Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kocakaya, Serhat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    THE EFFECTS OF COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION DESIGNED ACCORDING TO 7E MODEL OF CONSTRUCTIVIST LEARNING ON PHYSICS STUDENT TEACHERS' ACHIEVEMENT, CONCEPT LEARNING, SELF-EFFICACY PERCEPTIONS AND ATTITUDES
    (Anadolu Univ, 2010) Kocakaya, Serhat; Gonen, Selahattin
    The purpose of this study was to investigate the effects of a Computer-Assisted Instruction designed according to 7E model of constructivist learning(CAI7E) related to electrostatic topic on physics student teachers' cognitive development, misconceptions, self-efficacy perceptions and attitudes. The study was conducted in 2006-2007 academic year and was carried out in three different classes taught by the same teacher, in which there were 79 2nd, 3rd and 4th grade university students, in central city of Diyarbakir in Turkey. An experimental research design including the electrostatic achievement test (EAT), the electrostatic concept test (ECT), physics attitude scale (PAS) and self-efficacy perception scale (SEPS) was applied at the beginning and at the end of the research as pre-test and post-test. After the treatment, general achievement in EAT increased (P<0.05), but not all of subgroup. Difference between pre-test and post-test both knowledge and application levels of cognitive domain was found significant (P<0.05), but not in comprehension level. This result showed that using CAI7E in teaching electrostatic topic was very effective for physics student teachers already learned this topic in several physics course to reach knowledge and application levels of cognitive domain. Analysis of electrostatic concept test (ECT); CAI7E changed students' misconceptions related to electrostatic and electric field positively (P<0.05) and additionally change was found in SEPS (P<0.05). It was also found out that there was no change about students' attitudes towards physics (P>0.05).
  • [ X ]
    Öğe
    Effects of demographic and affective characteristics on physics achievement: A structural equation modeling approach
    (2013) Kocakaya, Serhat; Gönen, Selahattin
    In this study the process of how socioeconomic status, specifically parents education, income and students prior learning affect the children s academic achievement and affective characteristics (attitude and self-efficacy) were examined. The study was performed on 205 17-18-year-old students. Parents years of schooling was also found to be statistically important as socioeconomic factor to be considered in both policy and research on school-age children. It is found that parents education and students prior learning have direct effect on achievement and affective characteristics. On the other hand, family income has indirect effect on achievement and affective characteristics through student prior learning.
  • [ X ]
    Öğe
    Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimler Üzerine Görüşlerinin Değerlendirilmesi
    (2006) Gönen, Selahattin; Kocakaya, Serhat
    Bu çalışmanın amacı lise fizik öğretmenlerinin hizmet içi eğitim (H.İ.E) ile ilgili görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemini Diyarbakır, Denizli, Van, Şanlıurfa ve Mardin il merkezlerinde görev yapan 100 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, öğretmene yöneltilen anket sorunlarına verilen yanıtlar ile elde edilmiştir. Görüşleri alınan fizik öğretmenlerin büyük çoğunluğu hizmet içi eğitimleri gerekli bulmasına rağmen almış oldukları hizmet içi kurs sayıları beklentilerin altındadır. Bu hususta Milli Eğitim Bakanlığı (M.E.B.)’nın düzenlediği kursların sayı ve nitelik bakımından yeterli olmadığı belirlendi. Değerlendirme sonuçları, varyans analizi, frekans dağılımları ve yüzdeleri alınarak, tablolar ve metin içinde bulgular bölümünde sunulmuştur. Son bölümde hizmet içi eğitimler için araştırma sonuçlarına dayalı olarak bazı öneriler verilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lise öğrencilerinin fizik dersindeki başarılarını etkileyen etmenler arasındaki ilişkilerin path analizi tekniği ile incelenmesi
    (2017) Kocakaya, Serhat; Gönen, Selahattin
    Bu çalışmanın temel amacı, öğrenci başarısını etkileyen etmenleri ve bu etmenler arasındaki ilişkileri path analizi tekniği ile inceleyip path analizinin alan eğitimi çalışmalarına uygunluğunu tartışmaktır. Çalışma, 2006?2007 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır il merkezinde bulunan dört farklı lisenin 2. ve 3. sınıfında öğrenim gören 167 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Yapılan analizler sonucu, öğrencilerden hem BDİÖ hem de BD7E ile öğrenim görenlerin elektrostatik konusu ile ilgili başarılarının grupların her ikisinde de öğrencilerin başarı testinden aldıkları puanlarla birlikte kavram testinden aldıkları puanların ön-teste kıyasla son-testte önemli bir artış gösterdiği (P<0,05) saptandı. Ayrıca, uygulama sonunda öğrencilerin hem fizik ve bilgisayara yönelik tutumlarında hem de fizik dersine yönelik öz yeterlik ve algılarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görüldü. Path analizi ile yapılan incelemeler sonucunda; demografik özelliklerin öğrencilerin bu çalışmadan elde ettikleri fizik başarıları üzerinde bir etkiye sahip olmadığı saptanırken aynı özelliklerden annenin eğitim düzeyi ile ailenin gelir düzeyinin öğrencinin ilköğretim başarı notları üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu, cinsiyet ve babanın eğitim düzeyinin ise öğrencinin ilköğretim başarısında etkili olmadığı saptanmıştır. Duyuşsal özelliklerden olan fizik dersine yönelik tutum ile öz yeterlik ve algısının da öğrenci başarısı üzerinde net bir etkisinin olmadığı gözlendi. Ön-test ve son-test olarak uygulanan kavram testindeki önermelere öğrenciler tarafından verilen doğru ve yanlış cevaplar frekans boyutunda incelendiğinde, uygulanan öğrenme yaklaşımlarının öğrencilerde var olan kavram yanılgılarını genel olarak azalttığı, ancak bazı önermelerde ise artışa neden olduğu görüldü. Öğrencilerle yapılan yarı-yapılandırılmış mülakatlar incelendiğinde, genel olarak bilgisayar destekli uygulamaların öğrencilerin fizik dersine yönelik motivasyonlarını arttırdığı, fiziğe bakış açılarını olumlu yönde değiştirdiği ve günlük yaşamla olan iç içeliğini fark ettikleri belirlendi. Anahtar Kelimeler: Path analizi, bilgisayar destekli yapılandırmacı öğrenme, demografik özellikler, elektrostatik, başarı.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lise öğrencilerinin fizik dersindeki başarılarını etkileyen etmenler arasındaki ilişkilerin path analizi tekniği ile incelenmesi
    (Dicle Üniversitesi, 2008) Kocakaya, Serhat
    Bu çalışmanın temel amacı, öğrenci başarısını etkileyen etmenleri ve bu etmenler arasındaki ilişkileri path analizi tekniği ile inceleyip path analizinin alan eğitimi çalışmalarına uygunluğunu tartışmaktır. Çalışma, 2006?2007 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır il merkezinde bulunan dört farklı lisenin 2. ve 3. sınıfında öğrenim gören 167 öğrenci üzerinde yürütülmüştürYapılan analizler sonucu, öğrencilerden hem BDİÖ hem de BD7E ile öğrenim görenlerin elektrostatik konusu ile ilgili başarılarının grupların her ikisinde de öğrencilerin başarı testinden aldıkları puanlarla birlikte kavram testinden aldıkları puanların ön-teste kıyasla son-testte önemli bir artış gösterdiği (P<0,05) saptandı. Ayrıca, uygulama sonunda öğrencilerin hem fizik ve bilgisayara yönelik tutumlarında hem de fizik dersine yönelik öz yeterlik ve algılarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görüldü. Path analizi ile yapılan incelemeler sonucunda; demografik özelliklerin öğrencilerin bu çalışmadan elde ettikleri fizik başarıları üzerinde bir etkiye sahip olmadığı saptanırken aynı özelliklerden annenin eğitim düzeyi ile ailenin gelir düzeyinin öğrencinin ilköğretim başarı notları üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu, cinsiyet ve babanın eğitim düzeyinin ise öğrencinin ilköğretim başarısında etkili olmadığı saptanmıştır. Duyuşsal özelliklerden olan fizik dersine yönelik tutum ile öz yeterlik ve algısının da öğrenci başarısı üzerinde net bir etkisinin olmadığı gözlendi. Ön-test ve son-test olarak uygulanan kavram testindeki önermelere öğrenciler tarafından verilen doğru ve yanlış cevaplar frekans boyutunda incelendiğinde, uygulanan öğrenme yaklaşımlarının öğrencilerde var olan kavram yanılgılarını genel olarak azalttığı, ancak bazı önermelerde ise artışa neden olduğu görüldü. Öğrencilerle yapılan yarı-yapılandırılmış mülakatlar incelendiğinde, genel olarak bilgisayar destekli uygulamaların öğrencilerin fizik dersine yönelik motivasyonlarını arttırdığı, fiziğe bakış açılarını olumlu yönde değiştirdiği ve günlük yaşamla olan iç içeliğini fark ettikleri belirlendi. Anahtar Kelimeler: Path analizi, bilgisayar destekli yapılandırmacı öğrenme, demografik özellikler, elektrostatik, başarı. The main aim of this study is to investigate the factors that affect student achievement and relations among these factors by path analysis technique and to discuss whether this technique is appropriate for the studies of field education. The study was conducted on 167 students studying grade 2 and 3 of four different high schools in Diyarbakır province center in 2006-2007 educational year. It was determined that there was a significant increase in students? scores got through achievement test and the scores taken from the concept test in the post-test compared to the pretest (P<0.05) for both groups. Moreover, at the end of the study, there was not a statistically significant difference in both students? attitudes towards both physics and computer, and students? self efficacy and perception towards physics. From the results of the path analysis, it was determined that there was not any effect of the demographical properties on students? physics achievement, but some of them, e.g., mother?s educational level and income level of family had a positive effect on students? primary education achievement, while gender and father?s educational level had not any effect on those of the students. It was observed that attitude and self efficacy perception which are affective properties had no effect on students? achievement sharply.When the right and wrong answers by students to the concept test were examined according to their frequency, the applied learning approaches decreased the present misconceptions in general but they were increased in some of the propositions.The examination of semi-constructed interviews revealed that, in general, computer assisted applications increased students? motivation towards physics. They changed students? look towards physics positively and they help students to release it is intertwined with every day life.Keywords: Path analysis, computer aided constructivist learning, demographic properties, electrostatic, achievement.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lise-1 öğrencilerinin farklı iki öğretim yöntemine göre fizik başarı ve bilgisayar tutumlarının karşılaştırılması
