Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Zahal, Onur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Covid-19 and online music education: A Qualitative study on the views of preschool teacher candidates
    (Anı Publishing, 2021) Yılmaz, Hüseyin; Sakarya, Gül; Gayretli, Şerif; Zahal, Onur
    This study aims to examine distance music education practices in the pandemic period in line with the opinions of pre-school teacher candidates. The study, in which the single case study design, one of the qualitative research approaches, was used, was carried out with 22 preschool teacher candidates studying at the Kafkas University, Turkey. The data were collected through a semi-structured interview form created by the researchers in line with expert opinions. The obtained data were collected under different themes and analyzed with content analysis. The results of the study showed that the acquisitions made by the preschool teacher candidates during distance music education were mainly based on a theoretical foundation. It was found that the greatest practical deficiency occurred in learning a musical instrument.The participants mostly expressed their views on saving time and space as the positive aspects of distance education. On the other hand, negative results were also obtained, such as the inadequacy of mutual communication in the distance education process, the lack of infrastructure in practice, and the limited course time. In future studies, it is recommended to implement synchronized applications, especially for instrument training, by supporting online materials.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hacı Arif Bey’in bestelediği “Elâ Yâ Eyyühe’s-Sâkî Edir Ke’sen Nâvilhâ” eserinin form ve makam bakımından incelenmesi
    (Ahmet KARA, 2021) Akgün, Emre; Zahal, Onur
    Bu çalışmanın amacı, şarkı formu bestekârlığının en önemli temsilcilerinden olan Hacı Arif Bey’in Rast makamındaki “Elâ Yâ Eyyühe’s-Sâkî Edir Ke’sen Nâvilhâ” adlı eserinin form ve makam bakımından analiz edilmesidir. Bestekârın, gerek şarkı formuna gerek Rast makamına olan nazari yaklaşımı betimlenerek şarkı formunda bestelenmesine rağmen adeta büyük soluklu bir form niteliği taşıyan bu eseri, detaylı bir biçimde incelenmiştir. Çalışmada kullanılan notaya TRT arşivinden ulaşılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımıyla gerçekleştirilen bu çalışmada elde edilen veriler, doküman incelemesi ile form ve makam analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırmada, Onur Akdoğu’nun form ve makam analizi yöntemi kullanılmıştır. Eser öncelikle makamsal açıdan incelenmiş, içerisinde kullanılan dörtlü, beşli, makam-usûl geçkisine ve ezgisel hareketliliğin yoğunlaştığı bölgeye göre (zemin, meyân) bölümlere ayrılmış, daha sonra diziyi oluşturan perdeler üzerinde yapılan kalışlara göre cümle ve cümlecikler belirlenmiştir. Bu sayede eserin hem makamsal analizi yapılmış hem belirlenen bölümler harflerle belirtilerek form şeması çıkartılmıştır. Araştırma sonucunda, bestekârın TRT repertuarında yer alan Rast makamındaki eserlerinden farklı olarak bu eserinde üç adet usûl geçkisi olduğu, Rast makamı dizisi içerisinde yer almayan Nihâvend, Hicâz gibi dizi ve dörtlü-beşliler kullanıldığı görülmüştür. Bu sonuçlardan hareketle eserin gerek form gerek makam bakımından büyük zenginlikler taşıdığı tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Konservatuvar öğrencilerinin empatik öfke düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
    (Ataturk University, 2022) Yılmaz, Hüseyin; Yalçın, Perçin Demirkol; Zahal, Onur
    Empatik öfke, olumsuz olan herhangi bir durum karşısında sözlü ve farklı bir şekilde mağdur olan kişi için empati duyulması olarak tanımlanabilir. Bu çalışmanın amacı konservatuvarda öğrenim gören ve müzik eğitimi alan öğrencilerin empatik öfke düzeylerini tespit edebilmektir. Araştırma deseni, genel tarama ve nedensel karşılaştırma yaklaşımları temel alınarak tasarlanmıştır. Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarında 2020–2021 eğitim yılında öğrenim gören öğrenciler çalışma grubunu oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve “Empatik Öfke Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, t testi, tek yönlü varyans (ANOVA) analizi yapılmıştır. Araştırmanın etki büyüklüğü değerinede bakılmıştır. Araştırma sonucunda, müzik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin, empatik öfke düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu görülmüştür. Araştırmada sadece anne meslek durumunun empatik öfke düzeyinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Konservatuvarda öğrenim gören öğrencilerin empatik öfke düzeylerinin; cinsiyet, yaş, sınıf, bölüm, mezun olunan lise türü, anne ve babanın eğitim durumu, baba mesleği, ailenin aylık gelir durumu, aile yapısı ve ailenin yaşadığı bölge gibi demografik bilgilerinde anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Müzik eğitiminde ukulele
    (Atatürk Üniversitesi, 2021) Gayretli, Şerif; Yılmaz, Hüseyin; Zahal, Onur
    Bilişim dünyasının hızla ilerlediği 21 yy. da eğitim yöntem ve teknikleri dijital dünyaya uygun hale getirilerek yeni boyutlar kazanmıştır. Sınırlılıkların kültürel etkileşim bakımından neredeyse tamamen kalktığı bu dünyadaki önemli değişimlerden biriside müzik eğitiminde gerçekleşmiştir. Etkilerinden biri de müzik eğitimde gerçekleşmiştir. Dünyanın en uzak köşelerinden biri olan Hawaii Adaları'nın, geleneksel çalgısı olan Ukulele, video paylaşım siteleri sayesinde eğitim ve sosyal platformlarda küresel çapta popüler bir çalgı olmuştur. Bu araştırmanın temel amacı, Ukulele çalgısının genel boyutlarını, tarihini, yapısını ve özelliklerini inceleyerek eğitimde kullanım durumunu ortaya koymaktır. Araştırmada nitel yaklaşım esas alınmış, belirlenen konunun temellendirilmesi ve yönlendirilmesi için literatür taraması yapılarak konuyla ilgili bilgiler toplanmıştır. Bu amaçla; Müzik eğitiminde kullanılan blok flüt, melodika, orff çalgıları, piyano ve gitar ile Ukulele karşılaştırılmıştır. Ukulele’nin yapısı bakımında çalım kolaylığı, ulaşılabilirliği ve çok sesli olmasından dolayı, müzik eğitiminde işlevsel bir biçimde kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    ONLINE UKULELE TRAINING DURING COVID-19: A CASE STUDY OF TURKEY ON PRESCHOOL TEACHER CANDIDATES
    (2023) Yılmaz, Hüseyin; Sakarya, Gül; Gayretli, Şerif; Zahal, Onur
    In the present study, the purpose was to determine the opinions and suggestions of pre- school teacher candidates regarding distance ukulele training because of the Covid-19 pandemic. The study design was determined as a case study based on a qualitative approach. The study group consisted of 32 pre-service teachers who were studying at the department of preschool education of a state university in Turkey. The participants were provided online ukulele training for twelve weeks as part of the preschool music education course. The data were collected through semi-structured video interviews and were then analysed under different themes with the content analysis method. Content analysis was conducted by three researchers to ensure researcher triangulation. Thirteen sub-themes emerged depending on five major themes (i.e. “Opportunities”, “Infrastructure System”, and “Motivation for Studying”,“ Synchronous & Asynchronous Lessons and Learning Outcomes). As a result of the study, it was found that students think that distance ukulele training had personal and professional contributions to teacher candidates during the pandemic process, but they preferred face-to-face education to distance education.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim