Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaplan, Davut" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    A GROUP TERRACOTTA CROUCHING CHILDREN FROM FRANK CALVERT COLLECTION
    (Ankara Üniversitesi, 2010) Kaplan, Davut
    Figurines of children crouching on the floor one knee bent up or both legs folded have been found in many parts of Greece and Anatolia, in sanctuaries, graves, and living quarters. The crouching posture was common in eastern, especially Egyptian art. It seems most probable that from there the type was introduced to the partly Phoenicia, Cyprus and to Rhodes, where the Phoenicians traded extensively. Consequently, in the sixth century the Egyptian type of the crouching child found its way to the Greek cities. According to the present evidences the earliest examples comes from Cyprus. Unlike the similars Cyprus type is sculptured in stone in a crude style instead of terracotta. Then the type reached the mainland from Rhodes, as the early examples from Corinth, Crete and Boeotia indicate. It eventually became quite popular. They appear from the begining of the sixth century B.C. to Late Hellenistic and Roman times. The problem of their typology and interpretation, as such statuettes are common finds in the sanctuaries of deities concerned with child-care, are discussed in some studies such as cult of Greek Kourotrophos. They were also found in graves certain cities at Troad. Hence examples of Troad should be interpreted as representations of the dead children put under the protection of the goddess
  • [ X ]
    Öğe
    Antik Çağ'da zaman, konik güneş saatleri ve smintheion örneği
    (2009) Kaplan, Davut
    Antik çağ insanı güneşin gölgelerini izleyerek zamanı ölçmeyi öğrendi ve ilerleyen evrede güneş saatini icat ederek geliştirdi. Ancak güneş saatinin gelişimi astronomi matematik ve geometri ile devam etti. Güneş saati sayesinde bir gün on iki eşit parçaya bölündü ve insanlık zamanı ölçebildi. Smintheion güneş saati, 2007 Yılı Smintheion kazı çalışmaları sırasında su deposu dolgu malzemesi arasından ele geçen yarım daire konik biçimli güneş saati parçasıdır. Güneşin doğuşu ve batışı arasındaki süreyi gösteren bir örnektir. Güneye doğru yerleştirilmiş olması temel kurallardan biridir. Antik dönem güneş saatlerinin yarım daire formlu tiplerindendir. Yalnızca gündüz güneşin hareketleri sonucu oluşan zaman dilimlerini 12 saat uygulamasına göre göstermektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Frank Calvert Koleksiyonu'ndan bir grup oturan çocuk Terrakotta'ları
    (2010) Kaplan, Davut
    Zemin üzerinde bir dizini kırmış bir dizi dikey duran çömelmiş çocuk figürinleri Anadolu'da ve Yunanistan'ın birçok bölgesinde, kutsal alanlarda, mezarlarda ve yaşam alanlarında ele geçmişlerdir. Bu çömelmiş veya oturan duruş, doğuda özellikle Mısır sanatında yaygındır. Olasılıkla bu oturuş şekli Fenike, Kıbrıs we Rhodos'ta üretilmiştir. Bütün bu bölgelere ise yoğun olarak Fenike'den yayıldığı anlaşılmaktadır. Sonuçta M.Ö. 6. yüzyılda Çömelmiş çocuk tipinin Mısırlı tipi aynı şekilde Yunan kentlerinde de bulunmuştur. Bugünkü kanıtlara göre ise en erken örnekler Kıbrıs'tan gelmektedir. Kıbrıs tipleri ise terrakotta yerine taş malzemeden üretilmişlerdir. Sonra bu tip Rhodos anakarasına ulaşmış ve ardından Girit, Korinth ve Boeotia'ya ulaşmışür. Bu tip oldukça popüler olmuştur. M.Ö. 6. yüzyıldan başlayarak Geç Hellenistik ve Roma Dönemleri'ne kadar görülürler. Onların heykelcikler gibi tipoloji ve yorum problemi, çocuk bakımı ile ilgili tanrıların kutsal alanlarında yaygın bulunmuş olmaları, Grek Kourotrophos kültü gibi bazı çalışmalara konu edinilmiştir. Troas Böl-gesi'nde ise belirli kentlerin mezarlarında bulunmuşlardır. Bu yüzden Troas örnekleri, tanrıçanın koruyuculuğu altındaki ölmüş çocukların tasviri olarak yorumlanmalıdır.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim