Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Pesen, Ata" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Harmanlanmış öğrenme ortamının öğretmen adaylarının akademik başarısına, ders çalışma alışkanlıklarına ve güdülenme düzeylerine etkisi
    (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014) Pesen, Ata; Oral, Behçet
    Bu araştırma, harmanlanmış öğrenme ortamının öğretmen adaylarının başarısına, ders çalışma alışkanlıklarına ve güdülenmeleri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu Araştırmaya, 2012 – 2013 öğretim yılı bahar yarıyılında, Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Anabilim Dalı Matematik Öğretmenliği Dalı dördüncü sınıf normal örgün öğretim (N.Ö) ve İkinci öğretim (İ.Ö) ile Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Dalı üçüncü sınıf normal örgün öğretim sınıflarına devam eden 158 öğrenci katılmıştır. Deneysel çalışmada kullanılan "İnsan İlişkileri ve İletişim" dersi, matematik öğretmenliği dalı dördüncü sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenliği dalı üçüncü sınıflarında okutulduğu için bu iki bölüm çalışmaya dâhil edilmiş olup deney ve kontrol grupları kendi içlerinde rastgele belirlenmiştir. Buna göre; matematik 4/A (İ.Ö) ve sosyal 3/B (N.Ö) sınıfları deney grubu, Matematik 4/A (N.Ö) ve Sosyal 3/A (N.Ö) sınıfları ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Veri toplama işlemlerine katılmayan, internet üzerindeki etkinlikleri düzenli takip etmeyen veya devamsız olan deney gruplarından toplam 10 öğrenci, veri analizine dâhil edilmemiştir. Kontrol gruplarından devamsız olan 5 ve ölçekleri düzgün doldurmayan 8 öğrenci çalışmaya dâhil edilmemiştir. Buna göre matematik deney grubunda 38, kontrol grubunda 38, sosyal deney grubunda 41 ve kontrol grubunda 41 olmak üzere 158 öğrenci çalışma grubunu oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak; "İnsan İlişkileri ve İletişim" dersi başarı testi, ders çalışma alışkanlıkları ölçeği, güdülenme ölçeği ve görüşme soruları kullanılmıştır. Uygulama toplam 10 hafta sürmüştür. Deney grubunda dersler harmanlanmış öğrenme yöntemine uygun olarak hem yüz-yüze ortamda hem de internet ortamında sunulmuştur. Harmanlanmış öğrenmenin çevrimiçi boyutunu oluşturmak üzere bir Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS) olan Moodle kullanılmıştır. Kontrol gruplarında ise sınıf ortamında geleneksel öğretimle dersler işlenmiştir. Bu araştırmada, yarı-deneysel desen kapsamına giren "ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen" kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t-testi, eşleştirilmiş örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testleri kullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamında SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Verilerin analizi sonucunda; matematik deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin, "İnsan İlişkileri ve İletişim" dersi başarı testi son test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüşken (p<0.05), sosyal deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin, "İnsan İlişkileri ve İletişim" dersi başarı testi son test puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür (p>0.05). Uygulama sonrası matematik-sosyal deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin akademik başarı testi son test puan ortalamaları karşılaştırıldığında ise matematik deney (MD) - matematik kontrol (MK); matematik deney (MD) - sosyal deney (SD) ve matematik deney (MD) - sosyal kontrol (SK) grupları arasında matematik deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır [F(3-154) = 13,69, p < 0,05]. Uygulama sonrası deney ve kontrol gruplarında yer alan matematik ve sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ölçeği son test puan ortalamaları genel ve alt boyutlarına göre anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür (p>0.05). Yine uygulama sonrası deney ve kontrol gruplarında yer alan matematik ve sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin güdülenme ölçeği son test puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür (p >0,05). Deney gruplarının akademik başarı ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında hem matematik hem de sosyal bilgiler deney gruplarının akademik başarılarında son test lehine anlamlı bir fark olduğu gözlenmiştir (p<0.05). Deney gruplarının ders çalışma alışkanlıkları ölçeği ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında hem matematik hem de sosyal bilgiler deney gruplarının ders çalışma alışkanlıklarında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür (p>0.05). Deney gruplarının güdülenme ölçeği ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında matematik deney grubunun güdülenme ölçeği alt boyutlarından içsel hedef düzenleme, görev değeri ve kontrol inancı alt boyutlarında son test lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüşken (p<0.05), sosyal bilgiler deney grubu ön test ve son test puanları arasında genel ve alt boyutlarda herhangi bir fark olmadığı görülmüştür (p>0.05). Öğrencilerle yapılan görüşmelerin değerlendirilmesi sonucunda; harmanlanmış öğrenme ortamının kendi hızında öğrenebilme, ders ile ilgili dokümanlara zaman ve mekân sınırlaması olmadan ulaşabilme, serbestçe kendini ifade edebilme, istenildiği zaman tekrar yapabilme, gibi olumlu yönler belirtilmiştir. Bu olumlu yönlerin yanında; her öğrencinin internet ve bilgisayar imkânı olmaması, teknolojik alt yapıda aksaklıklar yaşanması ve uzun süre bilgisayar başında çalışmanın sıkıcı olabildiği gibi olumsuz yönler de belirtilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Harmanlanmış öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının akademik başarısına ve güdülenme düzeyine etkisi
    (ESOSDER, 2016) Pesen, Ata; Oral, Behçet
    Öz: Bu çalışmada, harmanlanmış öğrenme ortamının öğretmen adaylarının başarısına ve güdülenmelerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, yarı-deneysel desen kapsamına giren “ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen” kullanılmıştır. Çalışma, 2012 – 2013 öğretim yılı bahar yarıyılında, Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Đlköğretim Anabilim Dalı Matematik Öğretmenliği ile Sosyal Bilgiler Öğretmenliğinde okuyan 158 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deneysel çalışmada kullanılan “Đnsan Đlişkileri ve Đletişim” dersi, matematik öğretmenliği dalı dördüncü sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenliği dalı üçüncü sınıflarında okutulduğu için bu iki bölüm çalışmaya dâhil edilmiş olup deney ve kontrol grupları kendi içlerinde rastgele belirlenmiştir. Veri toplama işlemlerine katılmayan, internet üzerindeki etkinlikleri düzenli takip etmeyen veya devamsız olan deney grubu öğrencilerinden toplam 10 öğrenci, veri analizine dâhil edilmemiştir. Kontrol grubu öğrencilerinden devamsız olan 5 öğrenci ve ölçekleri düzgün doldurmayan 8 öğrenci çalışmaya dâhil edilmemiştir. Buna göre matematik deney grubunda 38, matematik kontrol grubunda 38, sosyal deney grubunda 41 ve sosyal kontrol grubunda 41 olmak üzere 158 öğrenci çalışma grubunu oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak; “Đnsan Đlişkileri ve Đletişim” dersi başarı testi, Pintrich, Smith, Garcia ve McKeachie’nin (1991) Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) adıyla geliştirilen ve Büyüköztürk ve diğerleri (2004: 219-227) tarafından Türkçe’ye uyarlama çalışması yapılan Güdülenme Ölçeği kullanılmıştır. “Đnsan Đlişkileri ve Đletişim” dersi akademik başarı testinin KR-20 güvenirlik katsayısı 0,913 olarak hesaplanmıştır. Uygulama toplam 10 hafta sürmüştür. Deney grubunda dersler harmanlanmış öğrenme yaklaşımına uygun olarak hem yüz-yüze ortamda hem de internet ortamında sunulmuştur. Harmanlanmış öğrenmenin çevrimiçi boyutunu oluşturmak üzere bir Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS) olan Moodle kullanılmıştır. Kontrol gruplarında ise sınıf ortamında geleneksel öğretimle dersler işlenmiştir. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t-testi, eşleştirilmiş örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testleri kullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamında SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda; “Đnsan Đlişkileri ve Đletişim” dersi başarı testi son test puan ortalamaları karşılaştırıldığında matematik deney ve kontrol gruplarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık çıkmasına karşın sosyal deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılık çıkmamıştır. Uygulama sonrası her iki deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin akademik başarı testi son test puan ortalamaları karşılaştırıldığında matematik deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Uygulama sonrası deney ve kontrol gruplarında yer alan matematik ve sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin güdülenme ölçeği son test puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Deney gruplarının güdülenme ölçeği ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında matematik deney grubu ön test son test puanları arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmasına rağmen sosyal bilgiler deney grubunun ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lise öğrencilerinin motivasyonel, bilişsel ve bilişüstü yeterlikleri ile özerk öğrenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
    (İdeal Kent Yayınları, 2018) Pesen, Ata; Oral, Behçet; Bulut, Yusuf
    Bu araştırma, lise öğrencilerinin motivasyonel, bilişsel ve bilişüstü yeterlikleri ile özerk öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını ve öğrencilerin motivasyonel, bilişsel ve bilişüstü yeterlikleri ile özerk öğrenme düzeylerinin "cinsiyet, sınıf düzeyi ve kitap okuma sıklığı" değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için yapılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Siirt il merkezinde seçkisiz örneklem yöntemiyle seçilmiş 9, 10 ve 11. sınıflarında öğrenim gören 386 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; öğrencilerin kişisel bilgilerini toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanmış "Kişisel Bilgi Formu" ile Aktamış ve Uça (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan "Motivasyonel, Bilişsel ve Bilişüstü Yeterlilikler Ölçeği" ile Arslan ve Yurdakul (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan "Özerk Öğrenme Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde Spearman Sıra Farkları Korelasyon Katsayısı, Mann Whitney U testi ve Kruskall Wallis H Testi analizleri kullanılmıştır. Sonuç olarak, lise öğrencilerinin motivasyonel, bilişsel ve bilişüstü yeterlik ile özerk öğrenme düzeyleri arasında yüksek düzeyli ve pozitif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Öğrencilerin motivasyonel, bilişsel ve bilişüstü yeterlikleri cinsiyet, sınıf düzeyi ve kitap okuma sıklığı değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Öğrencilerin özerk öğrenme düzeylerinin kitap okuma sıklığı değişkenine göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmenlerin sınıf içi demokratik davranışlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
    (Cahit Aydemir, 2017) Kesici, Ahmet; Pesen, Ata; Oral, Behçet
    Bu çalışma, öğretmenlerin sınıf içi demokratik davranışlarını çeşitli değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli benimsenmiştir. Araştırma 2012 yılında Siirt il merkezindeki bulunan 9 ortaokul ve 10 lisede görev yapan 251 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin sınıf içi demokratik davranışlarını belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından beşli olarak derecelendirilmiş likert tipinde bir ölçek geliştirilmiştir. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucu varyansın %30'nu açıklayan 16 maddeden oluşan tek boyutlu bir yapı elde edilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa katsayısı .837 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada, ortalamaları karşılaştırmak için Kruskal Wallis Testi ve Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizleri sonucunda öğretmenlerin sınıf içi demokratik davranışları ile ilgili algılarına ait puanların ortalaması oldukça yüksek bir düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin sınıf içi demokratik davranışlarına yönelik algılarının cinsiyet, kıdem, öğretmenlerin görev yaptıkları alan ve okul türüne (ortaokul, lise) göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Science High School Students' Perceptions of Science High Schools in Turkey
    (Nesibe Aydin Education Inst, 2020) Pesen, Ata; Oral, Behcet; Epcacan, Ugur
    The aim of this study is to investigate the 10th, 11th and 12th grade science high school students' perceptions of science high schools where they are educated. The study, which is carried out by using qualitative research methods, is a based on multiple case study model. The study group of the study consisted of 69 students studying at 10th, 11th and 12th grades. An interview form prepared by the researchers was used as a data collection tool. The data were analysed by using descriptive analysis and content analysis approaches. As a result of data analysis, it was concluded that science high school students mostly choose science high schools because of their qualified education and teachers. It has been found out that science high schools, in general, aim at educating qualified students, and enabling them to enter good universities. It has been further concluded that the students' social opportunities and experimental training in school environment should be augmented. With the students' opinions, it has emerged that science high schools are advantageous in terms of their level of achievement, qualified education, and good prospects; and disadvantageous in terms of high expectation and psychological pressure resulting from some other factors.
  • [ X ]
    Öğe
    Science High School Students’ Perceptions of Science High Schools in Turkey
    (2020) Oral, Behçet; Pesen, Ata; Epçaçan, Uğur
    The aim of this study is to investigate the 10th, 11th and 12th grade science high school students’perceptions of science high schools where they are educated. The study, which is carried out byusing qualitative research methods, is a based on multiple case study model. The study group of thestudy consisted of 69 students studying at 10th, 11th and 12th grades. An interview form prepared bythe researchers was used as a data collection tool. The data were analysed by using descriptiveanalysis and content analysis approaches. As a result of data analysis, it was concluded that sciencehigh school students mostly choose science high schools because of their qualified education andteachers. It has been found out that science high schools, in general, aim at educating qualifiedstudents, and enabling them to enter good universities. It has been further concluded that thestudents’ social opportunities and experimental training in school environment should beaugmented. With the students’ opinions, it has emerged that science high schools are advantageousin terms of their level of achievement, qualified education, and good prospects; anddisadvantageous in terms of high expectation and psychological pressure resulting from some otherfactors.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim