Görsel Sanatlar Bölümü
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Varoluşun derinliklerini sanat yoluyla ortaya çıkarmak: Philip Guston örneği(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2025) Göktepeliler, Ömür; Kurt, BetülBu makale, Amerikalı ressam Philip Guston’ın serilerini varoluşsal temalar bağlamında ele almaktadır. Philip Guston'ın serileri genel olarak, Amerikan toplumundaki ırkçılık, bağnazlık ve sosyal adaletsizliğin bir incelemesi olarak değerlendirilmektedir. Çalışma, Guston’ın kişisel ve siyasi kimliğinin sanatındaki dönüşümü nasıl etkilediğini ve bu dönüşümün sanat tarihinde nasıl bir yer edindiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada, Guston’ın eserlerinin estetik ve felsefi boyutları, sanat tarihindeki konumu ve toplumsal mesajları detaylı bir şekilde ele alınmaktadır. Yapılan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden literatür tarama yapılmış ve eser inceleme yöntemi ile eserler, estetik özellikleri, kullanılan teknikler, tarihi bağlam ve Guston’ın kişisel yaşamı göz önünde bulundurularak incelenmiştir. Bu makale, Philip Guston’ın sanatsal çalışmalarını, sanatın toplumsal adaletsizlikle yüzleşme ve bu sorunlara meydan okuma aracı olabileceğini gösteren önemli bir örnek olarak değerlendirirken, sanatçının eserlerinin sadece sanatsal açıdan değil, aynı zamanda toplumsal mesajlar taşıyan eleştirel bir duruşa sahip olduğunu da vurgulamaktadır. Sonuç olarak Philip Guston’ın sanatsal çalışmaları, sanatın toplumsal adaletsizlikle yüzleşme ve meydan okuma gücünü gösteren önemli bir referans niteliğindedir.Öğe Üniversite birim logolarının görsel kimlik bağlamında değerlendirilmesi(Yıldız Teknik Üniversitesi, 2022) Karagöl, RamazanBilginin hızlı bir yayılım ağına sahip olduğu günümüzde kurumlar için markalaşma oldukça önemlidir. Markalaşmış olan kurumlar benzer rakipleri arasından sıyrılarak ön plana çıkar, hedef kitlesine daha cazip hale gelir. Aynı zamanda ulusal ya da uluslararası platformlarda bilinir olmak marka başarısına bağlıdır. Bu nedenle kurumların, ürün ve hizmetlerini tanıtımında rasyonel, estetik ve güncel bir kurumsal kimlik kılavuzuna ihtiyaçları vardır. Kurumsal kimlik, kurumların stratejisi, felsefesi, hizmetleri ve hedef kitlesinin arzularına göre şekillenmektedir. Burada kurumun görünen yüzü olarak ifade edebileceğimiz görsel kimlik unsurlarına büyük görev düşmektedir. Çünkü görsellerle kurulan iletişim daha hızlı gelişmekte ve evrensel boyutlara ulaşmaktadır. Görsel kimliğin en temel öğesi ise logo ve amblemlerdir. Kurumun görsel kimliğini oluşturan görsel tasarım unsurları; şekil, tipografi ve renk bağlamında logo ve ambleme göre tasarlanmaktadır. Bu nedenle kurumun görsel kimliğinin temelini oluşturan logo ve amblemler kurumların markalaşmasında ilk karşılaşılan imgelerdir. Ulusal ve uluslararası platformlarda söz sahibi olan üniversitelerin diğer kurumlar gibi iletişim ağını genişletmesine, görünür kalmasına görsel kimlikleri katkı sağlayacaktır. Bu katkı ancak üniversitelerin tüm birimleriyle kurumsal kimlik kılavuzunu özümsemesi ve ait olduğu kurumun görsel kimliğini yansıtması ile gerçekleşecektir. Çünkü üst kimlik olan üniversiteler alt birimleriyle bir bütündür. Buradan hareketle araştırmada, Türkiye’deki devlet üniversitelerinin alt birimlerinde kullanılan logolarının görsel kimlik bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılarak, üniversitelerin kurumsal kimlik kılavuzları ve web sayfalarında yer alan logo ve amblem tasarımları betimleyici araştırma modeli ile incelenmiştir. Çalışmanın kavramları alan taraması dâhilinde bir rapor haline getirilmiştir. Ulaşılan üniversite logolarının görsel kimlik bağlamında analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak birçok üniversitenin kurumsal kimlik kılavuzlarının zayıf olduğu ya da kurumsal kimlik kılavuzunun olmadığı bu nedenle de görsel kimliklerini yansıtamadığı anlaşılmıştır. Araştırmanın sonunda bu durumdaki üniversiteler için öneriler sunulmuştur.