Browsing by Author "Aküzüm, Cemal"
Now showing items 1-20 of 37
-
Bağımsız anaokullarında görev yapan yöneticilerin iletişim becerilerinin örgüt iklimine etkisi
Ergenekon, Ömer; Aküzüm, Cemal (Erzurum Kültür Eğitim Vakfı Yayınevi, 2020)Bu araştırmanın temel amacı, Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) bağımsız anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri temelinde, okul yöneticilerinin sahip oldukları ... -
Bağımsız anaokullarında yöneticilerin iletişim becerilerinin örgüt iklimine etkisi (Diyarbakır ili örneği)
Ergenekon, Ömer (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) bağımsız anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri temelinde, okul yöneticilerinin sahip oldukları ... -
Eğitim denetmenlerinin mesleki gelişim, tükeimişlik ve iş tatminine ilişkin bir meta-sentez çalışması
Aküzüm, Cemal; Özmen, Fatma (2014)Bu araştırmanın amacı, Türkiyedeki ilköğretim okulları dikkate alınarak, eğitim denetmenlerinin meslekigelişim, tükenmişlik ve iş tatminine ilişkin mevcut durumunu, yapılan araştırma sonuçlarından yola çıkarakortaya ... -
Eğitim denetmenlerinin mesleki gelişim, tükenmişlik ve iş tatminine ilişkin bir meta-sentez çalışması
Aküzüm, Cemal; Özmen, Fatma (Cahit Aydemir, 2014)Bu araştırmanın amacı, Türkiyedeki ilköğretim okulları dikkate alınarak, eğitim denetmenlerinin meslekigelişim, tükenmişlik ve iş tatminine ilişkin mevcut durumunu, yapılan araştırma sonuçlarından yola çıkarakortaya ... -
Günümüz okul müdürlerinin yeterliklerine yönelik veli görüşleri
Yavaş, Tuba; Aküzüm, Cemal; Tan, Çetin; Uçar, Murat Berat (Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Öz:Bu araştırma, günümüz okul müdürlerinin nasıl yetiştirilmeleri süreci kapsamında yeterlikleri hususunda öğrenci velilerinin görüşlerini tespit etmeyi amaçlayan betimsel nitelik taşıyan bir araştırmadır. Bu kapsamda ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin öğrenme anlayışları ve STEM eğitimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yetkin, Nihat (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin öğrenme anlayışları ve STEM eğitimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Betimsel bir araştırma olan bu çalışma, ilişkisel tarama modeli kullanılarak ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öğrenme anlayışları ve STEM eğitimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yetkin, Nihat; Aküzüm, Cemal (2022)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öğrenme anlayışları ve STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) eğitimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Betimsel bir araştırma ... -
İlkokul öğrencilerinin başarısızlık nedenlerinin sınıf öğretmenlerin denetim odağı bağlamında incelenmesi
Şehir, Suat (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin öğrenci başarısından ve başarısızlığından sorumluluk algılarının denetim odağı ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin denetim odağı, öğrenci başarısı ... -
İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin okul yönetimine katılımlarının incelenmesi (Diyarbakır ili örneği)
Akdağ, Süleyman (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin okul yönetimine katılımı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi ve elde edilen bulgulara göre etkili okula ulaşmak noktasında öneri ve görüş bildirmektir. ... -
İlköğretim kurumları yöneticilerinin ve öğretmenlerin örgütsel kültür algılamalarına ilişkin bir analiz
Aküzüm, Cemal; Tan, Çetin; Yavaş, Tuba; Uçar, Murat Berat (Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 2016)Öz:Bu araştırma, ilköğretim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerin ve öğretmenlerin kendi kurumlarında var olan kültüre ilişkin görüşlerini ortaya koymaya yönelik bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2013-2014 ... -
Kurucu müdürlerin okul yönetimi bağlamında karşılaştıkları temel yönetsel sorunlar ve çözüm önerileri
Aküzüm, Cemal (ESOSDER, 2017)Bu araştırmanın amacı, yeni açılmakta olan eğitim kurumlarının eğitim ve öğretime hazır hale getirilme sürecinde okul yönetimi bağlamında karşılaşılan temel yönetsel sorunları ve bu sorunların çözümüne yönelik atılabilecek ... -
Lider-üye etkileşimi ve örgütsel sessizlik ile örgüt sağlığı arasındaki ilişki
Doğanay, Ercan (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, resmi ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin algılarına göre, ortaokul müdürlerinin lider-üye etkileşimi davranışları ve öğretmenlerin örgütsel sessizlik davranışları ile örgüt sağlığı algıları ... -
Okul öncesi dönemde ebeveyn tutumları ile dijital oyun bağımlılığı eğilimi arasındaki ilişki
Aküzüm, Cemal; Baran, Ebru Boğa; Çelebi, Sema (International Balkan University, 2022)Çocukluğun vazgeçilmez bir unsuru olan oyun, gelişen ve değişen zamana paralel olarak bazı dönüşümler yaşamaktadır. Özellikle dijitalleşme sürecinin hız kazanmasıyla beraber çocukların oyun oynama şeklinin ve oyun tercihlerinin ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri İle kaynaştırma eğitimi yeterliklerinin incelenmesi
Aküzüm, Cemal; Altunhan, Mahmut (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2017)Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile kaynaştırma eğitimi yeterlik düzeylerini belirlemektir. Bu çalışma, betimsel bir araştırma olup ilişkisel tarama modeli kullanılarak ... -
Okul yöneticilerinin okul ortamında yaşanan örgütsel hatalara yönelik tavır alışları
Özmen, Fatma; Aküzüm, Cemal (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2013)Örgütsel yaşamın bir gerçeği olan hata, amaçlardan, standartlardan ve birtakım değerlerden istenmeyen sapmalar olarak tanımlanabilir. Eğitim kurumlarının dinamikleri hataların yaşanılmasını kaçınılmaz kılmaktadır. Hataların ... -
Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eğitim, öğretim ve bilim hizmetleri kolundaki sendikalara ilişkin görüşleri
Aküzüm, Cemal (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2016)Bu araştırma, ilköğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin ve öğretmenlerin eğitim, öğretim ve bilim hizmetleri kolunda faaliyet gösteren sendikalara ilişkin görüşlerini ortaya koymaya yönelik bir çalışmadır. Araştırmanın ... -
OKUL YÖNETİCİLERİNİN VE ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM YÖNETİMİ PROGRAMI BAĞLAMINDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİME BAKIŞ AÇILARININ İNCELENMESİ
Aküzüm, Cemal (2016)Bu araştırmanın amacı, eğitim yönetimi lisansüstü eğitim programlarına başvuran okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin lisansüstü eğitime bakış açılarını incelemektir. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde tasarlanan ... -
Organizational Values Scale: Development, Validity and Reliability Study
Çağırtekin, Güneş Akhan; Aküzüm, Cemal (2020)With globalization, the changes in societies have affected organizationsand brought the “human” factor to the fore. Since educationalinstitutions are human oriented organizations, values have become anindispensable element ... -
Ortaokul yöneticilerinin liderlik stilleri ile örgüt iklimi arasındaki ilişkinin öğretmen algılarına göre incelenmesi
Bilgi, Ramazan (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın temel amacı, Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) ortaokullarda görev yapan branş öğretmenlerinin algıları temelinde, okul yöneticilerinin sahip oldukları liderlik stillerinin ... -
Öğretmen adaylarının ahlaki olgunluk düzeyleri ile değer öğretimi algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Aküzüm, Cemal; Saraçoğlu, Mehtap (Ensar Neşriyat, 2022)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının ahlaki olgunluk düzeyleri ile değer öğretimine ilişkin algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Betimsel bir araştırma olan bu çalışma, ilişkisel tarama modeli kullanılarak ...