elsevier Science Bv, 2012) Yalman, Murat; Kutluca, TamerHowever physically big libraries designed for the benefits of students attending universities are, the sources they include are more important. Considering the increasing capacities of universities, the problems that libraries encounter with are increasing day by day. Therefore, it is necessary for universities to adopt the concept of e-library and to take electronic librarianship into consideration while restructuring the services provided by universities via their libraries. The purpose of this study was to determine the needs by revealing the interface features, differences, ease of use, comprehensibility for users and the advantages and disadvantages of the system in the processes of e-library designing. In this respect, it is believed that students will be provided with better services with the increase in the quality of education at universities that will use e-library. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »