Yazar "Korkusuz, M. Refik" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Diyarbakır ilinde özel sektör bünyesindeki kadın istihdamının analizi(Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2011) Doğan, Bahar Burtan; Korkusuz, M. Refik; Çelik, M. YusufKadınlar çalışma ortamında istihdam, ücretlendirme ve çalışma statüsü bakımından ayrımcılığa maruz kalmaktadır. Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) standartlarına ve ulusal çalışma yasalarında açıkça ifade edilen hükümlere rağmen, yasaların uygulanmasındaki aksaklıklar, toplumların önyargıları, kanıksanmış eğilimleri ve tatbikatlarının çalışma hayatına yansımaları nedeniyle söz konusu ayrımcılık halen varlığını sürdürmektedir. Ülkelerin kalkınmaları için kritik bir önemi haiz olan kadın istihdamında yaşanan sıkıntılar, düşük istihdam ve ücret düzeyleri başta olmak üzere çok sayıda olumsuz iktisadi ve sosyal sonuçlara yol açmaktadır. Bu çalışma, Diyarbakır 'da özel sektörde çalışan kadınların ekonomi ve sosyal sorunlarını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Hazırlanan anket tarama modeli dâhilinde il merkezinde özel sektörde çalışan 361 kadınla yüz yüze görüşülerek uygulanmış ve elde edilen sonuçlar değerlendirilerek genelleştirilmiştir. Bu mey anda, Kolmogorov-Simirnov testi çerçevesinde yapılan analiz, ücretin dağılımının çoğunlukla asgari ücret alındığını, kayıt dışı istihdamın % 9 civarında olduğu (p<0.001), eğitim düzeyinin lise ve üniversite mezunlarının lehine çoğunluk gösterdiğini ve işgücüne katılma oranının eğitim düzeyindeki artışa paralel olarak yükseldiğini ortaya koymaktadır (p<0.001). Korelasyon analizi sonuçlarına göre ise; ücret ve eğitim düzeyi değişkenleri arasında pozitif ve önemli bir korelasyon olduğu (r2=0.554;p<0.001). çocuk sayısı ve eğitim düzeyi arasında hesaplanan korelasyon katsayısının ise negatif ve önemli bir korelasyon düzeyinde olduğu görülmektedir (r2=−0.252;p=0.03).Öğe Hukuksal boyutları ile eski ve yeni vakıflar(Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesi, 2008) Korkusuz, M. Refik; Ergün, ÖmerFoundations are established by a deed, that is authenticated by a nary o by a will of the founder. A fonudation must be also registered by the court in the fundations registry in order to acquire legal personality. (Code of Civil art. 102). They are fonded by assigning goods for a special social purpose. Foundations are one of the bacis instruments allocated to achieve a social purpose, which is intended by the dedicator himself. The dedicator endows his property to some public use and he appoints the way of organisation and administration of the foundation by his own free wii. They have been represented by their means of their organs which have power to represent them. During the period of Otoman empire, foundations were widely used not only for social purposes but also in order to be subjected to some privileges allocated to the foundations. . After foundation of Turkish republic in 1936 the first code of foundation implemented. Until code of the number of 903 foundations were stiricted. After this code, foundations start to take their importance until 2003. At this time the new code of civil was implemented with some limitations. In the 2007, the new code of foundation was implemented wich aimed to have paralelisation with european union law. This code occured new rigths for foundations, especeally for foundation of minirotiy which were suffered to use their freeedom of rights of foundation as othersÖğe İslam aleminde hukuk birlikteliği mümkün mü?(Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesi, 2018) Korkusuz, M. Refik; Küçüköner, Halide Rümeysaİslam dünyası, bugün için, bütünüyle batı hukuk sisteminin etkisi altındadır. Bu dünyanın günümüz itibarıyla çok sınırlı hukuki konular hariç olmak üzere, bütünüyle üretebildiği, herhangi bir hukuk sistemi bulunmamaktadır. Osmanlı Devleti’nin son iki yüzyılında, kendi ürettiği üç temel kanun hariç, hemen hemen tüm temel kanunları, batı hukuk sisteminden yapılan iktibaslardan oluşmuştur. Cumhuriyet döneminde de bu yaklaşıma daha hızlı bir şekilde devam edilmiştir. Diğer İslam ülkelerinin durumu da çok farklı değildir. Öte yandan, İslam dininin ortaya çıktığı ilk dönemden bu yana, dini boyutu kadar “hukuk düzeni” konusunda da çok hassasiyet göstermiştir. Özellikle özel hukuk alanında “İslam Hukuk” anlayışının, İslam topraklarında yaşayanlar tarafından çekiciliği devam etmektedir. Bu çekicilik ile birlikte, bu topraklarda, teknolojinin gelişmesi ile ortaya çıkan kurallar ile evrensel hukuk ilkeleri de, İslam dünyasının özleminde olan değerler olduğu peşinen kabul edilmelidir. Esasen hukukta birliktelik; hemen her İslam ülkesinin kendi iç kanunlarını yapma ve yürürlüğe sokmada serbest olacak ve bütün İslam ülkeleri tarafından kabulü mümkün üst normların belirlenmesi ile mümkün olabilir. Bu noktada, mutlak anlamda olmasa bile soft mahiyette (iç hukuk kurallarına saygı ilkesi temelinde) AB direktifleri iyi birer örnek olarak karşımızda bulunmaktadır. Bu anlamda, hazırlanacak olan üst normlarda aşağıdaki hususların mutlaka dikkate alınması gerekir: Farklı toplumların çok farklı kimliklere sahip olduğu gerçeği ve hazırlanacak hukuk normlarında, bu sosyolojik ve psikolojik verilerin dikkate alınması, Her ülkenin iç hukukuna saygı ilkesi, ancak bazı temel üst normların hazırlanmasında ortak hukuk ilkelerini belirleme imkanının verilmesi, Hukukun üstünlüğü ilkesine, evrensel hukuk ilkelerine ve adalet ilkesine mutlak saygı ilkesinin üst normlarda vurgulanması ve bunun için İslam ülkelerinin gerektiğinde ortak iç denetim mekanizması kurması, Günümüz hukuk uzmanları ile fıkıh uzmanlarının üst normları hazırlamada ortak çalışması gibi ilkelerin mutlaka sağlanması gerekir. Bu şartlar sağlandığında, İslam ülkelerinde “ortak bir hukuk birlikteliği” idealinden bahsetmek mümkün olabilecektir.Öğe Ülkemizde kamu görevlilerine sendika hakkı ve içeriği(Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesi, 2006) Korkusuz, M. RefikIn the Turkish labour relations system the same term, “unions,” is used to denote both the workers and public servants. Public servants unions have to be constituted on an servis basis by servants employed at workplaces in the same serv of activity with the purpose of their activity widespread throughout the country. Public servants organisations are the Professional unions, constituted as private legal persons, wich aim to realize protection and develepment in the common economical and social rights and benefits. They are freely constructed, without any persmission to be taken. They are independent organisations, which do not relate with any goverments or public organisations. The act of 4688 act accepts some principles. At first They have to been founded by public servant at the same brach serving. The others; founders public servants are that conforms to the freedom of association (voluntary unionism), do not leave the brach serving unionism and multi-unionism addition to them they can make collective barganing and strike unsimilar than workers‟ trade unions. They can make collective barganing with Turkish goverment if they have other conditions of law. According to the principle of union plurilism, more than one union may be established in each breanch of serving. Conferedations are the only form of organisation higher than 4 unions. They are defined as top organisations with corporate status formed by at least five unions active in different industriesÖğe Yeni borçlar kanunu tasarısında tehlike sorumluluğu düzenlemesi(Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesi, 2008) Korkusuz, M. RefikAccording to the Turkish Code of Obligations enacted by public law; general rule is that a person to whom damage to another is legally attributed is liable to compensate that damage. Damage is assential element of torts with other elements. Damage is any way of harm given to a person or to a property. Personal injuriy is the damage of a persons body. Material damage consists of the damage or losses are all material damages. Only the actions. Wihch are defective amy be deemed as tort. This means culpability is to act with the own assent of the offender. If the harmful action is the result of awillful intention. Ġt is to be accepted as tort. Culpa consists of two kinds of fault; intention and negligence. The tortious liability is generaly based upon the principle of Culpa, But exceptionaly the law has detemined several cases of liability in which culpa is not necesesary. This kind of liability is called “objecitve liability” or vicarios liability”. According to the new draft obligations Law Occured (article of 70) that; Abnormally dangerous activities are different from currently general rules. Especally; 1) A person who carries on an abnormally dangerous management activity is strictly liable for damage characteristic to the risk presented by the activity and resulting from it. 2) An activity is abnormally dangerous if it creates a foreseeable and highly significant risk of damage even when all due care is exercised in its management and it is not a matter of common usage. 3) A risk of damage may be significant having regard to the seriousness or the likelihood of the damage