Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karahan, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    ÇALIŞANLARIN İŞ TATMİNİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA: TEKSTİL SEKTÖRÜNDE BİR İŞLETME ÖRNEĞİ
    (2014) Karahan, Mehmet; Mutlu, Mehmet Mete
    Çalışanlarının performanslarından sorumlu olan yöneticilerin onların iş tatminine etki eden nedenleri bilmesi, işletmelerinin geleceğe taşınması ve sürekliliği açısından oldukça önemlidir. Bu noktadan hareketle çalışmada, üretim işletmelerinde çalışanların iş tatmini düzeylerine etki eden faktörlerin belirlenmesi ve çalışanlara etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, K.Maraş ilinde faaliyet gösteren ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi sahibi olan tekstil sektöründeki bir işletmede gerçekleştirilmiştir. Bu işletmede yapılan anket uygulaması sonucunda çalışanların iş tatminine etki eden kalite odaklılık, yönetime katılım, kurumsal aidiyet, ast- üst ilişkileri ve kariyer planlama olmak üzere beş temel faktör belirlenmiştir. Bu beş temel faktörün aralarındaki ilişkileri belirlemek üzere korelasyon analizi yapılmış, çalışanların kurumsal aidiyet düzeyleri arttıkça, kendilerini işyerinin bir parçası olarak gördüğü dolayısıyla da iş tatmin düzeylerinin arttığı belirlenmiştir. Ayrıca çalışanların unvanları ile alt faktörlerden yönetime katılım boyutu arasında şef pozisyonunda çalışanlar lehine anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    DETERMINATION OF FACTORS AFFECTING THE CHOICE CAR MAINTENANCE AND REPAIR SERVICES
    (Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2016) Karahan, Mehmet; Dinç, Hasan
    Nowadays, in which there is intense and rapid competition, one of the most important factors that plays an active role for companies to maintain its survival and growing is to be ensure satisfaction of costumer who is provided with end product in global competitive environment . Today, the company's most valuable asset is customer that is the main reason for companies creation. Companies seek different methods to get new costumers or continuity of customers that it already has. In this context, the identification of the factors that affect customer satisfaction, provides a huge competitive advantage for companies. Thus it is needed to investigate this issue. If companies fulfill their customers’ needs and expectations at the highest level, it will increase its profit as well as its permanence The purpose of this study is to determine in what extent car owners are satisfied with the repair and maintenance services they receive and to determine the factors affecting customers about choosing special or authorized services. Research sample is composed of about 200 customers who use of car services in Diyarbakir. Research is conducted face to face interviews and the data obtained is transferred to SPSS 18 program and is went through some statistical analysis, the results are exhaustively commented and relevant recommendations have been developed.
  • [ X ]
    Öğe
    Examination of total quality management practices in higher education in the context of quality sufficiency
    (Elsevier Science Bv, 2014) Karahan, Mehmet; Mete, Mehmet
    In this work, so as to determine and evaluate the quality sufficiency of a higher education institution according to students' feedback, an adequate scale is constructed by reviewing the relevant literature. After performing the tests of reliability and validity on the scale, which poses a means of collecting data, the findings are tested for the statistical analyses such as correlation analysis, and then the relevant comments were provided. This work was conducted at Diyarbakir Vocational High School of Dicle University in the fall semester of 2012. (C) The Authors. Published by Elsevier Ltd.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hedonik (hazcı) tüketim alışkanlıkları ve tüketicileri bu tür alışkanlıklara motive eden nedenler
    (Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2013) Şengün, Halil İbrahim; Karahan, Mehmet
