Yazar "Kuzu, Sekvan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fen bilgisi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi: Şırnak ili örneği(2015) Kuzu, SekvanBu araştırmayla amaçlanan, Fen Bilgisi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi ve Fen Bilgisi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme düzeyleri ile cinsiyet, öğretmenlik kıdemi, öğrenim durumları ve görev yaptıkları okulun sosyo-ekonomik durumları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olamadığını saptamaktır. Araştırma; Giriş, Kuramsal Çerçeve, Yöntem, Bulgular, Tartışma ve Yorum ile Sonuç ve Öneriler olmak üzere beş ana bölümden oluşmaktadır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırma, Şırnak ili Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı devlet okullarında görev yapan 27 bayan 73 erkek öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgiler ve öğretmenlerin yansıtıcı düşünme süreçlerine ilişkin görüşlerden oluşan Dolapçıoğlu (2007) tarafından geliştirilen 28 maddelik ölçek formu kullanılmıştır. Araştırmada frekans (f), yüzdelik değer (%), bağımsız grup t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova) analizleri kullanılmış olup manidarlık 0.05 düzeyinde sınanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayarda SPSS for Windows ver: 16,0 yardımıyla istatistiksel teknikler kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Yapılan istatistikler sonucunda örnekleme katılan öğretmenlerin "yansıtıcı düşünme ölçeği" ndeki maddelere "yansıtıcı günlük tutma" dışında "sıklıkla" ya da "her zaman" yerine getirdiklerini gözlenmiştir. Buna karşın araştırmaya katılan öğretmenlerin yansıtıcı günlük tutma uygulamasında büyük çoğunluğunun "hiçbir zaman" günlük tutmadıkları görülmüştür. Verilerin analizinde uygulanan t-testi sonuçlarına göre, Fen Bilgisi öğretmenlerinin cinsiyeti, öğretmenlik kıdemi ve mezun oldukları okul türü ile yansıtıcı düşünme becerilerini kullanma düzeyi arasında genel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır. Aynı şekilde uygulanan ANOVA testi sonucuna göre öğretmenlerin görev yaptıkları okulun sosyo-ekonomik durumu ile yansıtıcı düşünme becerilerini kullanma düzeyi arasında genel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER Yansıtıcı Düşünme, Yansıtıcı ÖğretmenÖğe An Investigation of Teachers' Beliefs about Learning(Fac Teacher Education, 2014) Bay, Erdal; Ilhan, Mustafa; Aydin, Zeynep; Kinay, Ismail; Yigit, Celal; Kahramanoglu, Recep; Kuzu, SekvanThe aim of this study was to investigate teachers' beliefs about learning. So, we investigated the level of teachers' beliefs about the traditional and constructivist approach (cognitive, social and radical). Further, it was questioned how teachers developed qualifications needed for the constructivist approach. The study was conducted on 233 teachers working in the city centre of Gaziantep in Turkey during 2011-2012 school year. Beliefs about Learning Scale, developed by the researchers, was used for data collection. The results revealed that the teachers adopted the constructivist approach at a higher level than the traditional approach. Speaking about the constructivist approach dimensions, the teachers adopted the social constructivist approach at a higher level than cognitive and radical constructivist approaches. According to the gender variable, the extent to which the female teachers adopted the constructivist approach was higher in comparison with the male teachers. Moreover, it was found that the level of classroom teachers' beliefs about the traditional approach was higher than that of subject teachers' beliefs according to seniority. Another finding was that the increase in seniority increased the teachers' beliefs about the traditional approach. The findings indicated that the teachers adopted qualifications for the constructivist approach mostly during their undergraduate and post-graduate education.