Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kocakaya, Ferit" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bilgisayar destekli kavram çarkı diyagramlarının 9. sınıf öğrencilerinin "Kuvvet ve Hareket" konularındaki başarılarına etkisi
    (2015) Kocakaya, Ferit
    Bu çalışmanın temel amacı, bilgisayar ile desteklenmiş kavram çarkı diyagramlarının öğrencilerin fizik dersi ?Kuvvet ve Hareket Ünitesi? başarıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaçla; Diyarbakır ili merkezinde faaliyet gösteren bir devlet okulunda öğrenim gören 9. Sınıf şubelerinden biri deney diğeri kontrol grubu olmak üzere iki grup oluşturuldu. Kontrol grubu öğrencileriyle dersler öğretim programında öngörülen etkinlikler yapılarak işlenirken deney grubunda dersler bu etkinliklere ek olarak konu içinde yer alan kavramlardan oluşan kavram çarkı diyagramları oluşturularak işlendi. ?Kuvvet ve Hareket? konularının ele alındığı bu çalışmada öğrenci başarılarındaki değişmeleri belirlemek için ?Kuvvet ve Hareket? konuları ile ilgili çoktan seçmeli 20 sorudan oluşan bir başarı testi ön-test ve son-test olarak öğrencilere uygulandı. Çalışma sonunda, bilgisayar destekli olarak hazırlanan kavram çarkı diyagramlarının 9. Sınıf öğrencilerin ?Kuvvet ve Hareket? konularındaki başarılarına anlamlı bir katkıda bulunduğu tespit edildi (P<0.05). Çalışmada, çoktan seçmeli teste ek olarak aynı konuda hazırlanmış boşluk doldurma ve doğru yanlış tipi sorulardan oluşan 20 soruluk bir test daha ön-test ve son-test olarak uygulandı ve bu testten alınan puanların da deney grubu lehine yüksek olduğu görüldü (P<0.05). Bu testlere ek olarak deney grubundaki öğrencilerin kavram çarkı diyagramı ile ilgili görüşlerini belirlemek için öğrencilere, kavram çarkı diyagramı öğrenci görüşleri anketi uygulandı. Öğrencilerin kavram çarkı diyagramı ile çalışmaktan zevk aldıkları ve kavram çarkı diyagramını kavram öğrenmede faydalı bir teknik olarak buldukları görüldü.
  • [ X ]
    Öğe
    A Structural Equation Modeling on Factors of How Experienced Teachers Affect the Students' Science and Mathematics Achievements
    (Hindawi Ltd, 2014) Kocakaya, Serhat; Kocakaya, Ferit
    The main purpose of this study was to propose a model for how elementary school students' science and mathematics achievements in their schools and in Level Determination Exam (SBS) depend on the number of teachers and expert teachers in their schools. The sample of the study was 5672 elementary students for the purpose of the study, the number of teachers and expert teachers who worked in sample schools has been defined as independent variables, and students' science and mathematics achievements in their schools and in SBS exam have been defined as dependent variables. The data obtained from school administrations were analyzed using structural equation modeling to analyze relations among students' science and mathematics grades in their schools and science and mathematics achievements in SBS exam and the number of teachers and expert teachers in their school. As a result of the analysis, it has been observed that established model has acceptable fit indices and an increasing number of teachers and expert teachers have positive effects on students' science and mathematics achievements.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye, Fransa ve İsviçre'de öğrenim gören fen alanları öğretmen adaylarının teknopedagojik yeterliklerinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi
    (2016) Kocakaya, Ferit; Gönen, Selahattin
    Teknolojinin her alanda büyük bir hızla yayılmasının etkileri eğitim sistemlerinde de açıkça görülmektedir. Ülkeler teknolojinin eğitim sistemlerine entegrasyonuna yönelik büyük bütçeli projeler gerçekleştirmektedir. Bu teknoloji entegrasyonuna yönelik projelerin amacına ulaşabilmesi için öğretim programlarının uygulayıcısı olan öğretmenlerin teknopedagojik eğitim yeterliklerinin belirlenmesi ve geliştirilmesi önem kazanmaktadır. Bu araştırmada Türkiye, Fransa ve İsviçre'de öğrenim gören ve yakın bir gelecekte fen alanı öğretmeni olarak görev yapacak olan öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterlikleri yapısal eşitlik modeli kullanılarak incelenmiştir. Araştırma, Türkiye Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi ve Yüzüncü Yıl Ünivristesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 147 öğretmen adayı, Fransa Comte Üniversitesi Egitim ve Ögrenim Bölümleri Fakültesinde öğrenim gören 135 öğretmen adayı ve İsviçre Fribourg Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ile Bienne Üniversitesi Ortaöğretim Eğitim ve Öğrenim Fakültesinde öğrenim gören 133 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada geçerlik ve güvenirliği sağlanmış Teknopedagojik Eğitim Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, SPSS 20.0 ve AMOS 16.0 analiz paket programlarından yararlanılmıştır. Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerini ve bu yeterliklerde ülke değişkenine göre anlamlı farklılıkların olup olmadığını belirlemek amacıyla frekans, tek yönlü ANOVA ve Scheffe testi kullanılırken değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi için Pearson korelasyonu kullanılmıştır. Türkiye, Fransa ve İsviçre'de öğrenim gören fen alanları öğretmen adaylarının demografik özellikleri, fen alanlarındaki başarıları, teknoloji kullanımı ve teknoloji eğitiminin teknopedagojik eğitim yeterlikleri üzerindeki etkilerine ilişkin yapısal eşitlik modeli oluşturulmuş ve her ülke için test edilmiştir. Araştırma bulguları Türkiye, Fransa ve İsviçre'de öğrenim gören fen alanları öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Ülke değişkenine ilişkin yapılan karşılaştırmada Türkiye'de öğrenim gören fen alanları öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterlik düzeylerinin Fransa ve İsviçre'deki akranlarına göre istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu belirlenmiştir (P<.05). Fransa ve İsviçre'de öğrenim gören fen alanları öğretmen adaylarının arasında ise anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Oluşturulan yapısal eşitlik modeli, sorgulanan değişkenlerin teknopedagojik eğitim yeterlikleri üzerinde hem doğrudan hem de dolaylı yoldan etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ancak modelde yer alan değişkenlerin teknopedagojik eğitim yeterliği üzerinde tek başlarına anlamlı bir etkiye sahip olmadıkları görülmüştür. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde öğretmen adaylarının bireysel teknoloji kullanımı ve öğretim programları dışındaki teknolojiye yönelik eğitimlerinin teknopedagojik eğitim yeterliği kazandırmada yeterince etkili olmadığı görülmekte ve öğretmen yetiştirme programlarında, teknopedagojik eğitim yeterliğinin kazandırılması amacıyla öğretim süreçlerine teknoloji entegrasyonunun sağlanabileceği sistematik ve planlı eğitimlere yer verilmesi önerilmektedir. Anahtar kelimeler: Teknopedagojik eğitim yeterliği, öğretmen eğitimi, teknoloji entegrasyonu, Türkiye, Fransa, İsviçre.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim