Yazar "Karakaya, Volkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul profili araştırması (Kars ili örneği)(AVES Yayıncılık, 2013) Daşdan, Murat; Tösten, Rasim; Bulut, Kurtuluş; Karakaya, VolkanBu araştırmanın temel amacı Kars il ve ilçe merkezlerindeki ilköğretim okullarının fiziksel özelliklerini belirlemek ve temel sorunlarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaca ulaşmak için aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır. a)Karstaki ilköğretim okullarının fiziksel özellikleri nasıldır? b)Karstaki ilköğretim okullarının temel gelir kaynakları nelerdir? c) Karstaki ilköğretim okullarının en önemli sorunları nelerdir? İlköğretim okullarının betimsel özellikleri ve temel sorunlarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırma tarama modelinde ve nicel araştırma yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Kars il (Belediye sınırlarında) merkezi ve 7 ilçe (Akyaka, Arpaçay, Digor, Kağızman, Selim, Susuz ve Sarıkamış) merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 107 ilköğretim okulu yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Okul Profili anketi kullanılmıştır Araştırmada okulun betimsel özelliklerinin tespiti için yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Karstaki okulların %74,8inde ise hiç spor salonu olmadığı, %6,6sı okullarında bilişim teknolojisi sınıfının bulunmadığını ifade etmişlerdir. Okul yöneticilerinin %28,3 ü okullarında fen laboratuvarının olmadığını , %33,01i var olduğunu ancak yetersiz olduğunu belirtmiştirler. Karsta görev yapan okul yöneticileri okulların temel gelir kaynağı olarak; ilk sırada veliler, ikinci sırada hayırsever vatandaşlar ve üçüncü sırada kantin gelirleri olduğunu ifade etmişlerdir. Karstaki okul yöneticilerine göre eğitimin okulların en önemli sorunu fiziksel sorunlar , ikinci önemli sorun toplumun eğitime bakışı , üçüncü önemli sorun öğretmen yeterliliği ve ekonomik yetersizlik ve dördüncü önemli sorun ise eğitim sisteminden kaynaklanan sorunlardır.