Yazar "Çak, Bahattin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Growth Performances of Female and Male Holstein Calves Fed Milk and Milk Replacers(2015) Bayrıl, Tahir; Çak, Bahattin; Yılmaz, OrhanBu çalışma, süt ve süt ikame yemleri ile beslenen dişi ve erkek Holştayn buzağıların büyüme performanslarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, 60 adet buzağı kullanılmıştır. Buzağılar, eşit sayıda üç gruba ayrılmıştır. Her bir grup 10 dişi ve 10 erkek buzağıdan oluşmuştur. Buzağılara, doğum sonrası 3 gün süreyle kolostrum verilmiştir. Buzağılar, dördüncü günde tartılarak deneme başlangıç ağırlıkları belirlenmiştir. Gruplardaki buzağıların deneme başlangıç ağırlıkları istatistiksel olarak benzer bulunmuştur. Birinci, ikinci ve üçüncü gruptaki buzağılar sırasıyla, süt, süt ikame yemi-I (HP %21 ve HY %16,5) ve süt ikame yemi-II (HP %24 ve HY %18) ile beslenmişlerdir. Ayrıca buzağılara süt ve süt ikame yemlerine ek olarak, deneme süresince ad libitum yonca ve konsantre yem verilmiştir. Altmış günlük yaştaki buzağıların beden ağırlığına diyetin önemli etkisi (P<0,05) olmuştur. Sonuç olarak, süt ikame yemi içeriğinde proteinin artmasıyla, buzağı büyüme performansının da arttığı, ayrıca sütle beslenen buzağıların büyüme performanslarının, düşük protein içeren süt ikame yemi ile beslenen buzağıların büyüme performanslarından daha iyi olduğu gözlenmiştir. Bu nedenle, süt emme döneminde, Holştayn buzağıların beslenmesinde, öncelikle süt ya da yüksek protein içeren süt ikame yemleri tercih edilmelidir.Öğe İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma yeterlikleri (Diyarbakır örneği)(Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000) Çak, Bahattin; Aşılıoğlu, BayramAraştırma problemi; "İlköğretim Okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma yeterlikleri nasıldır?" biçiminde oluşturulmuştur. Bu araştırmanın amacı İlköğretim Okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma yeterliklerini ortaya koymak, görülen eksiklikleri tespit etmek, öğretim yöntemlerinin tam ve doğru kullanılması için nelerin yapılabileceğini belirlemektir. Araştırma Diyarbakır il merkezindeki ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler ile sınırlıdır. Yöneticiler, köy ilköğretim okulları ve orta öğretim kurumlan araştırma kapsamı dışında tutulmuştur. Araştırmanın evrenini; Diyarbakır merkezinde bulunan 71 ilköğretim okulunda çalışan 3317 öğretmen oluşturmaktadır. Örnekleminde ise; oransız küme örnekleme yöntemi ile seçilen, 14 ilköğretim okulunda çalışan 386 öğretmen bulunmaktadır. Veriler araştırmacının geliştirdiği 35 soruluk anketle elde edilmiştir. Ankette öğretmenlerin yeterliklere ilişkin algı düzeyleri, beş seçenekli likert ölçeği ile saptanmıştır. Anketin içeriği beş ana boyuttan oluşmaktadır; 1. Anlatım yöntemi, 2.Tartışma yöntemi, 3. Problem çözme yöntemi, 4. Örnek olay incelemesi yöntemi, 5. Gösterip yaptırma yöntemi. Verilerin çözümlenmesinde; Ortalama, Standart Sapma, "t" Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Varyans Analizinde, değişkenler arasındaki farkın kaynağı; "Scheffe" anlamlılık Testi ile bulunmuştur.Araştırmanın bulguları şunlardır; 1. İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma yeterlik düzeyleri "orta"dır. 2. Anlatım yöntemini kullanma yeterlik düzeyine ilişkin öğretmen algıları derecesi "çok"tur. Bu yöntemin kullanılmasında branş, cinsiyet, kıdem, mezun olunan okul değişkenlerine göre aralarında anlamlı fark yoktur. 3. Tartışma yönteminin kullanma yeterlik derecesi "çok"tur. Bu yöntemin kullanılmasında branş, cinsiyet, kıdem, mezun olunan okul değişkenlerine göre aralarında anlamlı fark yoktur. 4. Problem çözme yönteminin kullanma algı derecesi "orta"dır. Bu yöntemin kullanılmasında kıdeme göre öğretmen algıları arasında anlamlı fark olduğu saptanmıştır. Branş, cinsiyet ve mezun olunan okula göre anlamlı fark oluşmamıştır. 5. Örnek olay incelemesi yönteminin kullanma algı derecesi "orta"dır. Öğretmen algılan arsında kıdem ve mezun olunan okul değişkenlerine göre anlamlı fark olduğu saptanmış, branş ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı fark olmadığı görülmüştür. 6. Gösterip yaptırma yönteminin kullanma algı derecesi "orta"dır. Öğretmen algılan arsında mezun olunan okul değişkenine göre anlamlı fark olduğu saptanmış, kıdem, branş ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı fark olmadığı görülmüştür.