Yazar "Kaya, Mehmet Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Coğrafya öğretmen adaylarının stres kaynakları(International Balkan University, 2014) Kaya, Mehmet Fatih; Değerliyurt, Mehmet; Aydoğmuş, M. Yasir; Aksu, Recep; Türkmen, ErcanÖz:Bireyin içinden veya dışından gelen, çoğu zaman bireyde gerilime ve çöküntüye yol açan, modern toplumun hastalığı olarak kabul edilen stres; bireyin bir ihtiyacından vazgeçmesine ya da bir tepkide bulunmasına zorlayıcı bir güç olarak bireyin psikolojik durumu üzerinde önemli bir etki göstermektedir. Öğretmen adaylarının stres kaynaklarının belirlenerek bu doğrultuda alınacak önlemler, mesleki bilince ve yeterliliğe sahip nitelikli öğretmenlerin yetiştirilmesine, dolayısıyla mesleki hayatlarında üstlenecekleri rehberlik rolleri ile de yeni neslin topluma yararlı bireyler olarak eğitilmelerine katkı sağlayacaktır. Stres olgusunun analiz edilmesinde en önemli aşamanın stres kaynaklarının belirlenmesi olduğundan, bu çalışmada "Coğrafya Öğretmen Adaylarının Stres Kaynakları Nelerdir?" sorusuna cevap aranarak mevcut durumun ortaya konulması amaçlanmıştır. 20132014 eğitim-öğretim yılında Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı son sınıfta öğrenim gören ve amaçlı örneklemeye uygun olarak belirlenen toplam 22 Coğrafya öğretmen adayının oluşturduğu çalışma grubundan veriler, nitel araştırma yaklaşımına uygun olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma verileri her araştırmacı tarafından ayrı ayrı kodlanmış, daha sonra yapılan her kodlama karşılaştırılarak tespit edilen farklılıklar giderilmeye çalışılmıştır. Yapılan düzenleme sonucunda çalışmanın güvenilirliğini hesaplamak amacıyla bir uzman görüşüne daha başvurulmuş ve elde edilen verilerden hareketle güvenilirliği .97 olarak hesaplanmıştır. Çalışma sonunda; eğitim-öğretim süreci, sosyal yaşam, kişisel, staj süreci ve öğretmenlik mesleği kategorilerine yönelik 18 tema ve 35 alt tema altında stres kaynakları tespit edilmiş ve bu doğrultuda önerilerde bulunulmuştur.Öğe Diyarbakır kültür turizmine ilişkin coğrafya öğretmen adaylarının bakış açılarının belirlenmesi(International Balkan University, 2013) Değerliyurt, Mehmet; Aksu, Recep; Aydoğmuş, M. Yasir; Kaya, Mehmet Fatih; Türkmen, ErcanKüresel ölçekte en hızlı büyüyen dinamik sektörlerden birisi olan turizm, köklü bir tarihe sahip olan ve kültürel açıdan zenginlik taşıyan birçok yerleşim alanı için gelir ve istihdam üreten önemli bir ekonomik gelişme aracı olarak kabul edilmektedir. Hızla küresel bir köy haline gelen günümüz dünyasında artık turist talepleri de zaman içerisinde değişmektedir. Önceleri dinlenmek amacıyla değerlendiren boş zamanların sanayi devriminden sonraki süreçten günümüze doğru yaklaştıkça artması insanları iş yaşamı dışında farklı aktivitelere yönelmelerine neden olmuştur. Önceleri lüks mekânlarda kalma, gece hayatı, pahalı yiyecekler yeme, bol ve özgürce para harcama üzerine bina edilen tatil anlayışı yerine farklı kültürleri tanıma, kültürel, tarihi ve arkeolojik mekânları gezme, yeni ve farklı kültürleri tanıma ve bunlardan yararlanarak yeni bir yaşam perspektifi kazanmak anlayışı oluşmuştur. Bu bağlamda tarih boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapmış, surları, tarihi camileri, kiliseleri, köprüleri, köşkleri, örf-adet ve yöresel el sanatlarıyla kültürel açıdan çok zengin bir dokuya sahip olan Diyarbakır ilinin "Kültürel Turizm Kenti" olma potansiyeli oldukça yüksektir. Ancak, yerel halkın ve yerel yönetimlerin kültürel turizme yönelik ulusal ve uluslararası bir farkındalık oluşturamamış olmasından dolayı bu potansiyel yeterli düzeyde değerlendirilememiştir. Bu çalışmada coğrafya öğretmen adaylarının Diyarbakır ilinin kültürel turizm potansiyeline ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma evrenini Dicle Üniversitesi, coğrafya eğitimi ana bilim dalında okuyan 190 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline göre desenlenmiştir. Katılımcılar yörede kültürel turizmin gelişmesi için kenti tanıtım faaliyetlerinin artırılması ve medyada olumlu imaj oluşturulması gerektiğini düşünmektedir. Araştırma sonuçlarından hareketle kültürel turizm faaliyetlerinin yörenin kalkınmasına ve bölgenin imajına pozitif katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Türkiye ve Almanya’daki lise coğrafya ders kitaplarının dış yapı özellikleri ve öğretme-öğrenme süreci açısından karşılaştırılması(2012) Kaya, Mehmet FatihBu çalışmada, ülkemizde 9. sınıflarda okutulan coğrafya ders kitabı ile Almanya’da liselerde (Gymnasium) okutulmakta olan coğrafya ders kitabı incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel bir desene sahiptir. Ders kitaplarının dış yapı (fizikî) özellikleri ve öğretme-öğrenme süreci ortaya konarak karşılaştırmalar yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye ve Almanya’da kullanılmakta olan ders kitaplarının birbirine üstün yönlerinin yanı sıra Almanya’daki ders kitabının MEB ders kitabına göre daha fazla olumlu yönleri bulunmaktadır.