Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYiğitalp, Gülhan
dc.date.accessioned2023-07-27T13:20:57Z
dc.date.available2023-07-27T13:20:57Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationYiğitalp, G. (2022). Sağlığın geliştirilmesi dersinin hemşirelik öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarına etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(1), 271-278.en_US
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1140225
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11468/12288
dc.description.abstractÇalışmada hemşirelik öğrencilerinde sağlığın geliştirilmesi dersinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Ön test-son test desenli yarı deneysel türde olan bu çalışma, bir üniversitenin hemşirelik bölümü 3. sınıfında okuyan 70 öğrenci ile 25 Eylül-28 Aralık 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu” ve “Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği II" kullanılmıştır. Verilerin analizinde; yüzde, ortalama, standart sapma, Kurtosis, Skewness ile Kolmogrov- Smirnov testi, Paired Samples t test hesaplanmıştır. Anlamlılık p<0,05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Sağlığın geliştirilmesi dersini almadan önce öğrencilerin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları toplam puanının 120,75±21,30 ve dersi aldıktan sonra toplam puanın 134,42±23,19 olduğu ve aralarındaki farkın anlamlı olduğu saptanmıştır (p<0,05). Sağlık sorumluluğu, fiziksel aktivite, beslenme, kişilerarası ilişkiler ve stres yönetimi alt boyut puanlarının dersi aldıktan sonra anlamlı düzeyde arttığı belirlenmiştir (p<0,05). Manevi gelişim alt boyutunun ise dersi almadan önce (24,82±4,79) ve dersi aldıktan sonra (25,64±4,38) puanları arasında farkın anlamlı olmadığı görülmüştür (p>0,05). Bu çalışmada sağlığın geliştirilmesi dersi hemşirelik öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları puanlarını artırmıştır. Öğrencilerin sağlıklarını geliştirecek davranışlar kazanmaları ve meslek hayatlarında da bakım verdikleri bireylere aktarabilmeleri için müfredat içeriklerine bu tür derslerin eklenmesine özen gösterilmelidir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the effect of health promotion course on nursing students’ healthy life style behaviors. This quasi-experimental study with a pretest and posttest was conducted with 70 nursing students in their third year in a university between September 25 and December 28, 2019. Data were collected using a personal information form and the Healthy Lifestyle Behavior Scale II. Data analysis was performed using percentages, means, standard deviation, the Kurtosis, Skewness, and Kolmogorov- Smirnov test, and the Paired Sample t test. Significance was evaluated at the p<0.05 level. The students’ total score on the Healthy Lifestyle Behavior Scale II was 120.75±21.30 before they took the health promotion course and it became 134.42±23.19 after they took the course. The difference between these scores were significant (p<0.05). Their mean scores on the scale’s health responsibility, physical activity, nutrition, interpersonal relations, and stress management subscales were found to increase significantly after they took this course (p<0.05). No significant difference was found between their mean score on the spiritual development before (24.82±4.79) and after (25.64±4.38) they took the course (p>0.05). In this study, the health promotion course increased the nursing students’ healthy life style behaviors score. Universities’ curricula should be taken care to include such courses to enable students to acquire healthy life style behaviors and transfer these behaviors to the individuals to whom they provide care in their professional life.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşirelik öğrencilerien_US
dc.subjectSağlığın geliştirilmesi dersien_US
dc.subjectSağlıklı yaşam biçimi davranışlarıen_US
dc.subjectNursing studentsen_US
dc.subjectHealth promotion courseen_US
dc.subjectHealthy life style behaviorsen_US
dc.titleSağlığın geliştirilmesi dersinin hemşirelik öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of health promotion course on nursing students’ healthy life style behaviorsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage271en_US
dc.identifier.endpage278en_US
dc.departmentDicle Üniversitesi, Atatürk Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-5800-3878en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorYiğitalp, Gülhan
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster