Browsing by Author "Aydın, Mehmet"
Now showing items 1-13 of 13
-
6. sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
Aydın, Mehmet; Geçici, Mehmet Ertürk (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, 6. Sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançlarının bazı değişkenler (genel akademik başarı, matematik dersi başarısı ve cinsiyet) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden ... -
Bazı insanlar matematiksel yetenekle mi doğmaktadır? Matematik öğretmenlerinin ve matematik öğretmeni adaylarının matematiksel yetenek hakkındaki inançları
Aydın, Mehmet; Baki, Adnan (ESOSDER, 2020)Bu araştırma, ortaöğretim matematik öğretmenlerinin ve matematik öğretmeni adaylarının matematiksel yetenek hakkındaki inançlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, “Matematik yapmak doğuştan sahip olunan bir ... -
Çoklu zeka kuramına göre geliştirilen etkinliklere dayalı öğretime ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
Kutluca, Tamer; Çatlıoğlu, Hakan; Birgin, Osman; Aydın, Mehmet; Butakın, Veysel (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2009)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf çokgenler konusunda çoklu zekâ kuramına göre geliştirilen etkinliklere dayalı öğretime ilişkin öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini incelemek ve bu etkinlikleri tanıtmaktır. Bu ... -
Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) etkinlikleri ile tasarlanan öğretim sürecinde ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin tam sayılarda problem çözme becerilerinin değerlendirilmesi
Ericek, Ali (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleri ile tasarlanan öğretim sürecinde ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin tam sayılarda problem çözme becerilerinin değerlendirilmesidir. Bunun yanında öğrencilerin ... -
Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımına göre tasarlanan öğrenme ortamlarının 6. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi
Sevim, Hasan (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımına göre tasarlanan etkinliklerle öğretimin 6. sınıf matematik dersinde çarpanlar ve katlar konusunda öğrenci başarısına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. ... -
Matematiksel modelleme etkinlikleriyle yapılan öğretim sürecinin 7. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterliklerine ve okuduğunu anlama becerilerine etkisinin incelenmesi
Alkan, Yasemin (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, matematiksel modelleme etkinlikleriyle yapılan öğretim sürecinin 7.sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterlikleri ile okuduğunu anlama becerilerine etkisini incelemek ve okuduğunu anlama ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme ve epistemolojik inançları üzerine bir çalışma
Dinç, Recep (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Matematiksel modelleme gerçek yaşam ile matematiğin ilişkilendirildiği bir süreci belirtir. Bu çalışmanın amacı modelleme etkinlikleri ile yapılan öğrenme sürecinde ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme ... -
Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin yeni matematik öğretim programını uygulama aşamasında yaşadığı zorluklar
Kutluca, Tamer; Aydın, Mehmet (Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışma ile ortaöğretim matematik öğretmenlerinin yeni öğretim programı ile ilgili görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin yeni öğretim programını uygulamada karşılaştıkları zorluklar derinlemesine incelenmiştir. ... -
Öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Matematik ve Sosyal Bilgiler öğretmenliği
Keskin, İsmail; Aydın, Mehmet (Eğitim-Bir-Sen, 2016)Öz:Bu çalışmada; öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının cinsiyet, sınıf, bölüm ve fakülte değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Survey yönteminin kullanıldığı ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometri problemi kurma becerileri ile geometri öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Geçici, Mehmet Ertürk; Aydın, Mehmet (Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin farklı problem kurma durumlarında geometri problemikurma becerileri ile geometriye yönelik öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanındaöğrencilerin ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometri problemi kurma becerilerinin incelenmesi
Geçici, Mehmet Ertürk (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin farklı problem kurma durumlarında geometri problemi kurma becerilerini belirlemek, bu becerileri cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, genel akademik başarı, matematik ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
Özgen, Kemal; Aydın, Mehmet; Geçici, Mehmet Ertürk; Bayram, Baran (Türkbilmat Eğitim Hizmetleri, 2017)Öz: Bu çalışmada sekizinci sınıf öğrencilerinin farklı problem kurma durumlarındaki becerileri ortaya konmuştur. Ayrıca çalışmada öğrencilerin problem kurma becerisi, problem çözmeye yönelik tutum, cinsiyet ve başarı ... -
Short term effects of experimental gastric outlet obstruction and truncal vagotomy on gut hormones
Öztürk, Aliye Sağkan; Aydın, Mehmet; Bozkurt, Yeşim Akaydın; Küçükgül, Altuğ; Öztürk, Atakan (Taylor & Francis, 2022)Gastric outlet obstruction (GOO) is caused mainly by pyloric or duodenal blockage; gastric surgery and vagotomy are effective treatments. We investigated the short term effects of experimental GOO and truncal vagotomy (TV) ...