Yazar "Gömleksiz, Mehmet Nuri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fen Bilgisi Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Diyarbakır İli Örneği)(2006) Bulut, İlhami; Gömleksiz, Mehmet NuriProblem durumu: Fen Bilgisi dersi ile öğrencilere çevre, doğal olaylar ve bilimsel gelişmeler öğretilir. Eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri ancak öğrencilerin öğretme-öğrenme ortamına aktif katılımıyla kazandırılır. Öğretmen uygun öğretme modellerini, stratejilerini ve tekniklerini seçmede ve kullanmada önemli bir yere sahiptir. Etkili öğrenmeyi gerçekleştirmek için öğretmenlerin öğretimsel amaçları belirlemeleri, uygun öğrenme ortamlarını düzenlemeleri ve öğrencilerinin öğrenmelerini ölçme ve değerlendirmeleri önemlidir. Artık öğretmen merkezli uygulamalar yerine, öğrenci merkezli öğretme-öğrenme ortamları tercih edilmektedir. Fen Bilgisi derslerinde temel yaklaşım öğrenci merkezli bir ortam oluşturmak ve aktif öğrenme yaklaşımlarını kullanmaktır. Araştırmanın Amacı: Araştırmanın amacı, sosyo-ekonomik düzeyleri açısından ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen Bilgisi dersine ve öğretme-öğrenme ortamına ilişkin görüşlerini belirlemektir Araştırmanın Yöntemi: Tarama modeli niteliğinde olan bu araştırmada, Diyarbakır il merkezinde 15 İlköğretim okulunda toplam 826 öğrenciye 53 maddeden oluşan 5’li Likert tipi bir ölçek uygulanmıştır. Veriler Tek yönlü varyans analizi, Kruskall Wallis H ve Mann Whitney U testleri kullanılarak çözümlenmiştir. Bulgular ve Sonuçlar: Araştırma sonucunda, öğrencilerin öğretmenlerinin kendilerini yeterince tanımadıklarını,kendilerine yeterince ilgi göstermedikleri, öğrencilerin öğretmenlerinden çekindikleri ve bütün bunların sonucunda da öğrencilerin Fen Bilgisi dersine aktif bir şekilde katılamadıkları belirlenmiştir. Öneriler: Fen Bilgisi öğretmenleri hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim döneminde iyi yetiştirilmelidir. Öğretmenler öğrenci merkezli etkinlikleri uygulamalı, öğrencilerin kendilerini rahat hissetmelerini sağlamalı, mümkün olduğu kadar çok materyal kullanmalı, derste sürekli aynı öğrencilere soru sormaktan ve öğrencileri cezalandırmaktan kaçınmalıdır.Öğe Okul deneyimi II. dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri (Sorunlar ve çözüm önerileri)(Anı Yayıncılık, 2006) Gömleksiz, Mehmet Nuri; Mercin, Levent; Bulut, İlhami; Atan, UğurÖz:Problem Durumu: Öğretmen yetiştiren kurumlarda hizmet öncesi eğitim döneminde öğretmen adaylarının iyi bir teorik bilgiye sahip olmaları ve onu gerçek okul ortamında uygulamaları önemlidir. Okul Deneyimi I ve Okul Deneyimi II dersleri öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinde deneyim edinmeleri amacıyla Eğitim fakültelerinin programlarına alınmıştır. Bu çerçevede öğretmen adayları gerçek okul ortamında daha çok uygulama yapma şansını elde etmektedirler. Okul deneyimi dersini etkili biçimde sürdürmede, öğretim elemanları, öğrenciler ve uygulama okullarındaki öğretmenler kadar önemli role sahiptirler. Bu nedenle öğretim elemanlarının Okul Deneyimi II dersine ne ölçüde önem verdiklerinin belirlenmesi gerekli görülmektedir. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmanın amacı Diyarbakır’da uygulama okullarında yürütülen Okul Deneyimi II dersinin uygulanmasına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın Yöntemi: Bu araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2003-2004 eğitim-öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde öğrenim gören 336 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bütün öğrenciler örneklem olarak alınmıştır. Araştırmada 36 maddelik beşli Likert ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,96 olarak hesaplanmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Bulgular ve Sonuçlar: Öğretmen adayları, üniversitedeki öğretim elemanlarını dersi yürütme ve değerlendirme açılarından yeterli görmediklerini bildirmişlerdir. Öğretmen adayları, ayrıca, öğretim elemanlarının Okul Deneyimi II dersine yeterli ilgi göstermediklerini de belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenliği, Sosyal Bilgiler, Matematik ve Fen Bilgisi öğretmenliği programlarına