Browsing by Author "Bulut, İlhami"
Now showing items 1-20 of 36
-
8. Sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri ile zekâ alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Bulut, İlhami; Sunkur, Meral Öner; Oral, Behçet; İlhan, Mustafa (Cahit Aydemir, 2012)Öz:Bu araştırma ile 8. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri ile zekâ alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel yöntem ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
An assessment of the effectiveness of 6th grade mathematics curriculum in practice
Bulut, İlhami; Kutluca, Tamer (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, 6. sınıf matematik dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğini belirlemektir. Araştırmada Bulut (2006) tarafından geliştirilen ve 32 maddeden oluşan beşli Likert tipi Matematik Dersi Öğretim ... -
Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin öğrenci profili üzerine bir araştırma
Küçükaslan, Özgül; Bulut, İlhami (Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi, 2019)Bu araştırma Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinde öğrenim gören 1. Sınıf öğrencilerinin genel profilini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin demografik özellikleri, ailevi ve sosyo-ekonomik ... -
An Evaluation of The Effectiveness of The Primary School 2nd Grade English Language Curriculum In Practice
Atabey, Erkan; Bulut, İlhami (2016)Bu araştırmanın amacı, ilkokul ikinci sınıf İngilizce dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğini öğretmen görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme ... -
Fen Bilgisi Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Diyarbakır İli Örneği)
Bulut, İlhami; Gömleksiz, Mehmet Nuri (2006)Problem durumu: Fen Bilgisi dersi ile öğrencilere çevre, doğal olaylar ve bilimsel gelişmeler öğretilir. Eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri ancak öğrencilerin öğretme-öğrenme ortamına aktif katılımıyla kazandırılır. ... -
Fen, edebiyat, ilahiyat ve güzel sanatlar fakültesi mezunlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz-yeterlik algıları
Bulut, İlhami; Oral, Behçet (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2011)The aim of this research is to determine self-efficacy perceptions on teaching profession of faculty of science, letters, theology and fine arts graduates who continue pedagogic formation program. The research was in survey ... -
İlkokul 1-4. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin değerler iletimi açısından incelenmesi (Bingöl ili örneği)
Ketenalp, Bilal (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 1- 4. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin değerler iletimi açısından incelenmesine yöneliktir. Nitel araştırma yöntemi ile yapılan araştırmada, olgu bilim (fenomenoloji) deseni ... -
İlkokul ikinci sınıf İngilizce dersi öğretim programının uygulamadiki etkililiğinin değerlendirilmesi
Atabey, Erkan (2016)Bu araştırmanın amacı, İlkokul İkinci Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programının uygulamadaki etkililiğinin öğretmen görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış ... -
The levels of classroom and pre-school teachers' metacognitive awareness
Bulut, İlhami (Horizon Research Publishing, 2018)The goal of this study is to specify the metacognitive awareness levels of the classroom and pre-school teachers. Metacognitive awareness of teachers has been an important research subject in educational literature. However, ... -
The math teachers’ self-efficacy beliefs about classroom management (a case study of elementary schools in Diyarbakir)
Bulut, İlhami; Topdemir, Selçuk (Eurasian Society of Educational, 2018)This study aims to evaluate elementary school math teachers' self-efficacy beliefs about classroom management. With the aim of investigating elementary school math teachers' self-efficacy beliefs about classroom management, ... -
Okul deneyimi II. dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri (Sorunlar ve çözüm önerileri)
Gömleksiz, Mehmet Nuri; Mercin, Levent; Bulut, İlhami; Atan, Uğur (Anı Yayıncılık, 2006)Öz:Problem Durumu: Öğretmen yetiştiren kurumlarda hizmet öncesi eğitim döneminde öğretmen adaylarının iyi bir teorik bilgiye sahip olmaları ve onu gerçek okul ortamında uygulamaları önemlidir. Okul Deneyimi I ve Okul ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören çocukların dil gelişimi özelliklerinin değerlendirilmesi
Özçelik, Elif Betül (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Dil gelişimi yaşamın her alanını etkilediği gibi okul öncesi dönem çocuğu için de oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören 36-69 aylık çocukların ... -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin yeterlik algıları ve bu teknikleri kullanma düzeyleri
Sütçü, Neşe Dokumacı; Bulut, İlhami (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2016)Bu araştırma ile ortaokul matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin yeterlik algıları ve bu teknikleri kullanma düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, ... -
Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Dicle ve Fırat Üniversitesi örneği)
Bulut, İlhami (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2010)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını değerlendirmeye yöneliktir. Bu amaç çerçevesinde araştırmada kullanılmak üzere 30 maddeden oluşan Öğretmenlik Mesleği Tutum ... -
Öğretmenlerin başarılı zekâ kuramına dayalı öğretme stillerinin incelenmesi (Diyarbakır ili örneği)
Dağtan, Rabia (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin başarılı zekâ kuramına dayalı öğretme stillerinin belirlenmesine yöneliktir. Sternberg tarafından geliştirilen başarılı zekâ kuramı bireylerin üstbilişsel düşünme becerilerinin ... -
The Perception of Proficiency of Teachers During the Learning and Teaching Process
Bulut, İlhami (2014)Bu araştırma, ilköğretim öğretmenlerinin öğrenme ve öğretme sürecine ilişkin yeterlik algılarını belirlemeye yöneliktir. Bu amaçla 52 maddelik Öğretmen Yeterlik Algısı (ÖYA) Ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, ... -
Self-efficacy perceptions regarding teaching profession: The case of faculty of science, letters, theology and fine arts graduates attending pedagogic formation program
Oral, Behçet; Bulut, İlhami (2011)Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon alan fen, edebiyat, ilahiyat ve güzel sanatlar fakültesi mezunlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz-yeterlik algılarını belirlemektir. Tarama modeli niteliğindeki bu araştırmada ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği)
Bulut, İlhami; Koçoğlu, Erol (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2012)Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemeye yöneliktir. Bu amaç doğrultusunda, Diyarbakır merkeze bağlı ilköğretim okullarında görev yapan 30 sosyal ... -
Sınıf eğitimi öğrencilerinin çevrimiçi forum destekli sosyobilimsel konulara ilişkin muhakemelerinin incelenmesi
Ayaz, Elçin; Bulut, İlhami (Cumhuriyet Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, sınıf eğitimi 1. sınıf öğrencilerinin çevirimiçi forum destekli sosyobilimsel konulara ilişkin muhakemelerinin incelenmesine yöneliktir. Araştırma, 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında ... -
Sınıf öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) yeterlikleri ile tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yücetürk, Aslı (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)İnsanlar bedensel, zihinsel ve sosyal yönden birbirinden farklıdır. Her insan sahip olduğu bireysel farklılığa uygun eğitim alma hakkına sahiptir. Özel gereksinimli bireylerin de sahip oldukları yetersizlik türüne ve ...