Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Onat, Hatice" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    10. sınıf biyoloji ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
    (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Onat, Hatice; Efe, Rıfat
    Bu çalışmada, 10. sınıf Biyoloji ders kitabının hedef kazanım, görsel tasarım, öğrenme etkinlikleri, hazırlık çalışması, değerlendirme etkinlikleri ve içerik bakımından ders öğretmenlerinin bakış açısıyla ele alınarak, yeterliliği ve öğrenci düzeyine uygunluğunun araştırılması amaçlanmıştır. Bunun için örneklem olarak, 2020-2021 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığında görevli, Diyarbakır ilindeki resmi ve özel okullarda görev yapan Biyoloji öğretmenleri seçilmiştir. Çalışma Biyoloji öğretmenlerine yönelik, nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarının birlikte kullanıldığı karma araştırma yaklaşımı olarak tasarlanmış olup, 7 mülakat sorusu ve 24 maddeli beşli likert tipinde ölçek kullanılarak hazırlanmıştır. Ölçek verileri SPSS 28 paketi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda biyoloji öğretmenlerinin 10. sınıf biyoloji ders kitabına ilişkin belirlenen alanlarla ilgili görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı (p>0,05) görülmüştür. Çalışmaya katılan biyoloji öğretmenleri 10. sınıf biyoloji ders kitabı hakkında genellikle olumlu değerlendirmelerde bulunmakla birlikte söz konusu ders kitabının içeriğinin sadeleştirilmesi, kazanımların ve değerlendirme sorularının sayıca arttırılması gerektiği fikrini dile getirmişlerdir.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim