Yazar "Doğan, M. Cihangir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal Bilgiler öğretimi bağlamında ilkokul öğrencilerinin doğaya yönelik algılarının metaforlar yoluyla incelenmesi(Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020) Şekerci, Hanifi; Doğan, M. Cihangirİlkokul düzeyinde doğa eğitimi bir ders olarak yer almamaktadır. Ancak doğa eğitimi ile ilgili konular Hayat Bilgisi,Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri derslerinin ünite ve öğrenme alanlarına serpiştirilmiştir. Öğrencilerin doğa ile ilgilisorunlara duyarlılık göstermesi ve doğa sevgisi kazanması Sosyal Bilgiler öğretiminin vatandaşlık becerileri vedeğerleri arasında yer almaktadır. Bu bakımdan öğrencilerin doğaya ilişkin algılarının belirlenerek öğretimsürecinde bunlardan yararlanılması önemli görülmüştür. Bundan dolayı araştırmada ilkokul öğrencilerinin doğayailişkin sahip oldukları algıların metaforlar aracılığı ile incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırmadesenlerinden olgu bilim deseni ve örneklem seçiminde ölçüt örneklem tekniği kullanılmıştır. Buna göre 2018-2019 eğitim öğretim yılında ilkokul 4. sınıfta öğrenim gören 151 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Araştırmada veritoplama aracı olarak öğrencilere “doğa......... gibidir. Çünkü..........” ifadesinin yer aldığı form dağıtılarak onlarındoğaya ilişkin algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Öğrenciler tarafından doldurulan formlar toplanmış ve elde edilenverilerin analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre ilkokul öğrencileri“doğa” kavramı ile ilgili 54 geçerli metafor üretmiştir. Bu metaforlar özellikleri bakımında 12 kavramsal kategorialtında toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular öğrencilerin doğaya yönelik algılarının belirlenmesindemetaforların oldukça işlevsel özelliklerinin olduğunu ve Sosyal Bilgiler öğretimi açısından önemli verilersağladığını ortaya koymaktadır.Öğe Storyline yaklaşımına dayalı etkinliklerin ilkokul sosyal bilgiler dersindeki etkililiğinin incelenmesi(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2018) Şekerci, Hanifi; Doğan, M. Cihangir; Kabapınar, YücelStoryline, oluşturulan aşamalı hikâye dizileri ve bu diziler arasındaki geçişi sağlayan anahtar sorularla öğrencileri öğrenme sürecinde aktif kılan bir öğretim yaklaşımıdır. Mevcut araştırmada Storyline yaklaşımına dayalı etkinliklerin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerileri ile Sosyal Bilgiler öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisinin belirlenmesi ve yapılan uygulamaya ilişkin öğrenci görüşlerinin saptanması amaçlanmıştır. Bu amaçla Sosyal Bilgiler dersinin “İyi ki Var” ünitesi kapsamında yer alan kazanımlara göre öğretim etkinlikleri düzenlenmiştir. “Torrance Yaratıcı Düşünce Testi” ile “Sosyal Bilgiler Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği” hazırlanan öğretim etkinliklerinden önce ve sonra, ön ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca yapılan uygulamadan sonra öğrencilerle odak grup görüşmesi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre deney grubu öğrencilerinin ön ve son test puanları arasında anlamlı farklılıklar vardır. Bu anlamlı farklılıklar, son testler lehinedir. Bu bakımdan Storyline yaklaşımının Sosyal Bilgiler dersinde uygulanmasının öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerine ve Sosyal Bilgiler öğrenmeye yönelik motivasyonlarına olumlu katkısının olduğu söylenebilmektedir. Bunun yanında öğrencilerin yapılan uygulamaya ilişkin görüşleri oldukça olumludur.