Yazar "Karadede, M. İrfan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dental eğitim simülatörü ile entegre klinik uygulamalarının öğrencilerin beceri gelişimine etkilerinin ve geri dönüşüm çıktılarının değerlendirilmesi(Dicle Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, 2018) Zengingül, Ali İhsan; Karadede, M. İrfan; Bahşi, Emrullah; Kaya, Sadullah; Doğru, Mehmet; Uysal, ErsinBu çalışmanın amacı klinik öncesinde öğrencilerin beceri gelişimlerinin objektif olarak değerlendirilmesi ve klinik uygulamalardaki sıklıkla karşılaşılan problemlerin ve başarısızlık nedenlerinin laboratuar ortamında belirlenmesidir.Çalışmaya 2015 yılında Diş Hekimliği Fakültesini kazanmış, 3 yıl eğitim almış ve 3. Sınıfa gelmiş 33 gözlemci öğrenci alındı. 3 yıl boyunca bu öğrencilerin çeşitli branşlarda el becerileri değerlendirildi. Daha sonra simülasyon laboratuvarında önceki yıllarda preklinikte yaptıkları işler tekrar yaptırıldı. Değerlendirme, Kavrama Yetenek Testi (PAT) skorları ve Dental Katılım Testleri (DAT) uygulanarak yapıldı. PAT değerlendirmesinde Bonferroni Düzeltmesi sonucunda öğretim üyeleri arasında ikili karşılaştırmalarda istatistiksel olarak anlamlılık bulundu (p<0,005). Tukey-HSD testi sonuçlarına göre öğretim üyelerine ait çoklu karşılaştırmalarda da istatistiksel olarak anlamlılık bulundu (p<0,005). Öğretim üyelerinin değerlendirmeleri ve öğrencilerin ilk 3 sene pratik derslerden elde ettikleri notlar Paired t testi ile değerlendirildi (p<0,005). İkili karşılaştırmalarda öğrencilerin yaptıkları kesimlerde farklılık bulunmazken (p>0,05) eğiticiöğrenci açılarında anlamlı bir farklılık bulundu (p<0,005).Yapılan uygulamalar ne kadar tekrar ettirilirse pratik olarak gelişim o düzeyde artmaktadır. Pratik uygulaması yoğun olan klinikler Simülasyon laboratuvarı kullanımını 1. Sınıftan itibaren başlatmalıdır. 3D sanal gerçeklik modelleri ile yapılan değerlendirmeler daha objektif ve net sonuçlar vermektedir.