    Bu çalışmada, tüketicilerin özellikle duygusal eğilimle gerçekleştirmiş oldukları ve hedonik tüketim olarak ifade edilen tüketim alışkanlıkları konusu araştırılmıştır. Bu kapsamda, ilkin tüketicileri mal veya hizmet satın almaya yönelten tüketim anlayışlarından asketik ve faydacı tüketim alışkanlıkları incelenmiş olup daha sonra da hedonik tüketim anlayışı ve tüketicileri hedonik tüketime motive eden bir takım nedenlerin üzerinde durulmuştur. Çalışmada ayrıca hedonik tüketim alışkanlıkları ile ilgili olarak ilgili yazın taranmış olup özgün birçok çalışmanın sonucuna da yer verilmiştir. Çalışmanın sonuç kısmında, kişilerin duygusal dinamiklerle haz almaya yönelik olarak alışveriş yapmalarının kişilere ve çevresindekilere olan etkileri üzerinde durulmuştur. Bu çerçevede bireylerin sadece haz almaya yönelik olarak ve aşırı fazla alışveriş yapmalarının sanıldığı gibi mutluluk getirmeyeceği aksine bireysel ve toplumsal açıdan bir çok felaketi beraberinde getirebileceği gerçeğine değinilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    KOBİ’LERİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI: DİYARBAKIR ÖRNEĞİ
    (Süleyman Demirel Üniversitesi, 2014) Karahan, Mehmet; Ünal, Ömer Faruk; Mete, Mehmet
    Günümüzün yoğun rekabet koşulları ve artan küreselleşmenin ortaya koyduğu ekonomik yapılanma özel teşebbüsleri zorunlu kılmaktadır. Girişimciliğin küresel ölçekte önemini arttırmasıyla birlikte akademisyenlerin konuya ilgisi giderek artmaya başlamıştır. Bu çalışmada Diyarbakır’da araştırmaya katılan 220 girişimci bağlamında, küçük ve orta ölçekli girişimcilerin girişimcilik yetenekleri araştırılmıştır. Veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmada 30 sorudan oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizi F ve T testi kullanılmıştır. Sonuç olarak bulgular yorumlanmış ve tartışılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Veri Zarflama Analiziyle Hizmet Etkinliği Ölçümü: Diyarbakır DİSKİ Örneği
    (Selcuk University, 2014) Karahan, Mehmet; Akdağ, Recep
    Yerleşik yaşamın en temel gereksinimlerinden birisi altyapıhizmetlerinden olan su ve kanalizasyon hizmetleridir. Özellikle günümüz dünyasında nüfus artışı, su kaynaklarının kirletilmesi, bilinçsiz kullanım, ülke yönetimlerince suyun politik bir araç olarak kullanılmasıgibi, birçok nedenden dolayısu yönetimiyle ilgili krizler sıkça gündeme gelmektedir. Aynı şekilde kullanılan suyun atık haline geldikten sonra toplanması, iletilmesi ve arıtılarak çevreye zarar vermeden alıcıortama sunulmasıda çevre bilincine katkıanlamında oldukça önemlidir. Bu bağlamda, günümüzde su ve kanalizasyon hizmetlerinin sunulmasıesnasında ekinlik, verimlilik, kalite, insan ve çevre odaklılık gibi konular üzerinde çalışmalar yapılan önemli konulardır. Bahis konusu bu hizmetlerin kamu, özel veya kamu-özel ortaklığıtarafından yerine getirmesi gerekliliği, günümüzde tartışılan konuların önünde gelmektedir. Dünyanın birçok ülkesinde, Türkiye’de de olduğu gibi su ve kanalizasyon hizmetleri kamu eliyle, yani yerel yönetimler tarafından yerine getirilmektedir. Türkiye’de su ve kanalizasyon hizmetleri, kent merkezlerinde il belediyelerince, büyükşehirlerde bağlıkuruluşlar, kent merkezi dışında ise il özel idareleri tarafından karşılanmaktadır. Çalışmada; Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi’ne bağlıkuruluşolan Diyarbakır Su ve Kanalizasyon İdaresi’nin yıllara göre hizmet etkinliği Veri Zarflama Analizi ile ölçülmüş, etkinliğin yıllara göre değişimi karşılaştırmalıolarak incelenmiştir. Etkin olmayan yıllar tespit edilerek sorunların nedenleri analiz edilmiştir. Etkinlik ölçümü su ve kanalizasyon olmak üzere iki hizmet alanına göre, 2000-2012 yıllarıiçin yapılmışve böylelikle her yılın etkinlik düzeyi birbiriyle karşılaştırılmıştır. Veri zarflama analizi çıktıya yönelik BCC metoduyla yapılmışve girdi değişkenleri olarak; toplam personel sayısı, içme suyu şebeke uzunluğu, atık su şebeke uzunluğu, kente verilen su miktarıile ilgili veriler, çıktıdeğişkenleri olarak da toplam abone sayısı, faturalandırılan su ve atık su miktarıile ilgili verileri kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, 2003, 2005 ve 2008 yıllarında kurumun etkinlik düzeyinin düşük olduğu belirlenmiştir. 2003 yılına ait çıktılarda, girdilerden daha fazla artışolduğu gözlenmiş, 2005, 2007 ve 2008 yıllarında çıktıların, girdilerden daha az artışgösterdiği tespit edilmiştir. Çalışmada bir işletmenin geçmişyıllarına ait girdi ve çıktıverileri kullanarak VZA metodu ile etkinlik düzeyi belirlenmişve bu sayede işletmenin ölçek, kaynak kullanımıve üretim etkinliklerinin değerlendirilmesi konularına önemli katkılar sağlamasıhedeflenmiştir. Ayrıca işletmenin gelecek yıllarda yapacağıplanlamalarında da elde edilen bu bilgilerin yol gösterici olmasıbeklenmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yapay sinir ağları metodu ile ihracat miktarlarının tahmini: Arıma ve YSA metodunun karşılaştırmalı analizi
    (Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2015) Karahan, Mehmet
    Karar verme zorunluluğunda olan tüm işletmeler, gelecektemevcut durumlarını muhafaza etmek ve geliştirebilmekiçin gelecekteki olayları tahmin etmek ve iyi bir plan çerçevesinde uygun çözümler üretmek zorundadırlar. Tahmininamacı işletmelerin gelecekte karşılaşabilecekleri durumlarıönceden öngörmek, çeşitli veri ve teknikleri kullanarak önceden önlemler alınmasını sağlamaktır. Bu bağlamda yapılançalışmada, istatistiksel talep tahmin tekniklerinden yapay sinir ağı modeli kullanılarak, Malatya ili kuru kayısı ürününe ait ihracat miktarlarının tahmini uygulaması yapılmıştır. Uygulamasonrası yapılan hata testi sonuçları, modelin yaptığı tahminlerin güvenilir ve tutarlı olduğunu göstermiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yapay sinir ağları metodu ile Yunanistan krizini etkileyen major faktörlerin belirlenmesi
    (Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2015) Tetik, Nevzat; Karahan, Mehmet; Solak, Bilal
    Küreselleşme süreci ile birlikte, ülke ekonomilerinin birbiri ile olan karşılıklı etkileşimi artarak devam etmektedir. Bu etkileşim, ülke ekonomilerini olumlu veya olumsuz etkileyebilmektedir. Dolayısıyla, ekonomik kriz dönemlerinde bir ülkedeki kriz bütün ülke ekonomilerini etkisi altına alan bir global buhrana dönüşebilmektedir. Bir ülkeden başlayıp bütün ülke ekonomilerini etkisine alan krizlerden biri de Yunanistan ekonomik krizidir. Bu çalışmada, Yunanistan ekonomik krizinde etkili olabilecek faktörlerin Yapay Sinir Ağları modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, Yunanistan ekonomik krizindeki en önemli etkenin işsizlik olduğu saptanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yükseköğretim kurumları kalite yeterliliklerinin öğrenci memnuniyeti ve sürdürülebilirlik açısından incelenmesi : İnönü Üniversitesi Malatya MYO uygulaması
    (Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2013) Karahan, Mehmet
    Yükseköğretimde kalite güvence sistemi, yükseköğretim hizmetinden faydalanan tüm tarafların asgari ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kaliteli hizmetler sunan ve onlara güveni veren denetleme, değerleme ve gözden geçirme faaliyetlerinin tümüdür. Temel amacı bilgiyi araştırmak, aktarmak ve yenilemek olan üniversitelerin bilgi ve bilim hizmeti üretimi sürecinde kalite yönetim felsefesinden yararlanması, nitelikli ve kaliteli bireylerin yetiştirilmesi açısından çok önemli bir konu olmuştur. Bu noktadan hareketle yükseköğretim kurumlarının kalite yeterliliklerinin tespiti ve geliştirilmesi çalışmaları kurum işleyişine ve kaliteli hizmetlerin sürekliliğine önemli katkılar sağlamaktadır. Bu anlamda işgücü piyasasına nitelikli mesleki personel yetiştirmeyi amaçlayan meslek yüksekokullarında kalite kültürünün gelişmesi; eğitim-öğretim hizmetinin dış paydaşlarından olan işveren ve nihayetinde toplumun algılarının olumlu yönde değişmesi için etkili bir araç olmaktadır. Çalışmada, yükseköğrenim kurumundaki kalite yeterliklerini belirlemek üzere öğrenci memnuniyet düzeyini ölçen bir ölçek ilgili yazın incelenerek hazırlanmıştır. Çalışmanın uygulaması 2011 yılı güz yarıyılında İnönü Üniversitesi Malatya MYO’ da yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak hazırlanan anketin güvenirlik ve geçerlilik çalışması yapıldıktan sonra, elde edilen veriler üzerinde korelasyon ilişki analizi gibi istatistiki analizler yapılarak, sonuçların yorumlamaları ve ilgili yükseköğretim kurumları için çözüm önerileri geliştirilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Yükseköğretimde kalite yönetim sistemi uygulamalarının toplam kalite yönetimi bağlamında değerlendirilmesi: Selçuk üniversitesi hadim ve Sarayönü meslek yüksekokulları örneği
    (2014) Karahan, Mehmet; Kuzu, Ömür Hakan
    Temeldeki amacı bilgi araştırmak, aktarmak ve yenilemek olan üniversitelerin bilgi ve bilim hizmeti üretimi sürecinde Toplam Kalite Yönetim felsefesinden faydalanması, nitelikli ve kaliteli bireylerin yetiştirilmesi açısından önem kazanan bir konu olmuştur. Bu bağlamda, çalışma ile yükseköğretim kurumlarındaki TKY ve ISO 9000 uygulamalarının kurum işleyişine etkileri ve sürekliliğinin araştırılması amaçlanmaktadır. Çalışma sonuçlarına göre; KYS sertifikasına sahip olan Yüksekokul, kalite çalışmalarına daha fazla odaklanmakta, öğrencilere ve personele sürekli eğitimler vererek bilgi eksikliklerini gidermekte, öğrenci merkezli eğitime daha fazla önem vermektedir. Ayrıca, fiziki koşullar başta olmak üzere öğrenci memnuniyetsizliği yaratabilecek tüm öğrenme süreçlerinin iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve bunun sürekli hale getirilmesi gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim