Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, İlhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    AMERİKALI TÜRKLER
    (Ankara Üniversitesi, 2006) Kaya, İlhan
    Bu makalede, Osmanlı İmparatorluğunun son zamanları ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi boyunca Türklerin Amerika Birleşik Devletleri’ne olan göç eğilimleri incelenmektedir. Bunu yaparken de göç eden insanların sosyo-ekonomik arka-planları ve bu arka-planların ABD’deki yaşama uyum sağlama üzerindeki etkilerini irdelenmektetir. Ayrıca ABD’nin göçmen politikaları ve yasalarının, Türklerin göç hareketleri üzerindeki etkileri, diğer göçmen grupları ile paralelliklere/farklılıklara dikkat çekilerek açıklanmaktadır. Son olarak ta Türklerin ABD’deki dağılımı ve çok kültürlü/çok uluslu Amerikan toplumundaki sosyo-ekonomik durumu tartışılmaktadır
  • [ X ]
    Öğe
    Avrupalı Türkler: Misafir İşçilikten Avrupa Vatandaşlığına
    (2008) Kaya, İlhan
    Bu çalısmada Türk vatandaslarının çesitli Avrupa ülkelerine olan göçleri tarihsel ve cografi karakteristikleri ile ele alınmakta ve Türk göçmenlerin entegrasyon süreçleri analiz edilmektedir. Çalısmanın birinci kısmında Türklerin Avupa ülkelerine göçünün tarihsel süreci, göçmenlerin sosyal, ekonomik ve kültürel arkaplanları ile göçün cografi karakteristikleri incelenmektedir. İkinci kısımda ise Türk göçmenlerin entegrasyon süreçleri ve durumları hem teorik hem de ampirik bakımdan incelenmektedir. Çalısma ampirik verilerden yararlanarak ve etnik cografya teorik temeline dayanarak Türk göçmenlerin egitim durumları, ekonomik statüleri, sosyal ve siyasal katılımları, farklı Avrupa ülkeleri arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri ortaya koymaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Azınlıklar, çokkültürlülük ve Mardin
    (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2007) Kaya, İlhan
    Bu çalışmada çokkültürlülük ve çokkültürlülüğün Türkiye’deki gayrimüslim azınlıklar açısından durumu disiplinler arası bir yaklaşım ile ele alınarak, Mardin’in bu anlamdaki pozisyonunu irdelenmektedir. Çalışma imparatorluk, ulus-devlet ve demokratik devlet tarihsel kategorileri baz alınarak bir kısım değerlendirmeler sunmaktadır. Her bir kategoride farklılıklar değişik form ve tonlarda ifade edilmekte ve farklılıkların ifadesi her sistem içerisinde farklı bir anlayışla ortaya konmaktadır. Çalışma farklılıkların korunması ve daha iyi bir şekilde ifade edilmesi için demokratik devletin önemine vurgu yapmaktadır
  • [ X ]
    Öğe
    Coğrafya Öğretmenlerinin Çevre Bilincini Oluşturma ve Geliştirmedeki Rolü: Diyarbakır Örneği
    (2007) Gündoğdu, Yeliz; Kaya, İlhan
    Bu çalışma çevre eğitiminde kilit rol oynadıkları düşünülen eğitmen gruplarından, coğrafya öğretmenlerinin çevre bilgicini, duyarlılığını ve mevcut müfredat programlarının bu konudaki durumunu ortaya koymaya yönelik bir çalışmadır. Öncelikle çevre eğitimi konusunda yapılan çalışmalar ve ortaya çıkan bir kısım tespitlerkısacaözetlenmektedir.DahasonraDiyarbakıril merkezinde, devletokullarındagörevyapancoğrafya öğretmenlerinin, çevre konusundaki bilgi ve duyarlılık düzeyleri anketlerle ortaya konulmakta ve bunu ders işleme şekillerine ne düzeyde yansıttıkları konusu irdelenmektedir. Anket sonuçları coğrafya öğretmenlerinin çevre konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olmadıklarını ortaya koymaktadır. Ancak öğretmenlerin bu konuda kendilerinde bir eksiklik hissetmelerinin ve geliştirmeye açık tutumlarının da bir fırsat olduğunu belirtmekte fayda vardır. Çalışma çevre eğitimi alanında, eğitmenlerin eğitimi konusunda yapılan ilk çalışmalardan biridir ve umuyoruz ki bu alanda yeni çalışmaların yapılmasına önayak olarak, çağdaş yaklaşımların belirlenmesine ve çevreye karşı sorumluluk duygusunun gelişmesine katkıda bulunur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dicle Üniversitesi öğrencilerinin Türkiye'nin Avrupa Birliği üyeliğine ilişkin görüş ve beklentileri
    (Cahit Aydemir, 2008) Kaya, İlhan; Kılıç, Taner; Yıldırım, Ahmet
    Öz:Çalışmanın amacı Dicle Üniversitesi öğrencilerinin Türkiye’nin AB üyeliği konusundaki görüşlerini ortaya çıkarmak ve bu görüşlerin Türkiye geneli yaklaşımlardan ne gibi farklılıklar arz ettiğini daha önce yapılan çalışmalar ile karşılaştırarak ortaya koymaktır. Çalışma öncelikle Türkiye’nin AB üyeliği sürecinin bir kronolojisini sunmakta ve önemli dönüm noktalarını irdelemektedir. Üyelik sürecinin tarihsel arkaplanı verildikten sonra bu çalışma için ulaşılan sonuçlar, Türkiye genelinde yapılan çalışmalarda ortaya çıkan sonuçlarla karşılaştırmalı olarak değerlendirilmektedir. Yapılan istatistiki analizler Dicle Üniversitesi öğrencileri arasında Türkiye’nin AB üyeliğine desteğin Türkiye ortalamalarının üzerinde olduğunu göstermiştir. Diğer önemli bir sonuç ise cinsiyet farkının AB üyeliği sürecine bakış ve beklentilerde önemli bir değişken olduğu görülmüştür.
  • [ X ]
    Öğe
    The future of the middle East
    (Springer Netherlands, 2014) Kaya, İlhan; Arı, Yılmaz; Yazıcı, Hakkı; 0000-0001-7735-7890
    The Middle East is a region of diverse cultures, political systems, economies, historical experiences, and international alliances regardless of the monolithic view of the region from the outside. These differences become real sources of division and conflict within as well as among the nations in the region. The level of economic and social development in the region varies from country to country.The countries have a political geography that is a product of the colonial period, and authoritarian governments that have done little to improve the living standards in the region or develop a just political system. The regimes have tried to isolate their peoples, frame the outside world, and put great pressure on any organized group that has the potential challenge to undermine their position. A number of these countries have some of the most repressive regimes in the world. The uneven distribution of wealth and resources is a major social, political, and economic problem.People in the region want change and began to push for it. However, the Middle East has not been andis not totally isolated. It is part of a global system of markets, media, and migrations. Also, diverse religious, ethnic, and political groups ask for recognition, access to resources, and a fair representation. As a result, things are beginning to change and even more radical changes in social, political, and economic orders are underway in the region. The effects of climate change, such as falling precipitation rates and rising temperatures, may to have dramatic impacts on the life in theMiddle East. The region’s water scarcity, along with worsening water quality, rising sea levels, and increasing population, could have important negative impacts on agricultural production, health, and the nature. Thus, adaptive measures need to be taken to deal with the overuse of groundwater, alarming water scarcity, and contamination in the region.
  • [ X ]
    Öğe
    Identity across generations: A Turkish American case study
    (2009) Kaya, İlhan
    This article explores identity formation across generations among Turkish Americans. The study argues that important differences exist between first and second generation Turkish Americans in regard to the acceptance and assertion of their American and Turkish identities and cultural practices. While first generation Turkish Americans are quite reluctant to assert their American identities, second generation Turkish Americans openly express both their Turkish and American identities, regardless of their religious orientation. Whereas the first generation is more isolated in America no matter the degree of their acculturation, second generation Turkish Americans are much more integrated, as linguistic proficiency and cultural adaptation are less significant barriers to their participation in larger American society. This article also suggests that those second generation Turkish immigrants who feel discriminated against believe that it is their Islamic faith rather than their ethnicity that is the cause of their lack of acceptance by larger American society.
  • [ X ]
    Öğe
    Lise Coğrafya Ders Kitaplarının Fiziksel Yapı, Tasarım İçerik, Dil ve Yardımcı Materyaller Açısından Değerlendirilmesi: Diyarbakır Örneği
    (2006) Kaya, İlhan
    Bilgisayar teknolojileri ve araştırma temelli öğretimdeki gelişmelere rağmen ders kitapları eğitimciler için hala en önemli öğretim araçlardan ve öğrenciler için vazgeçilmez bilgi kaynaklardan biridir. Bundan dolayı ders kitaplarının yüksek kalitede olması elzemdir. Bu çalışma da 50 soruluk bir ders kitabı inceleme formu kullanılarak yayın tarihleri 1998 ile 2006 tarihleri arasında değişen 15 coğrafya ders kitabı incelenmiştir. Ders kitaplarını genel görünüm, fiziki görünüm, içerik, kelime ve cümle yapısı ile yardımcı materyaller bakımından değerlendiren bu formlar, 31 coğrafya öğretmen adayı tarafından uygulanmıştır. Çalışma sonuçları Türkiye 'deki coğrafya ders kitaplarının dil ve anlatım açısından gayet iyi bir durumda olduğunu gösterirken, aynı kitapların fiziksel yapı, eleştirel düşünceyi geliştirme ve öğrencileri yaşama hazırlama konusunda eksik kaldıkları ortaya koymuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Two brave attempts to bridge structure and agency: Realizm and structuration theory in human geography
    (ESOSDER, 2007) Kaya, İlhan
    Bu çalışma da beşeri coğrafya’da son dönemlerde önem kazanan realizm ve yapısalcı teori yaklaşımları karşılaştırılmaktadır. Her biri farklı kökenlere sahip bu yaklaşımlar, sosyal konuları çalışmak için farklı analiz yolları sunmaktadır. Derin felsefi tarihi ile realizm, teorik çalışmaların ampirik verilerle ilişkisinin kurulmasına büyük önem vermektedir. Öte yandan, yapısalcı teori yapı-fail, determinizm-gönüllülük ve nesnellik-öznellik ikilemlerini aşma çabasındadır. Dolayısıyla, yapısalcı teori, sosyal yapılar ve fail (insan) arasındaki etkileşimleri, zaman ve mekanın göreceliğinin sosyal teorisi vasıtasıyla anlamaya çalışmaktadır. Zaman ve mekanın göreceliği yaklaşımı yapısalcı teoriyi coğrafyacılar için cazip kılarken, realizmin öznellik, bilimsel bilginin üretimi ve geçerliliği ve araştırmacının pozisyonu gibi konularda ortaya attığı ontolojik ve epistemolojik sorular ve sergilediği eleştirel yaklaşım coğrafyacıların bu yaklaşımı akademik çalışmalarına entegre etmesiyle sonuçlanmıştır.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim