Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karabulut, Aslı Tuğçe" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    SOSYAL MEDYA KULLANIMININ TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
    (İrfan TÜRKOĞLU, 2021) Karabulut, Aslı Tuğçe; Bilen, Abdulkadir
    Sosyal medyanın kendine özgü özellikleri ve son birkaç yılda kazandığı popülerlik, pazarlamaya ilişkin uygulamalarda bir devrim yarattı. Sosyal medya bir kuruluşun ürünlerini tanıtım ve reklam biçimini değiştirdi. Bir ürün satın almadan önce, her tüketici ürünün kendi sınıfında en iyisi olduğundan ve paranın karşılığını aldığından emin olmak ister. Her şirket ürününün üstünlüğünü iddia ettiği için reklamlar her zaman adil bir fikir vermez. Sosyal medyanın tüketici davranışını belirlemede önemli bir rol oynadığı yer burasıdır. Ürünü daha önce kullanmış olan insanlar deneyimlerini sosyal medyada paylaşarak ürün hakkında çeşitli bilgilerin yayılmasına yardımcı olurlar. İnsanların, ürünü onaylamak için para karşılığı reklam yapan bir ünlüye değil, bir ürünle alakalı fikirlerini tarafsız bir şekilde bildirenlere güvenmesi daha muhtemeldir. Sosyal medya, dünyanın her yerinden insanların, bir şirkete zarar verme veya haber vermelerine izin veren bir tüketici topluluğu oluşturmalarını sağlar. Sosyal medyanın doğası göz önüne alındığında, ürününüz veya şirketiniz hakkında söylenen her şey -olumlu ya da olumsuz- küresel bir tüketici topluluğuna kolayca ulaşılabilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal medya kullanımının tüketicilerin satın alma davranışı üzerine etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma
    (Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Karabulut, Aslı Tuğçe; Bilen, Abdulkadir
    Sosyal medyanın ortaya çıkışı, şirketler için yeni bir pazarlama yolu açtı. Geleneksel "ağızdan ağıza" tanıtımının yerini, tüketicilerin bir satın alma işlemi yapmadan önce giderek artan bir şekilde satın alma davranışını etkileyen sosyal medya sitelerine atıfta bulundukları için, "web sözcüğü" ile değiştirildi. Bugünlerde çoğu şirket, ürünleri hakkında eksiksiz bilgi sahibi olan resmi bir web sitesine sahip olsa da tüketiciler genellikle mevcut müşterilerin yorumlarını ve geri bildirimlerini okuduktan sonra satın almaya karar verir. Bir ürün satın almadan önce, her tüketici ürünün kendi sınıfında en iyisi olduğundan ve paranın karşılığını aldığından emin olmak ister. Her şirket ürününün üstünlüğünü iddia ettiği için reklamlar her zaman adil bir fikir vermez. Sosyal medyanın tüketici davranışını belirlemede önemli bir rol oynadığı yer burasıdır. Ürünü daha önce kullanmış olan insanlar deneyimlerini sosyal medyada paylaşarak ürün hakkında çeşitli bilgilerin yayılmasına yardımcı olurlar. İnsanların, ürünü onaylamak için para karşılığı reklam yapan bir ünlüye değil, bir ürünle alakalı fikirlerini tarafsız bir şekilde bildirenlere güvenmesi daha muhtemeldir. Sosyal medya, dünyanın her yerinden insanların, bir şirkete zarar verme veya haber vermelerine izin veren bir tüketici topluluğu oluşturmalarını sağlar. Sosyal medya, tüketiciyi farklı sektörlere çekmek için yeni iletişim yolları sağlamıştır. Çeşitli çevrimiçi araçlar da yeni müşterilere ulaşmak için hızla artmaktadır. Son pazarlama araştırmalarına göre, sosyal medya insanların yaşamlarına karışıyor ve onları daha bağımlı hale getiriyor. Bütün dünya bir yıl boyunca yaklaşık 110 milyar dakika Facebook, twitter ve okuma blogları gibi sosyal ağ sitelerine erişmek için harcıyor. Sosyal medya, içeriği genel olarak sunarak etkileşimi geliştirir ve ziyaretçilerin ilgisini çeker. Sosyal siteler bilgiyi tüketiciler arasında yaymak için bir araçtır. İnsanlar, personel içeriklerini veya genel içerikleri, profesyonel yaşamlarının içinde ve dışında paylaşırlar. Sosyal medyanın kendine özgü özellikleri ve son birkaç yılda kazandığı popülerlik, pazarlamaya ilişkin uygulamalarda bir devrim yarattı. Sosyal medya bir kuruluşun ürünlerini tanıtım ve reklam biçimini değiştirdi. Sosyal medyanın da tüketicinin davranışları, memnuniyetsizlik beyanları ve internet kullanım şekilleri gibi bir ürünü satın aldıktan sonraki davranışlardan etkilediği gözlenmiştir. Sosyal medyanın doğası göz önüne alındığında, ürününüz veya şirketiniz hakkında söylenen her şey -olumlu ya da olumsuz- küresel bir tüketici topluluğuna kolayca ulaşılabilir; bu, temelde işinizin ve pazarlama stratejinizin bir konuda toplanması veya zarar görmesi anlamına gelir. Bu çalışma, tüketicilerin sosyal medyayı karar alma sürecinde nasıl kullandıklarına ve davranışlarını etkileyen psikografik değişkenlere genel bir bakış sunacaktır. Dicle Üniversitesi öğrencilerinden rastgele seçilen 484 tüketicinin anketi, sosyal medyanın kullanımından ne ölçüde etkilendiğini ve karar alma sürecinde ne gibi bir rol oynadığını bulmak için yapıldı.
  • [ X ]
    Öğe
    SOSYAL MEDYA PLATFORMLARININ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ
    (İrfan TÜRKOĞLU, 2021) Karabulut, Aslı Tuğçe; Bilen, Abdulkadir
    Sosyal medya, iletişimin eşzamanlı olarak karşılıklı ve anında yapılmasına imkan tanımaktadır. Bu sebeple insanlar arasında sosyal medya kullanımı sürekli artmakta ve her geçen gün daha aktif kullanılmaktadır. Günümüz teknolojisi çok hızlı değişip gelişmekte ve kişilere özel alanlar sunmaktadır. Bu durum doğal olarak müşteriye ihtiyaç duyan firmaların dikkatini çekmiştir. Sosyal medyanın pazarlama açısından oldukça kullanışlı olduğu ve etki gücünün kitle iletişim araçlarını gölgede bırakacak seviyelere geldiği görülmektedir. Bu bağlamda pazarlama stratejileri de bu değişim ve gelişim ekseninde hareket ederek kendini yenilemek durumunda kalmıştır. Artık şirketler sosyal medyayı müşterileriyle ve potansiyel müşterileriyle iletişime geçmek için son derece rantabl kullanmaktadırlar. Bu sayede çok büyük kitlelere ulaşabilmektedirler. Bu çalışma, tüketicilerin satın alma davranışı sergilerken hangi sosyal medya uygulamasını kullandıklarına ve kullanım sürelerine göre davranışlarının nasıl farklılaştığına genel bir bakış sunacaktır.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim