Bipolar bozuklukta psikoeğitim
Künye
Gümüş, F. ve Buzlu, S. (2018). Bipolar bozuklukta psikoeğitim. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 26(2), 131-139.Özet
Psikoeğitim hastalık ve tedavisi ile ilişkili sistematik, yapılandırılmış ve öğretici bilgi olarak tanımlanmaktadır.Hastada istendik davranış değişikliği oluşturmada eğitim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı, eğitimsel vepsikososyal amaçları olan çalışmalardır. Bipolar bozukluk hastaları için psikoeğitim, hastalık ve tedavisihakkında bilgilenme, hastalığa karşı tutum, tedavi uyumu, belirtilerin iyileşmesi, depresif ve hipo(manik)atakları önleme, hastanede yatış süresini ve sayısını azaltma, sosyal ve mesleki işlevsellikte düzelme,intihar riskini azaltma ve yaşam kalitesini yükseltmeye ve ailenin tedaviye katkısı üzerine odaklanmıştır.Psikoeğitim, grup psikoeğitimi ya da bireysel psikoeğitim olmak üzere diğer tedavilere ek olarakuygulanabilmektedir. Bipolar bozuklukta psikoeğitimin ötimik hastalara verilmesi dikkat dağınıklığınınengellenmesi ve öğrenmenin sağlanması için gereklidir. Kolay uygulanabilir, maliyeti düşük, hasta vehasta ailelerinin gereksinimlerine yönelik psikoeğitim programları hazırlamada ve uygulamada psikiyatrihemşireleri uygun bir konuma sahiptirler. Psychoeducation is defined as a structured and systemic therapy that emphasizes on diseases and their corresponding treatment. Psychoeducation has educational and psychosocial objectives and involves training methods since using both techniques and method is redundant. Psychoeducation for patients with bipolar disorder focuses on informing about the disease and its treatment, evaluating attitude toward the illness and treatment compliance, improving of symptoms and social and occupational functioning, upgrading the quality of life, reducing suicide risk and duration and number of hospitalization, preventing depressive and hypo (mania) attack, and considering the contribution of the family. Psychoeducation can be applied to a group or an individual in combination with other treatments. Psychoeducation for patients with bipolar disorder is required to prevent learning disorders and distractions administered to euthymic patients. Psychiatric nurses play an important role in the preparation and implementation of easy-to-apply cost-effective psychoeducation programs to meet the needs of patients and their families.
WoS Q Kategorisi
N/ACilt
26Sayı
2Bağlantı
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/303905https://hdl.handle.net/11468/11636
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/303905