Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Michinov, Nicolas" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    A meta-analysis of the effect of Peer Instruction on learning gain: Identification of informational and cultural moderators
    (Elsevier Sci Ltd, 2017) Balta, Nuri; Michinov, Nicolas; Balyimez, Serkan; Ayaz, Mehmet Fatih
    Peer Instruction is an interactive teaching method to improve learning in higher education. It has been used in a wide range of courses and countries to create interactivity during lectures. The meta-analysis is based on 29 studies (N = 4738), and aims to examine the effect of Peer Instruction on learning gains and identify moderating variables. Peer Instruction has a positive impact on learning compared to traditional teaching methods, and differences can be observed in both informational and cultural variables. It appears to be most effective in collectivist countries and in individualist countries that place a high value on social interaction, compared to those encouraging individual learning. Findings invite researchers to take the cultural values of countries into consideration.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim