Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sevilgen, Muhammed" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Depresyon, anksiyete, stres ile akıllı telefon bağımlılığı arasındaki ilişkide yaşantısal kaçınmanın aracı rolü
    (Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Sevilgen, Muhammed; Tolan, Özlem
    Bu çalışmanın amacı depresyon, anksiyete, stres ile akıllı telefon bağımlılığı arasındaki ilişkide yaşantısal kaçınmanın aracılık rolünün incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini yaşları 18-32 arasında değişen 451'i kadın (%78.2) ve 177'si erkek (%21.8) olmak üzere toplamda 577 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği Kısa Formu, Çok Boyutlu Yaşantısal Kaçınma Ölçeği ve Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson korelasyon analizi, bağımsız örneklemler t-testi ve Paralel Çoklu Aracı Değişken analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda kadın katılımcıların anksiyete, stres ve davranışsal kaçınma düzeylerinin erkek katılımcılardan anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir. Korelasyon analizi sonuçlarına göre depresyon, anksiyete, stres, yaşantısal kaçınma stratejileri ve akıllı telefon bağımlılığı arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkiler olduğu belirlenmiştir. Aracılık analizleri sonucunda depresyon, anksiyete, stres ile akıllı telefon bağımlılığı arasındaki ilişkide yaşantısal kaçınma stratejilerinin aracılık etkisinin olduğu belirlenmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen bulgular, ilgili alanyazın ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Examining the Relation Among Internet Addiction, Cyberbullying, and Cyber Victimization in Adolescents: A Systematic Review
    (Bartın Üniversitesi, 2025) Sevilgen, Muhammed; Tolan, Özlem Çakmak
    Internet addiction and cyberbullying are serious public health issues that are highly prevalent among adolescents. Research addressing the aforementioned concepts has significantly increased in the recent years. Using the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analysis (PRISMA) guidelines, this paper presents the first systematic review of studies examining the relation among Internet addiction, cyberbullying, and cyber victimization. A literature review was conducted through Web of Science, PubMed, ScienceDirect, Google Scholar, and Yöktez. A search of four electronic databases indicated 2515 studies published between 2010 and 2022. The following inclusion criteria were considered for articles: (i) they made an objective assessment of cyberbullying and/or cyberbullying victimization and Internet addiction, (ii) they were conducted on adolescents, (iii) they were articles and theses published between 2010 and 2022, (iv) they were written in Turkish or English, (v) they were published theses or articles published in an academic refereed journal, and (vi) they were empirical studies with primary data. Accordingly, 29 empirical studies were included in the current review, involving 51,311 participants. The results revealed that Internet addiction positively associated with cyberbullying and cyber victimization. In this context, taking the relevant variables together in the research, education and intervention programs to be conducted on these variables will allow more accurate and effective results to be obtained.
  • [ X ]
    Öğe
    The Mediating Role of Patience in the Relationship Between Coping Styles and Resilience
    (Anadolu University, 2024) Sevilgen, Muhammed; Tolan, Özlem Çakmak
    TThe aim of the present study was to examine the mediation effect of patience in the relationship between coping styles and resilience in university students. The sample comprised 401 university students (290 females [72.3%] and 111 males [27.7%]). The Patience Scale, Coping Style Scale, and Brief Resilience Scale were employed in the study. SPSS and AMOS 21 were used for statistical analysis. According to the study findings, there were positive relationships between patience, resilience, and problem-focused coping styles. Emotion-focused coping styles were negatively associated with patience and resilience. The results of the mediating model showed that patience partially mediated the relationships between problem/emotion-focused coping styles and resilience. The researchers discussed the results and offered suggestions in light of the relevant literature.
  • [ X ]
    Öğe
    ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BİLİNÇLİ FARKINDALIK İLE OTOMATİK DÜŞÜNCELER ARASINDAKİ İLİŞKİDE ÖZ ANLAYIŞIN ARACILIK ROLÜ
    (2023) Sevilgen, Muhammed; Gülfidan, Ayşenur; Çakmak Tolan, Özlem
    Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde bilinçli farkındalık ile otomatik düşünceler arasındaki ilişkide öz anlayışın aracılık rolünün olup olmadığını belirlemektir. Bununla birlikte, araştırmanın bir diğer amacı bilinçli farkındalık, öz anlayış ve otomatik düşüncelerin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığının saptanmasıdır. Araştırmanın örneklemini 268’i (%69.6) kadın 117’si (%30.4) erkek olmak üzere toplam 385 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada Bilinçli Farkındalık Ölçeği, Öz Anlayış Ölçeği, Otomatik Düşünceler Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, Pearson korelasyon analizi ve regresyon temelli bootstrapping yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, erkek öğrencilerin öz anlayış düzeylerinin kadın öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir. Ek olarak, bilinçli farkındalık ile öz anlayış arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Otomatik düşüncelerin bilinçli farkındalık ve öz anlayışla negatif yönde ilişkili olduğu bılunmuştur. Aracılık analizi sonuçlarına göre; bilinçli farkındalık ile otomatik düşünceler arasındaki ilişkiye öz anlayışın aracılık ettiği belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar ilgili alanyazın ışığında tartışılmaya çalışılmış ve öneriler sunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BİLİNÇLİ FARKINDALIK İLE OTOMATİK DÜŞÜNCELER ARASINDAKİ İLİŞKİDE ÖZ ANLAYIŞIN ARACILIK ROLÜ
    (Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2023) Sevilgen, Muhammed; Gülfidan, Ayşe Nur; Tolan, Özlem Çakmak
    Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde bilinçli farkındalık ile otomatik düşünceler arasında ki ilişkide öz anlayışın aracılık rolünün olup olmadığını belirlemektir. Bununla birlikte, araştırmanın bir diğer amacı bilinçli farkındalık, öz anlayış ve otomatik düşüncelerin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığının saptanmasıdır. Araştırmanın örneklemini 268’i (%69.6) kadın 117’si (%30.4) erkek olmak üzere toplam 385 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, “Bilinçli Farkındalık Ölçeği”, “Öz Anlayış Ölçeği” ve “Otomatik Düşünceler Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi, Pearson korelasyon analizi ve regresyon temelli bootstrapping yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, erkek öğrencilerin öz anlayış düzeylerinin kız öğrencilere göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, bilinçli farkındalık ile öz anlayış arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Bilinçli farkındalık ve öz anlayış ile otomatik düşünceler arasında ise negatif yönlü anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Aracılık analizi sonuçlarına göre; bilinçli farkındalık ile otomatik düşünceler arasındaki ilişkiye öz anlayışın aracılık ettiği belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar ilgili alanyazın ışığında tartışılmaya çalışılmış ve öneriler sunulmuştur.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim