Yazar "Yumrutaş, Recep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Atık lastik sıvısından elde edilen benzin benzeri yakıtın benzin ile karıştırılarak motor performans ve egzoz emisyon üzerindeki etkisi(2015) Ayanoğlu, Abdulkadir; Yumrutaş, Recep; Arpa, OrhanBu çalışmada, atık lastik sıvısında üretilen benzin benzeri yakıtın (BBY) ve benzin yakıtına (BY) kütlesel olarak 10%, 20%, ve 30% oranlarında BBY ile yapılan karışımının, buji ateşlemeli (BA) motorda performans ve egzoz emisyon karakteristikleri incelenmiştir. Deneylerde, fren torku, güç, ortalama fren efektif basıncı, fren özgül yakıt tüketimi ve ısıl verimlilik parametleri test edilmiştir. Ayrıca, egzoz gaz sıcaklığı, NO, NOx, CO, CO2, ve HC emisyonları analiz edilmiştir. BBY'nin yüzdeliği BY'de artınca güç, fren torku, ortalama fren efektif basıncı ve termal verimlilik artarken fren özgül yakıt tüketimi azalmıştır. BBY oranin karışımda artirilmasiyla, CO2, NOx, NO emisyonları artarken, CO azalmıştır. Ayrıca, HC ve O2 emisyonu artmıştır. Test sonuclarina gore, numuneler problemsiz olarak yanmistir.Öğe Atık yağlama yağından elde edilen yakıt-motorin karışımlarının motor performansı ve egzoz emisyonlarının araştırılması(Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2019) Demir, Mahmut; Arpa, Orhan; Yumrutaş, RecepEndüstrideki hızlı gelişime bağlı olarak atıkların da hızlı bir şekilde arttığı ve çevreyi kirlettiği bilinmektedir. Bu atıkların çevre üzerindeki zararlı etkilerini azaltmak için geri dönüştürme yapılmalıdır. Bunu yaparken de çevreyi kirletmemek gerekir. Bu amaç ile bir çalışma yapılmıştır. Atık yağlama yağlarından (DBY) pirolitik distilasyon yöntemiyle elde edilmiş olan yakıt hacimce %20, %40 ve %60 oranlarında standart motorine katılarak dizel motorunda yakıt olarak kullanılmıştır. Motorun torku, Özgül yakıt tüketimi ve güç gibi performans parametreleri ile azot oksitler (NOX), karbon monoksit (CO), oksijen (O2), hidrokarbonlar (HC) ve hidrojen sülfür (H2S) gibi emisyon parametreleri deneysel olarak incelenmiştir.. Motor hızının artırılmasına bağlı olarak CO emisyonu tüm yakıt karışımları için azalmaktadır. %40 dizel benzeri yakıt - %60 dizel yakıt karışımı 1000 dev/dak ve 2000 dev/dak hızlarında motorine göre yüksek emisyon değerlerine sahip olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte motorin ile karşılaştırıldığında CO2 emisyonlarının yakıt numuneleri için daha düşük olduğu tespit edilmiştir. 2500 motor devrindeki %20 dizel benzeri yakıt - %80 dizel yakıt karışımı yakıtının emisyonu hariç tüm NO ve NOX emisyonlarının dizel yakıta göre daha az olduğu görülmektedir. %40 dizel benzeri yakıt - %60 dizel yakıt karışımı her devirde motorinden yüksek HC emisyonu üretirken %20 dizel benzeri yakıt - %80 dizel yakıt karışımı tüm devirlerdeki ortalamalar alındığında motorinden daha düşük HC emisyonun üretmektedir.