Yazar "Kaplan, Ayşe Kaya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Examination of English teachers’ opinions about use of cooperative learning approaches in high school English classes(2024) Kaplan, Ayşe Kaya; Aşılıoğlu, BayramThe aim of this research is to examine teachers’ views on the use of the cooperative learning approach in secondary school English classes. The research was conducted according to the descriptive survey model. The research, conducted within the framework of the quantitative research model, was carried out with 153 teachers working in secondary school English classes during the 2021-2022 academic year. The data was collected using a questionnaire prepared by consulting the opinions of 7 experts in the field and 9 teachers, aiming to examine teachers' views on the use of collaborative learning approaches in secondary school English lessons. The open-ended questions of the research were analyzed by content analysis method.The analysis of the study was done using the independent chi-square test. There was no significant difference according to the teachers' views on the use of cooperative learning approach according to gender, the program they graduated from and professional seniority. However, it was found that there was a significant difference between the type of school, program type, participation in the activity, the use of the approach and its frequency. Teachers consider the advantages of cooperative learning; practice, collaboration and peer learning, empathy, motivation, self-confidence and active learning; disadvantages are insufficient class hours, dominant students, and difficulties of classroom management. Teachers offered some suggestions like class sizes should be suitable, appropriate materials should be available, students should know the cooperative learning approach, course hours should be increased, teachers should be trained, curriculum should be appropriate, classrooms should be suitable and student situations in groups should be appropriate for more effective use of cooperative learning approach.Öğe Ortaöğretim İngilizce derslerinde işbirlikli öğrenme yaklaşımının kullanılmasına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi(Kocaeli University, 2024) Kaplan, Ayşe Kaya; Aşılıoğlu, BayramBu araştırmanın amacı ortaöğretim İngilizce derslerinde işbirlikli öğrenme yaklaşımının kullanılmasına yönelik öğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırma betimsel tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Nicel araştırma modeli çerçevesinde yürütülen araştırma, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında ortaöğretim İngilizce derslerinde görev yapan 153 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Veriler alanında uzman 7 akademisyen ve 9 öğretmenin görüşü alınarak hazırlanan ortaöğretim İngilizce derslerinde işbirlikli öğrenme yaklaşımlarının kullanılmasına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi anketi ile toplanmıştır. Araştırmanın açık uçlu sorularından toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın analizleri bağımsız ki-kare testi kullanılarak yapılmıştır. Öğretmenlerin işbirlikli öğrenme yaklaşımının kullanılmasına yönelik görüşleri cinsiyet, mezun olduğu program ve mesleki kıdem değişkenine göre incelendiğinde anlamlı bir fark bulunmaz iken okul türü, program türü, etkinlik katılım durumu, yaklaşımı kullanma durumu ve sıklığı arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenler işbirlikli öğrenmenin avantajlarını pratik yapma, beraber öğrenme, duygudaşlık, isteklendirme, özgüven ve aktif öğrenme; dezavantajlarını da yetersiz ders saati, baskın öğrenciler ve sınıf yönetimi güçlüğü olarak belirtmiştir. Öğretmenler işbirlikli öğrenme yaklaşımının daha etkili kullanılması için sınıf mevcutlarının uygun olmasının gerektiğini, uygun materyallerin olması gerektiğini, öğrencilerin işbirlikli öğrenme yaklaşımını bilmesinin gerektiğini, ders saatlerinin arttırılması gerektiğini, öğretmenlerin eğitilmesi gerektiğini, öğretim programına uygun olmasının gerektiğini, dersliklerin uygun olması gerektiğini ve gruplardaki öğrenci durumlarının uygun olması gerektiğini önerileri olarak sunmuştur. Makale Üst Veri alanında yer alan Türkçe Öz, İngilizce Abstract, Türkçe ve İngilizce anahtar kelimeler bölümleriyle birlikte Kaynakça bölümlerini de makalenin kabul edilen haline göre güncellediğimi beyan ederim.