kayıtlı öğretmen adayları, öğretim elemanlarının Okul deneyimi II dersinin işlenişine ve değerlendirilmesi hususunda olumsuz bir bakış açısına sahip olduklarını vurgulamaktadırlar. Öneriler: Öğretim elemanları okul deneyimi dersi için uygulama okullarına gitmeli, oradaki öğretmenleri bilgilendirmeli, uygulamaya katılmalı ve gelişmeleri izlemelidir. Görüşlerini uygulama okulundaki öğretmenle paylaşmalı ve gerekli adımları atmalıdır. Öğretmen adaylarına günlük, ünite ve yıllık plan hazırlama konusunda gerekli bilgileri vermelidir. Ayrıca, ders kitaplarından nasıl yararlanacaklarına, çalışma yapraklarının nasıl hazırlanacağına ve kullanılacağına, mikro öğretim uygulamalarına nasıl ve ne zaman hazırlanacaklarına ilişki bilgiler verilmelidir.Öğe Yeni Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri(2006) Bulut, İlhami; Gömleksiz, Mehmet NuriBu araştırmanın amacı, yeni ilköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla 32 maddeden oluşan Likert tipi Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı Ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, yeni ilköğretim birinci kademe Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının uygulandığı İstanbul, Ankara, îzmir, Kocaeli, Van, Hatay, Samsun ve Bolu ilindeki 64 deneme okulunda görev yapan toplam 383 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler sınıf, cinsiyet, kıdem ve eğitim düzeyi değişkenlerine göre karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi ve tek yönlü varyans analizi testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, programda öngörülen kazanımlar, kapsam, eğitim durumu ve değerlendirmenin uygulamada "çok" düzeyinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, sınıf, cinsiyet, kıdem ve eğitim düzeyi değişkeni bakımından öğretmen görüşleri arasında anlamlı farklılık ortaya çıkmamıştır.Öğe Yeni Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi(2007) Bulut, İlhami; Gömleksiz, Mehmet NuriÖZET: Bu araştırmanın amacı, öğretmen görüşlerine dayalı olarak yeni ilköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı’nın uygulamadaki etkililiğini belirlemektir. Bu amaçla 32 maddeden oluşan Likert tipi Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı Ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, yeni ilköğretim birinci kademe Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı’nın uygulandığı İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Van, Hatay, Samsun ve Bolu ilindeki 64 deneme okulunda görev yapan toplam 383 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, il ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskall Wallis H, Mann Whitney ve LSD testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, programda öngörülen kazanımlar, kapsam, eğitim durumu ve değerlendirmenin uygulamada “çok” düzeyinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, il değişkeni bakımından öğretmen görüşleri arasında anlamlı farklılık ortaya çıkarken, sınıf mevcudu değişkenine göre ise çıkmamıştır.Öğe Yeni Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Ders Etkililiğinin Değerlendirilmesi(2007) Bulut, İlhami; Gömleksiz, Mehmet NuriBu araştırmanın amacı, yeni ilköğretim Hayat Bilgisi dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğini belirlemektir. Bu amaçla, 32 maddeden oluşan Hayat Bilgisi dersi öğretim programı ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, yeni Hayat Bilgisi dersi öğretim programının uygulandığı İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Van, Hatay, Samsun ve Bolu ilindeki 64 deneme okulundan toplam 591 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, il, sınıf, cinsiyet, kıdem, eğitim düzeyi ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, frekans, yüzde, t-testi, tek yönlü varyans analizi; KWH, MWU, Scheffe ve LSD testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, programda öngörülen kazanımlar, kapsam, eğitim durumu ve değerlendirmenin uygulamada etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, il ve cinsiyet değişkeni bakımından öğretmen görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır. Erkek ve kadın öğretmenler arasındaki görüş farklılığının üzerinde durulmalı ve programın uygulandığı illerdeki okullar arası fark asgari düzeye çekilmelidir.Öğe Yeni ilköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi(2007) Bulut, İlhami; Gömleksiz, Mehmet NuriBu araştırmanın amacı, yeni ilköğretim birinci kademe Türkçe dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğini belirlemektir. Bu amaçla 33 maddeden oluşan Türkçe Dersi Öğretim Programı Ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, yeni Türkçe programının uygulandığı İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Van, Hatay, Samsun ve Bolu ilindeki 64 deneme okulundan toplam 784 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, il, sınıf, cinsiyet, kıdem, eğitim düzeyi ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi, tek yönlü varyans analizi, KWH, MWU, Scheffe ve Lsd testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, il, sınıf ve cinsiyet değişkeni bakımından öğretmen görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır. Programda öngörülen kazanımlar, kapsam ve eğitim durumunun uygulamada etkili olduğu belirlenirken, öngörülen değerlendirmenin ise uygulamada etkili olamadığı ortaya çıkmıştır. Bunun için öğretmenlere programda öngörülen değerlendirme teknikleri hakkında uygulamalı hizmet içi eğitim verilmelidir.Öğe Yeni Matematik Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi(2007) Bulut, İlhami; Gömleksiz, Mehmet NuriBu araştırmanın amacı yeni ilköğretim birinci kademe Matematik Dersi Öğretim Programının (MADÖP) uygulamadaki etkililiğini belirlemektir. Bu amaçla 32 maddeden oluşan Matematik Dersi Öğretim Programı Ölçeği geliştirilmiştir. Ölçeğin güvenirlik analizlerinde Cronbach Alpha 0,98; Spearman-Brown 0,93 ve Guttman split half 0,93 olarak hesaplanmış ve ölçek güvenilir bulunmuştur. Ölçek dört alt ölçekten oluşmaktadırAraştırmanın çalışma grubunu, yeni ilköğretim birinci kademe MADÖP'ün uygulandığı İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Van,Hatay, Samsun ve Bolu illerindeki 64 deneme okulundan toplam 792 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler il, sınıf düzeyi, cinsiyet, kıdem, eğitim düzeyi ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ilişkisiz örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis H, Mann Whitney U, Scheffe ve LSD testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda il, sınıf, cinsiyet ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre öğretmen görüşleri arasında anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Ayrıca programda öngörülen kazanımlar, kapsam ve eğitim durumunun uygulamada etkili olduğu belirlenirken öngörülen değerlendirmenin ise uygulamada etkili olamadığı ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçlarına bağlı olarak öğretmenlere yeni ilköğretim matematik programında öngörülen değerlendirme tekniklerini öğrenmeleri ve kullanmaları için sistematik ve etkili hizmet içi eğitim kursları almaları gibi önerilerde bulunulmaktadır.Öğe Yeni Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkinliğinin Değerlendirilmesi(2006) Bulut, İlhami; Gömleksiz, Mehmet NuriBu araştırmanın amacı, yeni ilköğretim birinci kademe Sosyal Bilgiler dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla 32 maddeden oluşan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, yeni Sosyal Bilgiler dersi öğretim programının uygulandığı İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Van, Hatay, Samsun ve Bolu ilindeki 64 deneme okulundan toplam 383 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, il, sınıf, cinsiyet, kıdem, eğitim düzeyi ve sınıf mevcudu değişkenleri açısından analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, frekans, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Kruskall-Wallis H testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, programda öngörülen kazanımlar, kapsam, eğitim durumu ve değerlendirmenin uygula mada ‘çok’ düzeyinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, il değişkeni bakımından öğretmen görüşleri arasında anlamlı farklılık ortaya çıkarken, sınıf, cinsiyet, kıdem, eğitim düzeyi ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre ise anlamlı farklar çıkmamıştır.