    (Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2005) Gönen, Selahattin; Kocakaya, Serhat
    Öz:Bu çalışma, Diyarbakır ilindeki özel bir lisenin 1.sınıfında okuyan iki grup üzerinde gerçekleştirildi. Gruplar, başarı ve tutum ön-test sonuçları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmayan iki şubenin öğrencilerinden seçildi. Gruplardan birine bilgisayar destekli öğretim, diğerine ise bütünleştirici öğretimin 7E modeline göre öğretim yapıldı. Grupların başarılarını karşılaştırmak amacıyla elektrostatik konusunda hazırlanmış çoktan seçmeli 29 sorudan oluşan bir başarı testi uygulandı. Başarı testinin istatistiksel analizi sonucunda bilişsel alanın bilgi ve kavrama düzeylerinde öğrencilerin başarıları arasında anlamlı bir fark bulundu (P < 0,05). Bununla birlikte, bilişsel alanın uygulama basamağında öğrencilerin başarılan arasında bir fark bulunmadı. Uygulanan öğretim yöntemlerinin öğrencilerin bilgisayar tutumlarına etkisini belirlemek için, 42 Likert tipi önermeden oluşan, bir bilgisayar tutum ölçeği son-test olarak uygulandı. Elde edilen sonuçlar öğrencilerin bilgisayara karşı tutumlarının öğretim yöntemlerinden etkilenmediğini gösterdi.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    LN300C Sealed Nitrogen / DYE Lazerin E. Coli ATCC 25922 kültürüne uygulanması ve canlı kalan hücrelerin tespiti
    (2016) Kocakaya, Serhat; Aydınol, Mahmut
    Bu çalışmada UV ışın yayan LN300C sealed nitrogen/dye lazerin yapısı ve özellikleri hakkında bilgi verildi ve bu cihazın mikroorganizmalar üzerindeki etkileri bir uygulama ile incelendi. Deneyin amacı; UV ışınlara maruz kalacak olan E. Coli ATCC 25922 kodu ile adlandırılan bakteri kolonilerinin üreme grafiklerinin, uyguladığımız dozlarda, nasıl bir değişim gösterdiğini incelemektir. Deney süreci bittikten sonra bakteri kültürlerinin bulunduğu katı besi yerleri fotoğraflanarak sonuçlar kaydedildi.
  • [ X ]
    Öğe
    Pre-service Physics Teachers' Views on Designing and Developing Physics Digital Stories
    (Univ Barcelona, Res Group Educ & Virtual Learning, Digital Educ Observatory, 2016) Kocakaya, Serhat; Kotluk, Nihat; Karakoyun, Ferit
    The aim of this study is to determine the pre-service physics teachers' views on the effect of designing and developing physics digital stories (DST) on improving their 21st century skills. The study is a qualitative research carried out with 13 pre-service physics teachers, who participated in the course of designing and developing DST, during 6 weeks, at Yuzuncu Yil University, Turkey, in the spring term of 2013-2014 academic year. Data were collected using semi-structured interviews and were examined by descriptive analysis technique focusing on the themes. The major findings of the study are that they developed their many 21st century skills; such as ICT (information and communication technologies) skills, critical thinking, problem solving; planning, self-control, responsibility, production; communication, cooperation, and collaboration when creating their digital stories. Thus, to design and develop digital stories have a positive effect on pre-service physics teachers' skills, and improve many 21st century skills.
  • [ X ]
    Öğe
    A Structural Equation Modeling on Factors of How Experienced Teachers Affect the Students' Science and Mathematics Achievements
    (Hindawi Ltd, 2014) Kocakaya, Serhat; Kocakaya, Ferit
    The main purpose of this study was to propose a model for how elementary school students' science and mathematics achievements in their schools and in Level Determination Exam (SBS) depend on the number of teachers and expert teachers in their schools. The sample of the study was 5672 elementary students for the purpose of the study, the number of teachers and expert teachers who worked in sample schools has been defined as independent variables, and students' science and mathematics achievements in their schools and in SBS exam have been defined as dependent variables. The data obtained from school administrations were analyzed using structural equation modeling to analyze relations among students' science and mathematics grades in their schools and science and mathematics achievements in SBS exam and the number of teachers and expert teachers in their school. As a result of the analysis, it has been observed that established model has acceptable fit indices and an increasing number of teachers and expert teachers have positive effects on students' science and mathematics achievements.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim