Yazar "Bindak, Recep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Coğrafya dersine yönelik bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi(2007) Özgen, Nurettin; Birel, Fırat; Bindak, RecepBu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarını ölçebilen bir ölçek geliştirmektir. 30 maddeden oluşan taslak ölçek 150 öğrenciden oluşan pilot gruba uygulandı. Madde analizi sonuçlarına göre 4 madde elendi. Geri kalan maddelere faktör analizi uygulandı. Madde analizi ve faktör analizi uygulandıktan sonra 30 maddelik taslak ölçekten 20 maddelik Likert tipi ölçek geliştirildi. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin olarak, iç tutarlılık katsayıları, test tekrar test güvenirliği hesaplanmıştır. Ölçeğin iç tutarlılığına Cronbach alfa katsayısı ve madde kalan toplam korelâsyonu teknikleri kullanılarak karar verildi. Tüm ölçek için Cronbach alfa katsayısı 0.918 olarak bulundu. Test yarılama güvenirliği 0.911 olarak bulundu. Test tekrar test güvenirlik analizi iki hafta arayla yapılmış ve güvenirlik katsayısı 0.888 olarak bulunmuştur. Ölçeğin geçerliliğine ilişkin olarak, yapı geçerliği, faktör analizi ve uygulama geçerliliği hesaplanmıştır. Yapılan Faktör analizi sonucunda 20 maddeden oluşan Coğrafya dersine yönelik tutum ölçeği’ni oluşturan maddeler 3 faktörde toplanmıştır. Üç faktörün açıkladığı toplam varyans oranı %55.3 olmuştur.Öğe Geometri tutum ölçeği güvenirlik geçerlik çalışması ve bir uygulama(2016) Bindak, Recep; Pesen, CahitBu çalışmanın amacı lise öğrencüerinin geometriye yönelik tutumlarım ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Bu çalışma üç ana kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısım tutum ölçeği geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve literatür verilmektedir, ikinci kısımda Geometri Tutum Ölçeği (GTÖ)'nin geliştirilmesi ve ölçeğin geçerlik güvenirliğine ilişkin bulgular sunulmuştur. Çalışmanın üçüncü kısmında lise öğrencileri için, geometri tutumu ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Verilerin analizinde korelasyon t testi, varyans analizi ve çok değişkenli teknikler kullanılmıştır. 46 maddeden oluşan taslak ölçek 113 öğrenciden oluşan pilot gruba uygulandı. Madde analizi sonuçlarına göre 6 madde silindi. Geri kalan maddelerden oluşan ölçek faktör analizi için 131 öğrenciye uygulandı. Madde analizi ve faktör analizi uygulandıktan sonra 46 maddelik taslak ölçekten 25 maddelik Likert tipi ölçek geliştirildi. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin olarak, iç tutarlılık katsayıları, test tekrar test ve paralel formlar güvenirliği hesaplanmıştır. GTÖ'nin iç tutarlılığına Crobach alfa katsayısı ve madde kalan toplam korelasyonu teknikleri kullanılarak karar verildi. Tüm ölçek için Cronbach alfa katsayısı 0.942 olarak bulundu. Alt boyutlar için Cronbach alfa katsayıları sırasıyla 0.908, 0.836, 0.837 ve 0.702 olarak bulundu. Test yanlama güvenirliği 0.882 olarak bulundu. Test tekrar test güvenirlik analizleri iki hafta ve beş hafta arayla yapılmış ve güvenirlik katsayıları sırasıyla 0.755 ve 0.847 olarak bulunmuştur. Vli Ölçeğin geçerliliğine ilişkin olarak, yapı geçerliği, faktör analizi ve benzer ölçek geçerliliği hesaplanmıştır. Yapılan Faktör analizi sonucunda 25 maddeden oluşan GTÖ'yi oluşturan maddeler 4 faktörde toplanmıştır. Dört faktörün açıkladığı toplam varyans oranı %59.26 olmuştur. Tutum puanları ile geometri notlan arasında önemli korelasyon elde edilmiştir (r=474; p<0.01). GTÖ ile matematik tutum ölçeği arasında 0.621 (p<0.01) değerinde korelasyon bulunmuştur. Tutum puanları ile akademik basanlar arasındaki önemli korelasyonlar GTÖ ile matematik tutum ölçeği arasındaki yüksek ilişki ve faktör analizi sonuçlan ölçeğin yapı geçerliğini desteklemektedir. GTÖ'nin bir uygulaması için ölçek ve kişisel bilgileri elde etmeye yönelik anket formu okullarda ders saati içinde araştırmacı, ders öğretmeni veya okul idarecileri tarafından uygulanmıştır. Veriler 226 kız 547 erkek toplam 773 lise öğrencisinden elde edilmiştir. Bu araştırma bulgularından yola çıkılarak elde edilen nihai GTÖ, geçerliği ve güvenirliği yüksek bir ölçme aracı olarak değerlendirilmiştir.Öğe İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği(2005) Bindak, RecepBu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin matematik kaygısını ölçmek için bir araç geliştirmektir. Araştırmanın verileri Siirt ilindeki dört ilköğretim okulu öğrencilerinden elde edilmiştir. Araştırmada 10 maddelik bir ölçek geliştirilmiştir. Bu çalışmada ilköğretim okulu öğrencilerinin matematik kaygısını belirlemek üzere bir matematik kaygı ölçeği geliştirilmiş ve ölçeğin geçerlik ve güvenirliğine ait bulgular sunulmuştur. Ölçeğin geçerliği için yapı geçerliği, faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin iç tutarlılığı için Cronbach Alpha katsayısı 0,84 olarak bulunmuştur.Öğe İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi(2005) Çelik, Halil Coşkun; Bindak, RecepBu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin bilgisayara yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Bu amaçla Siirt ilinde görev yapan 261 öğretmene Bilgisayar Tutum Ölçeği ile birlikte anket formu uygulanmıştır. Uygulama sonucunda, öğretmenlerin bilgisayara yönelik tutumlarının cinsiyete, branşa ve görev yapılan yerleşim birimine göre farklılık göstermediği belirlenmiştir. Bununla birlikte bilgisayarı olan öğretmenlerin olmayan öğretmenlere göre bilgisayara yönelik olumlu tutumlarının anlamlı derecede yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca, bilgisayar özyeterliliği ve bilgisayar kullanma sıklığı ile bilgisayara yönelik olumlu tutumlar arasında pozitif ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur.Öğe Matematik okuryazarlığı öz-yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi(Kastamonu Üniversitesi, 2008) Özgen, Kemal; Bindak, RecepBu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığına ilişkin öz-yeterlik inancını ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. 35 maddeden oluşan ölçeğin taslak formu 2006-2007 öğretim yılında, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi'nde okuyan 182 kişiye uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket program kullanılarak maddetoplam korelasyonu ve faktör analizi gerçekleştirilmiştir. Faktör analizi sonucunda ölçeğin tek faktörünün açıkladığı varyans oranının %42,85 olduğu elde edilmiştir. Ölçeğin Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı 0,94 olarak hesaplanmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda 25 maddelik Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlik Ölçeği geliştirilmiştir.Öğe Matematiksel İlişkilendirme Öz Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi(2018) Özgen, Kemal; Bindak, RecepBu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin matematiksel ilişkilendirmeye ilişkin öz yeterlik inançlarını ölçen bir ölçme aracı geliştirmektir. 36 maddeden oluşan ölçeğin taslak formu 378 lise öğrencisine uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde madde toplam korelasyonu, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ve güvenirlik analizleri gerçekleştirilmiştir. Faktör analizi sonucunda ölçeğin 5 faktörlü bir yapıda olduğu ve ölçeğin tümünün açıkladığı varyans oranının %52.34 olduğu elde edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda elde edilen uyum indeksi değerlerinin model ve gözlenen veri arasında uyum olduğu ve önerilen modelin iyi veya kabul edilebilir düzeyde uyum gösterdiği bulunmuştur. Ölçeğin Cronbach alfa iç tutarlılık güvenirlik katsayısı 0.85 olarak hesaplanmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda Likert tipinde, toplam 22 maddelik matematiksel ilişkilendirme öz yeterlik ölçeği geliştirilmiştir. Bu çalışmanın bulgularına göre matematiksel ilişkilendirme öz yeterlik ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabileceği anlaşılmaktadır.Öğe Öğretmenler İçin Bilgisayar Tutum Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması(2006) Bindak, Recep; Çelik, H. CoşkunBu çalışmada ilköğretim öğretmenlerinin bilgisayara yönelik tutumlarını ölçen bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Bilgisayar Tutum Ölçeği geliştirilmiş ve ölçeğin geçerlik güvenirliğine ilişkin bulgular sunulmuştur. Çalışmanın örneklemini 125 erkek 136 bayan olmak üzere toplam 261 öğretmen oluşturmuştur. Bilgisayar Tutum Ölçeği’nin güvenirliği için Cronbach alfa iç tutarlılık katsayıları ve madde toplam puan korelasyonu tekniklerinden yararlanılmıştır. Ölçeğin bütünü için Cronbach alfa iç tutarlılık güvenirlik katsayısı 0.91, test yarılama tekniğine dayalı güvenirlik katsayısı 0.87 olarak elde edilmiştir. Ölçeğin geçerliği uzman görüşü ve faktör analizi ile test edilmiştir. Faktör analizi sonuçlarına göre Bilgisayar Tutum Ölçeği’nin yarısı olumsuz, 22 maddeden oluştuğu ve bu maddelerin 4 alt faktöre ayrıldığı görülmüştür. Dört alt faktör tüm varyansın %58.3’ünü açıklamaktadır. Bu araştırma bulgularından yola çıkılarak elde edilen nihai Bilgisayar Tutum Ölçeği geçerliği ve güvenirliği yüksek bir ölçme aracı olarak değerlendirilmiştir.Öğe Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının bilgisayar ve bilgisayar destekli eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009) Özgen, Kemal; Obay, Mustafa; Bindak, RecepBu araştırmanın amacı, ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının bilgisayar ve bilgisayar destekli eğitime yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırma, 162 ortaöğretim matematik öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, “Öğretmenler için Bilgisayar Tutum Ölçeği” ve “Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, t-testi, varyans analizi, Kruskal Wallis-H, Mann Whitney U ve Pearson korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının bilgisayar ve bilgisayar destekli eğitime yönelik tutumlarının cinsiyet, kişisel bilgisayarı olma, sınıf ve bilgisayar destekli matematik dersi alma değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Ayrıca, matematik öğretmen adaylarının bilgisayar ve bilgisayar destekli eğitime yönelik tutumları, bilgisayar kullanma sıklığına göre anlamlı farklılık göstermektedir. Diğer taraftan, öğretmen adaylarının bilgisayar ve bilgisayar destekli eğitime yönelik olumlu tutumları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Öğe Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi(2005) Bindak, Recep; Çelik, Halil CoşkunBu çalışmanın amacı Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümü birinci sınıfa devam eden üniversite öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Çalışmanın örneklemini Siirt Eğitim Fakültesi Sınıf öğretmenliği bölümü birinci sınıfında okuyan ve rasgele olarak belirlenen 162 kişi oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak matematik tutum ölçeği ve kişisel bilgileri elde etmeye yönelik anket formu kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan 20 maddelik matematik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmış, çeşitli değişkenler ile matematik tutumları arasındaki ilişkiler incelenmiştir.Öğe THE DEVELOPMENT OF SELF-EFFICIACY SCALE FOR MATHEMATICS LITERACY(Kastamonu Üniversitesi, 2008) Özgen, Kemal; Bindak, RecepThe aim of this study is to develop a valid and reliable scale to measure the self efficacy related to mathematics literacy of preservice teachers. The draft form of scale was applied to 182 students from Ziya Gökalp Education Faculty in Dicle University in 2006-2007 academic year. Obtained data has been analysed by using SPSS package program. The data were analyzed and evaluated by using item total correlations and factor analysis. After the factor analysis addressed the one dimensional constructs. One factor were interpreted 42,85% of variance on scale scores. Cronbach alpha reliability coefficient of the scale self-efficacy scale of mathematics literacy was found as 0.942. The result of statistical analysis, self-efficiacy scale of mathematics literacy which has 25 items were developed.Öğe Tutum Ölçeklerine Madde Seçmede Kullanılan Tekniklerin KArşılaştırılması(2005) Bindak, RecepBu çalışmanın amacı Likert tipi tutum ölçeğine madde seçmede kullanılan üç farklı yöntemi karşılaştırmaktır. Bu amaçla Geometri Tutum Ölçeği geliştirilirken toplanan veriler kullanılmıştır. Aynı verilere üç farklı madde analizi tekniği (altüst grup ortalamaları farkına dayalı madde analizi, madde ayırıcılık gücü indeksi ve korelasyona dayalı madde analizi) uygulanması sonucu maddeler sıralanmış ve bu üç sıra arasındaki korelasyonlar hesaplanmıştır. Ayrıca her bir madde analizi için seçilecek madde sayısı ile iç tutarlılık güvenirlik katsayısının ne olacağı sorusuna yanıt aranmıştır.