Yazar "Kutluca, Sevtap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 8. sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerine etki eden faktörlerin incelenmesi(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2015) Kutluca, Tamer; Alpay, Fatma Nur; Kutluca, SevtapBu çalışmada, sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin cinsiyet, kardeş sayısı, anne-baba eğitim düzeyi ve matematik başarı düzeylerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Bu amaçla Bindak (2005) tarafından geliştirilen ölçekten yararlanılmıştır. Ölçek, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Bartın il merkezindeki 8. sınıflarda öğrenim gören 158 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modellerinden karşılaştırma türü tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin matematik kaygı düzeyleri ile cinsiyet, kardeş sayısı, anne ve baba eğitim düzeyleri arasında anlamlı düzeyde farklılık bulunmazken, öğrencilerin matematik kaygı düzeyleri ile matematik başarı arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Matematik kaygısı yüksek olan öğrencilerin matematik başarılarının düşük, matematik başarıları yüksek olan öğrencilerin ise matematik kaygılarının düşük olduğu görülmüştür.Öğe Metaphoric Perceptions of Secondary School Students about Smartboard Concept(Politik Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi, 2020) Gündüz, Samet; Kutluca, Tamer; Kutluca, SevtapThis study was carried out to reveal the metaphorical perceptions of secondary school students about the concept of smart board. In this research phenomenology which is one of a qualitative research, is used. The study group of the research consists of a total of 226 secondary school students, 93 of whom are girls and 133 are boys, at a public school where the smart board installation is completed. For the collection of the data, students were asked to complete the sentence “Smartboard is like ……; because ……”. Content analysis technique was used in the analysis of the data. The data obtained from the study were presented as the form of tables including frequency and percentage ratios, and then this data were interpreted accordingly. In some places, students' views are included with direct quotations. As a result of the research, have been identified that students produced 23 different metaphors. These metaphors are grouped as six different categories in terms of their features. The most television, computer and telephone metaphors about the concept of smart board have been produced.