Yazar "Ketani, Şennur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The effects of clomiphene citrate administration in ovariectomised rats: An ultrastructural study(Asian Network for Scientific Information, 2008) Saruhan, Berna Güney; Ketani, Muzaffer Aydın; Nergiz, Yusuf; Ilgaz, Celal; Akkuş, Murat; Ketani, ŞennurIn this study, we aimed to investigate Clomiphene Citrate (CC) on vagen of adult Ovariectomised rats. Transmission electron microscopy and light microscopy have been used to study changes to the vaginal epithelium induced by C administered to Ovariectomised rats. The study was performed in Department of Medical Science Application and Research Centre of Dicle University, DUSAM-Turkey in 2001. Ten female, Wistar Albino rats were used and were divided into three groups. At the beginning and end of the administrations, body weight of animals was determined. Animals were sacrificed 35 days after ovariectomised and vaginal tissue was examined by transmission electron microscopy and light microscopy. We found that, the body weight was higher in the ovariectomized rats than the control rats. Further, body weight increased after clomiphene citrate therapy. It was found that clomiphene citrate treatment produced ultra structural surface features some of which were similar to those seen with hormone treatments and others unique to clomiphene alone. In conclusion, antiestrogen clomiphene citrate administration affects vagina epithelium and lead to increasing body weight.Öğe Epidermal growth factor receptor (egfr) immunolocalization in the sialoadenectomized rat ovaries(2004) Ketani, Muzaffer; Kaloǧlu, Celal; Ketani, Şennur; Uysal, ErsinIntra-ovarian regulation of follicular maturation is modulate by various factors. Among these, Epidermal growth factor (EGF) is vital factor. Epidermal growth factor (EGF) have potent mitogenic effects on granulosa and theca cells. The aim of present study was to investigate the effects of sialoadenectomy on the distrubution of immunoreactive epidermal growth factor receptor (EGFR) in the rat ovaries. Twenty Adult female Wistar albino rats were divided into two groups, a control and one experimental groups. The experimental groups of rats were subjected to sialoadenectomy in order to create EGF deficiency. After 60 days of sialoadenectomy (EGF deficiency) and control group rats were killed by pentobarbital and their ovaries removed. The sections were stained with APAAP immunohistochemical staining for evaluation using a light microscope. A statistically significant reduced body weight was noted in the experimental groups of rats when compared to the control group. This marked EGFR immunoreactivity was maintained in control rat ovaries, whereas it deacreased in sialoadenectomized rat ovaries. In conclusion, the present study indicated that there is paralel relationship between ovary follicule cells EGFR immunolocalization and EGF deficiency.Öğe Kör fare (Spalax ehrenbergi, Nehring, 1898) kolonunda MUC1, MUC2 ve MUC5AC’nin dağılımı(Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi, 2015) Ketani, Muzaffer Aydın; Karakoç, Zelal; Ketani, ŞennurBirçok türde gastrointestinal kanal boyunca salgılanan müsinlerin profillerinin birbirinden farklı olduğu gösterilmiştir. Sunulan çalışmada kör farelerin kolonunun epitel ve kadeh hücrelerinde MUC1, MUC2 ve MUC5AC proteinlerinin ekspresyonlarını immunohistokimyasal olarak ortaya koymayı amaçladık. Bu çalışmada ortalama ağırlıkları 200-220 gr. arasında değişen 2 adet dişi ve 2 adet erkek yetişkin kör fare kullanıldı. Kör fare kolonundan alınan doku örnekleri, formol-alkol solusyonunda 18 saat süre ile tespit yapıldı. Kör fare kolonunda luminal ve kript epitel hücrelerinden MUC1, MUC2 ve MUC5AC’nin ekspresse olduğu ve kadeh hücrelerinde MUC2’nin daha baskın olduğu tespit edildi. Sonuç olarak, kör fare kolonunda luminal ve kript epitel hücreleri ile kadeh hücrelerinden MUC1, MUC2 ve MUC5AC’nin lokalize olduğu bulundu.Öğe Mikroskopların çalışma mekanizması ve çeşitleri(Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi, 2016) Karakoç, Zelal; Ketani, Muzaffer Aydın; Ketani, ŞennurTemel tıp bilimleri ve biyolojide sistem, organ ve doku fonksiyonu hakkında bugün eriştiğimiz bilgi düzeyinin temeli, fonksiyonel birim olan hücre ve yapıları hakkındaki bilgilerimiz nedeniyledir. Bu nedenle bilim insanları tarih boyunca, gözle göremedikleri bu mikro evrendeki yapıları görünür hale getirip, deneysel bilgiler toplayabilmek için farklı büyütme araçları, mikroskoplar üretme çabasında olmuşlardır. Bileşik ilk mikroskop Janssen’in 16. yüzyılda ürettiği mikroskoptur. Ancak tarihte ilk mikroskop Hooke (1635-1703) tarafından üretilmiştir. Hooke bir boru içine yerleştirdiği merceği ve oküleri, bir yağ lambası (ışık kaynağı) ve su dolu küre (kondensör) yardımıyla, ince kesilmiş şişe mantarı dilimleri üzerine odaklayarak gördüğü yapıyı “hücre” olarak isimlendirmiştir. 1665 yılında Micrographia isimli kitabını yayımlamıştır. Geçmişten günümüze tüm mikroskopların arasında görüntü itibariyle çok büyük farklar olmasına rağmen görüntülemenin temel prensibini oluşturan fizik kanunları aynıdır. Bugün laboratuvarlarda görüntüleme amacıyla en sık ışık, elektron demeti ve ultrases kullanan mikroskoplardan yararlanılmaktadır.Öğe Nasıl bir öğrenme ortamı? Biyoloji sınıflarında öğrenme ortamı yapısının belirlenmesi(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2007) Efe, Rıfat; Hevedanlı, Murat; Ketani, Şennur; İnce, H. Hakan; Efe, Hülya AslanTÜBİTAK tarafından kariyer geliştirme programı çerçevesinde desteklenen “işbirlikli öğretme yöntemlerinin grup liderleri yardımıyla yaygınlaştırılması ve uygulama aşamasındaki problemlere çözüm üretilmesi” adlı, 3 yıl (2005–8) süreli proje bünyesinde yapılan bu çalışmada, biyoloji sınıflarında mevcut öğrenme ortamlarının yapısı araştırılmıştır. Araştırma 2005–2006 öğretim yılında, Diyarbakır şehir merkezinde, 5 ortaöğretim kurumundaki 10 Lise I. sınıf şebeleri olmak üzere toplam 340 öğrenciyi kapsamaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Fraser ve arkadaşları tarafından geliştirilen “Öğrenme Ortamı Anketi” uyarlanarak kullanılmıştır Analiz sonucunda, öğrenme ortamı olarak sınıflarda öğrencilerin değişik ilgi ve yeteneklere sahip olmalarına karşın bu doğrultuda sınıf içi aktivite ve öğrenme yöntemlerinin uygulanmadığı açığa çıkmıştır. Derslerin hızlı işlendiği ve öğretmenlerin ders sırasında başarılı öğrencilerle daha fazla ilgilenerek öğrenciler arasında ayrımcılık yapktıkları ortaya çıkmıştır.Öğe Sialoadenektomi ve flutamide' in epididimis dokusu üzerinde oluşturduğu histolojik değişiklikler ve epididimal anomaliler(2000) Ketani, M. Aydın; Nergiz, Yusuf; Ketani, Şennur; Deniz, Mustafa; Ersay, Ahmet R.[Abstract Not Available]Öğe Student group leaders influence on organisation of group members for group activities in co-operative learning in biology classrooms(Cahit Aydemir, 2007) Efe, Rıfat; Hevedanlı, Murat; Ketani, Şennur; Çakmak, Özlem; Efe, Hülya AslanÖz:In this study, the effects of employing student group leaders during co-operative learning activities in a secondary biology classroom in Turkey is examined. The study was carried out in a period of eight weeks in biology classes during which “ecology” unit was taught to the class of 36 students by using Jigsaw and STAD. The students were divided into groups of four and a student in each group was assigned as the group leader. The data was collected through interviews with group leaders and group members and through video recordings of one group continuously for eight weeks. The study revealed that student group leaders’ approaches towards the organisation of the group activities were either relationship or task related. The study is a pre-investigation of a more comprehensive study titled “Prevailing cooperative learning methods through group leaders and finding solution to problems occurred during the process”, lasted for 3 years and funded by Turkish Scientific & Technological Research Institution (TUBITAK) with the participation of 466 students in ten classrooms in five secondary schools across the city of Diyarbakir.Öğe Veteriner fakültesi öğrencilerinin mikroskop kullanımına yönelik öz yeterlik inançlarının belirlenmesi(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2020) Sağsöz, Hakan; Yapıcı, İ. Ümit; Ketani, Aydın; Ketani, Şennur; Saruhan, Berna; Akbalık, M. Erdem; Ünver, Özkan; Altan, Feray; İpek, Duygu Neval Sayın; Alp, Simten YeşilmenBu araştırmada Veteriner Fakültesi öğrencilerinin mikroskop kullanımına yönelik öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu; 2018-2019 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi’nde öğrenim gören 77’si kadın, 119’u erkek olmak üzere toplam 196 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Ünal Baş (2013) tarafından geliştirilen “Mikroskop Kullanımında Öz yeterlik İnanç Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde; %, frekans, ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Çalışma sonucunda; öğrencilerin ölçeğin geneline ilişkin aldıkları toplam puan ortalamalarına göre (116,72) öz yeterlik inanç düzeylerinin “yüksek” olduğu belirlenmiştir.