Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Korkut, Ali" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Pozitif Gençlik Gelişimi El Kitabı: Küresel Bağlamlardan Güncel Araştırma, Politika ve Uygulamalar
    (Ali KORKUT, 2021) Korkut, Ali
    “Pozitif Gençlik Geliişimi El Kitabı: Küresel Bağlamlardan Güncel Araştırma, Politika ve Uygulamalar” başlıklı bu kitap, özellikle son birkaç onyıldır ön plana çıkmaya başlayan, ergenlere ve erken yetişkinlik dönemine gelişimin yaşandığı bağlam perspektifinden alternatif bir bakış açısını vurgulamaktadır. Pozitif Gençlik Gelişimi (PGG), ergenlerin gelişim olanaklarına, iyi oluş düzeylerine ve gelişmesine odaklanan böyle bir perspektifi esas alarak farklı kültürel bağlamlarda yürütülen ergen araştırmalarının ortaya koyduğu bulguları okuyucuya ulaştırmaktadır. Gelişimsel bir model önerisi olarak 7C modelini (competence, confidence, character, caring, connection, contribution and creativity) esas alan çalışma, ergenlerin ve erken yetişkinlik dönemlerindeki kişilerin psikolojik sağlamlık düzeylerini artırmayı, onları desteklemeyi ve kötü veya kendilerine zarar verebilecek alışkanlıklara yönelmekten alıkoymayı da amaçlamaktadır. Farkındalık, öznel mutluluk, kimlik gelişimi, sosyal destek, akademik başarı, psikolojik sağlamlık, yaşam doyumu, akran desteği, aile desteği, ümit, toplumsal cinsiyet farklılıkları gibi farklı konularla ilgili olarak uygulamalı araştırmalar, pozitif genlik gelişimine farklı pencerelerden yaklaşımın esas alındığını vurgulamaktadır. Kitabın önemli ve dikkat çeken özellikleri de vurgulanmalıdır. Pozitif ergen gelişimi konusunda alanyazına bakıldığında, araştırmacıların ve yayınların büyük çoğunlukla Batı toplumlarında, eğitimli, sanayileşmiş, zengin ve demokratik bağlamlarda yoğunlaştığı gözlenmektedir. Kültürel bağlamların ergen gelişimi üzerindeki etkisi farklılık göstermekle birlikte, bu bakış açısının, ‘kültürel görelilik ve kültürel evrensellik’ açısından da yorumlanmasına, bulguların değerlendirilmesine ve konunun daha geniş bir çerçevede anlaşılması gerekmektedir. Bu kitap, 18 farklı ülkede toplumda temsil oranı düşük / azınlık grupları üzerinde toplanan veriler üzerine değerlendirmeler içermektedir. İkinci olarak, nitel araştırmaların ve Batı toplumlarındaki katılımcıların domine ettiği alanyazınla ilgili, geçerli ve güvenilir ölçme araçları kullanılarak görece daha az eğitimli, sanayileşmiş ve demokratik toplumlardaki ergenlerden elde edilen veriler ışığında pozitif ergen gelişimine farklı bir lensten yaklaşılmaktadır. Üçüncüsü, kitapta yer alan araştırmaların yazarları farklı disiplinlerden alanında uzman araştırmacılar olmakla birlikte, disiplinlerarası yoğun bir işbirliği esas alınmamış; her araştırmacı kendi özgün bakış açısı, yöntemi ve değerlendirmeleri ile zenginlik katmakta ve konuya bakış açısını genişletmektedir. Kitabı önemli v etkili kılabilecek bir diğer özellik, pozitif ergen gelişimi müdahale programlarının Batı-dışı toplumlardaki katılımcılar üzerinde yorumlanması ve sonuçların ortaya konulmasıdır. Bu noktada, yazarlar pozitif psikolojinin müdahale programlarının farklı kültürler bağlamında katılımcı gruplarında uygulanabilirliği ve etkisi üzerine düşüncelerini de okuyucuyla paylaşmakta ve pozitif psikolojiye bağlamlararası bir veri seti ortaya koymaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER ALGILARI: METAFORİK BİR ANALİZ ÇALIŞMASI1
    (2016) Keskin, İsmail; Korkut, Ali
    Kariyer, yükseköğretim kurumları sonrasında öğrencilerin karşı karşıya kalacakları iş yaşantısının 'sık kullanılan' ifadelerinden biri olarak dikkatleri çekmektedir. Öğrencilerin bireyin iş yaşamı boyunca kazanımları veya deneyimlerinin bir bütününü ifade eden bütüncül bir kavram olarak kariyere ilişkin algıları, onların iş yaşantısına yaklaşımlarını, iş ortamındaki ilişkilerini ve yönetsel eylemlere bakış açılarını etkileyebilir ve örgütsel verimlilikleri üzerinde işlevsel rol oynayabilir. Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kariyer kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü farklı sınıflarda öğrenim gören 125 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel veri toplama teknikleri kullanılmıştır. Araştırma verileri, katılımcıların "Kariyer...........gibidir, çünkü......." ifadesini tamamlamaları ile elde edilmiştir. Metaforun konusu ve kaynağı arasındaki ilişki "gibi" kelimesi ile belirlenmeye çalışılmış; 'çünkü' ifadesi ise metaforlara yüklenen anlamın arka planına ilişkin olarak değerlendirilmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi ile olgubilim deseni kullanılmıştır. Metaforların analiz edilmesi ve yorumlanması süreci (1) metaforların belirlenmesi, (2) metaforların sınıflandırılması, (3) kategori geliştirme, (4) geçerlik ve güvenirliği olmak üzere dört aşamada gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Toplanan verilerin sonucunda öğrencilerin 5 temaya bağlı 10 kategori altında toplam 70 metafor geliştirdikleri görülmüştür. Katılımcılar, kariyer kavramını 'verimlilik', gelişme ve olgunlaşma', 'yol' ve 'hedef' ile ilişkili bir kavram olarak düşünmektedirler. 'Yılan', 'deniz' ve 'böcek' rekabete, belirsizliğe ve zorluğa işaret eden olumsuz metaforlar olarak bulunmuştur
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üniversite öğrencilerinin kariyer algıları: Metaforik bir analiz çalışması
    (Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Korkut, Ali; Keskin, İsmail
    Kariyer, yükseköğretim kurumları sonrasında öğrencilerin karşı karşıya kalacakları iş yaşantısının ‘sık kullanılan’ ifadelerinden biri olarak dikkatleri çekmektedir. Öğrencilerin bireyin iş yaşamı boyunca kazanımları veya deneyimlerinin bir bütününü ifade eden bütüncül bir kavram olarak kariyere ilişkin algıları, onların iş yaşantısına yaklaşımlarını, iş ortamındaki ilişkilerini ve yönetsel eylemlere bakış açılarını etkileyebilir ve örgütsel verimlilikleri üzerinde işlevsel rol oynayabilir. Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kariyer kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü farklı sınıflarda öğrenim gören 125 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel veri toplama teknikleri kullanılmıştır. Araştırma verileri, katılımcıların “Kariyer...........gibidir, çünkü.......” ifadesini tamamlamaları ile elde edilmiştir. Metaforun konusu ve kaynağı arasındaki ilişki “gibi” kelimesi ile belirlenmeye çalışılmış; ‘çünkü’ ifadesi ise metaforlara yüklenen anlamın arka planına ilişkin olarak değerlendirilmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi ile olgubilim deseni kullanılmıştır. Metaforların analiz edilmesi ve yorumlanması süreci (1) metaforların belirlenmesi, (2) metaforların sınıflandırılması, (3) kategori geliştirme, (4) geçerlik ve güvenirliği olmak üzere dört aşamada gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Toplanan verilerin sonucunda öğrencilerin 5 temaya bağlı 10 kategori altında toplam 70 metafor geliştirdikleri görülmüştür. Katılımcılar, kariyer kavramını ‘verimlilik’, gelişme ve olgunlaşma’, ‘yol’ ve ‘hedef’ ile ilişkili bir kavram olarak düşünmektedirler. ‘Yılan’, ‘deniz’ ve ‘böcek’ rekabete, belirsizliğe ve zorluğa işaret eden olumsuz metaforlar olarak bulunmuştur.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim