Yazar "Yurgiden, Hatip" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Döviz piyasalarında döviz rezervlerinin döviz ekonomisine olan etkisi(Körler Federasyonu, 2024) Yurgiden, Hatip; Çelik, NurullahDöviz rezervlerinin günümüzde giderek artan bir öneme sahip olduğu ve özellikle gelişmekte olan piyasalar ile gelişmiş ekonomiler arasında önemli bir bağlantı unsuru olarak işlev gördüğü bilinmektedir. Döviz rezervlerinin kullanımı, merkez bankalarının ekonomik istikrarı sağlamak, para ve kur politikalarını desteklemek, dış ödemeleri gerçekleştirmek ve döviz likiditesini sağlamak gibi temel amaçları bulunmaktadır. Bu çalışmada, döviz rezervlerinin döviz piyasalarıyla olan ilişkisine bakılarak döviz ekonomisine olan etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2002-2023 yılları arasında literatür taraması yapılarak döviz rezervlerinin neden önemli olduğu ve döviz rezervlerinin kullanılmasında ne gibi sonuçlar doğuracağına bakılmıştır. Bunun yanı sıra, döviz kurundaki dalgalanmaların dış ticarete olan etkisi incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, döviz rezervlerinin gelişmekte olan piyasalar ile gelişmiş ekonomileri birbirine bağlamada giderek daha önemli bir rol oynadığı görülmüştür. Ayrıca, döviz kurundaki dalgalanmaların ülkelerin Pazar paylarına göre dış ticarette farklılıklar yaratabileceği tahmin edilmiştir.Öğe KÜRESEL SALGIN DÖNEMİNDE SOSYAL MEDYANIN BİTCOİN ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ(İrfan TÜRKOĞLU, 2023) Yurgiden, HatipTeknolojik gelişmeler sayesinde internet kullanım fiyatlarının uygun hale gelmesi ve internet altyapı çalışmalarının hızlanması bireylerin internete erişimini artırmıştır. İnternetin gündelik hayatın rutinleri arasına girmesi ve kullanımının yaygınlaşması ticaretin boyut değiştirerek elektronik ortama taşınmasında da belirleyici olmuştur. Dünya genelinde yaşanan gelişmeler ve son olarak bütün dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını sürecinde sosyal mesafenin korunması ve insanların kamusal alandan geri çekilmesi nedeniyle birçok iş ve işlemin dijital platformlardan yapılması, sosyal medya kullanımını artırmıştır. Yaşanan gelişmeler ticaretin boyut değiştirmesinde ve kripto paraların piyasada etkin bir biçimde kullanımını da beraberinde getirmiştir. Bu çalışmanın amacı kripto olarak isimlendirilen sanal paraların salgın dönemindeki fiyat dalgalanmalarına ilişkin bir değerlendirmede bulunmaktır. Bu amaçla kripto paralar arasında en üst sırada yer alan Bitcoin örneklem olarak seçilmiş ve literatür taraması yöntemiyle incelenmiştir. Çalışma sonucunda internet kullanımının artması ve sosyal medya kullanıcılarının bilgiye hızlı ve kolay bir şekilde erişmesinin Bitcoin’in fiyat dalgalanmaları üzerinde etkili olduğu görülmüştür.Öğe Sanat ve Kültür Piyasalarında Sanatsal ve Kültürel Faaliyetlerin İncelenmesi: Dicle Üniversitesi Örneği(Mardin Artuklu University, 2024) Yurgiden, Hatip; Çelik, NurullahSanatın ekonomiksel değer elde etmesiyle sanatsal faaliyetler önem kazanmıştır. Sanat ve kültür piyasaları, insanların eğitim seviyesinin yükselmesi ve gelirlerin artmasıyla daha cazip hale gelmiştir. Kültür, milletin toplumsal değer yargılarını içselleştiren ve bir arada yaşama anlayışını doğuran işlevsel bir yaşam tarzıdır. Sanat ise evrensel değerler taşıyan, estetik kaygısı güden özgün ve hayal gücüyle beslenen eser olarak ifade edilmektedir. Sanat piyasası üzerine güncel çalışmalar üretmek, literatüre yeni kaynaklar kazandırmak için yapılan bu araştırmanın amacı, Dicle Üniversitesi’nde okuyan öğrencilerin sanatsal ve kültürel faaliyetlere olan eğilimlerini ve ekonomik yönünü irdelemektir. Ayrıca, Dicle Üniversitesi öğrencilerinin müzik, tiyatro, sinema, roman, resim gibi sanatsal faaliyetlere olan ilgisi belirlenerek ekonomik anlamda sanatsal faaliyetlere ayırdıkları bütçenin yeterli olup/olmadığı elektronik anket yapılarak incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, Dicle Üniversitesi öğrencilerinin sanat ve kültür piyasaları algısı ile sanatsal ve kültürel faaliyetlere katılım sıklığı arasında negatif düzeyde ve orta düzeyde güçte bir ilişki olduğu görülmüştür.Öğe SOCIAL, ECONOMIC, POLITICAL EFFECTS AND REQUIREMENTS OF TWIN TRANSFORMATION(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, 2024) Yurgiden, Hatip; Erdoğdu, MevsimThe aim of this study is to investigate the twin transformation by examining the relationship between green transformation and digital transformation. For this purpose, the similarities and differences between the concepts of green and digital transformation were examined. The study utilized the Green Deal Action Plan report of the Ministry of Trade of the Republic of Turkey, the Digital Transformation and Digital Literacy in Turkey report, the McKinsey&Company report and the EU Joint Research Center (JRC) report. As a result of the study, it was seen that both concepts, which have different advantages and disadvantages, affect each other. In addition, it was estimated that countries need to complete their digital transformation in order to realize their green transformation and suggestions were made for the twin transformation to take place.Öğe The Success of Social Commerce in Creating Brand Value in The Electronic Commerce Declaration(H. Mustafa PAKSOY, 2023) Yurgiden, HatipSocial media platforms have made it easier for people to communicate and shop. The volume of social commerce (s-commerce), which means users shop via social media platforms, has increased day by day. This has increased the importance of s-commerce in creating brand value. The purpose of this study is to examine the contribution of s-commerce to the development of brands by reviewing the literature in the field of s-commerce. For this purpose, studies on Dicle University, Database Access and Statistics System (Vetis) and sites such as Scopus, Science Direct, Web of Science were examined. The relationship between s-commerce and branding has been investigated, especially based on recent studies. In the literature review, it was seen that brand awareness increased with the development of s-commerce. As a result of the study, it was thought that s-commerce could make significant contributions to brand creation and brand value creation. It has also been estimated that s-commerce accelerates the success of companies in creating brand value.Öğe TÜRKİYE’DE GİG EKONOMİSİNİN İŞGÜCÜ PİYASASINA ETKİSİ: İŞİN OLSUN ÖRNEĞİ(Arif YILDIZ, 2023) Yurgiden, HatipDünya üzerinde birçok alanın dijitalleşmesi, teknolojik yenilikler ve internetin hızlı gelişmesi insanların yaşam ve çalışma şekillerinde köklü değişiklikler yaratmıştır. Dünyanın küresel bir boyuttan dijital bir boyuta geçmesi, insanların yer ve zaman ayırt etmeden kolay bir şekilde istediği bilgilere ulaşma fırsatı tanımıştır. Dahası 2008 yılında yaşanan Avrupa Borç Krizi ve ardından dünya geneline hızlıca yayılan Covid-19 pandemisi, insanların evlerinde kalarak işlerini yürütebileceği düşüncesini gün yüzüne çıkarmıştır. Uzaktan çalışma fikri insanlara cazip gelerek firmaların ya da hükümetlerin bu alanda hızlı bir şekilde çalışmalar yapmasını zorunlu hale getirmiştir. Böylece bu çalışmayla Türkiye’de büyümeye başlayan gig ekonomisinin işgücü piyasasına etkisi incelenmeye başlamıştır. Bu kapsamda örneklem olarak Türkiye’nin en büyük online işe alım platformu olan Kariyer.net’in mavi yaka istihdamına katkı sağlamayı amaçlayan konum bazlı platformu “İşin Olsun’’ uygulaması seçilmiştir. Çalışma sonucunda, İşin Olsun’un Türkiye’de 78 binden fazla tam, yarı ya da esnek zamanlı (parça başı) iş ilanı ile 10 milyona yakın iş arayan kişiyi karşılaştırarak gig ekonomisine katkı sağladığı düşünülmektedir. Ayrıca, uygulamanın benzersiz özellikleri sayesinde geçici işlerde daha fazla işe almayı açık hale getirebileceği ve istihdamı arttırabileceği tahmin edilmektedir.