Dicle University Institutional Repository
DSpace@Dicle digitally stores academic resources such as books, articles, dissertations, bulletins, reports, research data published directly or indirectly by Dicle University in international standarts, helps track the academic performance of the university, provides long term preservation for resources and makes publications available to Open Access in accordance with their copyright to increase the effect of publications.
Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Araştırma Merkezleri [28]
Devlet Konservatuarı [28]
Enstitüler [4571]
Fakülteler [8749]
Meslek Yüksekokulları [237]
Yüksekokullar [82]
Recently Added
-
Elektrik enerjisi üretim sistemlerinde yük frekans kontrolü için yüksek performanslı denetleyici tasarımı
(Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024)Bu tez çalışmasında, ilk olarak farklı termal türbinlerden oluşan tek ve çok kaynaklı yapıya sahip tek alanlı elektrik güç sistemlerinde YFK için parametre değişikliklerine karşı dayanıklı ve yük bozulmalarını bastırma ... -
TCMB kredibilitesinin enflasyon üzerine etkisi: zaman serisi analizi
(Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Merkez bankası bir ülkedeki para birimini yöneten ve para arzını yani dolaşımda ki para miktarını kontrol eden kamu kurumudur. Merkez bankaları ticari bankalar için aracı görevi gören kurumlardır. Modern dünyada para ... -
İlkokul 3. sınıf fen bilimleri dersinde kullanılan senaryo temelli öğrenme yönteminin öğrencilerin problem çözme ve karar verme becerilerine etkisi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri dersinde kullanılan senaryo temelli öğrenmenin öğrencilerin problem çözme ve karar verme becerilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmada yarı deneysel desenlerden ön test son test ... -
Kabuli, desi ve yabani nohut genotiplerinin fenolojik, morfolojik ve tarımsal karakterlerinin genetik yapısının belirlenmesi üzerine bir çalışma
(Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024)Bu çalışma 2022-2024 yılları arasında Dicle Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri deneme alanında üç yıl süreyle yürütülmüştür. Çalışmada farklı sayıdaki desi, kabuli ve yabani nohut türlerinin yarım-diallel (5 × ... -
Millî Eğitim Bakanlığı İslâm Ansiklopedisi ile Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi'ndeki fıkıh usulü ile ilgili maddelerin karşılaştırılması
(Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Çalışmamızda Milli Eğitim Bakanlığı İslam Ansiklopedisi (İA) ile Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi'ndeki fıkıh usûlü ile ilgili maddelerin tesbitini, tasnifini ve mukayesesini yapmaya çalıştık. Giriş kısmında ... -
Yerelleşmiş yüzey plazmon spektroskopisi ile yüzey plazmon rezonans spektroskopisinin sensör uygulamalarında karşılaştırmalı incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024)Günümüzde kullanım alanları gittikçe artan, Yüzey Plazmon Rezonans Spektroskopisi (SPR) ve Yerelleşmiş Yüzey Plazmon Rezonans Spektroskopisi (LSPR); Nanoteknoloji, Biyosensörler, Kimyasal Sensörler, Malzeme bilimi, Tıp ve ... -
Musul vilâyeti Mardin kazası 3739 nolu Müslim Defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
(Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Bu çalışmada, Mardin'in tarihî gelişimi ve toplumsal yapısı incelenmektedir. Araştırmanın birinci bölümünde, Mardin adının kökeni ve coğrafyası üzerinde durulmuş, şehrin Osmanlı öncesi ve sonrası tarihi ele alınmıştır. ... -
Abdullah Gelîkûrî'nin el-İ'lâl adlı eserinin tahkik ve incelemesi
(Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Bu çalışmada, İmadiye emirliği döneminin önemli dilbilimcisi, Abdullah b. Şeyh İlyâs Gelîkûrî'nin sarf ilmi alanında yazdığı el-İ'lâl isimli eseri tahkik edilmiş ve incelenmiştir. Bu eser muhtevası, üslubu, ta'lîlleri, ... -
Oyunlaştırma ile zenginleştirilmiş öğrenmenin başarı, tutum ve fen öğrenme becerisine etkisi
(Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Bu çalışma fen bilimleri dersi " Vücudumuzdaki Sistemler" ünitesi kapsamında gerçekleştirilen oyunlaştırma ile zenginleştirilmiş öğrenmenin başarı, tutum ve fen öğrenme becerisi üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla ... -
Beden eğitimi öğretmenlerinin ve antrenörlerin algılanan stres ile fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2024)Amaç: Yapılan bu çalışma, beden eğitimi öğretmenlerinin ve antrenörlerin algılanan stres düzeyleri ile fiziksel aktivite düzeylerini cinsiyet, medeni durum, yaş, hizmet süresi, sigara kullanım durumu, uyku problem durumu, ...